مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد

مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
438

 تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد باعث شده که سوالات زیادی برای داوطلبان در مورد ثبت اشتباه معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ایجاد شود. اول از همه بگوییم که منظور از ثبت اشتباه معدل، درج معدلی بالاتر از معدل مقطع کارشناسی شما در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد است.

مهم ترین کاری که درباره مغایرت معدل و لغو قبولی کارشناسی ارشد باید انجام دهید این است که:

  1. نامه درخواستی که به سازمان سنجش می دهید، بسیار شفاف و استاندارد باشد
  2. مدارک و مستنداتی که نیاز است را به درستی و با فرمت صحیح و استاندارد به پیوست نامه درخواست خود ارسال کنید. 

این دو مرحله را اگر به درستی انجام دهید، درخواست شانس قبولی شما در اولویت های بعدی انتخاب رشته که براساس معدلی که دارید، بسیار بسیار بیشتر می شود. 

وارد لینک زیر شوید و دقیقا منطبق بر این مطلب، نامه درخواست و مدارک مورد نیاز را برای سازمان سنجش ارسال کنید.

دستورالعمل ارسال درخواست صحیح به سنجش به خاطر مغایرت معدل

میزان تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

از مجموع 10000 تراز یا نمره کل که بالاترین نمره در کنکور کارشناسی ارشد محسوب می شود حداکثر 2000 تراز به معدل مقطع کارشناسی اختصاص پیدا می کند، یعنی در شرایطی که دو داوطلب کنکور کارشناسی ارشد از آزمون کتبی کارشناسی ارشد نمره یکسانی کسب کنند، معدل تعیین کننده رتبه بهتر خواهد بود یعنی آن داوطلبی که معدل موثر بالاتری داشته رتبه بهتری کسب می کند پس درج صحیح معدل از اهمیت بالایی برخوردار است.

توضیحات کامل در مورد تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

نکات مربوط به ثبت معدل در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

برای ثبت معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، هنوز فارغ التحصیل نشده اید، میانگین معدل خود را  ثبت کنید.
  2. اگر پس از فارغ التحصیلی متوجه شدید که معدل کل شما از معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ثبت کرده اید بالاتر یا پایین تر است می توانید در دفعاتی که سازمان سنجش، جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی اعلام می کند، معدل خود را ویرایش کنید. اگر معدل کل شما بالاتر از معدلی بود که در زمان ثبت نام ارائه کرده اید ولی ویرایش را انجام ندادید پس به خودتان ظلم کرده اید چون شما با همان معدلی که در زمان ثبت نام، ثبت کرده اید سنجیده می شوید، ولی اگر معدل کل شما از معدل ارائه شده در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کمتر شد و ویرایش را انجام ندادید، در دردسر افتاده اید، چرا که سازمان سنجش در زمینه معدل بخاطر تأثیر آن در کنکور کارشناسی ارشد بسیار سختگیر است.
  3. اگر در دوره های کارشناسی ناپیوسته تحصیل کرده اید، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه معدل مقطع کارشناسی کفایت می کند.
  4. اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اید، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باید حتما معدلی که در مدرک کارشناسی شما درج شده است، ثبت گردد.
  5. اگر دارای دو مدرک کارشناسی هستید و قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارید، باید در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، معدل آن رشته ای را وارد کنید که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آن را به عنوان رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع کارشناسی اعلام کرده اید.
  6. اگر به عنوان داوطلب آزمون کارشناسی ارشد، مدرک کاردانی هم گرفته اید و بعد از آن مدرک کارشناسی دریافت کرده اید باید معدل کاردانی خود را نیز وارد کنید و معدل شما براساس میانگین معدل کاردانی و کارشناسی شما می شود.
ویرایش معدل کارشناسی در کنکور ارشد

ویرایش معدل کارشناسی در کنکور ارشد

ویرایش معدل در کنکور کارشناسی ارشد

اگر تمام نکات بالا را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفتید اما باز هم معدل مقطع کارشناسی خود را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اشتباه ثبت کردید، چند فرصت جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی از سوی سازمان سنحش در اختیار شما قرار می گیرد. 

     1. زمان ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که معمولا دو ماه پس از ثبت نام اولیه است.

     2. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی های سازمان سنجش در حوزه های مختلف که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. 

     3. در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد که آخرین زمان ویرایش معدل مقطع کارشناسی می باشد.

مغایرت معدل در زمان ثبت نام دانشگاه محل قبولی 

اگر در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شدید و قصد ثبت نام در دانشگاه محل قبولی را دارید ولی معدل مدرک کارشناسی شما با معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه کرده اید، مغایرت دارد و در زمان های اعلام شده ویرایش را انجام ندادید، از ثبت نام قطعی شما در دانشگاه محل قبولی جلوگیری می شود یعنی شما با ارائه مدارک به دانشگاه محل قبولی به صورت مشروط ثبت نام می شوید و مدارک خود را ارائه می کنید تا بررسی های لازم در مورد مدارک و مستندات شما صورت گیرد. نتیجه نهایی بررسی های انجام گرفته از طریق داشگاه محل قبولی به شما اعلام می شود و نیازی به مراجعه شما به سازمان سنجش نیست. 

با توجه به تمام نکات ارائه شده، می توان گفت ارائه صحیح معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است زیرا اگر حتی به اندازه یک صدم معدل خود را بالاتر ارائه کرده باشید گرفتار دردسر شده اید و سازمان سنجش می تواند مانع ثبت نام شما در دانشگاه محل قبولی شود و قبولی شما را مردود اعلام کند. 

دستورالعمل ارسال درخواست صحیح به سنجش به خاطر مغایرت معدل

4.5/5 - (4 امتیاز)

سلام ببخشید من مغایرت معدل داشتم ۲۹ صدم و دانشگاه ثبت نام مشروط کرد .بهشون گفتم لازمه من خودم درحواست بدم سنجش گفتن نه از طریق دانشگاه ارسال میشه .رشته ای که قبول شدم بر اساس سوابق تحصیلی بود . بنظرتون درخواست بدم سنجش؟

سلام. زمان ثبت نام کنکور ارشد، معدل کاردانی به اشتباه وارد شده است در حالی که مدرک کاردانی ندارم و کارشناسی پیوسته خوندم و فقط معدل کارشناسی دارم.در زمان مجاز اقدام به حذف نمره کاردانی کردم و در پرینت انتخاب رشته نیز حذف شد. اما برای دانشگاه دوباره همان معدل فرستاده شده است.
الان در ثبت نام اطلاعات تکمیلی مدرک کاردانی رو تو سایت میخواد،چکار کنم؟

سلام. اگر ایم ویرایش رو انجام دادید ولی ثبت نشده علاوه بر ثبت نام خودتون به صورت مشروط در دانشگاه، برای سنجش مدرکی رو که رسید گرفتید و در اون ویرایش رو انجام دادید رو ارسال کنید.

ببخشيد منظور از معدل موثر چيه؟
چه جوري ممكنه معدلي كه ١٨/٠٩ تو فرم ثبت نامي وارد كردم ، توي كارنامه اي كه رتبه اعلام شده ١٨/٩٠ وارد بشه؟
امكان نداره اشتباه خود سنجش باشه؟ اگر خودشون اشتباه تايپي كرده باشن ، چي ميشه؟

خیر اشتباه نکرده سنجش. بنا به نوع رشته تون و کیفیت و اعتبار دانشگاه لیسانستون معدل رو در یک ضریب افزایشی ضرب می کنند که اسمش می شه معدل موثر. این ضریب حداقل عدد یک و حداکثر تا عدد 1.1 هست.

سلام من موقع ثبت نام ارشد معدلی که سیستم گلستان دانشگاه برای ترم هفت نشون میداد رو وارد کردم و نرفتم دانشگاه تا معدلم رو تایید کنه الان که فارق التخصیل شدم معدل ترم 7 بیست و شش صدم بیشتر از مقداریه که موقع ثبت نام ارشد وارد کردم چون درسی که افتاده بودم اثرش از معدل حذف شده الان چه کاری باید انجام بدم و برای ارسال مدارک که فرم صفحه 87 دفترجه یک رو میخوان که قبلا پر نکردم

سلام. معدل شما به ضرر شما در کنکور عمل کرده نه به نفع شما. شما معدلتون اختلاف منفی داره یعنی کمتر از معدل واقعیتون هست. چندان برای شما ایجاد دردسر نمی کنه ولی آیا گواهی موقت مدرکتون رو دارید و یا برگه ای که آموزش دانشگاه معدل شما رو در اون درج کرده باشه؟

سلام خسته نباشید این بند شامل من میشه (اگر پس از فارغ التحصیلی متوجه شدید که معدل کل شما از معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ثبت کرده اید بالاتر یا پایین تر است می توانید در دفعاتی که سازمان سنجش، جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی اعلام می کند، معدل خود را ویرایش کنید. اگر معدل کل شما بالاتر از معدلی بود که در زمان ثبت نام ارائه کرده اید ولی ویرایش را انجام ندادید پس به خودتان ظلم کرده اید چون شما با همان معدلی که در زمان ثبت نام، ثبت کرده اید سنجیده می شوید، ولی اگر معدل کل شما از معدل ارائه شده در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کمتر شد و ویرایش را انجام ندادید، در دردسر افتاده اید، چرا که سازمان سنجش در زمینه معدل بخاطر تأثیر آن در کنکور کارشناسی ارشد بسیار سختگیر است ) به نظرتون منی که معدل زمان ثبت نامم۱۴/۷۷در ترم ۷بود بعد در ترم ۸تبدیل به۱۵/۱۹تبدیل شد منم رفتم معدلم رو ویرایش کردم الان نگاه میکنم نوشته شده تا۱۳۹۹/۹/۳۰ زمان نوشتن معدل اما زمان ویرایش من برا ترم 8

سلام. چه زمانی اقدام به ویرایش معدل کردید؟ سوال مهم تر اینکه معدل ترم هشتتون و در مجموع معدل کلتون رو از کجا محاسبه کردید؟ آیا دانشگاه بهتون گواهی داده یا ریز نمرات کامل رو؟ تاییدیه معدل ویرایش شده ترم 8 رو از آموزش دانشگاه دریافت کردید؟

سلام من کارشناسی نا پیوسته هستم و سهوا نمره کاردانی رو وارد سایت سنجش ثبت نکردم و الان متوجه شدم . الان دانشگاه در اومدم آیا به مشکل میخورم ؟باید چکار کنم؟

سلام وقتتون بخیر
بنده در بخش ثبت نام اولیه معدل 15/14 رو وارد کردم.بعد از مدتی متوجه شدم تا پایان ترم ۷ باید وارد شه معدل در فرصتی که برای ویرایش داده شد معدلم رو به 14/75 تغییر دادم.و در فرصت بعدی ویرایش معدل ترم آخرم رو وارد کردم(دروس هنوز تایید نشده بودن) و معدل وارد شده 15/41 بود…اما خب بعد از تایید قطعی همه نمرات معدل تغییر کرد و 15/24 شد.حالا خواستم بدونم این ۱۷ صدم اختلاف که واقعا هم غیرعمدی بوده ،باعث ایجاد مشکل میشه؟
ممنون از شما

سلام خسته نباشید من معدلم رو 0.7 م کمتر از چیزی که تو مدرکه ثبت کردم امکانش هست مشکل پیش بیاد؟یا امکانش هست بشه ویرایش کنن و دوباره انتخاب رشته مو بررسی کنن؟چون انتخاب اولم نفر 32م بود اخرین نفر 32 بوده.امکانش هست این 0.7 تاثیری تو قبولیم داشته باشه؟

سلام. شما حتی احتمال قبولیتون رو با این کمتر زدن معدلتون کمتر هم کردید. اصولا اگر بیشتر می زدید قبولیتون رو خیلی به خطر می نداخت. البته سال گذشته به کسانی که معدلشون رو کمتر هم زده بودند یه نامه ارسال شد. فقط میشه بگید اون موقع که ثبت نام می کردید مدرکتون دستتون بوده یا نه؟

سلام. زمان ثبت نام کنکور ارشد، معدل کاردانی به اشتباه وارد شده است در حالی که مدرک کاردانی ندارم و کارشناسی پیوسته خوندم و فقط معدل کارشناسی دارم. الان در ثبت نام اطلاعات تکمیلی مدرک کاردانی رو تو سایت میخواد، برای ثبت نام مشکلی پیش میاد؟

سلام
من معدل کارشناسی ام زمان ثبت نام کنکور 16.19 بود که ثبت کردم ولی تو ثبت نام 16.69 ثبت شده و مدرک کارشناسی رو که امروز رفتم از دانشگاه گرفتم دیدم معدل زده 16.21
دانشگاهم قبول شدم برای ارشد
نمیدونم باید چیکار کنم برای این چند صدم اختلاف

باسلام بنده معدل لیسانسم ۱۴/۸۵بود نفهمیدم اشتباه اعلام کردم ۱۵ مشکلی ایجاد میکنه؟؟

سلام من معدلم بیشتر از اون چیزی بوده که به سازمان سنجش اعلام کردم. معدلم 15.34 بوده ولی به سنجش 15.11 اعلام کردم. آیا به مشکلی میخورم ؟

سلام. بهتون نامه مغایرت معدل می دن ولی چون معدلتون کمتر از اونچیزی بوده که باید ثبت می شده احتمالا باعث لغو قبولیتون نخواهد شد

سلام و خداقوت
ازتون خواهش میکنم هرچه سریع‌تر جوابم رو بدید خیلی استرس گرفتم.
بنده هنگام ثبت‌نام ارشد ۱۴۰۰ دانشجوی سال آخر بودم ومیانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ رو وارد کردم طبق اون چیزی که داخل دفترچه گفته شده بود که معدلم ۱۷/۶۶ بود.
توی اطلاعات ثبت‌نامی ارشدم هم وقتی نتایج آمد همین بود معدلم_ تاربخ فارغ‌‌التحصیلیم فکر کنم تیرماه ۱۴۰۰ بوده اما موقع دریافت کارت ورود به جلسه دیگه اون ۱۷/۶۶ رو ویرایش نکردم چون یکی از دروسم معرفی به استاد بود و تازه شهریور بعد کنکورارشد نمره‌اش توی سامانه گلستان ثبت شد.
خلاصه اینکه الان معدل کارشناسیم‌ توی اطلاعات ثبت‌نامی ارشد همون ۱۷/۶۶ که تا تاریخ ۳۰بهمن بوده هست و اون فرم میانگین‌هارو هم اردیبهشت بردم دانشگاهمون مهروامضا گرفتم وآماده است.
الان من میخوام توی دانشگاهی که قبول شدم ثبت‌نام کنم برام مشکلی پیش نمیاد؟ چون طبق دفترچه خود سازمان سنجش هم برای دانشجویان سال آخر معدل میانگین‌واحدهای گذرانده تا ۳۰بهمن ملاک هست نه معدل فارغ‌التحصیلیشون.
نکته دیگه اینکه معدل فارغ التحصیلیم فکرکنم ۱۷/۵۴ باشه یعنی چندصدمی از اون میانگین واحدهای گذرانده پایین‌تره.این اهمیتی داره؟
ای کاش سازمان سنجش اینقدر پیچیده نمیکرد کارو وبهمون استرس نمیداد. توروخدا کمکم کنید🌹

سلام
ببخشید ی سوال
من معدلم در بهمن ۹۹ معدلم برابر ۱۴.۷۵ بوده بعد من ۱۵ وارد کردم در حال تحصیل بودم و در سال ۱۴۰۰ که فارغ التحصیل شدم معدل نهاییم برابر ۱۵.۱۵ شده الان قبولی ارشدم به مشکل میخوره؟!

سلام وقت بخیر.
من موقع ثبت نام کنکور ارشد دانشجوی سال آخر بودم و باید معدل تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰ رو میزدم. با توجه به این که موقع فارغ التحصیلی نمره یک درس افتاده ام حذف اثر میشه معدلم تا ۹۹/۱۱/۳۰ رو بدون اون نمره افتاده حساب کردم و ۱۵.۳۶ وارد کردم. حالا برای ارشد قبول شدم و رفتم فرم تایید معدل تا پایان بهمن رو دانشگاه کارشناسی برام مهر و امضا کنه ولی چون هنوز دفاع نکردم و فارغ التحصیلیم تکمیل نشده نمره اون درس افتاده ام حذف نشده بود و گفتند چیزی که در سیستم هست رو ما تو فرم وارد میکنیم و معدل رو تا پایان بهمن ۱۵.۱۹ زدن. این معدل تا پایان ترم ۷ بود. اما ترم ۸ مهدلم اضافه شد و ۱۵.۴۱ شد ولی دیگه موقع چاپ کارت جلسه کنکور و انتخاب رشته ویرایش نکردم رو حساب این که معدل باید تا ۹۹/۱۱/۳۰ باشه.
الآن هم چون هنوز دفاع نکردم دانشگاه کارشناسیم معدل لیسانس رو همین معدل حال حاضرم که ۱۵.۴۱ هست در فرم مدرک کارشناسی و معدل، که دانشگاه ارشد برای دانشجویانی که هنوز اصل مدرک را نداشتند میخواست، وارد کرد و مهر و امضا کرد. تا چند روز دیگر که دفاع کنم باز معدلم کارشناسیم اضافه میشه. فارغ التحصیلیم هم که انجام بشه نمره اون یک درس افتاده ام هم حذف میشه. یعنی معدلم از همه این ها بیشتر خواهد بود.
حالا میخوام بدونم این تفاوتی که وجود داره بین معدلی که موقع ثبت نام کنکور وارد کردم و باهاش قبول شدم (۱۵.۳۶) و معدلی که دانشگاه کارشناسی تا ۹۹/۱۱/۳۰ در فرم وارد کرد (۱۵.۱۹) برام مشکل ایجاد میکنه؟

سلام. مشکلی که ایجاد می کنه اینه که براتون نامه مغایرت معدل صادر میشه از طرف سنجش و از طریق دانشگاه هم بهتون ابلاغ میشه. شما باید مدارکی که دارید رو به صورت مستند برای سنجش ارسال کنید و در آذر ماه منتظر بمونید تا نظر شورای سنجش بیاد. اگر معدلتون عملا بیشتر بشه براساس این مواردی که گفته لغو قبولیتون کنسل میشه

سلام‌من بعد اعلام‌نتایج‌متوجه شرم‌معدل کاردانی که اعلام‌کردم اشتباه بوده باید چکار کنم

سلام
داخل سایت نوشته شده باید معدل تا بهمن ۹۹ رو وارد کنید که من اونموقع معدلم ۱۴.۹۷ بوده
من هنوز فارغ‌التحصیل نشدم و تیر ماه معدلم ۱۵.۱۸ بود و من این معدل ۱۵.۱۸ رو وارد کردم
الان معدلم درحال حاضر ۱۵.۲۶ هست و هنوز یک درس دیگه هم مونده ثبت شه ولی پایینتر نمیشه
ارشد شبانه قبول شدم
میخواستم بدونم مشکلی پیش میاد؟

ببخشید اگر معدل رو سهوا چند صدم بالاتر وارد کرده باشیم اما رتبه امون خوب باشه و اخرین فرد پذیرفته شده اون رشته محل نباشیم چی؟یعنی به عبارتی حتی اگر با معدل واقعی باز همون رشته محل قبول بشیم ایا باز امکان لغو قبولی هست؟

سلام. با توجه به اتفاقاتی که در دو سال اخیر افتاده به کوچکترین مغایرت های معدل واکنش نشون داده میشه و بسیاری رو از روندذ قبولی حذف کردند. عملا اینکه شما آخرین نفر قبولی نبودید برای سنجش ملاک قرار نمی گیره و اینکه قبولی شخص شما قبولی چه کسی رو در اون رشته دانشگاه عملا حذف کرده رو مد نظر قرار می ده

سلام.من برای معدل کارشناسی آخرین معدلی که داخل سامانه گلستان بود وارد کردم که برای تابستون امسال بود ولی الان دیدم که میگن باید معدل بهمن ماه پارسال رو وارد میکردم،الان من به مشکل برمی‌ خورم؟لطفا جواب بدید ممنون

سلام.من معدل کارشناسیم ۱۷.۶۳شده اما من زدم ۱۷.۶۷ و ۴صدم بالاتر زدم.دانشگاه علم و صنعت قبول شدم.آیا این مغایرت امکان این رو داره که من رد کنن؟خیلی بابت این موضوع استرس دارم

سلام بنده در ازمون ارشد پذیرفته شدم و فرم معدل که زمانی که ترم 7 بودم دریافت کردم برای تغییر معدل زمان دادن کارت ورود جلسه توسط دانشگاه 16.37 ثبت شده بود اما الان این معدل به 16.66 و معدل کل هم به 17.04 تغییر کرده است ایا در ثبت نام دانشگاه که البته دانشگاهی که ارشد پذیرفته شدم همان دانشگاه کارشناسی است به مشکلی برخواهم خورد یا نه
این اختلاف معدل هم به دلیل این بوده که ما تا ترم 7 ، 5واحد افتاده داشتم ولی در ترم 8 و 9 و معرفی استاد درس ها رو پاس شدم و نمره های قبلی حذف اثر شدن و باعث شد معدل بالاتر بره ایا مشکلی در ثبت نام در دانشگاه پیش می اید

سلام
ببخشید من یه اشتباه بزرگ کردم.
من مدرک کارشناسی پیوسته دارم با معدل ۱۵.۶۴
زمان ثبت نام ارشد معدل کارشناسی و درست وارد کردم
اما اشتباها جای معدل کاردانی هم معدل دیپلمم و نوشتم 🥺
چرا فکر میکردم کاردانی یعنی دیپلم 🤦🏻‍♀️
الان ارشد قبول شدم چی میشه؟

سلام. معدل کاردانی و معدل کارشناسی با همدیگه جمع و میانگینشون برای معدل موثر که در قبولیتون تاثیر داره لحاظ میشه. در نتیجه این امر باعث میشه تا شما مغایرت معدل داشته باشید و در نتیجه قبولیتون رو به خطر بندازه. در ضمن چون شما زدید که معدل کاردانی دارید ازتون مدرک کاردانی هم می خوان و در نتیجه شما اون رو هم ندارید و این هم براتون ایجاد مشکل میکنه متاسفانه

معدل واقعیم 14.96عه ولی 15زدع بودم اما موقع انتخاب رشته 14.96تغییر دادم و رسید انتخاب رشتم هم 14.96داد.حالا مشکل ساز میشه؟چون من تو انتخاب رشته تصحیح کردم.

سلام من موقع انتخاب رشته معدلم ک 15زده بودم رو اصلاح کردم و 14.96زدم به نظرتون مشکلی پیش نمیاد ک؟

معدلم 14.96بود بعد موقع ثبت نام 15زده بودم تو ویرایش یادم رفته بود.بعد موقع انتخاب رشته ویرایش کردم.تورسید انتخاب رشته درست شد و 14.96زده اما سایت 15.

سلام به اشتباه معدل کارشناسی رو ۱۶.۸۸ زدم ولی معدل ۱۵.۹۹ بوده آیا راهی وجود داره

سلام. عملا راهی که برای ویرایش وجود نداره. باید درخواست بدید به سنجش و در زمان ثبت نام به دانشگاهی که قبول شدید هم اعلام کنید تا آذر ماه درباره تون تصمیم گیری بشه. در ضمن با اومدن کارنامه سبز مشخص میشه چه جاهای دیگه ای هم قبول میشید و می تونید براساس اونها هم درخواست قبولی در اولویت بهای بعدی رو بدید اگر که سنجش بپذیره

معدل کارشناسیم15.54 شده معدلم کاردانیم 13.51هست الان چی میشه مشکلی پیش میاد برای ثبت نام و خوندن

تقریبا بین معدل کلتون با معدل ثبت شده تون حدود یک نمره اختاف هست که شما یک نمره بیشتر ثبت کردید که اگر کمتر می زدید هیچ مشکلی پیش نمیومد ولی چون بیشتر زدید باید در موقع ثبت نام به دانشگاه اعلام کنید و از طریق دستورالعملی که گفتیم درخواست رو به سنجش هم ارسال کنید.

معدل کارشناسی رو هم بگید. چون باید معدل کلتون که از جمع معدل کاردانی با معدل کارشناسی و تقسیم بر 2 به دست میاد رو محاسبه کنیم.

سلام..ببخشید من ۴سال پیش فارغ تحصیل شدم و امسال کنکور دادم و معدلمو مطمعن نبودم ۱۵و خورده ای زدم و دانشگاهم سایت رو روم بسته بود و نمیتونسم معدلمو ببینم و اطلاعاتی بم ندادن بعد دوباره معدلمو اصلاح کردم به ۱۴و خورده ای اما الان فقط معدلم توی قسمت انتخاب رشته تغییر کرده داخل نتیجه نهای همون معدل اوله در حالی که من اصلاح کردم..و حالام نتیجه ها اومده من شبانه صنعتی قبول شدم مشکلی پیش میاد و بهم گفتن برم گواهی بگیرم از دانشگاهم دو روز دیگه

پس به مشکل می خورید. به دانشگاه قبولیتون اعلام کنید در زمان ثبت نام. ضمنا محاسبه کنید که اگر معدل کاردانی رو می زدید معدل کلتون با احتساب لیسانس چقدر می شد و چه اندازه با معدل اصلی که وارد کردید اختلاف داره تا بتونیم بیشتر راهنماییتون کنیم.

سلام . وقت بخیر .با توجه به اینکه بعد از تاریخ 1399/11/30فارغ التحصیل شدم معدل خود را تا ترم 7 ثبت کردم . معدل اینجانب تا ترم 7 ، 18/72 میباشد که همین را برای ثبت نام ارشد ثبت کردم . ولی طبق فرم معدل ، دانشکده معدل تا ترم 7 را برایم 18/73 ثبت کردند (این اختلاف یک صدم ناشی از این بود که یک درس را با سرفصل قبلی آموزشی و با ورودی های قبل بصورت 3 واحدی پاس کردم ولی در سرفصل ورودیهای جدید دو واحدی میباشد و انتظار هم این بود که تطبیق خورده و دو واحدی ثبت شود که اینطور نشد و همان 3 واحد ثبت شد . از طرفی معدل کل هم 18/86 است . آیا برای یک صدم که کمتر ثبت شده است و به فرض تطبیق بوده است میخواستم بدانم به هیچ وجه مشکلی پیش نمی آید ؟ (باتوجه به اینکه در اطلاعیه امسال سنجش هم اعلام معدل بیشتر را دارای مشکل ذکر کردند و نه کمتر . باتشکر

سلام وقتتون بخیر من در زمان ویرایش اطلاعات به دلیل مشکل در سامانه دانشگاه مجبور به پرس و جو از اساتید شدم و معدل را حساب کردم و وارد کردم ولی بعد از گرفتن مدرک متوجه شدم 14 صدم معدلم پایین تر از معدل واردشده در سنجش هست.
با توجه به اینکه دانشگاه فرم فارغ التحصیل رتبه اول را برای سنجش ارسال کرده و معدل صحیح در آن توسط دانشگاه ذکر شده چقدر احتمالش هست که محروم بشم ؟
واینکه من چندین بار درخواست به سنجش دادم گفتن امکان ویرایش وجود نداره و با دانشگاه محل قبولی هم صحبت کردم گفتن ثبت نام مشروط انجام مبشه و تا پایان آذر تکلیف مشخص میشه و همچنین من مدارک رو برای سنجش ارسال کردم و درخواست دادم ( کد پیگیری دارم)
ممنون میشم اگر روش پیگیری دیگری هم برای بالا بردن احتمال قبولی هست من رو در جریال قرار بدید

سلام. روش پیگیری همونی هست که در سایت هم اعلام کردیم. در ضمن دانشگاه دقیقا راهنمایی درستی به شما کرده وب رای تسریع در روند در زمان ثبت نام مجدد به دانشگاه اعلام کنید تا کارتون رو سریعتر تو پروسه بررسی قرار بدن

سلام. من مدرک کارشناسی پرتوشناسی رو با معدل 16/5 سال 95 تموم کردم و امسال ارشد رشته ی زبان انگلیسی دانشگاه علم و صنعت مجازی قبول شدم. اما چون مدرک کارشناسیمو نداشتم همینجوری زدم 17 و الان فهمیدم اشتباه زدم. ایا این توی وضعیت قبولیم موثره؟ باید چی کار کنم؟

سلام. بله در قبولیتون موثر بوده ولی از اونجایی که در دوره مجازی قبول شدید و نه در دوره روزانه در بررسی مجدد قبولی شما با معدل واقعیتون احتمال عدم لغو قبولیتون وجود داره

سلام. من از کارشناسی پرتوشناسی یا به اصطلاح رادیولوژی سال 95 فارغ التحصیل شدم و امسال ارشد زبان انگلیسی شرکت کردم. معلدلمو زمان ثبت نام اصلا معدلم یادم نبود و همینجوری 17 زدم و فکر میکردم چون رشته ها غیر مرتبطه تاثیر نداره. الان دانشگاه علم و صنعت دورره ی مجازی قبول شدم. الان که مدرکمو آنلاین چکرکردم دیدم 16/5 بوده. باید چی کار کنم؟

با سلام
۱۰ ساله که مدرک کارشناسیم رو گرفتم و امسال معدل رو ۲۵ صدم بیشتر وارد کردم به خاطر اینکه فکر میکردم که درسته ،اما ۱۴ مهر مدرکم رو دیدم متوجه اشتباهم شدم. بعد اون به سازمان سنجش نامه زدم و مشخصات فرستادم ،اما سازمان سنجش جوابم داد که زمان اصلاح در این زمان امکان پذیر نمی باشد، لطفا راهنمایی کنید که چی کار کنم
ممنون

سلام. همزمان با اعلام نتایج به دانشگاه مبدا و سازمان سنجش باید اطلاع رسانی کنید تا نامه بررسی مجدد قبولی براساس معدل اصلیتون صادر بشه

سلام وقتتون بخير – من موقع ثبت نام ارشد اشتباها بجاي معدل تا تاريخ 30 بهمن 99 (14.11) – چون هنوز مشغول به تحصيل بودم
معدلم تا تير 1400 وارد كردم (14.22) – همچنين من 31 شهريور 1400 فارغ التحصيل شدم و معدل كل فارغ التحصيليم (14.36) است – ايا با اين اشتباه ثبت معدل قبولي ارشد لغو ميشه؟

با عرض سلام و وقت بخیر ،
من در زمان کنکور ارشد دانشجوی سال آخر کارشناسی بودم و باید میانگین معدلم تا تاریخ 30 / 11 / 1399 که 16.88 بود رو وارد می کردم اما در هنگام انتخاب رشته تحصیلم تموم شده بود و معدل جدیدم که 17.20 بود رو وارد کردم برام مشکلی پیش میاد ؟ متشکرم

سلام.وقتتون بخیر.بنده با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش که گفته بود( دانشجویان سال آخر باید معدل تا ترم ۷ رو وارد کنند)همون معدل رو وارد کردم یعنی ۱۹.۰۲ و تاییدیه هم گرفتم.اما معدل فارغ التحصیلی بنده ۱۹.۰۹ شد،اما من با این که میتونستم ویرایش کنم و ۲۱ تیر فارغ التحصیل شدم به خاطر اون بند دانشجوی سال آخر همون معدل ۱۹.۰۲ رو که ۷ صدم پایین تر از معدل فارغ التحصیلی هست وارد کردم.از طرفی من سهمیه شاگرد اولی هم دارم و دانشگاه توی اون اطلاعات ارسالی به سازمان سنجش برای شاگرد اولی معدل فارغ التحصیلی رو که ۱۹.۰۹ هست وارد کرده. میخواستم از خدمتتون بمرسم که آیا این مشکلی ایجاد میکنه؟ ممنون ازشما.

سلام
من امسال کنکور ندادم با سوابق تحصیلی قبول شدم پیام نور
ولی نمره ای ک موقع ثبت تام دادم با نمره الان ک از مدرسه گرفتم فرق میکنه چون موقع ثبت تام گفتن هر چی زدین اشکال نداره
الان ب مشکل نمی‌خورم برای دانشگاه؟؟؟

سلام من سال اول کنکورم بود و در فرم انتخاب رشته معدل کل رو به جای کتبی زدم و اختلاف این دو در حد ۳۰ صدم هستش.رشته کامپیوتر در یک شهرستان غیر بومی با سوابق تحصیلی قبول شدم ولی دانشگاه گفت ثبت نام موقتی و ما نواقص رو ارسال مکنیم تا ببینیم سنجش باهات چیکار کنه.در کارنامه سبز هم در همین رشته ای که قبول شدم رتبم ۹ بود و اخرین رتبه قبولی ۱۶ بود .بنظرتون قبولیم لغو میشه؟

سلام. با توجه به اختلاف بین رتبه شما و اخرین رتبه قبولی احتمال کمی داره که قبولیتون لغو بشه ولی قطعا شما باید درخواست بررسی قبولی مجددتون رو براساس کارنامه سبزتون به سنجش بدید

سلام
من معدل کارشناسیمو ۵ صدم بالاتر زدم
نامه به سازمان سنجش زدم و کارت ملی و عکس کارنامه کارشناسی رو فرستادم و زده ثبت نهایی و به من کدپیگیری داده میخواستم بپرسم که وقتی نتایج نهایی بیاد نمره من اصلاح میشه؟

سلام
با توجه به اینکه شهریور 1400 فارغ التحصیل میشدم، طبق دستورالعمل سنجش معدلم رو تا 30 بهمن 99 وارد کردم که درسته
(کارشناسیم دانشگاه دولتی بوده و روزانه)
بخاطر سهمیه ای که دارم میتونم درسهایی که افتادم رو بی اثر کنم. اگر این کار رو انجام بدم الان، معدلم شاید یک و نیم الی دو نمره بیشتر بشه(نسبت به چیزی که موقع ثبت نام تا بهمن 99 وارد کردم)
اگر انجام بدم، مشکلی پیش نمیاد؟

سلام. با توجه به اینکه در زمان انتخاب رشته ارشد با معدل ثبت شده بهمن ماه انتخاب رشته تون رو انجام دادید و این معدل هم تا بهمن 99 به تایید دانشگاه رسیده عملاً تو رتبه ای که زدید همون معدل بهمن 99 اعمال شده. اگر انجام بدید و ریزنمرات و یا معدلتون به تایید آموزش دانشگاه رسیده باشه مشکی پیش نمیاد

بچه هایی ک وزارت علومی هستن و معدشونو اشتباه وارد کردن.
منم سال پیش این اتفاق برم افتاد
معدل کاردانی دیپلم وارد کردم . مفدل موثرم شد ۱۷ در صورتی که معدل لیسانسم ۱۵ بود. دانشگاه هم قبول شدم و موقع ثبت نام فهمیدم این اشتباهو کردم.
دقت کنین:
۱. قبل اینکه دانشگاه خودش بفهمه بهشون اطلاع بدین که این اشتباه رو کردین، که فرایندتون زودتر انجام بشه.
۲. معدل جدیدتون دوباره قرار میگیره و سنجش میشه، بررسی میکنن که با معدل جدید قبول میشین یا نه .
۳. اگر هیچ کودوم ا اولویت های انتخاب رشته قبول نشدین قبولیتون لغو میشه .
۴.اگر روزانه قبول شده بودین، از کنکور سال بعد محروم میشه.
۵. اگر غیر روزانه قبول شده بودین، میتونین سال بعد کنکور شرکت کنین
۶. اگر از کنکور محروم شدین، “شخصا” پاشین برین سازمان سنجش و ازشون بخواین که اجازه بدن سال بعد کنکور بدین (اجازه میدن) . گول هیچ مشاوره الکی رو نخورین و پاشین برین سازمان سنجش، اونجا نامه میدین و درخواست میدین که بتونین کنکور سال بعد شرکت کنین.
۷. در نهایت بعد از چند روز باهاتون تماس میگیرن که از کنکو محروم نیستین.

اینم تجربه من .
باشد که از استرستون کم کنه.
بیاد اون شبی که وقتی قبولیم لغو شد تا صبح نخوابیدم و از استرس میلرزیدم.
سال ۱۴۰۰ با لطف خدا رتبه تک رقمی اوردم.
اون شماره ای که باهام تماس گرفتن و گفتن دیگه محروم نیستی هم دارم.

سلام من الان متوجه شدم که چندصدم معدلم و کمتر از معدل واقعیم ثبت کردم و فرصت ویرایش هم گذشته میخوام بدونم ایا موقع ثبت نام مشکل ایجاد میکنه خواهش میکنم بگید ؟معدل خودم بیشتره از اون چیزی که ثبت کردم

سلام. تا چند سال اخیر معدل پایینتر ثبت شده نسبت به معدل اصلی هیچ مشکلی نداشت ولی سال گذشته به معدل های کمتر از معدل اصلی هم ایراد گرفته شد. در نهایت با توجه به بررسی قبولی براساس معدل جدید و قطعیت قبولی شما در دانشگاه اعلامی به مشکلی برنمی خورید ولی سعی کنید از بخش ارسال درخواست سازمان سنجش این مورد رو اعلام کنید و بعد از قبولی در دانشگاه به آموزش دانشگاهتون هم اعلام کنید.

سلام من موقع انتخاب رشته معدل کاردانی و کارشناسی رو تغییر ندادم چون هردو درست بودن و پرنیت هم گرفتم سرجاشون درست بودن
الان توی اطلاعات انتخاب رشته که میرم معدل کاردانیم جلوش خالیه غیب شده یه خط مورب / هست ولی معدل کارشناسیم هست.
مشکل مال چیه باگ سیستمه یا واقعا معدلم حذف شده؟؟ برای کس دیگم این اتفاق افتاده؟؟!!

سلام. مشکل از خود سیستمه به اضافه اینکه برای بعضی از داوطلبا این مشکل به وجود اومده و با توجه به بررسی های ما از روی معدل موثر متوجه شدیم که معدل کاردانی و کارشناسی رو با هم لحاظ کردند.

سلام وقتتون بخير ، عذر خواهي ميكنم من معدلم توي فرم ثبت نام ١٨/٠٩ وارد شده بوده ، الان توي قبوليم زده ١٨/٩٠ ! در صورتي كه من درست وارد كرده بودم . ايا براي ثبت نام مشكلي پيش مياد و يا اگر پيش بياد ، چه كار ميتونم بكنم ؟

سلام . معدل کارشناسیم رو تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ به سازمان سنجش اعلام کردم اما حالا یکی از نمرات ریز ۱۰ که داشتم حذف شده و معدلم چند صدم اضافه شده و تمام این اتفاقات بعد از آخرین امکان ویرایش افتاده و تو گرایش مورد نظرم رتبه ۳۷ کشوری شدم مشکل غیرقابل حلی برای ثبتنامم پیش میاد ؟

سلام، من معدلم رو موقع کارت 5 صدم کم وارد کرده بودم. در ویرایش موقع انتخاب رشته اون رو به مقدار واقعیش که 5 صدم بیشتر بود افزایش دادم. طبق اطلاعیه ها و دفترچه های قبلی هرگونه مغایرت باید تا زمان گرفتن کارت برطرف شه وگرنه مسئولیت هر اتفاقی بر عهده منه. حالا واقعا میترسم که نکنه این ویرایشی که موقع انتخاب رشته کردم مشکل ایجاد کنه. سال های پیش برای کسانی که مشابه من بودن مشکلی ایجاد شده؟

سلام من درموقع ثبت نام کنکور ارشد چون فارق تحصیل نشده بودم معدل ۱۶.۳۰ را وارد کردم و زمانی که نتایج امد و اخرین فرصت ویرایش بود هم ۴ واحد معرفی به استاد داشتم و هنوز فارق تحصیل نشده بودم برای همین بازهم معدلم را تغیر ندادم الان که امتحان این ۴ واحد را دادم متوجه شدم معدلم ۱۶ شده ایا قبولی دانشگاهم لغو میشود و مشکل پیش می آید

معدلتون بعد از اعلام آخرین فصت ویرایش کاهش پیدا کرده؟
اگر تا زمان ویرایش معدلتون تغییر نکرده بود به مشکلی پیش برنمی خورید

438 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

رتبه های قبولی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
کارنامه های قبولی، رتبه و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲

کارنامه های قبولی، رتبه و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲ رتبه ها و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲ را در این مطلب برای شما قرار داده ایم. در ادامه به تفکیک گروه های مختلف تحصیلی، می توانید در جداول، لیست رتبه ها و محل قبولی رشته های مختلف در ارشد سال گدشته …

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …