مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد

مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
438

 تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد باعث شده که سوالات زیادی برای داوطلبان در مورد ثبت اشتباه معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ایجاد شود. اول از همه بگوییم که منظور از ثبت اشتباه معدل، درج معدلی بالاتر از معدل مقطع کارشناسی شما در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد است.

مهم ترین کاری که درباره مغایرت معدل و لغو قبولی کارشناسی ارشد باید انجام دهید این است که:

  1. نامه درخواستی که به سازمان سنجش می دهید، بسیار شفاف و استاندارد باشد
  2. مدارک و مستنداتی که نیاز است را به درستی و با فرمت صحیح و استاندارد به پیوست نامه درخواست خود ارسال کنید. 

این دو مرحله را اگر به درستی انجام دهید، درخواست شانس قبولی شما در اولویت های بعدی انتخاب رشته که براساس معدلی که دارید، بسیار بسیار بیشتر می شود. 

وارد لینک زیر شوید و دقیقا منطبق بر این مطلب، نامه درخواست و مدارک مورد نیاز را برای سازمان سنجش ارسال کنید.

دستورالعمل ارسال درخواست صحیح به سنجش به خاطر مغایرت معدل

میزان تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

از مجموع 10000 تراز یا نمره کل که بالاترین نمره در کنکور کارشناسی ارشد محسوب می شود حداکثر 2000 تراز به معدل مقطع کارشناسی اختصاص پیدا می کند، یعنی در شرایطی که دو داوطلب کنکور کارشناسی ارشد از آزمون کتبی کارشناسی ارشد نمره یکسانی کسب کنند، معدل تعیین کننده رتبه بهتر خواهد بود یعنی آن داوطلبی که معدل موثر بالاتری داشته رتبه بهتری کسب می کند پس درج صحیح معدل از اهمیت بالایی برخوردار است.

توضیحات کامل در مورد تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

نکات مربوط به ثبت معدل در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

برای ثبت معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، هنوز فارغ التحصیل نشده اید، میانگین معدل خود را  ثبت کنید.
  2. اگر پس از فارغ التحصیلی متوجه شدید که معدل کل شما از معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ثبت کرده اید بالاتر یا پایین تر است می توانید در دفعاتی که سازمان سنجش، جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی اعلام می کند، معدل خود را ویرایش کنید. اگر معدل کل شما بالاتر از معدلی بود که در زمان ثبت نام ارائه کرده اید ولی ویرایش را انجام ندادید پس به خودتان ظلم کرده اید چون شما با همان معدلی که در زمان ثبت نام، ثبت کرده اید سنجیده می شوید، ولی اگر معدل کل شما از معدل ارائه شده در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کمتر شد و ویرایش را انجام ندادید، در دردسر افتاده اید، چرا که سازمان سنجش در زمینه معدل بخاطر تأثیر آن در کنکور کارشناسی ارشد بسیار سختگیر است.
  3. اگر در دوره های کارشناسی ناپیوسته تحصیل کرده اید، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه معدل مقطع کارشناسی کفایت می کند.
  4. اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اید، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باید حتما معدلی که در مدرک کارشناسی شما درج شده است، ثبت گردد.
  5. اگر دارای دو مدرک کارشناسی هستید و قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارید، باید در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، معدل آن رشته ای را وارد کنید که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آن را به عنوان رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع کارشناسی اعلام کرده اید.
  6. اگر به عنوان داوطلب آزمون کارشناسی ارشد، مدرک کاردانی هم گرفته اید و بعد از آن مدرک کارشناسی دریافت کرده اید باید معدل کاردانی خود را نیز وارد کنید و معدل شما براساس میانگین معدل کاردانی و کارشناسی شما می شود.
ویرایش معدل کارشناسی در کنکور ارشد

ویرایش معدل کارشناسی در کنکور ارشد

ویرایش معدل در کنکور کارشناسی ارشد

اگر تمام نکات بالا را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفتید اما باز هم معدل مقطع کارشناسی خود را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اشتباه ثبت کردید، چند فرصت جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی از سوی سازمان سنحش در اختیار شما قرار می گیرد. 

     1. زمان ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که معمولا دو ماه پس از ثبت نام اولیه است.

     2. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی های سازمان سنجش در حوزه های مختلف که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. 

     3. در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد که آخرین زمان ویرایش معدل مقطع کارشناسی می باشد.

مغایرت معدل در زمان ثبت نام دانشگاه محل قبولی 

اگر در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شدید و قصد ثبت نام در دانشگاه محل قبولی را دارید ولی معدل مدرک کارشناسی شما با معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه کرده اید، مغایرت دارد و در زمان های اعلام شده ویرایش را انجام ندادید، از ثبت نام قطعی شما در دانشگاه محل قبولی جلوگیری می شود یعنی شما با ارائه مدارک به دانشگاه محل قبولی به صورت مشروط ثبت نام می شوید و مدارک خود را ارائه می کنید تا بررسی های لازم در مورد مدارک و مستندات شما صورت گیرد. نتیجه نهایی بررسی های انجام گرفته از طریق داشگاه محل قبولی به شما اعلام می شود و نیازی به مراجعه شما به سازمان سنجش نیست. 

با توجه به تمام نکات ارائه شده، می توان گفت ارائه صحیح معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است زیرا اگر حتی به اندازه یک صدم معدل خود را بالاتر ارائه کرده باشید گرفتار دردسر شده اید و سازمان سنجش می تواند مانع ثبت نام شما در دانشگاه محل قبولی شود و قبولی شما را مردود اعلام کند. 

دستورالعمل ارسال درخواست صحیح به سنجش به خاطر مغایرت معدل

4.5/5 - (4 امتیاز)

سلام من درموقع ثبت نام کنکور ارشد چون فارق تحصیل نشده بودم معدل ۱۶.۳۰ را وارد کردم و زمانی که نتایج امد و اخرین فرصت ویرایش بود هم ۴ واحد معرفی به استاد داشتم و هنوز فارق تحصیل نشده بودم برای همین بازهم معدلم را تغیر ندادم الان که امتحان این ۴ واحد را دادم متوجه شدم معدلم ۱۶ شده ایا قبولی دانشگاهم لغو میشود و مشکل پیش می آید

سلام خسته نباشید
ببخشید من برای ثبت نام توی کنکور معدل ۷ ترممو وارد کردم که ۱۸/۷۷ بود
الان برای کارای فارع التحصیلی یه سری اصلاحات انجام شد و معدل من شد ۱۸/۸۱ ینی ۴ صدم بیشتر شد
مسخواستم بدونم مشکلی برای ثبت نام پیش نمیاد؟

سلام ببخشید من دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی پیوسته هستم و در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۳۱فارغ التحصیل شدم و زمان دریافت کارت ورود به جلسه معدلم تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰وارد کردم و تاییدیه آن را از دانشگاه گرفتم الان آیا سازمان سنجش ایراد میگیره

سلام.ممنون میشم پاسخ بدین.من کارشناسی مهندسی صنایع غذایی دارم. آیا برای شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت*،شرط معدل وجود داره؟حداقل معدل چقدر باید باشه؟ ارشد وزارت علوم* شرط معدل نداره؟

سلام، وقتتون بخیر، من دانشجوی ترم آخر دانشگاه بودم که برای ارشد ثبت نام کردم، و اونموقع میانگین نمرات رو به عنوان معدلم وارد کردم، ولی زودتر از 31 شهریور (2 تیر) فارغ التحصیل شدم، برای همین به اشتباه موقع دریافت کارت ورود به جلسه معدل کل کارشناسی رو وارد کردم، در ضمن، من فرم میانگین معدل رو اسفند ماه پر کردم، ولی دست خودمه ، الان باید چی کار کنم؟ فرصت دیگه ای برای ویرایش معدل نیست؟تو رو خدا راهنماییم کنید، خیلی نگرانم…

سلام. خیر به مشکلی نمی خورید چون معدل کل مدرک کارشناسیتون از طرف دانشگاه اعلام شده و در صورت هر گونه مشکل شما مدرک موثق تایید شده از دانشگاه رو دارید.

سلام ببخشید من تاریخ فارغ‌التحصیلی رو 6 99 زدم الان دانشگاه میگه تاریخ فارغ‌التحصیلی رو 4 99 بیشتر نمیتونیم بزنیم برات، خاستم بگم این مغایرت چقد میتونه مشکل پیش بیاره برام

با سلام . من تاریخ فارغ التحصیلی رو توی سایت اشتباه وارد کردم و الانم که مهلت ویرایش تموم شده . نامه هم به سازمان سنجش زدم و مدارک مورد نیاز رو ارسال کردم و بعد از یک هفته هنوز جوابی نگرفتم … میخواستم بدونم که آیا ممکنه قبولی من در دانشگاه های سراسری به خاطر مغایرت تاریخ فارغ التحصیلی لغو بشه ؟

سلام من در کنکور وزارت بهداشت رتبه ۵ رشته م رو کسب کردم
امروز متوجه شدم معدل ثبت نام با مدرک ۲۴ صدم بیشتره
تا نتایج نیومده میشه با سازمان سنجش پزشکی اعلام کنم؟ یا قبولیم لغو میشه

سلام.من معدل واسه ثبت نام ارشد رو معدل کل تا ترم 7 وارد کردم.الان نمره پروژم اضافه شده به ترم 7. مشکلی پیش میاد؟

سلام
من هنگام ثبت نام کنکور ارشد امسال به اشتباه معدل کاردانی رو دیپلم تصور کردم و عدد معدل کارشناسیم رو وارد کردم درصورتی که فقط نیاز بوده معدل کارشناسی رو واردم کنم که اون رو درست وارد کردم. الان که موقع انتخاب رشته است و امکان اصلاح اطلاعات هست گزینه ای رو انتخاب کردم که نوشته بود اطلاعات مربوط به معدل کاردانی رو قبول ندارم و برای اصلاحش معدل رو حذف کردم و بجاش خط فاصله گذاشتم. بعد که ثبتش کردم دیدم جلوی معدل کاردانی اینو / گذاشته. هنوز امکان ویراش دارم، باید چیکار کنم؟ همون معدل کارشناسیم رو براش بزنم یا همین درسته که خط فاصله گذاشتم؟

سلام. شما باید معدل کارداین رو حذف کنید و درخواست کتبی رو از طریق سیستم پاسخگویی به اطلاع سنجش برسونید. برای ویرایشش هم می تونستید خالی بذارید.

سلام. بنده به اشتباه معدل کاردانی رو موقع ثبت نام باید خالی میزاشتم چون کارشناسی پیوسته خوندم اما معدل دیپلم رو وارد کردم. توی انتخاب رشته معدل کاردانی رو ویرایش کردم و جاشو خالی گذاشتم و در تاییدیه انتخاب رشته هم الان جای معدل کاردانی یک ممیز هست فقط و نمره ای نیست. میخواستم بدونم این به این منظور است که حذف شده این معدل ؟

سلام
من توی ارشد سنجش پزشکی شرکت کردم و مطمئنم معدلم رو درست زدم 18/05حتی توی فرم ثبت نامم هم هست و اصلا ویرایش نکردم
الان تو کارنامه معدل منو زده 18/50 و هر چی هم درخواست میزنم توی سایت کسی جواب نمیده

سلام.
نگران نباشید. معدلتون رو درست وارد کردید ولی سنجش پزشکی به معدل شما ضریب موثر می زنه و معدل رو بیشتر از معدل واقعی ثبت می کنه. هر چی دانشگاهتون معتبرتر باشه ضریب موثر بالاتر میشه و معدلتون بیشتر از معدل واقعی میشه.
اصلا جای نگرانی نیست.

سلام. من معدل کاردانی را با معدل دیپلم به اشتباه پر کردم در حالی که باید خالی میزاشتم. الان هنگام انتخواب رشته ویرایش کردم و جاشو خالی گذاشتم ولی توی لیست تاییدیه انتخواب رشته فقط یک / هستش جلوی معدل کاردانی. این یعنی الان حذف شده یا باید اقدامی بکنم باز هم؟؟

سلام من معدل کارشناسیم رو درست وارد کردم البته چون شک داشتم یخورده کمتر وارد کردماز معدل واقعی
حالا که نتبجه کنکور ارشد اومده داخل کارنامه معدلم رو سازمان سنجش دونمره بالاتر ثبت کردن ومعدل موثرم هم براساس اون بیشتر شده حالا باید چیکارکنم درحالیکه اشتلچباه از من نبوده در صورت اصلاح معدل دربخش انتخاب رشته ممکنه باعث بشه که قبول نشم در دانشگاه؟

سلام. یعنی معدل موثر شما رو براساس معدلی که خودتون وارد کردید محاسبه نکردند و معدل شما رو با نمره بیشتری ثبت و براساس اون معدل موثر رو حساب کردند؟
چون چنین چیزی خیلی به ندرت پیش میاد و البته با ارسال درخواست و کد رهگیری و برگه ثبت نامتون به راحتی قابل ویرایش و حل شدنه

سلام، من معدل را کمتر وارد کردم آیا به مشکل برمیخورم؟ یا منظور از مغایرت فقط معدل بالاتر است؟

سلام. سال گذشته به معدلهای کمتر از معدل واقعی هم گیر دادند ولی در بررسی و پیگیری دانشجوهای قبول شده در نهایت قبولی اونها مورد تایید قرار گرفت

سلام من امسال کنکور ارشد دادم و تا آخر شهریورم فارغ التحصیل میشم موقع ثبت نام کنکور معدل خواستن معدلو دقیق تا پایان بهمن نوشتم الان که معدل کلم آمده بر اساس ماده 18 درس های ک افتادم و حذف اثر کرده و با اون احتساب معدلم تا آخر ترم هفتم بالاتر از اونیه که موقع ثبت نام ثبت کردم خواستم بپرسم که الان او معدل بالایی رو بزنم یا همو قبلیو بزارم؟

با توجه به اینکه 3 واحد من باقی مونده باید معدلم رو بدون درنظر گیری این 3 واحد دوباره ویرایش کنم ؟ یا همون معدل قبلی کفایت میکنه ؟ این 3 واحد مربوط به ترم تابستونیه

سلام. معدلی که آموزش دانشگاه داده مورد تایید هست. اگر آخرین معدلی که دارید رو دانشگاه داده ثبتش مسکلی نداره و بدون در نظر گرفتن اون 3 واحد باید باشه

من اشتباها معدل دیپلم رو بجای معدل کارشناسی زدم و معدل کارشناسی درسته آیا مشکلی ایجاد میشه برام؟در زمان ویرایش هم پاک کردم اما درست نشد

سلام من اخر تیر ماه فارق التحصیل شدم وقتی اعلام نتایج بشه سایت ویرایش معدل باز میکنه ؟و اینکه اون موقع معدل کل بزنم یا معدل تا پایان بهمن؟ممنون میشم جواب بدید

سلام من امسال کنکور ارشد دادم و چون ۴ سال پیش از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدم و مدرکم گرو آموزش و پرورش هست و هیچ ریز نمره ای هم به من ندادند از بابت معدلم مطمئن نیستم، فقط ۲ سال پیش تماس گرفتم با دانشگاه و معدل کل رو برای ثبت نام ارشد ازشون پرسیدم و گفت ۱۹:۳۳ الان استرس گرفتم که اشتباه گفته باشه چون خودم ندیدم و مدرک ندارم
اگر نادرست باشه باتوجه به اینکه ۳ هفته پیش کنکور دادم آیا هیچ راهی برای اصلاح هست؟! ممنون میشم جواب بدین

سلام خسته نباشید من معدل پایان بهمنم 17.7بودو این معدلو وارد کردم اما 7 واحدم مونده بود تا فارغ‌التحصیل بشم و اون 7 واحدو تو همین شهریور یعنی بعد از کنکور ارشد پاس کردم و الان معدلم شده 17.45 الان مشکلی که نیست درست وارد کردم ؟ ممنون

سلام وقت بخیر. تو بند 3 گفتید اگر کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شدیم، فقط معدل کارشناسی بزنیم، کافیه.
تو بند 6 گفتید اگر کاردانی و کارشناسی رو جداگونه داریم، باید معدل هر دو رو بزنیم و میانگین گرفته میشه.
بلاخره تکلیف چیه؟
معدل کاردانی من 11.64 است. البته رو مدرک نخورده. استعلام که از دانشگاه گرفتم، گفته.
رو مدرکم عنوان معادل هم نخورده.
معدل کارشناسیم هم 19.16 است. من باید چیکار کنم؟ معدل کاردانی رو بزنم یا نزنم؟
اصلا می تونم آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنم و ادامه تحصیل بدم یا نه؟
ممنون از شما

سلام
من معدلم 17.06 است در زمان ثبتنام هم همین معدل را وارد کردم ولی الان که کارنامه آمده خود سازمان سنجش بالای کارنامه معدل 17.60 به جای 17.06 نوشته الان لازم هست اقدامی کنم یا نه مشکلی ایجاد نمیشود؟0

سلام. برای چند نفر دیگه هم این مکشل پیش اومده و کسانی که معدلشون به صورت 0X بوده جابجا شده تو معدل ثبت شده سنجش. از طریق معدل موثر و معدل واقعی و همینطور رشته و دانشگاهتون میشه تشخیص داد که ایا معدلی که ثبت کردید رو لحاظ کردند و این مورد یک اشتباه تایپی هست و یا کلا براساس معدل بالاتر محاسبه کردند که مشکل پیش میاد.
در هر صورت باید به سازمان سنجش هم اطلاع بدید

سلام
من معدلم 17.06 است در زمان ثبتنام هم همین معدل را وارد کردم ولی الان که کارنامه آمده خود سازمان سنجش بالای کارنامه معدل 17.60 به جای 17.06 ننوشته الان لازم هست اقدامی کنم یا نه مشکلی ایجاد نمیشود؟

سلام. برای چند نفر دیگه هم این مکشل پیش اومده و کسانی که معدلشون به صورت 0X بوده جابجا شده تو معدل ثبت شده سنجش. از طریق معدل موثر و معدل واقعی و همینطور رشته و دانشگاهتون میشه تشخیص داد که ایا معدلی که ثبت کردید رو لحاظ کردند و این مورد یک اشتباه تایپی هست و یا کلا براساس معدل بالاتر محاسبه کردند که مشکل پیش میاد.
در هر صورت باید به سازمان سنجش هم اطلاع بدید

سلام
من اسفند 99 تمام نمراتم ثبت شده و فارغ التحصیل شدم و زمان دریافت کارت معدل کل رو وارد کردم
الان آیا اشتباه کردم و باید معدل تا 30 بهمن رو وارد میکردم؟
اگر انتخاب رشته کنم ممکنه قبولیم لغو بشه؟

سلام
من اسفند 99 تمام نمراتم ثبت شده و فارغ التحصیل شدم و زمان دریافت معدل کل رو وارد کردم
الان آیا اشتباه کردم و باید معدل تا 30 بهمن رو وارد میکردم؟
اگر انتخاب رشته کنم ممکنه قبولیم لغو بشه؟

سلام من تاریخ 3 اسفند 99 فارغ التحصیل شدم و زمان گرفتن کارت معدل کل کارشناسی رو وارد کردم ولی الان متوجه شدم باید معدل تا 30 بهمن رو وارد میکردم چون زده حداکثر تا اون موقع اگر فارغ التحصیل شدیدحالازمانی که نتایج بیاد فرصتی برای ویرایش معدل هست
یا اگه من با همین معدل انتخاب رشته کنم امکان داره قبولیم لغو بشه؟

سلام من اسفند 99 فارغ التحصیل شدم و معدل فارغ التحصیلی رو وارد کردم برای ثبت نام ارشد آیا اشتباه کردم و باید معدل تا بهمن رو وارد میکردم؟
زمانی که نتایج بیاد فرصتی برای ویرایش هست
من تو فرصتی که کنکور تعویق افتاد ثبت نام کردم

سلام وقت بخیر ببخشید من در موقع ویرایش معدل به جای معدل تا ترم 7 چون تمام نمرات ثبت شده بود معدل کل 8ترم را وارد کردم این مشکل بوجود میاره؟

سلام و عرض خسته نباشید. دانشگاه به من تاییدیه معدل نمیده! میدونید باید برم پیش چه کسی شکایت بکنم؟ به سازمان سنجش هم پیام دادم اما نتیجه ای نگرفتم!

سلام وقت بخیر
متاسفانه معدلمو به جای ۱۳.۴ ۱۳.۶ زدم با نظر شما باز هم امکان ویرایش مو قع انتخاب رشته هست .

سلام. شانس بیارید که یه فرت دیگه زمان انتخاب رشته بهتون بدن ولی اگر اینطور نشد حتما به سازمان سنجش مراجعه کنید و یا تماس بگیرید و ازشون بخواید که معدلتون رو ویرایش کنند چون اگر قبول بشید با این اختلاف معدل، قبولیتون لغو میشه

من ترم هشت پرستاری ام،و سه درسم نمراتش وارد نشده ،ی درسی هم ترم آخر اضافه کردن ک نمرش تا بعد از کنکور ارشد نیومد الان اومده!معدلی ک آخرین بار طبق فرم شماره سه از دانشگاه گرفته بودن ۱۷/۴۴یود و بعد از کنکور دوباره از دانشگاه پرسیدم گفتن ۱۷/۶۵!!!!!این دیگ مشکل من ک نیست،،بازم اگ از دانشگاه گواهی بگیرم به مشکل برمیخورم؟؟؟؟؟

سلام اگر امکان ویرایش معدل باش پس چجوری در رتبه تاثیرش میدن من خودم ثبت نام جدید بودم بجای اینکه جای معدل کاردانی رو خالی بزارم با معدل دیپلم اشتباه گرفتم ولی معدل کارشناسی رو درست وارد کردم واقعا چی میشه خیلی استرس دارم

سلام. در شرایط کاملاً خاصی باز می ذارن که اون هم شرایطیه که درخواست داده باشید و کمیسیون سنجش موافقت به ویرایش معدل شما بکنه.
یک سال به خاطر اشتباه خود سنجش، امکان ویرایش معدل داده شد در انتخاب رشته

سلام و عرض خسته نباشید بابت جواب های به موقع و خوبتون. سوال من اینه که الان سازمان سنجش معدل مارو تا ۳۰ بهمن ۹۹ میخواد. موقع انتخاب رشته معدل مارو تا چه تاریخی می خواد. چون سامانه اموزشی دانشگاه فقط معدل کل من رو در سامانه ثبت کرده! و معدل مثلا تا ترم فلان را برای من ثبت نکرده. سوال انجاست که موقع انتخاب رشته‌‌ (که تاریخش دهه اول شهریور هست)‌‌‌‌‌‌ معدل کل را تا شهریور باید وارد کنیم یا باز هم سازمان سنجش معدل مارو تا ۳۰ بهمن ۹۹ میخواد؟ من تا شهریور فارغ التحصیل میشم.

سلام. سازمان سنجش برای دانشجوهایی که ارشد شرکت می کنند یک قانون واضح گذاشته و اون این هست که معدل تا پایان ترم بهمن ماه رو با تأییده معدل از دانشگاه می پذیره.

سلام من دیروز کنکور دادم. معدلی که وارد کردم نمیدونم دقیق هست یا نه البته از روی سامانه ی آموزشیار معدل خودم رو وارد کردم . دیروز برای دریافت تایید معدل به دانشگاه مراجعه کردم که متاسفانه تعطیل بود میخوام بدونم آیا باز هم زمانی برای تغیر معدل وجود دارد که بعدا برای انتخاب رشته و دانشگاه دچار مشکل نشوم؟؟؟ چون در سازمان سنجش آخرین زمان روز 8 مرداد اعلام شده بود . و من نمیدونم معدل موجود در سایت حقیقی است یا نه؟؟

سلام من معدلمو تو کارت ورود به جلسه تصحیح کردم ولی تو فرم ثبت نام همونه (کمتر از معدل واقعیم) همین ک تو کارت تغییر دادم کافیه؟یا کاری باید انجام بدم؟

سلام من چون ترم ۹ یکی از درس هام تایید نشده و بعد کنکور تایید بشه معدلم ۰.۲ بالاتر میره مشکلی پیش میاد؟

سلام من چون ترم ۹ یکی از درس هام تایید نشده بود و الان بعد کنکور تایید شده معدلم ۰.۲ بالاتر رفته مشکلی پیش میاد؟

سلام. بدون تأیید دانشگاه به مشکل می خورید. بالا یا پایین بودن معدل رو سنجش الان دو ساله که داره سختگیری می کنه و فقط و فقط تأیید آموزش دانشگاه رو برای معدل می پذیره

سلام خسته نباشید. متاسفانه وقتی که به دانشگاه مراجعه می کنم برای تایید معدل از در خواست بنده امتناع می کنند و معدل را به من اعلام نمی کنند( معدل کل من تا تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ موجود است ولی معدل بنده تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ معلوم نیست) من می توانم معدلم را تا تاریخ مرداد ۱۴۰۰ اعلام کنم به جای تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹؟

سلام من دیروز ثبت نام کردم ارشد و معدل کاردانی رو باید جاشو خالی میزاشتم با معدل دیپلم اشتباه گرفتم ولی معدل کارشناسی رو درست وارد کردم الآنم امکان ویرایش نیست رفتم باجه رفع نقص گفتن زمان کارنامه میشه ویرایش کرد ایا حرفی که زدم درسته ؟
و اینکه خب وقتی کسی معدل اشتباه بزنه تأثیر مگه نزاشتهرو رتبه ینی مشکلی پیش نمیاد بخوام ویرایش کنم اون موقع ؟ بعد از ویرایش چطور رتبه رو حساب میکنن

سلام
بنده 99.10.10 کنکور ارشد عمران ثبت نام کردم و معدل 16 وارد کردم،دانشگاه بعد 50 روز برگه فارق التحصیلی داد که معدلم 15.40 بود و فرصت ویراش از دست دادم.
سایت سنجش امشب قسمت ویرایش کارت معدل اصلاح کردم ولی قسمت اطلاعات ثبت نام هنوز 16 بود،بنده دانشگاه آزاد میخوام برم این 0.60 مشکلی بوجود نمیاره؟راحل چیه؟
عذرخواهم متن زیاد شد

سلام ، من تاریخ 31 شهریور 1400 فارغ التحصیل میشم اما تا الان نمرات ترم 8 هم ثبت شده و ومعدل کل رو دارم اما کاراموزیم ک کلا جداست و تابستانست ثبت نشده
میخواستم بدونم معدل تا ترم 7(طبق تاریخی که گفته شده30.11) رو باید وارد کرد یا معدل کل الان رو؟

سلام . من دانشجوی اخراجی سال ۹۵ بودم که سال ۹۸ کنکور کارشناسی دادم و قبول شدم. و واحد های من تطبیق خورد ولی واحدهای دوره ی اخراجی من که تطبیق خورده است در میانگین معدل کل حساب نشده است و در کارتابل دانشگاهی حساب نشده است. و برای ثبت معدل در سازمان سنجش باید به طور دستی معدلم را حساب کنم و بفرستم. حال سوال اینجاست اگه دانشگاه تاییدیه معدل به من بدهد(چون به طور دستی حساب میشود ممکن است غلط حساب شود) و همان معدلی را که دانشگاه تایید کرده است را ثبت کنم(حتی اگر غلط باشد) باعث لغو قبولی بنده می شود یا نه؟

سلام. معدلی که دانشگاه تایید می کنه ملاک سازمان سنجش خواهد بود. به هیچ عنوان معدلتون رو دستی حساب نکنید. حتی یک صدم اشتباه باعث لغو قبولیتون میشه

سلام .ببخشید من کارشناسی ناپیوسته پرستاری هستم و در کنکور ارشد پزشکی امسال شرکت کردم ولی به علت هم بی دقتی و هم پاسخگو نبودن دانشگاه ها هم معدل کارشناسی را ۸۰ صدم بیشتر زدم و هم دسترسی به معدل کاردانی ام ندارم و حداقل ۱۳ رو زدم .الان متوجه شدم .آیا اگر مجاز به انتخاب رشته بشوم اون موقع هم میشه معدل رو ویرایش کرد؟؟؟

سلام.من پنج روز دیگ کنکور دارم1400.نمره دو درس ترم اخرم ثبت نشده.نمره یکی از درس های ثبت نشده خودم دقیق میدونم ولی اون یکی درس حتی از استاد پرسیدم متاسفانه پاسخگو نبود.معدل تاکنونم16.64هس و من زمان ثبت نام16.73ثبت کردم.امروز هم که میخواستم کارت ورود به جلسه بگیرم با توجه به اینکه نمره یکی از اون دو درس رو قطعی میدونم حداقل معدل ینی16.53ثبت کردم.بنظرتون بخاطر نبود نمره ی درس من چیکار کنم چه معدلی برای ویرایش بزنم

سلام خسته نباشید لطفا اگه مقدور هست راهنمایی کنید الان بنده در تاریخ1400/4/16فارغ التحصیل شدم آیا باید معدل فارغالتحصیلی رو ویرایش کنم در کنکور ارشد یا همون معدل میانگین تا تاریخ 1399/11/30بمونه؟ به سنجش هم زنگ میزنم جواب نمیدن

438 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

رتبه های قبولی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
کارنامه های قبولی، رتبه و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲

کارنامه های قبولی، رتبه و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲ رتبه ها و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲ را در این مطلب برای شما قرار داده ایم. در ادامه به تفکیک گروه های مختلف تحصیلی، می توانید در جداول، لیست رتبه ها و محل قبولی رشته های مختلف در ارشد سال گدشته …

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …