انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99

انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99
انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی
6

انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99

اگر برای انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99 که برای اولین بار در کشور برگزار می شود وارد این صفحه شده اید، لطفا از طریق لینک زیر به مطلب تخصصی و اختصاصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی و براساس معدل کارشناسی برای دوره کارشناسی ارشد در سال 99 مراجعه کنید.

انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99

ضمناً می توانید برای صرفه جویی در زمان از طریق لینک زیر از مشاوره اولیه رایگان انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99 استفاده کنید.

مشاوره رایگان اولیه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99

انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی، به معنای این است که شما بدون کنکور و فقط با توجه به معدل دیپلم خود می توانید وارد دانشگاه شوید. در سال های گذشته، شما فقط در دانشگاه هایی مانند غیر انتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد، می توانستید وارد دانشگاه بدون کنکور شوید. اما در سال های اخیر و به خصوص در سال 99، شما می توانید حتی در دوره های روزانه دانشگاه های دولتی نیز با سوابق تحصیلی خود در دانشگاه قبول شوید.


دفترچه انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی 99

شما برای اینکه بتوانید، انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی انجام بدهید، باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی 99 را دانلود و مطالعه کنید. از طریق لینک زیر می توانید آخرین و به روزترین نسخه دفترچه انتخاب رشته 99 رشته های بدون کنکور و صرفاً براساس سوابق تحصیلی را دانلود نمایید. جدیدترین نسخه دفترچه انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی، در تاریخ یکم مرداد ماه سال 99 منتشر شده است.

[maxbutton id=”14″ ]

پس از دانلود دفترچه باید بدانید که چگونه باید از این دفترچه برای انتخاب رشته خود استفاده کنید.

برای راحتی کار شما، ما سعی کرده ایم تا به خاطر شرایط کرونا، انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99 را به رایگان برای شما مشاوره بدهیم. از طریق لینک زیر می توانید از خدمات رایگان انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99 مرکز مشاوران تحصیلی استفاده کنید.

[maxbutton id=”13″ ]


شرایط دیپلم برای انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی در سال 99

شرایط دیپلم انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99  مانند گذشته است. اصلی ترین شرایط شامل موارد زیر است:

  1. داشتن مدرک دیپلم نظام جدید (3-6-6) در رشته ریاضی، تجربی، انسانی، فنی و حرفه ای و کار دانش، که باید تا تاریخ 31 شهریور 99، این مدرک را گرفته باشید.
  2. مدرک پیش دانشگاهی نظام سالی – واحدی یا ترمی واحدی که باید تا تاریخ 31 شهریور 99، این مدرک را گرفته باشید.
  3. داشتن دیپلم نظام قدیم
  4. مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم نیز مورد پذیرش است.
  5. کسانی که فقط دیپلم فنی و حرفه ای و کار دانش دارند بدون مدرک پیش دانشگاهی حق ثبت نام و انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی را ندارند.
  6. معدلی که در فرم انتخاب رشته و ثبت نام صرفاً سوابق تحصیلی 99 درج می کنید نباید هیچ مغایرتی با معدل کتبی شما داشته باشد.

اگر دچار اشتباه و مغایرت در انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی شدید، باید بدانید که چگونه این مغایرت و اشتباه در نوشتن معدل را ویرایش کنید. مطلب زیر در همین رابطه است.

ویرایش اطلاعات انتخاب رشته 99

[maxbutton id=”15″ ]


زمان انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99

از تاریخ 5 مرداد ماه انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99 شروع می شود و تا تاریخ یکم شهریور 99 ادامه دارد. البته تمدید هم خواهد شد. در این مهلت انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی باید انتخاب رشته بدون کنکور 99 خود را در رشته های بدون کنکور تجربی، رشته های بدون کنکور ریاضی، رشته های بدون کنکور انسانی، رشته های بدون کنکور هنر و رشته های بدون کنکور زبان انجام دهید.


هزینه انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی 99

هزینه انتخاب رشته سوابق تحصیلی در سال 99 در رشته های بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی 37،000 تومان است. اگر می خواهید پیامک مراحل مختلف برای شما بیاید باید 6000 تومان هم هزینه پیامک بدهید.

سهمیه های انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99


سهمیه های انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99

سهمیه ها در انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی 99 شامل همان سهمیه های معروف همیشگی در کنکور است.

سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی 99، همان سهمیه منطقه 1، 2 و 3 است.

سهمیه ایثارگران: سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی شما شامل دو سهمیه است:

  1. سهمیه 25% ایثارگران: انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99 برای سهمیه 25% ایثارگران به این ترتیب است که اولاً باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را در هر کد رشته محل (همان دوره – رشته – دانشگاه، مثلاً روزانه شیمی دانشگاه بجنورد) به دست بیاورد. 25 درصد ظرفیت از هر کد رشته ای از دفترچه انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی متعلق به این سهمیه از ایثارگران است. جانبازان بیش از 25 درصد جانبازی، همسر و فرزندانش، می تواند از این سهمیه استفاده کنند.
  2. سهمیه 5 درصد ایثارگران: این سهمیه هم شرایط مشابهی با سهمیه 25 درصد ایثارگران دارد. تفاوتش در این است که 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل را به خودش اختصاص می دهد. این سهمیه ویژه جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندانش است. اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد ایثارگران پر نشود، اول یه این سهمیه می رسد و بعد اگر باز هم خالی ماند به سهمیه آزاد می رسد.

سهمیه رزمندگان: در انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99، این سهیمه مخصوص داوطلبان بسیجی حاضر در جبهه با بیش از 6 ماه حضور است. در این سهمیه، متقاضیان باید 75 درصد از نمر آخرین فرد قبول شده گزینش آزاد را به دست بیاورند.

سهمیه خانواده شهدا: سهمیه شهدا براساس ضوابط انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی در سال 99، مخصوص پدر، مادر، خواهر و برادر شهید است.

سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی: این سهمیه متعلق به داوطلبان ساکن در مناطقی است که دچار زلزله زدگی و سیل زدگی شده اند، می باشد. حداگثر 5 درصد از ظرفیت کل دوره های روزانه دانشگاه های واقع در مناطق درگیر بلایای طبیعی به داوطلبان این مناطق می رسد. این 5 ردصد ظرفیت، مازاد بر ظرفیت درج شده در دفترچه انتخاب رشته های بدون کنکور 99 است. 

سهمیه مناطق محروم: براساس ضوابط انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99، این سهمیه متعلق به داوطلبان استان های محروم ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است. در این سهمیه براساس نظر استانداری های این استان ها، تا سقف 500 نفر از داوطلبان بومی این استان ها در رشته های مورد نیاز استانداری در دانشگاه ها پذیرش می شوند. پذیرش آنها به صورت آزاد و فقط از بین داوطلبان این استن ها صورت می گیرد.

اگر سوالی در باره سهمیه های انتخاب رشته سوابق تحصیلی دارید از طریق فرم زیر می توانید از مشاوره های رایگان انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99 استفاده کنید.

[maxbutton id=”13″ ]


روش پذیرش در رشته های براساس سوابق تحصیلی در سال 99

در انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی همه چیز براساس معدل کتبی دیپلم انجام می شود. اینکه چطور گزینش براساس سوابق تحصیلی دیپلم در رشته های مختلف انجام می شود همیشه مورد سوال داوطلبان است.

سازمان سنجش براساس قانون زیر، ضریب تاثیر معدل کتبی دیپلم یا ضریب تاثیر اعمال سوابق تحصیلی را با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی انجام می دهد:

  • اگر دیپلم شما با گروهی که می خواهید از آن انتخاب رشته کنید یکسان باشد، ضریب تاثیر معدل کتبی شما 100 خواهد بود.
  • ضریب تاثیر معدل کتبی دیپلم در انتخاب رشته های سوابق تحصیلی گروه تجربی و ریاضی، برای دارندگان دیپلم تجربی و ریاضی نیز 100 است.
  • اگر دیپلم علوم انسانی و یا حوزوی و علوم و معارف اسلامی دارید و می خواهید از رشته های ریاضی و تجربی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99 را انجام دهید، ضریب تاثیر معدل دیپلم شما برای رشته های ریاضی و تجربی عدد 57/1 است. برعکس این نیز همینطور است. اگر دیپلم ریاضی و تجربی بخواهد از رشته های انسانی انتخاب رشته سوابق تحصیلی انجام دهد نیز ضریب تاثیر سوابق تحصیلی عدد 57/1 است.
  • سایر عناوین دیپلم مثل فنی و حرفه ای و یا کار دانش یا بقیه دیپلم ها اگر بخواهند از بین رشته های ریاضی، تجربی و انسانی انتخاب رشته کنند، ضریب تاثیر معدل برابر عدد 51/4 است. برعکس این نیز همین عدد 51/4 خواهد بود.
  • ضریب تاثیر معدل و یا ضریب تاثیر اعمال سوابق تحصیلی برای رشته های گروه های هنر و زبان های خارجی برای همه انواع دیپلم عدد 100 است.

یکی از مهم ترین اصول گزینش و پذیرش دانشجو در سال 99 برای انتخاب رشته های سازمان سنجش، از جمله انتخاب رشته سوابق تحصیلی، بومی گزینی یا گزینش بوی است. برای درک این نوع گزینش باید مطلب زیر را مطالعه کنید:

گزینش بومی و سهمیه بومی کنکور 99

[maxbutton id=”13″ ]


دوره های تحصیلی صرفاً براساس سوابق تحصیلی

دوره های تحصیلی رشته های بدون کنکور در دانشگاه های کشور، بستگی به شرایط دانشگاه و همچنین پرداخت یا عدم پرداخت هزینه برای تحصیل دارد. عموماً فقط و فقط یک نوع تحصیل رایگان داریم و آن هم دوره روزانه است. به طور کلی، دوره های تحصیلی زیر در انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی 99 وجود دارد:

  1. دوره روزانه: این دوره رایگان است و بهترین و با کیفیت ترین نوع قبولی در انتخاب رشته سوابق تحصیلی به حساب می آید. قبولی در دانشگاههای دولتی بدون پرداخت هزینه، همین دوره است.
  2. دوره های نوبت دوم یا شبانه: این دوره بعد از دوره های روزانه، با کیفیت ترین و معتبرترین دوره تحصیلی است. این دوره معادل دوره روزانه ولی با پرداخت شهریه است. این دوره نیز مخصوص دانشگاه های دولتی است. در مدرک شما نوشته نمی شود که در دوره نوبت دوم تحصیل کرده اید.
  3. دوره های پردیس خودگردان یا بین الملل: دانشگاه های دولتی یک نوع دوره دیگر دارند که ویژه خودشان است و این دوره ها با نام پردیس های خودگردان یا بین الملل شناخته می شوند. شهریه آنها بسیار بالاتر از دوره های نوبت دوم است و از همه مهم تر در مدرک شما نوشته می شود که در پردیس خودگردان یا بین الملل دانشگاه دولتی درس خوانده اید.
  4. دوره های مجازی: دروه های مجازی یا الکترونیک، دوره های آموزش مجازی و از طریق اینترنت است. این دوره ها در همه نوع دانشگاه وجود دارد. از دانشگاه دولتی تا دانشگاههای پیام نور و غیرانتفاعی. شهریه تحصیل از شما دریافت می شود. حضور در کلاسها نخواهید داشت ولی امتحانات شما حضوری برگزار می شود (البته تا قبل از کرونا چنین بود)

دانشگاه های انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی در سال 99


دانشگاه های انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی در سال 99

دانشگاه های مختلفی در دفترچه انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99 وجود دارد که این دانشگاهها شامل موارد زیر هستند:

  1. دانشگاه های سراسری یا دولتی: این دانشگاه ها، دانشگاه هایی هستند که عملاً حق تحصیل رایگان را به شما می دهند. این دانشگاه ها دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس های خودگردان و بین الملل و مجازی را دارند.
  2. دانشگاه های پیام نور: دانشگاه های پیام نور، از دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم هستند که تحصیل در این دانشگاه ها، کیفیت پایین تری از دانشگاه های سراسری دارد و شهریه این دانشگاه ها از همه دانشگاهای دیگر کمتر است. کلاسها بیشتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود. امتحانات در این دانشگاه ها به صورت سراسری و کشوری برای همه دانشگاه های پیام نور برگزار می شود.
  3. دانشگاه های غیرانتفاعی: این دانشگاه ها نیز زیر مجموعه وزارت علوم هستند. دانشگاه های غیرانتفاعی را شکل دانشگاه آزاد، دانشگاههای تحت نظارت وزارت علوم تعریف می کنند. شهریه آنها ازدانشگاه های پیام نور بالاتر است و کیفیت تحصیل در آنها بستگی به رتبه و سطح دانشگاه غیرانتفاعی دارد.
  4. دانشگاه های آزاد: تحصیلی در این دانشگاه ها، نیازمند پرداخت شهریه است. انتخاب رشته دانشگاه های آزاد به صورت جداگانه و مجزا از انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود.

مرکز مشاوران تحصیلی برای کمک به داوطلبان انتخاب رشته های بدون کنکور و صرفاً براساس سوابق تحصیلی، مشاوره این انتخاب رشته را در سال 99 رایگان انجام می دهد. از این فرصت استفاده کنید.

[maxbutton id=”15″ ]


شهریه دانشگاه ها و دوره های تحصیلی 99 در انتخاب رشته سوابق تحصیلی

شهریه یا همان هزینه تحصیلی برای رشت ها و دانشگاه های سوابق تحصیلی 99 به این گونه است که به جز دوره های روزانه برای بقیه دوره های تحصیلی در انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی باید هزینه تحصیل یا همان شهریه را بپردازید که بالاترین نرخ شهریه در سال 99 مربوط به پردیس های خودگردان و کمترین نرخ شهریه مربوط به دوره های مجازی دانشگاه های پیام نور است. برای اطلاع کامل از شهریه های تحصیل در دانشگاه ها و دوره های مختلف، مطلب زیر را مطالعه کنید:

شهریه دانشگاه ها و دوره های تحصیلی در سال 99

 

به این مطلب امتیاز دهید

سلام. شانس کمی دارید به خاطر ضریب تاثیر معدلی که خواهد داشت. البته غیرانتفاعی هایی که در رده های بسیار پایینی قرار دارند، تا حدودی شانس خواهید داشت.

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱
انتخاب رشته کنکور سراسری
لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱

لیست رشته های بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ رشته های تجربی که در سال ۱۴۰۱، بدون کنکور پذیرش می شوند در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. گروه علوم پایه دارای 11 رشته، گروه کشاورزی 21 رشته، وزارت بهداشت 3 رشته و رشته های مشترک با گروه علوم …

آخرین رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400
انتخاب رشته کنکور سراسری
2
رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400

رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400 رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها دانشگاه ها 1401-1400 براساس رتبه های قبولی کنکور تجربی 1400 تخمین زده می شود. رتبه مورد نیاز برای قبولی بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها در کنکور تجربی به …

رتبه های قبولی ساخت پروتزهای دندانی دانشگاه ها 1401-1400
انتخاب رشته کنکور سراسری
2
آخرین رتبه لازم برای قبولی پروتزهای دندانی 1401-1400

آخرین رتبه لازم برای قبولی پروتزهای دندانی 1401-1400 آخرین رتبه لازم برای قبولی پروتزهای دندانی 1401-1400 براساس رتبه های قبولی کنکور تجربی 1400 تخمین زده می شود. رتبه های قبولی پروتزهای دندانی در کنکور تجربی در دانشگاه های مختلف به درصدهای داوطلب، سهمیه داوطلب و جنسیت داوطلب بستگی دارد. بنابراین …