مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد

مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
438

 تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد باعث شده که سوالات زیادی برای داوطلبان در مورد ثبت اشتباه معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ایجاد شود. اول از همه بگوییم که منظور از ثبت اشتباه معدل، درج معدلی بالاتر از معدل مقطع کارشناسی شما در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد است.

مهم ترین کاری که درباره مغایرت معدل و لغو قبولی کارشناسی ارشد باید انجام دهید این است که:

  1. نامه درخواستی که به سازمان سنجش می دهید، بسیار شفاف و استاندارد باشد
  2. مدارک و مستنداتی که نیاز است را به درستی و با فرمت صحیح و استاندارد به پیوست نامه درخواست خود ارسال کنید. 

این دو مرحله را اگر به درستی انجام دهید، درخواست شانس قبولی شما در اولویت های بعدی انتخاب رشته که براساس معدلی که دارید، بسیار بسیار بیشتر می شود. 

وارد لینک زیر شوید و دقیقا منطبق بر این مطلب، نامه درخواست و مدارک مورد نیاز را برای سازمان سنجش ارسال کنید.

دستورالعمل ارسال درخواست صحیح به سنجش به خاطر مغایرت معدل

میزان تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

از مجموع 10000 تراز یا نمره کل که بالاترین نمره در کنکور کارشناسی ارشد محسوب می شود حداکثر 2000 تراز به معدل مقطع کارشناسی اختصاص پیدا می کند، یعنی در شرایطی که دو داوطلب کنکور کارشناسی ارشد از آزمون کتبی کارشناسی ارشد نمره یکسانی کسب کنند، معدل تعیین کننده رتبه بهتر خواهد بود یعنی آن داوطلبی که معدل موثر بالاتری داشته رتبه بهتری کسب می کند پس درج صحیح معدل از اهمیت بالایی برخوردار است.

توضیحات کامل در مورد تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

نکات مربوط به ثبت معدل در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

برای ثبت معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، هنوز فارغ التحصیل نشده اید، میانگین معدل خود را  ثبت کنید.
  2. اگر پس از فارغ التحصیلی متوجه شدید که معدل کل شما از معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ثبت کرده اید بالاتر یا پایین تر است می توانید در دفعاتی که سازمان سنجش، جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی اعلام می کند، معدل خود را ویرایش کنید. اگر معدل کل شما بالاتر از معدلی بود که در زمان ثبت نام ارائه کرده اید ولی ویرایش را انجام ندادید پس به خودتان ظلم کرده اید چون شما با همان معدلی که در زمان ثبت نام، ثبت کرده اید سنجیده می شوید، ولی اگر معدل کل شما از معدل ارائه شده در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کمتر شد و ویرایش را انجام ندادید، در دردسر افتاده اید، چرا که سازمان سنجش در زمینه معدل بخاطر تأثیر آن در کنکور کارشناسی ارشد بسیار سختگیر است.
  3. اگر در دوره های کارشناسی ناپیوسته تحصیل کرده اید، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه معدل مقطع کارشناسی کفایت می کند.
  4. اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اید، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باید حتما معدلی که در مدرک کارشناسی شما درج شده است، ثبت گردد.
  5. اگر دارای دو مدرک کارشناسی هستید و قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارید، باید در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، معدل آن رشته ای را وارد کنید که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آن را به عنوان رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع کارشناسی اعلام کرده اید.
  6. اگر به عنوان داوطلب آزمون کارشناسی ارشد، مدرک کاردانی هم گرفته اید و بعد از آن مدرک کارشناسی دریافت کرده اید باید معدل کاردانی خود را نیز وارد کنید و معدل شما براساس میانگین معدل کاردانی و کارشناسی شما می شود.
ویرایش معدل کارشناسی در کنکور ارشد

ویرایش معدل کارشناسی در کنکور ارشد

ویرایش معدل در کنکور کارشناسی ارشد

اگر تمام نکات بالا را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفتید اما باز هم معدل مقطع کارشناسی خود را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اشتباه ثبت کردید، چند فرصت جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی از سوی سازمان سنحش در اختیار شما قرار می گیرد. 

     1. زمان ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که معمولا دو ماه پس از ثبت نام اولیه است.

     2. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی های سازمان سنجش در حوزه های مختلف که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. 

     3. در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد که آخرین زمان ویرایش معدل مقطع کارشناسی می باشد.

مغایرت معدل در زمان ثبت نام دانشگاه محل قبولی 

اگر در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شدید و قصد ثبت نام در دانشگاه محل قبولی را دارید ولی معدل مدرک کارشناسی شما با معدلی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه کرده اید، مغایرت دارد و در زمان های اعلام شده ویرایش را انجام ندادید، از ثبت نام قطعی شما در دانشگاه محل قبولی جلوگیری می شود یعنی شما با ارائه مدارک به دانشگاه محل قبولی به صورت مشروط ثبت نام می شوید و مدارک خود را ارائه می کنید تا بررسی های لازم در مورد مدارک و مستندات شما صورت گیرد. نتیجه نهایی بررسی های انجام گرفته از طریق داشگاه محل قبولی به شما اعلام می شود و نیازی به مراجعه شما به سازمان سنجش نیست. 

با توجه به تمام نکات ارائه شده، می توان گفت ارائه صحیح معدل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است زیرا اگر حتی به اندازه یک صدم معدل خود را بالاتر ارائه کرده باشید گرفتار دردسر شده اید و سازمان سنجش می تواند مانع ثبت نام شما در دانشگاه محل قبولی شود و قبولی شما را مردود اعلام کند. 

دستورالعمل ارسال درخواست صحیح به سنجش به خاطر مغایرت معدل

4.5/5 - (4 امتیاز)

سلام. من قرار بود تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل بشم. در دانشگاه ارشد قبول شدم و با تاییدیه ای که از دانشگاه کارشناسی گرفتم ثبت نام کردم. بعد از گذشت یک ماه از تحصیلم در ارشد، دانشگاه کارشناسی تماس گرفت و گفت که اشتباه شده و من هنوز فارغ‌التحصیل نشدم و یک واحد درسی دارم. برای اینکه بعد از پاس کردن این درس من رو در شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل اعلام کنن، نامه ای به کمیسیون زدیم و منتظر جواب هستیم.
من یک مدرک کارشناسی دیگه هم دارم. در صورتی که کمیسیون فارغ‌التحصیلی من رو تا شهریور ۱۴۰۲ رد کنه، امکان داره این مدرک کارشناسی رو به جای مدرکی که باهاش ارشد ثبت نام کردم به دانشگاه ارائه کنم؟ معدلم در مدرک کارشناسی که قرار بود ارائه کنم ۱۴ و در مدرکی که الان می‌خوام ارائه کنم ۱۸ هست.

سلام وقت بخیر
من 11/30 فارغ التحصیل شدم و معدلم رو موقع ثبت نام کنکور 13.79 وارد کردم اما فارغ التحصیلیم که تایید شد معدلم در سامانه گلستان به 14.30 تغییر پیدا کرد. آیا قبولی بنده از الان لغو شده به حساب میاد یا خیر؟ آیا موقع انتخاب رشته امکان ویرایش معدل و رسیدن به رتبه بهتر رو دارم؟
———————————
مشاوران تحصیلی
سلام. زمان دریافت کارت ورود امکان ویرایش داشتید؟ اون موقع ویرایش کردید؟
اصولاً مغایرت نباید بتونه باعث لغو قبولیتون بشه چون معدلتون خیلی کمتر از مقدار واقعی هست.
———————————
سلام.
بله. موقع دریافت کارت ورود به جلسه هم ویرایش کردم اما موقع فارغ التحصیلی که بعد از برگزاری کنکور بود هم باز تغییر کرد. موقع انتخاب رشته باز باید ویرایش کنم؟

در زمان انتخاب رشته امکان ویرایش معدل نیست فقط می تونید به سازمان سنجش اطلاع بدید و کدرهگیری درخواست رو یادداشت کنید تا در صورت بروز مشکل با مستندات بتونید پیگیری خودتون رو ساده تر کنید.

سلام وقتتون بخیر من در زمان ثبت نام دانشجوی ترم آخر بودم و مدلم اون موقع ۱۶۸۸ بود و من همونو وارد کردم الان ک فارغ التحصیل شدم معدلم ۱۶۸۷ زده و میخوام دانشگاه آزاد و پیام نور بزنم باید اقدامی درصورت این مغایرت انجام بدم؟و اینکه تاریخ فارغ التحصیلیم زده ۱۴۰۱.۱۱.۱۵ درصورتی ک من تازه مدرکمو گرفتم و معدل کلم رو گرفتم

با سلام. من هنوز فارق التحصیل نشدم و معدل کارشناسیم رو زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد ادیت زدم ولی چرا هنوز این ادیت ثبت نشده

سلام. لطفاً هر چه سریعتر از طریق بخش درخواست ها، این موضوع رو به اطلاع سازمان سنجش برسوندی. بسیار اهمیت داره که در این بازه نسبت به ویرایش معدل اقدام کنید چون در صورت قبولی و عدم مغایرت معدل، امکان لغو قبولی شما وجود داره.

سلام من کنکور ارشد ۱۴۰۲ شرکت کردم معدلم کمی مغایرت داره فقط ازاد یا پیام نور میخوام شرکت کنم امکان لغو قبولی هست ؟ درحد چند صدم اشتباه وارد کردم و اینکه اگز نتایج اولیه بیاد امکان ویرایش هست

سلام من ۸ رو بعد از برگزاری کنکور ارشد دفاع کردم و فارغ التحصیل شدم و بعد از اون معدلم یک صدم زیاد تر شد ُ آیا در زمان ویرایش باید معدل جدیدمو وارد کنم یا میانگین نمرات تا ۱۱/۳۰؟

سلام. من موقع دریافت کارت ورود معدلم رو ویرایش کردم، و سایت تایید کرد و نوشت که باید به تایید کارشناسان هم برسه. الان در صفحه شخصیم در سایت سنجش هنوز هم معدل قبلی ثبت شده با اینکه من ویرایش کردم! حتی اسکرین شات هم گرفتم. اون موقع پیامک ویرایش نیومد واسم ولی. به نظرتون ویرایش شده؟ اگه نشده باشه، در زمان انتخاب رشته مجددا فرصت ویرایش میدن؟

سلام. با توجه به اقدامی که انجام دادید، در صورت مشکل مغایرت معدل هم نمی تونند مشکلی براتون ایجاد کنند چون شما در زمان مناسب اقدام کردید. از بخش ارسال درخواست ها مجدداد موارد به اطلاع سنجش برسونید

سلام وقت بخیر
من 11/30 فارغ التحصیل شدم و معدلم رو موقع ثبت نام کنکور 13.79 وارد کردم اما فارغ التحصیلیم که تایید شد معدلم در سامانه گلستان به 14.30 تغییر پیدا کرد. آیا قبولی بنده از الان لغو شده به حساب میاد یا خیر؟ آیا موقع انتخاب رشته امکان ویرایش معدل و رسیدن به رتبه بهتر رو دارم؟

سلام. زمان دریافت کارت ورود امکان ویرایش داشتید؟ اون موقع ویرایش کردید؟
اصولاً مغایرت نباید بتونه باعث لغو قبولیتون بشه چون معدلتون خیلی کمتر از مقدار واقعی هست.

سلام وقتتون بخیر
من دانشجوی مهمان دائم هستم و سال آخر کارشناسی و شهریور فارغ‌التحصیل میشم.
نمرات دانشگاه مقصدم تا زمان فارغ‌التحصیلی به دانشگاه مبدا ارسال نمی‌شود.
برای ثبت معدل آیا باید معدل دانشگاه مقصدم تا این ترم رو با اون دو ترمی که در دانشگاه مبدا گذراندم میانگین بگیرم و ثبت کنم؟
آیا درست در میاد اینطوری؟
فرم معدل هم نیازه؟ چون محل دانشگاهی که ازش فارغ‌التحصیل میشم هنوز مشخص نیست.

سلام وقت بخیر بنده برای ارشد شرکت کردم وکاردانی و کارشناسی ناپیوسته بودم معدل کاردانی رو نزدم ومعدل کارشناسی رو چون هنوز مدرکم بخاطر اشتباهات دانشگاه نگرفته بودم وفقط ریزنمرات داشتم۱۷.۵۶زدم شبانه بوعلی سینا همدان قبول شدم ووقتی مدرکم اومد ۱۷.۳۴شدم الان برام پیام اومده که رد قبولی شدم من از دانشگاه ازاد نامه گرفتم ک دو درس اضافه پاس شده ووقتی حذف شده معدلم پایینتر اومده حالا از طرف دانشگاه به سازمان سنج همون نامه رو پیوست زدن امکانش هست این رد قبولی رد بشه و بتونم ادامه تحصیل بدم؟

سلام وقت بخیر بنده برای ارشد شرکت کردم ولی یادم رفت موقع ثبت نام معدل کارداتی رو بزنم ولی وقتی قبول شدم معدل کاردانی و ندرک رو بارگذاری کردم در سامانه دانشگاه ومعدلم هم موقع که گرفتم ریزنمرات رو ۱۷.۵۶بود ولی وقتی دانشگاه بوعلی همدان شبانه قبول شدم بخاطر اشتباهات دانشگاه ازاد که چند درس رو اضافه پاس کرده بودم حذف شد و معدلم شد ۱۷.۳۴الان برام پیام اومده که رد قبولی شدم ومن نامه از دانشگاه ازاد گرفتم که اشتباه از طرف دانشکاه بوده و بنده دیر مدرک رو گرفتم امکان این هست که سازمان سنجش این رو قبول کنه و بنده ادامه تحصیل بدم؟

سلام وقت بخیر .
من درسم تموم شده فقط ۲ تا درس ۱ واحدی (پروژه ها ) باقی موندن .
از اونجایی که اسفند ماه کنکور ارشد هست منم این دو درس رو تابستون برداشتم احتمالا تا قبل از کنکور نتونم پروژه ها رو تحویل بدم و نمرشون ثبت بشه .
اگه دانشگاه قبول بشم برام مشکلی پیش میاد ؟

سلام
ببخشید من فارغ التحصیل کارشناسی هستم ولی تا الان موفق نشدم تسویه حساب کنم و مدرک بگیرم. میخواستم ببینم معدل کل آیا همون معدلی هست که در فایل گلستان درج شده؟
در دوره کارشناسی تغییر رشته دادم و اون معدل کل شامل واحدهای رشته اولی(رشته قبل از تغییررشته) میشود؟ یا معدل کل شامل واحدهای رشته جدید است؟

سلام وقتتون بخیر باشه
من فارق التحصیل سال ۸۵ هستم با معدل ۱۳/۹۷ اما سهوا معدلم رو ۱۴/۷۰ زدم و شبانه دانشگاه تهران قبول شدم.
هفته گذشته اموزش دانشگاه به من اطلاع داد که بعنوان لیست مغایر اسمت رو به سازمان سنجش اعلام کردیم و بهتر ادامه تحصیل رو رها کنی.
امروز حضوری سنجش مراجعه کردم و گفتند تا زمان نامه رد قبولی ما صبر کن. با توجه به مشکلات رفت و امد به دانشگاه و مرخصی گرفتن تا پایان ابان ماه چقدر احتمال موافقتشون برای ادامه تو همین رشته وجود داره؟
اموزش دانشگاه میگه حتما رد قبولی میشی ولی کارشناس سنجش گفت دست نگه دار تا اعلام کنیم.
ضمنا رتبه اخرین فرد قبولی ۳۴ و رتبه من هم ۳۴ بود تو کارنامه سبز.

438 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …