رشته های بدون کنکور هنر 99
انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی
10

رشته های بدون کنکور هنر 99

بهترین رشته های هنر بدون کنکور در سال 99 را زمانی می توانیم بشناسیم که بدانیم کلاً چه رشته هایی از گروه هنر در سال 99، بدون کنکور پذیرش دارند. شما باید براساس شناخت از رشته های بدون کنکور 99، در مهلت انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی، انتخاب رشته ای صحیح و بی دغدغه را انجام دهید.

در مجموع سخن گفتن از بهترین رشته های هنر، بسیار سخت است. رشته ای هنر وابسته به استعداد، سابقه هنری و از همه مهم تر استعداد بستگی دارد. هرگز نمی توان گفت رشته ای از بین رشته های بدون کنکور هنر 99 وجود دارد که رشته خوبی نیست. رشته های هنر دقیقاً بر مبنای علاقه داوطلب انتخاب می شوند. بنابراین وقتی از بهرتین رشته های گروه هنر صحبت می کنیم براساس کلیت رشته و ماهیت آن رشته از نظر پذیرش اجتماعی صحبت می کنیم.

در مجموع با توجه به جدول رشته های بدون کنکور در دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی سال 99، مشخص می شود که 31 رشته داریم که بدون کنکور در گروه هنر در سال 99، پذیرش می شوند. در لیست رشته های بدون کنکور هنر همانند لیست رشته های بدون کنکور ریاضی و رشته های بدون کنکور انسانی  و برخلاف گروه تجربی، رشته های مهم و اصلی نیز دارای پذیرش بدون کنکور در سال 99 هستند.

[maxbutton id=”13″ ]

لیست رشته های بدون کنکور هنر در سال 99

رشته های هنر که در سال 99، بدون کنکور پذیرش می شوند، رشته های زیر هستند:

رشته های بدون کنکور هنر – رشته های کارشناسی (لیسانس)

در مجموع، 25 رشته بدون کنکور انسانی در سال 99، جزء رشته های بدون کنکور هستند که در دانشگاه های مختلف مورد پذیرش از طریق معدل کتبی دیپلم قرار می گیرند.

ردیفرشته
1سینما
2کارگردانی تلویزیون
3بازیگری
4آهنگسازی
5تلویزیون و هنر های دیجیتال
6طراحی صنعتی
7نقاشی
8مجسمه سازی
9ارتباط تصویری
10نقاشی ایرانی
11مرمت آثار تاریخی
12باستان شناسی
13عکاسی
14مرمت بناهای تاریخی
15نوازندگی موسیقی ایرانی
16طراحی پارچه
17طراحی و ساخت طلا و جواهر
18ادبیات نمایشی
19هنر های صناعی
20نمایش عروسکی
21کتابت و نگارگری
22صنایع دستی
23فرش
24هنر اسلامی
25طراحی لباس

رشته های بدون کنکور هنر – رشته های کاردانی (فوق دیپلم)

در مجموع، 25 رشته بدون کنکور انسانی در سال 99، جزء رشته های بدون کنکور هستند که در دانشگاه های مختلف مورد پذیرش از طریق معدل کتبی دیپلم قرار می گیرند.

ردیفرشته
1کاردانی انیمیشن
2کاردانی گرافیک
3کاردانی باستان شناسی
4کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی
5کاردانی هنر سفالگری
6کاردانی طراحی پوشاک

[maxbutton id=”15″ ]

بهترین رشته های بدون کنکور هنر 99 – رشته های گروه سینما و تلویزیون

بهترین رشته های بدون کنکور هنر 99 – رشته های گروه سینما و تلویزیون

از بهترین رشته های بدون کنکور هنر 99، می توان به رشته هایی که به نوعی به سینما و تلویزیون متعلق هستند، اشاره کرد. این رشته ها عبارتند از:

  • سینما
  • کارگردانی تلویزیون
  • تلویزیون و هنر های دیجیتال

این رشته ها به خاطر تعریق دقیق بازر کار آنها جزء بهترین رشته های بدون کنکور هنر 99 هستند. این رشته ها به خاطر تعدد تئاترها، سینماها و محفل های هنری مربوطه، بازار کار تعریف شده ای دارند. وجود ارتباطات قوی و البته سرمایه تاثیر بسیار زیادی در موفقیت در این رشته های دارد، اما بسیاری از کسانی که با این رشته ها به جایگاه های بزرگی رسیده اند، افرادی بوده اند که در این رشته ها دارای ذوق و قریحه و صد البته علاقه و استعداد بوده اند.

تلویزیون جاییست که متعلق است به صدا و سیما و در نتیجه تعداد بسیار کم فراغ التحصیل در رشته های مرتبط با تلویزیون، جا را برای ورود به صدا و سیما باز می کند. همچنین ورود فارغ التحصیل و یا دانشجوی این رشته به صورت مستمر و هدفمند در محافل هنری مرتبط باعث می شود تا به راحتی بتواند در پروژه های سینمایی و تلویزیونی جایی برای خود دست و پا کند.

طبیعتاً بزرگترین ایراد در این دسته از رشته های بدون کنکور هنر این است که باید خود را اثبات کنید. بسیاری از افراد معروف و سرشناس در این حوزه حتی تحصیلات آکادمیک نداشته اند، ولی با استعداد و تمرین و پشتکار و برخی اوقات، ارتباطات بسیار خوب و قوی، جایگاه خوبی پیدا کرده اند. سودای شهرت سریع و گاهی اوقات مافیا بازی هایی که به عنوان توجیه و دلیل بیان می شود نیز باعث می شود بسیاری ناامیدانه دست از تلاش بردارند.

بهترین رشته های بدون کنکور هنر 99 – رشته طراحی صنعتی

بهترین رشته های بدون کنکور هنر 99 – رشته طراحی صنعتی

رشته طراحی صنعتی در بین رشته های بدون کنکور هنر 99، متفاوت با همه رشته هاست. داشتن هوش مهندسی قوی و هنری مستعد، باعث می شود تا بتوانند موفقیت های چشمگیری به دست بیاورند.

برخلاف بسیار یاز رشته های هنری، این رشته نیازمند تحصیلات آکادمیک است. دلیل برتر بودن این رشته، علاوه بر جذابیت آن، وجود بازار کار خوبی که اشباع نشده است و تعداد فارغ التحصیل بسیار کم می باشد.

البته ناگفته نماند که هیچ رشته ای از هنر وجود ندارد که بتوانید بدون استعداد و علاقه و پشتکار در آن به جایی برسید.

بهترین رشته های بدون کنکور هنر 99 – رشته ارتباط تصویری

بهترین رشته های بدون کنکور هنر 99 – رشته ارتباط تصویری

رشته ارتباط تصویری نیز از جمله بهترین رشته های بدون کنکور هنر در سال 99 است. وجود بازر کار بسیار مستعدی که نیاز مند گرافیست های بسیار خلاق هست، روز به روز در حال افزایش هست. ورود تکنولوژی های زیاد در رابطه با ارتباط تصویری یا همان گرافیک باعث شده است تا کسانی که در این حوزه با علاقه و پشتکار، پیشرفت کرده اند، دائماً خود را به روز نگه دارند.

[maxbutton id=”13″ ]

5/5 - (1 امتیاز)
10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

منابع کنکور ریاضی - بهترین منابع 1402
کنکور ریاضی
4
منابع کنکور ریاضی – بهترین منابع 1402

معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی 1402 با توجه به تغییرات بسیار زیاد کنکور 1402 به نسبت کنکورهای سال های قبل، قدری متفاوت تر است. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور ریاضی حذف شده اند و نمرات دوران متوسطه دوم اهمیت دارند و اینکه کنکور دو بار …

منابع کنکور انسانی - بهترین منابع 1402
کنکور انسانی
4
منابع کنکور انسانی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور انسانی 1402 بهترین منابع کنکور انسانی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع انسانی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …

منابع کنکور تجربی - بهترین منابع 1402
کنکور تجربی
6
منابع کنکور تجربی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع تجربی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …