مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد

مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
438

 تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد باعث شده که سوالات زیادی برای داوطلبان در مورد ثبت اشتباه معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ایجاد شود. اول از همه بگوییم که منظور از ثبت اشتباه معدل، درج معدلی بالاتر از معدل مقطع کارشناسی شما در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد است.

مهم ترین کاری که درباره مغایرت معدل و لغو قبولی کارشناسی ارشد باید انجام دهید این است که:

  1. نامه درخواستی که به سازمان سنجش می دهید، بسیار شفاف و استاندارد باشد
  2. مدارک و مستنداتی که نیاز است را به درستی و با فرمت صحیح و استاندارد به پیوست نامه درخواست خود ارسال کنید. 

این دو مرحله را اگر به درستی انجام دهید، درخواست شانس قبولی شما در اولویت های بعدی انتخاب رشته که براساس معدلی که دارید، بسیار بسیار بیشتر می شود. 

وارد لینک زیر شوید و دقیقا منطبق بر این مطلب، نامه درخواست و مدارک مورد نیاز را برای سازمان سنجش ارسال کنید.

دستورالعمل ارسال درخواست صحیح به سنجش به خاطر مغایرت معدل

میزان تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

از مجموع 10000 تراز یا نمره کل که بالاترین نمره در کنکور کارشناسی ارشد محسوب می شود حداکثر 2000 تراز به معدل مقطع کارشناسی اختصاص پیدا می کند، یعنی در شرایطی که دو داوطلب کنکور کارشناسی ارشد از آزمون کتبی کارشناسی ارشد نمره یکسانی کسب کنند، معدل تعیین کننده رتبه بهتر خواهد بود یعنی آن داوطلبی که معدل موثر بالاتری داشته رتبه بهتری کسب می کند پس درج صحیح معدل از اهمیت بالایی برخوردار است.

توضیحات کامل در مورد تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

نکات مربوط به ثبت معدل در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

برای ثبت معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، هنوز فارغ التحصیل نشده اید، میانگین معدل خود را  ثبت کنید.
  2. اگر پس از فارغ التحصیلی متوجه شدید که معدل کل شما از معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ثبت کرده اید بالاتر یا پایین تر است می توانید در دفعاتی که سازمان سنجش، جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی اعلام می کند، معدل خود را ویرایش کنید. اگر معدل کل شما بالاتر از معدلی بود که در زمان ثبت نام ارائه کرده اید ولی ویرایش را انجام ندادید پس به خودتان ظلم کرده اید چون شما با همان معدلی که در زمان ثبت نام، ثبت کرده اید سنجیده می شوید، ولی اگر معدل کل شما از معدل ارائه شده در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کمتر شد و ویرایش را انجام ندادید، در دردسر افتاده اید، چرا که سازمان سنجش در زمینه معدل بخاطر تأثیر آن در کنکور کارشناسی ارشد بسیار سختگیر است.
  3. اگر در دوره های کارشناسی ناپیوسته تحصیل کرده اید، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه معدل مقطع کارشناسی کفایت می کند.
  4. اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اید، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باید حتما معدلی که در مدرک کارشناسی شما درج شده است، ثبت گردد.
  5. اگر دارای دو مدرک کارشناسی هستید و قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارید، باید در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، معدل آن رشته ای را وارد کنید که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آن را به عنوان رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع کارشناسی اعلام کرده اید.
  6. اگر به عنوان داوطلب آزمون کارشناسی ارشد، مدرک کاردانی هم گرفته اید و بعد از آن مدرک کارشناسی دریافت کرده اید باید معدل کاردانی خود را نیز وارد کنید و معدل شما براساس میانگین معدل کاردانی و کارشناسی شما می شود.
ویرایش معدل کارشناسی در کنکور ارشد

ویرایش معدل کارشناسی در کنکور ارشد

ویرایش معدل در کنکور کارشناسی ارشد

اگر تمام نکات بالا را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفتید اما باز هم معدل مقطع کارشناسی خود را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اشتباه ثبت کردید، چند فرصت جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی از سوی سازمان سنحش در اختیار شما قرار می گیرد. 

     1. زمان ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که معمولا دو ماه پس از ثبت نام اولیه است.

     2. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی های سازمان سنجش در حوزه های مختلف که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. 

     3. در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد که آخرین زمان ویرایش معدل مقطع کارشناسی می باشد.

مغایرت معدل در زمان ثبت نام دانشگاه محل قبولی 

اگر در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شدید و قصد ثبت نام در دانشگاه محل قبولی را دارید ولی معدل مدرک کارشناسی شما با معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه کرده اید، مغایرت دارد و در زمان های اعلام شده ویرایش را انجام ندادید، از ثبت نام قطعی شما در دانشگاه محل قبولی جلوگیری می شود یعنی شما با ارائه مدارک به دانشگاه محل قبولی به صورت مشروط ثبت نام می شوید و مدارک خود را ارائه می کنید تا بررسی های لازم در مورد مدارک و مستندات شما صورت گیرد. نتیجه نهایی بررسی های انجام گرفته از طریق داشگاه محل قبولی به شما اعلام می شود و نیازی به مراجعه شما به سازمان سنجش نیست. 

با توجه به تمام نکات ارائه شده، می توان گفت ارائه صحیح معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است زیرا اگر حتی به اندازه یک صدم معدل خود را بالاتر ارائه کرده باشید گرفتار دردسر شده اید و سازمان سنجش می تواند مانع ثبت نام شما در دانشگاه محل قبولی شود و قبولی شما را مردود اعلام کند. 

دستورالعمل ارسال درخواست صحیح به سنجش به خاطر مغایرت معدل

4.5/5 - (4 امتیاز)

سلام من موقع ثبت نام‌کنکور ارشد معدلم زدم ۱۴چون ترم ۷بودم و معدل اصلیم رو‌نمیدونسم و تا پایان شهریور ماه نیز امتحان دروس خودخوان داشتم و همچنان نمیدانسم معدل اصلیم چند میشه و‌زمانی هم ک معدل اصلیم را متوجه شدم امکان ویرایش دیگر نبود حالا معدل اصلیم ک ۱۳/۳۵است برای ثبت نام برام مغایرت معدل خورده ایا میتونم کاری انجام بدم یا رشته های بعدی را بروم یاهمین رشته را شبانه بخونم یا ن

سلام.
من معدل کارشناسی کاردانی موقع ثبت نام اشتباه زدم و دانشگاه که قبول شدم ثبت نام کردم و داخل سایت برام زدن پارامتر های خاص میشه توضیح بدید مشکل چی هست

سلام وقتتون بخیر
من امسال فرهنگیان قبول شدم
مطمن نیستم که معدلمو اشتباه وارد کردم یا نه ، گزینه ای توی سایت سنجش وجود داره برای اینکه بدونم چه معدلی وارد کردم ؟!

سلام. بله وجود داره. با مشخصاتتون وارد سیستم بشید. منطورم سامانه کارشناسی ارشد هست. وقتی وارد شدید بخش اطلاعات ثبت نامی رو ببینید

سلام. من چندسال پیش فارغ التحصیل شدم و تو کنکور ارشد که شرکت کردم معدل کارشناسیم رو زدم 13/86 چون دقیق نمی‌دونستم در صورتی که الان که استعلام گرفتم 13/78 شدم.امسال کنکور ارشد شرکت کردم و دانشگاه مالک اشتر مجازی قبول شدم، فردا باید برم برای ثبت نام. بنظرتون با مشکل مواجه میشم؟
الان چه راه حلی شما پیشنهاد میدین؟

سلام. ثبت نامتون رو انجام بدید. در صورت وجود مشکل اواخر مهر ماه سازمان سنجش به دانشگاه یه نامه میده. بیشتر برای روزانه ها مشکل پیش میاد تا دوره های شهریه پرداز

به نظر شما الان انصراف بدم از دانشگاه بهتر نیست.چون در هر صورت شرایط تحصیل شبانه رو ندارم.

جلوی پذیرش مشروط نوشته به دلیل عدم ثبت تاریخ و شماره رسید تاییدیه تحصیلی.این که میگین لغو قبولی یعنی اگر با تراز جدید هم همین دانشگاه قبول بشم بازم لغو قبولی میشم از این دانشگاه؟لغو قبولی درهر صورت در دانشگاه پذیرفته شده قطعیه؟

سلام. بله در صورت مغایر، اون رشته و دوره قبول شده در صورت روزانه بودن لغو میشه حتی اگه ترازتون با معدل واقعیتون هم بهش بخوره. یا دوره شبانه در اولویت های دیگه بهتون پیشنهاد داده میشه در بهترین حالت

سلام من برای ثبت نام ارشد معدل کارشناسی رو وارد کردم ولی معدل کاردانی رو وارد نکردم و سازمان سنجش زده که مغایرت داره. ینی نمیتونم ثبت نام کنم چون معدل کاردانی رو وارد نکردم؟؟؟

سلام.من کارشناسی پیوسته هستم با معدل16/28 و معدل دیپلم رو به جای معدل کاردانی وارد کردم که 0/41 زیادتر شده(16/69) روزانه قبول شدم وثبت نام کردم که برام زدن پذیرش مشروط.حالا چیکار باید بکنم.کارنامه سبز هم اومده که رتبم 16 و نفر اخر42 هست معدل موثر هم 17/84.تو روخدا فقط جواب بدین که من مردم.

جلوی پذیرش مشروط نوشته به دلیل عدم ثبت تاریخ و رسید تاییدیه تحصیلی.این که میگید ممکنه اجازه یک سری انتخاب های دیگه رو هم بدن به این معنیه که قبولی در همین دانشگاهی که پذیرفته شدم به صورت قطعی لغو میشه یا اگر با تراز جدید همین دانشگاه پذیرفته میشم لغو قبولیم اینجا رد میشه؟

سلام وقت بخیر. من زمان کنکور معدلم تو سایت دانشگاه ۱۸.۸۰ بود ولی وقتی لیسانسم اومد دیدم هم تو سایت هم لیسانس شده ۱۸.۷۹. از دانشگاه پردیس تبریز قبول شدم و ثبت نام هم کردم. ایا مشکلی پیش میاد؟؟چیکار باید بکنم

سلام FK . بدترین لجظات عمرم رو دارم میگذرونم با خوندن کامنت شما یه کم بهتر شدم مرسی.منم دقیقا الان فهمیدم این مشکل برام پیش اومده و واقعا نمیدونم چی میشه

سلام. يه سوال داشتم. من كنكور ارشد شركت كردم و معدل كارشناسي رو به درستي وارد كردم و حتي كارنامه اوليه هم كه منتشر شد معدل من به درستي در سايت ثبت شده بود ولي ديروز كه كارنامه نهايي رو منتشر كردن معدل كارشناسي من رو اشتباه نوشته بود و متاسفانه معدلي بالاتر از مقدار واقعي معدل من بود!الان امكان داره كه قبولي من رد بشه؟من معدلم رو درست وارد كرده بودم خود سايت اشتباه نوشته

باسلام و روز بخیر
من برای ارشد 1401 معدل واقعی ام رو یعنی 15.28 به اشتباه15.38 زدم والان دانشگاه سمنان قبول شدم لطفا راهنمایی بفرمایید الان باید چه کنم ممنون
واقعا یه اشتباه ممکن تمام تلاشم رو نابود کنه
خیلی سخته

سلام. متاسفانه دچا رمغایرت معدل میشید.
با توجه به نوع رشته ای که قبول شدید این حالات براتون پیش میاد:
ابتدا یک نامه از طرف سنجش برای دانشگاه سمنان میاد که به تخلف شما اشاره می کنه. دانشگاه سمنان اون نامه رو به شما ابلاغ می کنه.
در ادامه شما به سنجش درخواست رسیدگی و عدم لغو قبولی می دید.
نامه بعدی سنجش یا رد قبولی شما خواهد بود و یا اینکه اجازه میده در یک سری انتخاب های دیگه به انتخاب خودتون تحصیل کنید. انتخاب هایی که تراز واقعی با معدل واقعی شما بهش بخوره. در ضمن احتمال اینکه هیچ دوره روزانه ای بهتون ندن و همه انتخاب ها تبدیل به شبانه هم بشه وجود داره.

سلام وقت بخیر
من زمان ثبت نام کنکور معدل کارشناسیم ۱۷.۱۰ بود و این معدلو در سازمان سنجش ثبت کردم و تغییر ندادم و ان زمان دانشجوی سال اخر بودم ولی اون زمان فرم معدل رو دانشگاه گفت که بعد از اتمام تحصیل باید تکمیل کنم.من درسم ۱۱/۳۰ تموم شد و معدل کارشناسیم برابر با ۱۷.۰۸ شد در مدرک فارغ التحصیلی حالا دانشگاه فرم معدلی که داخل دفترچه ثبت نام ارشد بود برام پر کرده با معدل ۱۷.۰۸ حالا میخواستم بدونم منم به مغایرت معدل دچار میشم برای این دو درصد؟؟

سلام، معدلی که در زمان ویرایش ثبت کردم 17.22 بود (از روی سامانه گلستان تا ترم هفتم)، اما الان معدلم در حالت فارغ التحصیلی شده 17.21 (ترم هشتم که نمرات در اواسط تیر ماه اعلام شده بود). متاسفانه به دانشگاه هم مراجعه نکرده بودم که نامه تاییدیه معدل بگیرم. الان چه کاری باید انجام بدم؟

سلام
ترم پیش من معدلم ۱۷.۲۳ بود که دقیق داخل سامانه نوشتم ولی من نفهمیده بودم و ی نمره ۲۰ ثبت نشده بود که الان ثبت میکنمش و حتما معدلم افزایش پیدا میکنه
میخواستم بدونم مغایرت میخورم و نمیتونم برم دانشگاه یا مشکلی واسم پیش نمیاد
واقعا استرس دارم و نمیدونم چیکار کنم الان دارم با زندگیم بازی میکنم

سلام وقت بخیر. من امسال کنکور سراسری رشته ریاضی شرکت کردم و چون رتبه ام خوب بود توی کارنامه ام نوشته بود فاقد تاثیر مثبت. ولی متاسفانه هنگام انتخاب رشته به اشتباه معدل کل دوازدهم را به جای معدل کتبی دیپلم وارد کردم ولی رشته هایی که انتخاب کردم با ازمون و بدون در نظر گرفتن سوابق تحصیلی هستند. آیا ممکنه هنگام ثبت ناتم دانشگاه برام مشکلی پیش بیاد و اگر بله برای رفعش چی کار باید بکنم؟

ممنون از پاسخ های خوبتون. یه سوال دارم اینه که برای پذیرش در آ زمون فراگیر پیام نور قبول شدم و الان متوجه شدم در زمان ثبت نام ۵۴/ ۰ معدل کارشناسی رو بیشتر زدم. به نظرتون واسه پذیرش مشکلی پیش میاد یا اینکه می تونم ثبت نام کنم؟؟

سلام. بله احتمالش هست مشکلی پیش بیاد ولی خیلی کمتر. مگر اینکه ترازتون خیلی با تراز آخرین قبولی اختلاف پیدا کنه که دیگه نامه لغو قبولی و انتخاب از بین سایر موارد قبولی براتون میاد
کلا این مغایرت بیشتر برای دانشگاه ای دولتی دردسرساز هست تا دانشگاه های آزاد و پیام نور.

سلام وقتتون بخیر
من سال ۹۹ کنکور ارشد شرکت کردم و اشتباها کادر معدل کاردانی رو وارد کردم و دانشگاه هم قبول شدم و تمامی دروس ارشد رو پاس کردم، تازه متوجه این اشتباه شدم که معدل کاردانی وارد کردم، خواستم بپرسم چطور باید به سنجش اطلاع داد قبل از اینکه خودشون یا دانشگاه متوجه بشن؟ اینکه اول من اطلاع بدم که اشتباه کردم، توی روند پذیرش اثری داره یا لغو قبولی میشم؟

سلام . من معدلم رو همون معدل موقت زمان ثبت نام ارشد در اذرماه وارد کردم ودیگر ویرایشی انجام ندادم.
۱۴/۹۷ زدم . درصورتی که بهمن ۱۴/۸۱ شدم .
خیلی نگرانم . باید چیکار کنم؟

سلام من رشته تحصيليم رو جغرافياي طبيعي گرايش اقليم شناسي وارد كردم در صورتي كه دانشگاه ميگه مدرك ما جغرافياي خاليه ممكن مشكل پيش بياد؟

سلام ببخشید
من فرم معدل بردم دانشگاه مهر امضا کردن و به خودم همون تحویل دادن درسته؟؟نباید دست خود دانشگاه باشه؟؟

سلام وقتتون بخیر
من ترم آخر هستم و تازه کنکور ارشد دادم برای انتخاب رشته ۲ام تا ۴ ام مرداد تمدید کردن
اگر تا اون موقع فارغ‌التحصیل شدم میتونم نمرم تغیر بدم به نمره ای که تازه شدم؟؟

سلام بله من فرم رو همون زمان ثبت نام کنکور ارشد تحویل دانشگاه دادم یه نسخه ازش رو هم خودم دارم که زمان قبولی تحویل دانشگاه بدم و اونا هم بتونن استعلام بگیرن.

سلام منظورتون از فرم معدل میانگین تعداد واحد های گذرانده شده است یا همون فرمی که اول ثبت نام باید معدل کارشناسی و کاردانی رو وارد کنیم؟؟

سلام وقتتون بخیر.من زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ دانشجوی سال اخر کارشناسی ناپیوسته بودم و تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۰ معدلم ۱۷.۱۰ بود و میانگین تعداد واحد های گذرانده شده من تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۶.۹۴ بود و من هم طبق خواسته ی سازمان سنجش در زمان ثبت نام معدل تا اخر شهریور رو وارد کردم یعنی ۱۷.۱۰ چون زیر کادر معدل کارشناسی نوشته بودن که دانشجویان سال اخر کارشناسی معدل خود را تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۰ وارد کنند. حالا میخواستم بدونم که در زمان ثبت نام برای دانشگاه مشکلی برام پیش نمیاد؟؟

سلام وقت بخیر . من دانشجوی سال اخر کارشناسی هستم . من معدل کارشناسیم رو تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ وارد سایت کردم که ۱۳.۳۰ بود اما حالا یکی از نمرات زیر ۱۰ که داشتم حذف شده و معدلم چند صدم اضافه شده و شده ۱۳.۵۰ تمام این اتفاقات بعد از آخرین امکان ویرایش افتاد . آیا برای ثبت نامم مشکل پیش میاد ؟

سلام ممنون از راهنمایی به موقع و خوبتون
من اشتباهی معدل کاردانی زدم در صورتی که کارشناسی پیوسته بودم و باید خالی میزاشتم.الان که فرصت انتخاب رشته هست اگه فقط جای معدل کاردانی ممیز بزارم کافیه یا باید درخواست کتبی هم بفرستم برای سازمان؟

سلام وقتتون بخیر، موقع ثبت نام به اشتباه هم معدل کاردانی وارد کردم هم کارشناسی، نمی تونم توی ویرایش معدل کاردانی رو حذف کنم، تاثیری داره؟ میتونم کاری کنم؟

سلام وقتتون به خیر …. خواستم بدونم اگه معدلمونو کمتر از مقدار واقعی تو سایت ثبت کرده باشیم هم امکان لغو قبولی وجود داره ؟؟ ممنون

سلام وقت بخیر. من معدلم ۱۶:۴۵ هس موقع ثبت نام معدلم رو ۱۷ زدم و الان نتایج اومده و قبول شدم . آیا مشکلی پیش میاد ؟ کاری میتونم بکنم که لغو قبولی نزنن؟

سلام. من اسفند ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شدم. حالا باید میانگین نمرات تا ۳۰‌ بهمن رو وارد کنم یا معدل فارغ‌التحصیلی ؟

سلام من شهریور فارق التحصیل میشم و کنکور ارشد شرکت کردم با توجه به اینکه معدل کلم شهریور میاد الان تو ویرایش معدلم رو چی باید بزنم همون معدلی که تا بهمن داشتم رو؟الان معدلم ۱۷/۵۹ هست ولی نمی دونم تا شهریور این معدل پایین تر میاد یا نه

سلام وقت بخیر.
من دانشجوی انتقالی هستم و الان در آخرین نیمسال تحصیلی خودم به سر می برم. من در زمان ثبت نام آزمون ارشد (آذرماه)، به دلیل اینکه نمرات دانشگاه مبدا در دانشگاه مقصد تطبیق نخورده بود، تنها معدل 4 نیمسالی که در دانشگاه مقصد مهمان بودم رو وارد کردم. بعد گذشت دو ماه از ثبت نام که دیدم نمرات تطبیق خورده، الان معدل کلم 3 صدم پایین تر اومده از اونی که ثبت کردم موقع ثبت نام. الان چکار میتونم بکنم برای ویرایش؟ به پشتیبانی سازمان سنجش یک تیکت زدم فقط. ممنون میشم راهنمایی کنین.

سلام توی دفترچه کارشناسی ارشد نوشته کسانی که بعد سال ۸۶ فارغ التحصیل کارشناسی هستند ومعدل کمتر از ۱۲ هستند شرکت نمی تونند بکنند در آزمون آیا کسانی که قبل سال ۸۶ موهاشون کمتر از ۱۲ هست می تونند شرکت کنند متشکرم

سلام من درسال ۸۴ فارغ التحصیل کارشناسی شدم و معدلم ۱۱.۷۲ شد می خواستم بدونم چون قبل سال ۸۶ فارغ التحصیل شدم می تونم کارشناسی ارشد شرکت کنم متشکرم

سلام من کاردانی و کارشتاسی ناپیوسته علمی کاربردی بودم،بهمن ۹۹ ترم آخرم بود الان میخوام ارشد پیام نور فراگیر شرکت کنم،معدل کاردانی و کارشناسیو میخواد و تاریخ دقیق کارشناسی و اتمام تحصیل…من هنوز مدرک کارشناسیمو نگرفتم و معدل کاردانیم تقریبا میدونم،فقط اینکه توی سایت وزارت علوم استعلام مدرک گرفتم برام همه چیزو زده،آیا اطلاعاتش درست هست سایت وزارت علوم که توی فرم ثبت نام وارد کنم؟

سلام وقت بخير
من براي كنكور ١٤٠١ ثبت نام كردم و در زمان ثبت نام معدل كل من اون موقع قبل ٣٠بهمن ١٨/٩٥ بود و همون رو وارد كردم و فرم مخصوص ميانگين تعداد واحدهاي گذارنده شده رو در تاريخ ١٤٠٠/٩/٢٢ به دانشگاه دادم معدل من رو ١٨/٩٥ نوشتن و تاييد كردن ولي هنوز كه اسفند ماهه برخي نمرات ترم هفت من رو ثبت نكردن . آيا بايد ويرايش معدل بزنم يا خير؟ آيا بعداً به مشكل بر ميخورم ؟

سلام ببخشید من به صورت دانشجو مهمان در دو دانشگاه متفاوت واحد گذریوندم برای همین الان ۲ معدل جدا دارم من چجوری باید معدل اعلام کنم؟ ضمن اینکه هنوز فارغ التحصیل نشدم که نمرات به دانشگاه مبدا ارسال و جمع زده بشه

سلام ببخشید من به صورت دانشجو مهمان در دو دانشگاه متفاوت واحد گذریوندم برای همین الان ۲ معدل جدا دارم من چجوری باید معدل اعلام کنم؟ ضمن اینکه هنوز فارغ التحصیل نشدم که نمرات به دانشگاه مبدا ارسال و جمع زده بشه

سلام ، ضمن عرض سلام و تشکر بابت پاسخگویی به سوالات . ببخشید فرستادن فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده شده به دانشگاه تا قبل از تاریخ 1400/11/30 اجباری هستش؟

سلام من ترم هفتم و سال آخری. موقع ثبت نام ارشد به اشتباه معدل مو یک نمره بالاتر وارد کردم و به دلایلی چهار بار ویرایش انجام دادم در حالی که اون زمان زده بود تعداد ویرایش مجاز تا ده باره الان که تایم تکمیل ظرفیته رفتم معدل قطعی مو بزنم زده بود ویرایش اطلاعات تکمیل شده الان من باید چیکار کنم؟

سلام
میگم موقع ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از من تاریخ دقیق ورود و خروج و معدل کاردانی رو میخواد که مال چند سال پیشه من اصلا دقیق یادم نیس چیکار کنم؟

سلام. معدل رو که به هیچ عنوان شانسی و تصاودفی و براساس حدس و گمان نزنید، تحت هیچ شرایطی. تاریخ ورود و خروج چندان مشکلی ایجاد نمیکنه اگه تخمینی بزیند. در مجموع اگر از آموزش دانشگاه کاردانی تون بپرسید بهتون اطلاعات رو می دن. مدرک و یا گواهی موقت رو هم ازشون درخواست کنید چون در صورت قبولی باید برای ثبت نام تحویل بدید.

سلام ببخشید من موقع ثبت نام معدلم رو 2 نمره بالا تر زدم . الان در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کردم ولی نتونستم ویرایش کنم معدلم را
الان میتونم از طریقی معدلم رو ویرایش کنم ؟؟

سلام
وقت به خیر
من در کنکور ارشد ۱۴۰۰ شرکت کردم و معدلم رو در هنگام ثبت نام برابر معدلی که در سامانه ثبت شده بود وارد کردم. نمرات تعدادی از درس‌های ترم بهمن ۹۹ در فروردین و اردیبهشت سال بعد وارد شدند و معدل من رو تقریبا ۰.۳ کاهش دادند. در زمان ویرایش، من به اشتباه تصور کردم ویرایش مختص به افرادی هست که معدل رو اشتباه وارد کرده‌اند و معدل رو اصلاح نکردم. بعد از انتخاب رشته در دانشگاه روزانه و حالت با خوابگاه قبول شدم (نفر آخر رشته)، اما در همین رشته و بدون خوابگاه جز نفرات اول هستم. دانشگاه ماه گذشته با من تماس گرفتن و گفتن اعلام مغایرت شده، من به سنجش مراجعه کردم و گفتن که باید منتظر تصمیم سنجش بمونم. حالا سنجش اعلام کرده که فقط می‌تونم در تکمیل ظرفیت و شبانه ثبت نام بکنم و با وجود این که در همون رشته و دانشگاه و فقط وضعیت بدون خوابگاه قبول میشم، اما اجازه‌ی ثبت نام در اون رو ندارم. در حالی که من یک ترم گذشته درس پاس کرده و استاد راهنما انتخاب کردم.
آیا الان راهی هست که بتونم انتخاب بعدی خودم رو که همون رشته و بدون خوابگاه هست ادامه بدم؟ آیا دانشگاه در این زمینه میتونه به من کمکی بکنه؟ آیا کمیته موارد خاص در این خصوص در سنجش برگزار میشه؟
ممنون

سلام. متاسفانه فقط شانس قبولی در دوره شبانه دارید و البته تکمیل ظرفیت. امکان قبولی روزانه در اولویت بندی انتخاب رشته اولتون وجود نداره. دانشگاه و کمیسیون دیگه ای هم نمی تونه کاری براتون بکنه.

سلام من دانشگاه پیام نور قبول شدم
معدلم ۱۸/۳۵ بوده اما به اشتباه ۱۸/۳۹ وارد شده چه مشکلی برام پیش میاد آیا ثبت نامم ممکنه؟ سپاس

سلام. کمتر دیده شده به قبولی پیام نور با این درصد خیلی کم از اختلاف معدل ایرادی گرفته بشه. بیشتر به روزانه ها و شبانه ها ایراد گرفته میشه

سلام
موقع کنکور معدل من رو کافینتیه اشتباه بالاتر وارد کرد و الان داخل دانشگاه مغایرت خوردم به نظرتون چقدر امکان داره اخراج بشم؟؟و اینکه معدلم دو سه نمره بالاتر زده

سلام
من تو ثبت نام ارشد معدل کارشناسی رو زدم ۱۶/۵۱ ولی معدل کارشناسیم شده ۱۶/۰۹
واقعا دست منم نیست چون حتی نمراتمو کامل نزده بودن یا تایید نکرده بودن دقیق نمیدونستم معدل دقیقم چی میشه!!!
الانم از دانشگاه آزاد انتخاب شدم
به نظرتون با این مغایرت به مشکل برمیخورم؟

سلام خسته نباشید.من برای ارشد سال ۱۴۰۱ میخوام ثبت نام کنم.خرداد ۱۴۰۱ فارغ التحصیل میشم. معدلم تا زمان ثبت نام ارشد که ۱۶ آذر هست ۱۸/۵۵ هستش میخواستم ببینم کی باید فرم رو پر کنم و اطلاعت ثبت کنم و اینک من خرداد فارغ التحصیل میشم و اردیبهشت آزمون ارشد هست من چه زمان برای ویرایش اقدام کنم چون به احتمال زیاد معدل نهایی بنده بعد از کنکور ارشد اعلام میشه چون خرداد فارغ التحصیل میشم. بی زحمت کمکم کنید واقعا گیج شدم 🙁

سلام. با توجه به دانشجو بودن شما، باید همون قانون دانشجویی رو برای ثبت نام ارشد رعایت کنید. یعنی فرقی بین شما با کسی که شهریور فارغ التحصیل میشه برای سنجش وجود نداره و باید همون قانون پر کردن فرم معدل تا انتهای ترم رو رعایت کنید.

سلام وقت بخیر من معدلم رو۳نمره بالاتر از معدل خودم وارد کردم الان میگن مغایرت معدل داری.امکان رد قبولی هست؟آگه رد بشم قبولی امسال من حساب میشه یانه ممنونم ازشما

سلام. بله لغو قبولی میشید و قبولیتون کلا لغو میشه و برای سال بعد حساب نمیشه. اگر هم روزانه قبول شدید که سال بعد هم از کنکور محروم میشید.

با سلام

من کارشناسی ناپیوسته خوندم و
معدل کاردانیم ۱۶٫۷ است و معدل کارشناسی ۱۱٫۸۰ آیا مجاز به شرکت در آزمون ارشد هستم؟ اگر نه، راه کارش چیه؟
سپاس

سلام. در محاسبه معدل نهایی شما برای آزمون ارشد از میانگین دو معدل کاردانی و کارشناسی شما استفاده میشه که بیشتر از 12 میشه در اون صورت معدل کل میانگین دو دوره شما.
در ضمن اگر راهکار برای افزایش معدل کارشناسی می خواید باید آموزش دانشگاه براتون یسری واحد رو مجدد اجازه بده تا پاس کنید و امتحان بدید

438 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …