بهترین رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱
انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی
34

بهترین رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱

بهترین رشته های تجربی بدون کنکور در سال ۱۴۰۱ را زمانی می توانیم بشناسیم که بدانیم کلاً چه رشته هایی از گروه تجربی در سال 1401، بدون کنکور پذیرش دارند. شما باید براساس شناخت از رشته های بدون کنکور ۱۴۰۱، در مهلت انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی، انتخاب رشته ای صحیح و بی دغدغه را انجام دهید.

در مجموع با توجه به جدول رشته های بدون کنکور در دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۱، مشخص می شود که 36 رشته داریم که بدون کنکور در گروه تجربی در سال ۱۴۰۱، پذیرش می شوند. همچنین 21 رشته داریم که از گروه انسانی هستند ولی بین گروه تجربی، ریاضی و انسانی مشترک هستند. قطعاً در لیست رشته های بدون کنکور تجربی، خبری از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، هوشبری، بینایی سنجی، تغذیه، شنوایی شناسی، گفتار درمانی، مامایی، رادیولوژی یا همان پرتونگاری، پرتو درمانی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط زیست نیست. پس رشته های اصلی کنکور تجربی، هیچ پذیرش بدون کنکوری ندارند.

جهت مشاوره با تیم حرفه ای و با سابقه مشاوران تحصیلی کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور 1401

رشته های خوب بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱ – زیست شناسی سلولی و مولکولی

این رشته به دلیل اینکه بعد از دوره کارشناسی، می توانید در کنکور ارشد وزارت بهداشت در بهترین رشته ها شرکت کنید و شرایط باز کار خود را به سمت رشته های بیمارستانی و وزارت بهداشتی تغییر دهید، یکی از بهترین رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱ به حساب می آید. اشباع شدن بازار کار از نظر تعداد فارغ التحصیلان زیست شناسی سلولی و مولکولی ایراد بزرگ این رشته است.

رشته مناسب بدون آزمون تجربی ۱۴۰۱ – شیمی محض و شیمی کاربردی

این دو رشته نیز به خاطر اینکه در بین تمامی رشته های علوم پایه، بهترین بازار کار را دارند و از نظر امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری، شرایط بسیار خوبی را هم در کارشناسی ارشد وزارت علوم و هم در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارند. نسبت به زیست شناسی سلولی و مولکولی، شیمی محض و کاربردی اشباع شده تر هستند و تعداد فارغ التحصیلان بسیار زیادی دارد، که ورود به بازار کار را رقابتی تر کرده است.

بهترین رشته های پذیرش با سوابق تحصیلی تجربی ۱۴۰۱ – میکروبیولوژی

به خاطر شرایط ادامه تحصیل در رشته های علوم آزمایشگاهی در کارشناسی ارشد و همچنین وجود بازار کار صنعتی در کارخانجات مواد غذایی و آزمایشگاهی میکروبی، از جمله رشته های خوب بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ می باشد. نسبت به شیمی محض و کاربردی، فارع التحصیل کمتری دارد و شبیه رشته زیست سلولی مولکولی از نظر محدودیت در بازار کار است.

بهداشت مواد غذایی، یک رشته خوب و گمنام در تجربی ۱۴۰۱

وابستگی این رشته به وزارت بهداشت و همچنین امکان اینکه در بازار کار مسئول فنی یک کارخانه مواد غذایی شوید، جز بهترین رشته های بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ به حساب می آید. از نظر ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر محدودیت دارد.

جهت مشاوره با تیم حرفه ای و با سابقه مشاوران تحصیلی کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور 1401

بهداشت و بازرسی گوشت، دیگر رشته گمنام و خوب تجربی با پذیرش سوابق تحصیلی ۱۴۰۱

این رشته نیز همچون رشته بهداشت مواد غذایی وابسته به وزارت بهداشت است ولی محدودیت بیشتری در بازار کار دارد، چرا که بر روی صنایع پروتئینی و گوشت تمرکز دارد. محدودیت در ادامه تحصیل ارشد و دکتری از دیگر ایرادات این رشته به حساب می آید.

علوم و مهندسی صنایع غذایی از رشته های خوب گروه کشاورزی ۱۴۰۱

در بین رشته های مهندسی کشاورزی، تقریباً تنها رشته ای که خوب باشد و بتواند از بهترین رشته های بدون کنکور تجربی سال ۱۴۰۱ بشود، رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی است. این رشته به نسبت بازار کار خوبی در کارخانجات مواد غذایی دارد. می توانید مسئول فنی کارخانجات صنعتی مواد غذایی بشود یا کارشناس کنترل کیفیت آزمایشگاه مواد غذایی باشید. ادامه تحصیل در این رشته به نسبت رشته های زیست و شیمی نیست و محدودیت دارد ولی به اندازه بهداشت مواد غذایی و بهداشت و بازرسی گوشت محدودیت در ادامه تحصیل ارشد و دکتری ندارد.

مطلب زیر را که راهنمایی جامع و کامل برای انتخاب رشته دقیق و صحیح انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی است را مطالعه کنید و در صورت داشتن سوال از مشاوره های رایگان مشاوران تحصیلی استفاده کنید.

راهنمای جامع انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۱

بهترین رشته های مشترک بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱ – حسابداری

رشته حسابداری جزء رشته های گروه علوم انسانی است و از دسته رشته های بدون کنکور تجربی به حساب نمی آید. حسابداری جزء رشته های مشترک بدون کنکور هرسه گروه ریاضی، تجربی و انسانی است. حسابداری به خاطر بازار کار بسیار خوب آن و همچنین امکان ادامه تحصیلی از بهترین رشته های بدون کنکور تجربی نیز به حساب می آید. تعداد بسیار بسیار زیاد فارغ التحصیلان در رشته حسابداری باعث می شود تا برای ورود به بازار کار، مهارت های نرم افزاری و همچنین پشتکار بالایی داشته باشید.

رشته های خوب مشترک بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱ – مدیریت بازرگانی

در بین بهترین رشته های بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱، باز هم یک رشته از گروه علوم انسانی، به عنوان یک رشته خوب شناخته می شود. رشته مدیریت بازرگانی نیز مانند رشته حسابداری، بازار کار خوب و امکان ادامه تحصیل خوبی دارد. دو ایراد بزرگ در این رشته وجود دارد:

  • زیاد بودن تعداد فارغ التحصیلان
  • داشتن مهارت فروش و پیگیری

این دو عامل باعث می شود تا مدیریت بازرگانی برای برخی اصلا رشته خوبی نباشد.

جهت مشاوره با تیم حرفه ای و با سابقه مشاوران تحصیلی کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور 1401

رشته مناسب مشترک بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱ – مدیریت مالی

رشته مدیریت مالی از این حیث می تواند به عنوان یکی از بهترین رشته بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ قلمداد شود که تعداد فارغ التحصیل زیادی مانند حسابداری و مدیریت بازرگانی ندارد. بازار کار خوبی دارد ولی باید بدانید که شما باید سابقه کار داشته باشید تا مدیر مالی شوید. در بازار کار اولیه شما بیشتر یک کارمند اداری در بخش امور مالی خواهید بود.

روانشناسی، رشته سرشناس و خوب بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱

رشته روانشناسی، در مجموع رشته خوبی است. در بین بهترین رشته های تجربی، رشته روانشناسی یک امکان خوب دارد. آن هم گرفتن مجوز مشاوره و روانشناسی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است. تعداد فارغ التحصیل زیادی دارد اما با ادامه تحصیل در آن شانس شما در بازار کار بیشتر می شود. اینکه بتوانید به صورت مستقل برای خودتان کار کنید نیز از مزایای رشته روانشناسی است.

سوالات متداول

بهترین رشته های پزشکی بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ کدام رشته ها هستند؟

هیچ کدام از رشته های پزشکی در کنکور تجربی ۱۴۰۱ بدون کنکور نیستند و همه آنها از طریق کنکور پذیرش دارند.

بهترین رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد کدام رشته ها هستند؟

رشته هایی که در این مطلب اشاره کرده ایم در دانشگاه آزاد نیز بهرتین رشته ها به حساب می آیند. مانند زیست شناسی سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی، شیمی، حسابداری، روانشناسی، مدیریت مالی و مدیریت بازرگانی.

بهترین رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱ در دانشگاه های دولتی کدام رشته ها هستند؟

رشته هایی مانند زیست شناسی سلولی و مولکولی، شیمی و میکروبیولوژی از گروه علوم پایه، حسابداری و مدیریت مالی و مدیریت بازرگانی و روانشناسی از گروه مشترک با رشته های انسانی

جهت مشاوره با تیم حرفه ای و با سابقه مشاوران تحصیلی کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور 1401
4.5/5 - (6 امتیاز)

سلام . با معدل کتبی ۱۲و خوردی و نهایی ۱۶ و خوردی تجربی امکان آوردن روانشناسی توی دانشگاه روزانه رو دارم؟

سلام با معدل ۱۵ و معدل کتبی ۸ میتونم دانشگاه ازاد همدان بدون کنکور روانشناسی بخونم ؟؟

سلام
بین دو رشته مهندسی پزشکی و مهندسی برق در دانشگاه آزاد کدوم رشته بهتر و بازار کار و درآمد بهتری دارد

مهندسی برق گرایش مخابرات خوبه
مهندسی پزشکی هم بازار کارش در حال رشده
ولی رشته دانشگاهی بدون تخصصی تجاری عملا تفاوتی نداره
علاقه مندی به اضافه وقت گذاشتن روی یه تخصص در کنار تحصیل دانشگاهی زودتر از هر کس دیگه ای شما رو به شغل پر درآمد می رسونه
دوستانی دارم که دکترای برق دارند از دانشگاههای درجه یک ایران ولی شغل خوب و درآمد مناسبی ندارند و دلیلش اینه که اگه می خوای شغل خوب و درآمد خوب داشته باشی باید از همون لیسانس یه تخصصی رو به دست بیاری

سلام خسته نباشید آیا با معدل کل ۱۸.۶۸و معدل کتبی نهایی ۱۴ خورده ایی دیپلم تجربی میشود دانشگاه رشته ی میکروبیولوژی بدون کنکور با سوابق تحصیلی ثبت نام کرد

بله. تقریباً در رشته های کاردانی و حتی لیسانس کم طرفدار دانشگاه های پیام نور شهرستان های محروم، دانشگاه های غیرانتفاعی سطح 4 و سطح 5 و دانشگاه های آزاد تازه تاسیس شهرستان های کوچیک، شانس دارید.

اگر معدل بالای صنایع غذایی باشم می تونم لیسانس برم پزشکی. اصن چنین چیزی درسته که ازمونی وجود داره برای تلاش مجدد برای پزشکی؟

اگر به دنبال این هستید که به صورت کارمندی سریعتر جذب بازار کار بشید حسابداری ولی اگر می خواید بعدها به عنوان یه فرد مستقل کار کنید روانشناسی.
در هر صورت بدون شخصیت شناسی، مهارت سنجی و استعداد سنجی، نمیشه درباره انتخاب یکی از این دو تا برای شما راهنمای و مشاوره لازم رو داد.

سلام خسته نباشین من با معدل دیپلم ۱۷/۲۵ تجربی و کتبی نهایی ۱۳/۱۳ میتونم روانشناسی و میکروبیلوژی روزانه سراسری مشهد یا گناباد بخونم؟

آیا می توان در یکی از این رشته ها، مدرک کارشناسی گرفت ودر ارشد در علوم ازمایشگاهی شرکت کرد

روانشناسی جزء رشته های تجربی نیست ولی جزء رشته های شناور هست که گروه تجربی هم می تونه انتخاب کنه و سوابق تحصیلی معدل هم به صورت 100 درصد براش اعمال میشه.

34 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

منابع کنکور تجربی - بهترین منابع 1402
کنکور تجربی
6
منابع کنکور تجربی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع تجربی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …

لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱
انتخاب رشته کنکور سراسری
لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱

لیست رشته های بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ رشته های تجربی که در سال ۱۴۰۱، بدون کنکور پذیرش می شوند در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. گروه علوم پایه دارای 11 رشته، گروه کشاورزی 21 رشته، وزارت بهداشت 3 رشته و رشته های مشترک با گروه علوم …

آخرین رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400
انتخاب رشته کنکور سراسری
2
رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400

رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400 رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها دانشگاه ها 1401-1400 براساس رتبه های قبولی کنکور تجربی 1400 تخمین زده می شود. رتبه مورد نیاز برای قبولی بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها در کنکور تجربی به …