منابع کنکور ریاضی – بهترین منابع 1402

منابع کنکور ریاضی - بهترین منابع 1402
کنکور ریاضی
4
  • بهترین منابع کنکور ریاضی 1402

معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی 1402 با توجه به تغییرات بسیار زیاد کنکور 1402 به نسبت کنکورهای سال های قبل، قدری متفاوت تر است. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور ریاضی حذف شده اند و نمرات دوران متوسطه دوم اهمیت دارند و اینکه کنکور دو بار در سال برگزار می شود و نزدیکترین نوبت آن، دی ماه است. و کنکور بعدی هم که در تیر ماه خواهد بود. بنابراین باید با دو نگرش منابع کنکور ریاضی را معرفی کنیم. نگرش اول برای کسانی که می خواهند کنکور دی ماه را شرکت کرده و قبول شوند و نگرش دوم برای کسانی که برای تیرماه جدی تر هستند.

دسته بندی منابع کنکور ریاضی

ابتدا باید یک دسته بندی کلی از منابع کنکور ریاضی به شما ارائه دهیم. اصولاً بهترین دسته بندی ها براساس سطح علمی دانش آموزان و داوطلبان کنکور ریاضی و همینطور هدف قبولی آنها انجام می شود. بنابراین ما دسته بندی را در سه پکیج بیسیک، پکیج کنکوری و پکیج هوشمندانه قرار می دهیم.

پکیج بیسیک به منابع درسی کنکور ریاضی اشاره دارد و یا کتاب هایی که با ماهیت بیسیک به تدریس درس می پردازند.

پکیج کنکوری شامل کتاب هایی است که برای کنکور طراحی شده اند و شامل درسنامه و تست هستند.

پکیج هوشمندانه ارائه راهکار و روشی است که برای انتخاب بهترین منابع باید از آن استفاده کنید.

منابع درس ریاضی و حسابان کنکور ریاضی 1402

بهترین منابع برای درس ریاضی کنکور ریاضی 1402 را براساس دسته بندی های اعلام شده به شرح زیر معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: ریاضی 1 پایه دهم چاپ 99، حسابان 1 پایه یازدهم چاپ 1400، حسابان 2 پایه دوازدهم چاپ 1401.

پکیج کنکوری: ریاضی دهم نشر الگو + حسابان دهم و حسابان یازدهم نشر الگو (دانش آموزان قوی)، ریاضی و حسابان جامع خیلی سبز (داوطلبان متوسط) و حسابان کامل کنکور میکروی گاج (برای داوطلبان ضعیف)

پکیج هوشمندانه: اصولاً فارغ از هر سطحی شما کتاب فرمول نامه مهر و ماه و تکنیک سریع محاسبات ریاضی مهر و ماه را هم باید بگیرید. دلیل این کار این است که این دو کتاب، پیشرفت شما را آسان تر می کنند. در مجموع باید گفت که داوطلب کنکور ریاضی باید سطح متوسطی را حداقل در کنکور ریاضی داشته باشد و یا حداقل خودش را برای کنکور به این سطح برساند. منظور من از این حرف این نیست که خود را به سطح متوسط برساند و بعد مثلاً کتاب خیلی سبز را بخرد. منظور من این است بتواند تست های متوسط و کمی سخت را جواب بدهد. شما باید در درس ریاضی فرمول ها را خوب به خاطر داشته باشید و بتوانید بدون اشتباه و البته سریع محاسبه کنید. بنابراین اگر به این مرحله نرسید کار سخت تری خواهید داشت. مگر اینکه با درس های شیمی و فیزیک به خوبی جبران کنید.

بهترین منابع هندسه کنکور ریاضی 1402

بهترین منابع بخش هندسه کنکور ریاضی 1402 را به شرح زیر می نویسیم.

پکیج بیسیک: هندسه 1 پایه دهم چاپ 99، هندسه 2 پایه یازدهم چاپ 1400 و هندسه 3 پایه دوازدهم چاپ 1401

پکیج کنکوری: هندسه دهم و یازدهم و دوازدهم نشر الگو (برای داوطلبان قوی)، هندسه پایه و هندسه دوازدهم خیلی سبز (داوطلبان متوسط)، هندسه جامع مهر و ماه (برای داوطلبان ضعیف)

پکیج هوشمندانه: هندسه کلاً درسی است که خیلی ها آن را دوست ندارند. بنابراین اولین کار برای این درس این است که اگر با آن ارتباط برقرار نمی کنید و یا اگر کلاً در آن ضعیف و متوسط هستید، باید آن را قطعه قطعه کنید. منظور این است که آن را به مباحثش تقسیم بندی کنید. یک سری مباحث داریم که مباحث پیش نیاز یا پایه هستند که همگی در هندسه دهم هستند و بقیه مباحث به نحوی به آنها ارتباط پیدا می کنند. بعد از این کار، شما باید مباحث را به سه بخش تقسیم کنید. مباحثی که می توانید از پس آنها بربیایید، مباحثی که نیازمند تلاش است ولی بالاخره از پس آن برمی آیید و مباحثی که علاوه بر تلاش نیازمکند یک فاکتور اضافه تری به نام زمان و استعداد هندسه نیز هست. با این کار شما با حجم عظیمی از هندسه مواجه نیستید که مانع بزرگ در مطالعه شما باشد بلکه با یک هندسه تکه تکه شده ماجه هستید و باید تکه تکه هم آن را با برنامه ریزی درست بخوانید. 

بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور ریاضی 1402

بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور ریاضی 1402 عبارتند از:

پکیج بیسیک: آمار و احتمال پایه یازدهم چاپ 1400 و ریاضیات گسسته پایه دوازدهم چاپ 1401

پکیج کنکوری: جامع ریاضیات گسسته و آمار و اجتمال نشر الگو (برای داوطلبان قوی)، گسسته و آمار احتمال جامع خیلی سبز (داوطلبان متوسط) و گسسته سیر تا پیاز گاج (برای داوطلبان ضعیف)

پکیج هوشمندانه: کلاً گسسته و آمار و احتمال از آن جمله درس های است که به دو بخش خوب و قابل فهم و بخش غیر قابل فم طبقه بندی می شود. البته داوطلبان کنکور ریاضی که قوی هستند و یا دانش آموزان با سطح بسیار بالا در این درس از این قاعده مستثنا هستند. بهتر است ابتدا آمار و احتمال را خوب بخوایند و تست بزنید و بعد از تسلط به سراخ گسسته بروید. درباره انتخاب بهترین منبع ریاضیات گسسته و آما رو احتمال کنکور ریاضی 1402 هم یک نکته واضح است. کتاب هایی که معرفی شده است واقعاً انتخاب های خوبی هستند.

منابع فیزیک کنکور ریاضی 1402

بهترین منابع درس فیزیک برای کنکور ریاضی 1402 براساس تمامی دسته بندی ها به قرار زیر هستند.

پکیج بیسیک: فیزیک سال دهم چاپ 99، فیزیک سال یلزدهم چاپ 1400 و فیزیک دوازدهم چاپ 1401

پکیج کنکوری: فیزیک دهم و یازدهم و دوازدهم نشر الگو (برای داوطلبان قوی)، فیزیک کامل میکروی گاج (برای داوطلبان متوسط) و فیزیک جامع پایه و فیزیک جامع دوازدهم خیلی سبز (برای داوطلبان ضعیف)

پکیج هوشمندانه: درس فیزیک را به خوبی می توان به خوبی خواند و برای درصد بالای آن برنامه ریزی کرد. چرا؟! چون که سوالات آن کاملاً دسته بندی شده و سطح بندی شده است. دانش آموز پس از قدری مطالعه می فهمد که کدام تست ها را سریع و راحت و کدام تست ها را با زحمت حل می کند و کدام تست ها را نمی تواند حل کند. بنابراین بهتر است فارغ از هر کتابی که میخوانید با این طرز تفکر جلو بروید که عیار برنامه ریزی و پیشرفت خودتان را در درس فیزیک سطح تست ها قرار دهید. در ضمن شما ممکن است در بعضی مباحث از پس همه تست ها بربیایید و در بعضی مباحث اصلاً از پس هیچکدام از تست ها برنیایید. این یک نکته مهم است که عیار پیشرفت خود را تسلط بر تست های سطح بندی شده مباحث بگذارید. منظورم این است که نگذارید مباحثی که از پس آنها برنمی آیید باعث شود تا وقت گرانبهای بقیه مباحث را به آنها بدهید.

منابع شیمی کنکور ریاضی 1402

بهترین منابع شیمی کنکور ریاضی 1402 را به شرح زیر می نویسیم.

پکیج بیسیک: کتاب های درسی شیمی دهم چاپ 99، شیمی یازدهم 1400 و شیمی دوازدهم 1401.

پکیج کنکوری: شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم مبتکران (برای داوطلبان قوی)، شیمی جامع خیلی سبز (برای داوطلبان متوسط)، شیمی جامع میکروی گاج (برای داوطلبان ضعیف)

پکیج هوشمندانه: انتخاب بهترین منبع شیمی برای کنکور ریاضی 1402، یک نکته خیلی خیلی مهم دارد. شیمی را باید با طبقه بندی تستی پیش بروید. برای تست های شمارشی، تا می توانید باید تست های چالشی شمارشی بزنید. یعنی هر کدام از منابع را که گفتیم انتخاب کنید ولی مغزتان را برای یک برنامه ریزی طبقه بندی شده در شیمی آماده کنید. همین نوع طبقه بندی درباره مسائل و سوالات مفهومی هم وجود دارد. ببینید کدام طبقه بندی برای شما زمانبرتر است و کدام یک راحت تر. براساس شخصیت خودتان باید تصمیم بگیرید کدام طبقه بندی را اول بخوانید. اگر آدمی هستید که پیشرفت در ابتدای کار خیلی برایتان مهم است از طبقه ای که راحت تر هستید شروع کنید ولی اگر آدمی هستید که خیلی پیشتکار دارید و معتقدید همه چیز به آهستگی و منطقی باید پیش برود برای طبقه سخت تر سوالات بیشتر وقت بگذارید. توجه داشته باشید که گفتیم بیشتر وقت بگذارید نه که تمام وقتتان را بگذارید.

در ضمن تهیه کتاب های معروف به لقمه مهر و ماه برای شیمی، یک انسجام خیلی خیلی هوشمتدانه را برای شیمی به شما می دهد.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1402 را بر چه اساسی انتخاب شده اند؟

بهترین منابع کنکور ریاضی 1402 را براساس سطح علمی داوطلب و همچنین بررسی میزان سختی و آسانی متون کتاب ها انتخاب کرده ایم.

آیا اگر سطح علمی من، صفر باشد، باید از منابع کتاب های درسی استفاده کنم؟

خیر. وقت گذاشتین روی منابع اعلامی کنکور ریاضی 1402 اعلام شده از طرف سنجش، باعث پیشزفت شما نخواهد شد و بهتر است از بهترین منابع اعلام شده با توجه به شریط خودتان، شروع کنید.

آیا می توانم به جای خرید کتاب های نو از کتاب های دست دوم و چاپ سال های قبل استفاده کنم؟

بله می توانید ولی بهتر است چاپ آنها حداکثر تا دو سال قبل باشد. تغییرات در سوالات کنکور زیاد است و بهتر است با این تغییرت همسو باشید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

هر دوتاشون خوبن. امیکبیر سعی می کنه خیلی عملی تر کا رکنه ولی شریف تئوریکال تر کار می کنه
اساتید امیرکبیر تو مهندسی پزشکی شناخته شده تر هستند

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

منابع کنکور انسانی - بهترین منابع 1402
کنکور انسانی
4
منابع کنکور انسانی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور انسانی 1402 بهترین منابع کنکور انسانی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع انسانی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …

منابع کنکور تجربی - بهترین منابع 1402
کنکور تجربی
6
منابع کنکور تجربی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع تجربی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …

لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱
انتخاب رشته کنکور سراسری
لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱

لیست رشته های بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ رشته های تجربی که در سال ۱۴۰۱، بدون کنکور پذیرش می شوند در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. گروه علوم پایه دارای 11 رشته، گروه کشاورزی 21 رشته، وزارت بهداشت 3 رشته و رشته های مشترک با گروه علوم …