بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99
انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی
8

رشته های بدون کنکور انسانی 99

بهترین رشته های انسانی بدون کنکور در سال 99 را زمانی می توانیم بشناسیم که بدانیم کلاً چه رشته هایی از گروه انسانی در سال 99، بدون کنکور پذیرش دارند. شما باید براساس شناخت از رشته های بدون کنکور 99، در مهلت انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی، انتخاب رشته ای صحیح و بی دغدغه را انجام دهید.

در مجموع با توجه به جدول رشته های بدون کنکور در دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی سال 99، مشخص می شود که 62 رشته داریم که بدون کنکور در گروه انسانی در سال 99، پذیرش می شوند. همچنین 21 رشته داریم که از گروه انسانی هستند ولی بین گروه تجربی، ریاضی و انسانی مشترک هستند. قطعاً در لیست رشته های بدون کنکور انسانی همانند لیست رشته های بدون کنکور ریاضی، رشته های بدون کنکور هنر و رشته های بدون کنکور زبان ولی برخلاف گروه تجربی، رشته های مهم و اصلی نیز دارای پذیرش بدون کنکور در سال 99 هستند.

[maxbutton id=”13″ ]

لیست رشته های بدون کنکور انسانی در سال 99

رشته های انسانی که در سال 99، بدون کنکور پذیرش می شوند، رشته های زیر هستند:

رشته های بدون کنکور انسانی – رشته های کارشناسی (لیسانس)

در مجموع، 48 رشته بدون کنکور انسانی در سال 99، جزء رشته های بدون کنکور هستند که در دانشگاه های مختلف مورد پذیرش از طریق معدل کتبی دیپلم قرار می گیرند.

ردیفرشته
1حقوق
2روانشناسی
3حسابداری
4مدیریت مالی
5مدیریت بازرگانی
6اقتصاد
7علوم تربیتی
8علوم سیاسی
9مشاوره
10مدیریت صنعتی
11جغرافیا
12جامعه شناسی
13زبان شناسی
14زبان و ادبیات فارسی
15مدیریت دولتی
16مدیریت امور بانکی
17مدیریت بیمه
18گردشگری
19روزنامه نگاری
20مددکاری اجتماعی
21علوم قضایی
22علم اطلاعات و دانش شناسی
23روابط عمومی
24مردم شناسی
25مدیریت امور گمرکی
26هتلداری
27زبان و ادبیات عربی
28مترجمی زبان عربی
29علوم ورزشی
30فلسفه و کلام اسلامی
31برنامه ریزی اجتماعی و تعاون
32زبان و ادبیات ترکی آذری
33علوم قرآن و حدیث
34فلسفه و حکمت اسلامی
35مدیریت کسب و کارهای کوچک
36تاریخ تمدن ملل اسلامی
37باستان شناسی
38تاریخ تمدن ملل اسلامی
39ادیان و عرفان
40فقه و حقوق اسلامی
41فقه و مبانی حقوق اسلامی
42معارف اسلامی و کلام
43معارف اسلامی و ادیان
44معارف اسلامی
45معارف اسلامی و اخلاق
46معارف اسلامی و علوم تربیتی
47معارف اسلامی و تاریخ
48معارف اسلامی و علوم قرآنی

رشته های بدون کنکور انسانی – رشته های کاردانی (فوق دیپلم)

ردیفرشته
1کاردانی حسابداری
2کاردانی مدیریت بازرگانی
3کاردانی علوم قضایی
4کاردانی علوم ورزشی
5کاردانی امور بانکی
6کاردانی مدیریت صنعتی
7کاردانی امور دولتی
8کاردانی اقتصاد کار و بهره وری
9کاردانی روابط کار
10کاردانی گردشگری
11کاردانی هتلداری
12کاردانی بیمه
13کاردانی امور مالی و مالیاتی
14کاردانی اشتغال

[maxbutton id=”15″ ]

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – حقوق

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – حقوق

معروف ترین رشته گروه علوم انسانی، رشته حقوق است. اصلاً بسیاری از داوطلبان کنکور انسانی، به سودای وکالت وارد رشته علوم انسانی می شوند. این رشته سنتی، همچنان توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین رشته های گروه علوم انسانی حفظ کند. در بین رشته های بدون کنکور انسانی 99 نیز، حقوق از جمله بهترین رشته هاست.

امکان گرفتن پروانه وکالت و اشتغال مستقل به کار باعث می شود تا حقوق یکی از برترین رشته های بازار کار علوم انسانی باشد. حتی امکان استخدام رشته حقوق در سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی، باعث شده است تا بازار کار این رشته حقوق بهتر نیز شود.

رشته حقوق امکان ادامه تحصیل خوبی نیز دارد. داشتم گرایش های بسیار متعدد در ارشد و دکتری و همچنین تعدد دانشگاه های پذیرنده ارشد و دکتری حقوق باعث شده است تا جذابیت این رشته در تحصیلات تکمیلی نیز بیشتر شود.

اما بهترین رشته گروه علوم انسانی در گروه رشته های بدون کنکور 99، چند ایراد و در واقع مانع دارد:

  1. تعداد فارغ التحصیلان رشته حقوق بسیار زیاد است. به قدری که یم توان آن را پر پذیرش ترین رشته دوران کارشناسی خواند.
  2. به تناسب این همه فارغ التحصیل، تعداد دانشگاه های خوب در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با پذیرش های متعادل بسیار کم است و رقابت فشرده ای در کنکور ارشد برای رشته حقوق وجود دارد.
  3. مهم ترین مانع رشته حقوق، این است که باید آزمون سنگین و سخت وکالت را نیز پشت سر بگذارید تا به شما وکیل گفته شود. در غیر این صورت، شما یک حقوق دان باقی می مانید.
  4. تعداد زیاد فارغ التحصیل در این رشته باعث شده است تا حتی بازار کار خوب این رشته نیز آسیب ببیند.
  5. کیفیت بسیاری از دانشگاه های سطح پایین در تدریس رشته حقوق پایین است و باعث می شود تا بسیاری از فارغ التحصیلان از این سطح کیفی، بهره ای نبرند.

با همه یکی از بهترین رشته های بدون کنکور 99، رشته حقوق است.

مطلب زیر را که راهنمایی جامع و کامل برای انتخاب رشته دقیق و صحیح انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی است را مطالعه کنید و در صورت داشتن سوال از مشاوره های رایگان مشاوران تحصیلی استفاده کنید.

راهنمای جامع انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – حسابداری

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – حسابداری

رشته حسابداری نیز یکی از بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 است. رشته حسابداری با بازار کار فراوان خود و ادامه تحصیل مناسب، هدف بسیاری از داوطلبان کنکوری است و در پذیرش بدون کنکور نیز، جزء رشت های پرطرفدار و البته خوب است. رشته حسابداری و مزایای آن کمابیش شناخته شده است.

از جمله ایرادات بزرگ این رشته این است که رشته ایست مشترک بین انسانی، تجربی و ریاضی. این امر باعث شده است تا حتی شانس بچه های انسانی در بازار کار و ادامه تحصیل به شدت پایین بیاید. از آنجا که رشته حسابداری نیازمند پایه ای قوی در درس ریاضی و آمار است، انسانی ها نسبت به گروه های تجربی و ریاضی، باید تلاش بیشتری داشته باشند. همین مشترک بودن باعث شده است تا تعداد فارغ التحصیلان رشته حسابداری آنقدر بالا باشد که تقریباً در هر دانشگاهی که بشناسید، تعداد زیادی دانشجوی حسابداری پیدا کنید.

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – مدیریت بازرگانی

h3 style=”text-align: justify;”>بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی هم از بهترین رشته های بدون کنکور خوب انسانی است. در سال 99 نیز مانند سال های گذشته این رشته مورد توجه بسیاری از داوطلبان قرار می گیرد. رشته مدیریت بازرگانی به خاطر بازار کار، جذابیت درس ها و همینطور داشتن امکان خوب در ادامه تحصیل مقاطع ارشد و دکتری و حتی امکان اخذ پذیرش از خارج از کشور، در زمره بهترین رشته های بدون کنکور انسانی قرار دارد.

مدیریت بازرگانی علیرغم همه خوبی هایش، چند بدی بزرگ نیز دارد.

  • بین گروه های ریاضی و تجربی مشترک است. البته برخلاف حسابداری، بچه های انسانی در مدیریت بازرگانی موفق ترند، چون حفظیات زیادی دارد. این مشترک بودن باعث شده تا تعداد فارغ التحصیلان این رشته خیلی خیلی زیاد باشد.
  • برای ورود به بازار کار، شرط لازم فقط داشتن مدرک مدیریت بازرگانی نیست. تخصص در صحبت کردن و همچنین داشتن مهارت های روابط عمومی باعث می شود تا بسیاری از مدیران بازرگانی اصلا رشته مدیریت بازرگانی نخوانده باشند.
  • به خاطر نیازمندی به مهارت های فروش، راضی کردن مشتری، پیگیری های مکرر از مشتری، جلسات متعدد روابط عمومی و بسیاری دیگر از مهارت های فن بیان و زبان بدن، افراد درونگرا در این رشته موفقیت زیادی به دست نمی آورند و افراد برونگرا نیز نسبت به استرس شغلی آن گلایه می کنند.
بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – مدیریت مالی

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – مدیریت مالی

رشته مدیریت مالی، در بین بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99، جایگاه خاصی دارد. نه مانند حسابداری، تعداد زیاد فارغ التحصیل در آن باعث فشردگی رقابت در بازار کار می شود و نه مانند رشته حقوق نیازمند آزمون جداگانه ای برای گرفتن مجوز است، نه مانند مدیریت بازرگانی نیاز به مهارت های گفتاری خاصی دارد. 

مدیریت مالی از آن رشته هایی است که اگر فردی در آن استعداد داشته بلاشد، می تواند موفقیت های بسیار زیادی را در حوزه توسعه شخصی به دست بیاورد. می تواند یک سرمایه گدار موفق و یا یک مدیر توانمند در هینه سازی ساز و کار های هزینه و درآمد شرکت ها باشد. مدیران مالی احترام خاصی در جایگاه شغلی خود دارند و در مجموع در بازار کار حقوق بالایی نیز به دست می آورند.

رشته مدیریت مالی به جای اینکه فقط بهترین رشته بدون کنکور انسانی باشد، بهترین رشته گروه های تجربی و ریاضی نیز به شمار می رود. در نتیجه رقابت برای رسیدن به جایگاه های بالا سخت تر می شود. همچنین بچه های ریاضی و تجربی با داشتن منطق ریاضی قوی تر در تحصیل موفق ترند.

رسیدن به درآمدهای بالا و جایگاه های خاص در رشته مدیریت مالی نیازمند داشتن سابقه کار است و شما در ابتدا یک کارمند اداری خواهید بود.

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 - روانشناسی و مشاوره

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – روانشناسی و مشاوره

رشته های روانشناسی و مشاوره در بین بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99، مزیتی همچون رشته حقوق دارند. یعنی می توان با این رشته ها مجوز دفتر روانشناسی و مهر نظام روانشناسی گرفت. برخلاف حقوق که با لیسانس می توان برای گرفتن پروانه وکالت اقدام کرد، در این دو رشته باید حتماً مدرک کارشناسی ارشد را نیز بگیرید.

از نظر بازار کار نه مانند رشته حسابداری است که هر جایی نیاز به یک حسابدار داشته باشد و نه مانند مدیریت مالی است که جایگاه پیجیده ای برای بازار کار داشته باشد. از نظر برقراری ارتباط باید مانند یک مدیر بازرگاین قوی، مهرات های بیانی خوبی داشته باشد ولی نیازی نیست تا پیگیر فروختن باشید.

این مزایا باعث می شود تا روانشناسی و مشاوره جزء بهترین رشته های بدون کنکور انسانی باشند. البته باید گفت جزء بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی و تجربی نیز می باشند. دوباره داستان تکراری رقابت شدید به خاطر پذیرش بالا و مشترک بودن با دو گروه دیگر ترکار می شود اما روانشناسی از آن رشته هایی است که بچه های انسانی به خاطر حفظیات قوی نسبت به بچه های تجربی و ریاضی، به خوبی از پس آن بر می آیند.

اشباع بودن بازر کار یکی از گلایه های فارغ التحصیلان مشاوره و روانشناسی است. در این بزار کار کسانی در رشته های روانشناسی و مشاوره موفق ترند که مهارت های خود را گسترش داده باشند و به امید کسی نباشند تا به آنها مهارت تجاری را در بازار کار یاد بدهد.

یکی از مهم ترین مزایای رشته روانشناسی و مشاوره گرایش های خوب آن در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است که نسبت به بقیه رشته ها، جایگاه آن را آکادمیک تر و جذاب تر می کند در بین بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99، رشت های روانشناسی و مشاوره، شانی بسیار خوبی برای پذیرش از خارج از کشور دارند، به خصوص رشته روانشناسی.

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 - اقتصاد

بهترین رشته های بدون کنکور انسانی 99 – اقتصاد

شاید کمی عجیب باشد که این رشته را در بهترین رشته های علوم انسانی قرا داده ایم. اما به واقع یکی از بهترین رشته های علوم انسانی همین رشته اقتصاد است که پذیرش بدون کنکور دارد. تعداد فارغ التحصیل رشته اقتصاد زیاد نیست. هجوم رشته های تجربی و ریاضی به سمت آن بالا نیست. پذیرش بسیار مناسب در مقطع ارشد و دکتری دارد و گرایش های جذاب دارد.

مهارت های تحلیل اقتصادی باعث می شود تا یک نفر به تنهایی نیز بتواند درآمد کسب کند. بازار کار این رشته قدر مبهم است ولی توجه داشته باشید که رشته اقتصاد زماین می تواند جزء بهترین رشته های بدون کنکور 99 باشد که شما مهرات های خود را در بازار کار تقویت کنید، چرا که در دانشگاه تئوری خواهید آموخت نه کاربرد و پولسازی. 

اقتصاد یک حسن دیگر هم دارد. رشته ایست که به راحتی می توان با آن برای دانشگاه های خارج از کشور پذیرش گرفت.

[maxbutton id=”13″ ]

 

به این مطلب امتیاز دهید
8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

منابع کنکور ریاضی - بهترین منابع 1402
کنکور ریاضی
4
منابع کنکور ریاضی – بهترین منابع 1402

معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی 1402 با توجه به تغییرات بسیار زیاد کنکور 1402 به نسبت کنکورهای سال های قبل، قدری متفاوت تر است. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور ریاضی حذف شده اند و نمرات دوران متوسطه دوم اهمیت دارند و اینکه کنکور دو بار …

منابع کنکور انسانی - بهترین منابع 1402
کنکور انسانی
4
منابع کنکور انسانی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور انسانی 1402 بهترین منابع کنکور انسانی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع انسانی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …

منابع کنکور تجربی - بهترین منابع 1402
کنکور تجربی
6
منابع کنکور تجربی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع تجربی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …