بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99
انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی
26

دسترسی سریع تر به محتوا از طریق فهرست عناوین

رشته های بدون کنکور ریاضی 99

بهترین رشته های ریاضی بدون کنکور در سال 99 را زمانی می توانیم بشناسیم که بدانیم کلاً چه رشته هایی از گروه ریاضی در سال 99، بدون کنکور پذیرش دارند. شما باید براساس شناخت از رشته های بدون کنکور 99، در مهلت انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی، انتخاب رشته ای صحیح و بی دغدغه را انجام دهید.

در مجموع با توجه به جدول رشته های بدون کنکور در دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی سال 99، مشخص می شود که 58 رشته داریم که بدون کنکور در گروه ریاضیدر سال 99، پذیرش می شوند. همچنین 21 رشته داریم که از گروه انسانی هستند ولی بین گروه تجربی، ریاضی و انسانی مشترک هستند. در لیست رشته های بدون کنکور ریاضی، برخلاف گروه تجربی ولی همانند رشته های بدون کنکور گروه انسانی، گروه هنر و گروه زبان های خارجی رشته های مهم و اصلی نیز دارای پذیرش بدون کنکور در سال 99 هستند.

[maxbutton id=”13″ ]

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی در سال 99

رشته های ریاضی که در سال 99، بدون کنکور پذیرش می شوند، رشته های زیر هستند:

رشته های بدون کنکور ریاضی – زیر مجموعه مهندسی

همه رشته های مهندسی، جزء رشته های بدون کنکور ریاضی در سال 99 هستند. جمعاً 31 رشته، جزء رشته های بدون کنکور ریاضی و از دسته مهندسی می باشند.

رشته های بدون کنکور گروه مهندسی ریاضی 99
مهندسی برق مهندسی مکانیک
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر
مهندسی عمران مهندسی معماری 
مهندسی شیمی مهندسی نفت
مهندسی پلیمر مهندسی معدن
مهندسی مواد و متالوژی مهندسی نساجی
مهندسی پزشکی مهندسی اپتیک و لیزر
مهندسی نقشه برداری مهندسی شهرسازی
مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت مهندسی مدیریت پروژه
مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
مهندسی ساخت و تولید مهندسی انرژی
مهندسی خط و سازه های ریلی مهندسی ماشین های صنایع غذایی
مهندسی ماشین های ریلی مهندسی راه آهن 
مهندسی ایمنی صنعتی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی
علوم و مهندسی آب  چند رسانه ای (مولتی مدیا)
معماری داخلی

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – رشته های گروه مهندسی

در بین بهرتین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 در گروه مهندسی، خبری از رشته های سنتی و مهم ریاضی نیست. رشته هایی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی نفت و مهندسی معماری، که روزگاری بهترین رشته ای کل گروه های کنکور ایران بودند، حالا تبدیل به بدترین رشته ها در ایران شده اند. تعداد زیاد فارغ التحصیلان بیکار و تعداد زیاد تغییر رشته ای های مهندسی به سایر رشته های در کارشناسی ارشد و حتی دکتری باعث شده است تا رشته سنتی ریاضی، از لیست رشته های خوب گروه ریاضی بیرون بمانند. فقط برای اپلای کردن و اخذ پذیرش برای دانشگاه های خارج از کشور می توان این رشته ها را هنوز جزء برترین رشته های گروه مهندسی ریاضی در سال 99 قلمداد کرد.

 

[maxbutton id=”15″ ]

 

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 - مهندسی کامپیوتر

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – مهندسی کامپیوتر

بدون شک، بهترین رشته بدون کنکور ریاضی 99، رشته مهندسی کامپیوتر است. مهندسی کامیپوتر به خاطر بازار کار خوب و البته رو به رشد خودش، مورد توجه بسیاری از داوطلبان کنکوری قرار گرفته است. همینطور امکان ادامه تحصیل بسیار عالی آن و امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور باعث می شود تا بدون نقص ترین رشته بدون کنکور ریاضی 99 بشود.

اما همه چیز هم برای رشته کامپیوتر به عنوان بهترین رشته بدون کنکور ریاضی 99 خوب نیست. تعداد بسیار زیاد دانشگاه هایی که مهندسی کامیپوتر را با کنکور و بدون کنکور می گیرند و همینطور کیفیت بسیار پایین تدریس و تحصیل از بزرگترین مشکلات این رشته خوب است.

یک مشکل بزرگ دیگر این رشته این است که در بازار کار به تخصص و مهارت شما نگاه می کنند. ممکن است اصلا شما مهندسی کامپیوتر نخوانده باشید ولی در بازار کار مهندسی کامپیوتر درآمد بالایی داشته باشید.

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 - مهندسی صنایع

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – مهندسی صنایع

مهندسی صنایع هم یکی از بهترین رشته بدون کنکور ریاضی 99 است. به نوعی مهندسی صنایع به خاطر ارتباطش با علم مدیریت توانسته است یک رشته بسیار خوب برای تحصیل باشد. مشکل زیاد بودن فارغ التحصیل نسبت برای کامپیوتر در آن وجود ندارد ولی به هر حال هر رشته پرطرفداری، باعث می شود تا دانشگاه ها به هر نحوی شده پذیرش کنند. سطح تدریس و تحصیل پایین در بعضی از دانشگاه ها باعث می شود تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی مشکلات زیادی داشته باشند.برای ادامه تحصیل و اخذ پذیرش نیز، مهندسی صنایع شرایط خوبی دارد.

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 - مهندسی ایمنی صنعتی و بازرسی فنی

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – مهندسی ایمنی صنعتی و بازرسی فنی

این رشته، در بین بچه های گروه ریاضی بسیار ناشناخته است. اما خبر خوب برای کسانی که این مطلب را می خوانند این است که شما حالا می دانید که این رشته بازار کار خوبی دارد و آنقدر تعداد فارغ التحصیل کمی دارد که جا برای شما در بازار کار تا چند سال آینده خالی هست. ایراد این رشته این است که برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری به مشکل می خورید چرا که پذیرش بسیار بسیار پایینی دارد. البته رشته ایست که پذیرش خوبی هم برای دانشگاه های خارج از کشور دارد.

مطلب زیر را که راهنمایی جامع و کامل برای انتخاب رشته دقیق و صحیح انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی است را مطالعه کنید و در صورت داشتن سوال از مشاوره های رایگان مشاوران تحصیلی استفاده کنید.

راهنمای جامع انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی 99

رشته های بدون کنکور ریاضی – زیر مجموعه علوم پایه

در گروه علوم پایه رشته های بدون کنکور ریاضی، 7 رشته وجود دارد.

رشته های بدون کنکور گروه علوم پایه ریاضی 99
ریاضیات و کاربردها فیزیک
آمار علوم کامپیوتر
آمار و سنجش آموزشی علوم مهندسی
فیزیک مهندسی

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 - علوم کامیپوتر

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – علوم کامیپوتر

تنها رشته ای که بتوان، تا حدودی رشته خوبی در گروه علوم پایه رشته های بدون کنکور ریاضی 99 آورد، همین رشته علوم کامپیوتر است. نزدیکی علوم کامپیوتر به رشته مهندسی کامپیوتر باعث شده است تا در بازار کار مانند یک مهندسی کامپیوتر با آنها رفتار شود. این رشته در مقاطع بالاتر امکان تحصیل دارد. این رشته، رشته بسیار سختی در دوران تحصیل است. شرایط خوبی هم برای پذیرش خارج از کشور دارد.

رشته های بدون کنکور ریاضی – رشته های گروه کاردانی

در مجموع 20 رشته کاردانی داریم که در گروه ریاضی جزء رشته های بدون کنکور در سال 99 هستند.

رشته های کاردانی بدون کنکور ریاضی 99
کاردانی فنی الکترونیک کاردانی فنی عمران
کاردانی معماری کاردانی نقشه برداری
کاردانی فنی مکانیک کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
کاردانی فنی صنایع شیمیایی کاردانی فنی عملیات پتروشیمی
کاردانی فنی صنایع کارادانی تکنولوژی صنایع غذایی
کاردانی فنی برق و تاسیسات کاردانی علمی کاربردی برق قدرت
کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی کاردانی تکنولوژی آبیاری
کاردانی فنی جوشکاری کاردانی مخابرات
کاردانی پالایش گاز کاردانی آمار
کاردانی معماری سنتی کاردانی شهرسازی

[maxbutton id=”13″ ]

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 - رشته های کاردانی

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – رشته های کاردانی

در بین رشته های کاردانی، نمی توان گفت که رشته ای جزء بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 است. شاید تا حدودی کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کاردان فنی صنایع، شرایط بهتری نسبت به سایر کاردانی های بدون کنکور گروه ریاضی 99 داشته باشند.

رشته های بدون کنکور ریاضی – مشترک با گروه انسانی

ردیف رشته
1 حسابداری
2 اقتصاد
3 روانشناسی
4 علوم ورزشی (تربیت بدنی)
5 مدیریت امور بانکی
6 مدیریت صنعتی
7 مدیریت مالی
8 مدیریت بازرگانی
9 مدیریت بیمه
10 مدیریت دولتی
11 مدیریت امور گمرکی
12 مدیریت فرهنگی هنری
13 مدیریت کسب و کارهای کوچک
14 مدیریت و بازرگانی دریایی
15 جهانگردی و هتلداری
16 علم اطلاعات و دانش شناسی
17 گردشگری
18 کاردانی امور بانکی
19 کاردانی بیمه
20 کاردانی امور دولتی
21 کاردانی امور مالی و مالیاتی

بهترین رشته های بدون کنکور تجربی 99 – حسابداری

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – حسابداری

رشته حسابداری جزء رشته های گروه علوم انسانی است و از دسته رشته های بدون کنکور ریاضی به حساب نمی آید. حسابداری جزء رشته های مشترک بدون کنکور هرسه گروه ریاضی، تجربی و انسانی است. حسابداری به خاطر بازار کار بسیار خوب آن و همچنین امکان ادامه تحصیلی از بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی نیز به حساب می آید. تعداد بسیار بسیار زیاد فارغ التحصیلان در رشته حسابداری باعث می شود تا برای ورود به بازار کار، مهارت های نرم افزاری و همچنین پشتکار بالایی داشته باشید.

بهترین رشته های بدون کنکور تجربی 99 – مدیریت بازرگانی

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – مدیریت بازرگانی

در بین بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی در سال 99، باز هم یک رشته از گروه علوم انسانی، به عنوان یک رشته خوب شناخته می شود. رشته مدیریت بازرگانی نیز مانند رشته حسابداری، بازار کار خوب و امکان ادامه تحصیل خوبی دارد. دو ایراد بزرگ در این رشته وجود دارد:

  • زیاد بودن تعداد فارغ التحصیلان
  • داشتن مهارت فروش و پیگیری

این دو عامل باعث می شود تا مدیریت بازرگانی برای برخی اصلا رشته خوبی نباشد.

بهترین رشته های بدون کنکور تجربی 99 – مدیریت مالی

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – مدیریت مالی

رشته مدیریت مالی از این حیث می تواند به عنوان یکی از بهترین رشته بدون کنکور ریاضی در سال 99 قلمداد شود که تعداد فارغ التحصیل زیادی مانند حسابداری و مدیریت بازرگانی ندارد. بازار کار خوبی دارد ولی باید بدانید که شما باید سابقه کار داشته باشید تا مدیر مالی شوید. در بازار کار اولیه شما بیشتر یک کارمند اداری در بخش امور مالی خواهید بود.

بهترین رشته های بدون کنکور تجربی 99 – روانشناسی

بهترین رشته های بدون کنکور ریاضی 99 – روانشناسی

رشته روانشناسی، در مجموع رشته خوبی است. در بین بهترین رشته های ریاضی، رشته روانشناسی یک امکان خوب دارد. آن هم گرفتن مجوز مشاوره و روانشناسی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است. تعداد فارغ التحصیل زیادی دارد اما با ادامه تحصیل در آن شانس شما در بازار کار بیشتر می شود. اینکه بتوانید به صورت مستقل برای خودتان کار کنید نیز از مزایای رشته روانشناسی است.

 

[maxbutton id=”13″ ]

به این مطلب امتیاز دهید

سلام ببخشید ولی فکر می کنم رشته ایی که گفتید الان تبدیل به بدترین های رشته ریای شدن مثل مکانیک و الکترونیک و اینها فکر نمی کنم بدترین ها باشن البته برای کسایی که به دانشگاه های بد میرن طبیعیه چون کار رو به کسی که در دانشگاه بد تحصیل کرده نمیدن
من الان دو نفر از اقواممون که در دانشگاه تهران رشته الکترونیک و مخابرات تحصیل کردن رو می شناسم که هنوز مهر فارغ التحصیلی شون خشک نشده رفتن سرکار تازه حقوقشون هم برای کسی که هیچ تجربه ای از کار عملی نداهر بد نبود
به نظرم بهتره اصلاح شه البته من به نظر شما دوست زیز قصد بی احترامی ندارم ولی فقط نظرمو گفتم

سلام. ممنون از توجهتون و بیان تجربه تون.
متاسفانه ما مجبوریم به کل رشته ها نگاه کنیم و براساس همه رشته ها و دانشگاههای نظر بدیم.
دانشگاه های خوب حتی در بدترین رشته ها هم میتونند موفقیت شغلی رو بیارن ولی باید توجه داشته باشید که دانشگاههای مثل علم و صعنعت و خوارزمی و دانشگاههای شهرستان رو هم باید در نظر بگیریم.
اگر بخوایم خیلی دقیق اطلاعات بدیم باید رشته و دانشگاه رو با هم در نظر بگیریم که با این حجم زیاد از رشته ها و دانشگاهها خودتون می تونید ببینید چه حجم وحشتناکی میشه.
تصمیم داریم البته یک فایل آماده کنیم با هزینه خیلی کم که توش رشته ها و دانتشگاهها رو در کنار هم طبقه بندی کنیم و براساس سطح بازار کارشون به کسانی که خیلی این موضوع رو پیگیری می کنند ارائه بدیم.

گزینه های موجود رشته های بدون کنکور برای فردی که به شیمی علاقه داره در رشته ریاضی چیاست؟؟تو استان تهران دانشگاه روزانه و دولتی ثبت نام داره؟؟

سلام. ببینید دانشگاه های سراسری تهران تو رشته شیمی پذیرش روزانه ندارند اصلا و فقط چند تا دانشگاه شهرستان که از دانشگاه های خوبی هم نیستند این پذیرش رو دارند. مگر اینکه برید سراغ دانشگاههای آزاد

تفاوت اصلی این دو در نوع دروس اونهاست. درس های حسابداری سعی در تربیت افرادی داره که اصول و قوانین حسابداری در شرکت ها و زمینه های مختلف رو یاد بگیرند ولی هدف مدیریت مالی اینه که در کنار آگاهی از اصول حسابداری، افرادی رو تربیت می کنند که بتونن که بهترین حالت یک سیستم مالی رو طراحی و اجرا کنند.و به نوعی حسابداری سعی در منظم کردن تراکنش های مالی از هر نوعی داره ولی مدیریت مالی سعی در بهینه سازی و اصلاح سیست مهای تراکنش هاست.

پس با این توضیحات بهتره رشته های بین رشته ای مثل حسابداری بخونیم تا مکانیک درسته؟

تفاوت چندانی ندارند. بازار کار کامپیوتر نیاز به تخصص های برنامه نویسی و یا مهارتهای مرتبط با کد نویسی و تحلیل داره. اگر یه علوم کامپیوتری بتونه این مهارتها رو داشته باشه هیچ تفاوتی با مهندس کامپیوتر نداره. تنها تفاوت در واحدهای درسی دانشگاهیه که مهندسی کامپیوتر، دروس نرم افزاری و کاربردی بیشتری داره ولی علوم کامپیوتر بیشتر تحلیل های ریاضی داره که پشت سیستم های کدنویسی چه اتفاقی میفته

مهندسی پلیمر زیرشاخه ای از مهندسی شیمی هست که روی محصولات پلیمری پتروشیمی، طبیعی و صنعتی تمرکز داره. تفاوتشون در اینه که مهندسی شیمی تمرکزش روی فرایندهای تولیدات شیمیایی از هر نوع هست ولی مهندسی پلیمر فقط روی صنایع پلیمری متمرکزه

26 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱
انتخاب رشته کنکور سراسری
لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱

لیست رشته های بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ رشته های تجربی که در سال ۱۴۰۱، بدون کنکور پذیرش می شوند در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. گروه علوم پایه دارای 11 رشته، گروه کشاورزی 21 رشته، وزارت بهداشت 3 رشته و رشته های مشترک با گروه علوم …

آخرین رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400
انتخاب رشته کنکور سراسری
2
رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400

رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها 1401-1400 رتبه های قبولی رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها دانشگاه ها 1401-1400 براساس رتبه های قبولی کنکور تجربی 1400 تخمین زده می شود. رتبه مورد نیاز برای قبولی بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها در کنکور تجربی به …

رتبه های قبولی ساخت پروتزهای دندانی دانشگاه ها 1401-1400
انتخاب رشته کنکور سراسری
2
آخرین رتبه لازم برای قبولی پروتزهای دندانی 1401-1400

آخرین رتبه لازم برای قبولی پروتزهای دندانی 1401-1400 آخرین رتبه لازم برای قبولی پروتزهای دندانی 1401-1400 براساس رتبه های قبولی کنکور تجربی 1400 تخمین زده می شود. رتبه های قبولی پروتزهای دندانی در کنکور تجربی در دانشگاه های مختلف به درصدهای داوطلب، سهمیه داوطلب و جنسیت داوطلب بستگی دارد. بنابراین …