منابع ارشد معماری – بهترین منابع 1403

منابع ارشد معماری - بهترین منابع 1402
کارشناسی ارشد

بهترین منابع ارشد معماری 1403

بهترین منابع ارشد معماری 1403 را با این مقدمه شروع می کنیم که ارشد معماری 1403، مجموعه ای از رشته ها و گرایش هاست. در جدول زیر رشته ها و گرایش های ارشد معماری را مشاهده می کنید.

شماره ضریبعنوان رشتهعنوان گرایش
1مهندسی معماری
معماری آموزشی و فرهنگی
فضاهای درمانی و بهداشتی
مسکن
پایداری
مهندسی فناوری
2مهندسی معماری منظر
3مهندسی معماری اسلامی
4مطالعات معماری ایران
5بازسازی پس از سانجه
6معماری داخلی

دروس ارشد معماری 1403

بین همه رشته ها و گرایش های ارشد معماری کنکور 1403، دروس مشترک شامل دروس زیر هستند:

زبان عمومی، زبان تخصصی، دروس فنی ساختمان شامل تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات، ایستایی و سیستم های ساختمانی، شناخت مواد، عناصر و جزئیات و مواد و مصالح ساختمانی، دروس تاریخ و مبانی نظری شامل تاریخ معماری جهان، معماری معاصر، معماری اسلامی و مبانی نظری معماری، درک عمومی معماری.

سایر دروس غیرمشترک که بسته به نوع گرایش دارای ضریب و اهمیت هستند شامل درک عمومی معماری، درک عمومی معماری منظر، تاریخ شهر در ایران و مبانی بازسازی پس از سانحه هستند.

این دروس، دروس تئوری آزمون ارشد معماری 1403 هستند بسته به نوع رشته و گرایش، آزمون عملی یا اسکیس معماری هم بعد از آزمون علمی برگزار می شود. برای اطلاع دقیق از دروس و ضرایب آنها در کنکور ارشد معماری 1403 به تفکیک رشته ها و گرایش ها به مطلب زیر مراجعه کنید.

دروس و ضرایب دروس ارشد معماری 1403

دسته بندی منابع کارشناسی ارشد معماری

یافتن بهترین منابع برای ارشد معماری 1403، نیازمند یک دسته بندی کاملاً حرفه ای و تخصصی است. طبیعتاً زمانی منابع پیشنهادی برای یک داوطلب بهترین منابع خواهند بود که شرایط آن داوطلب و هدفش در نظر گرفته باشد. علاوه بر اینها سطح علمی و مقدار زمان داوطلب نیز اهمیت دارد.

در یک دسته بندی جامع باید منابع ارشد معماری را به دسته های زیر طبقه بندی کرد.

منابعی برای سطح علمی پایین، متوسط و قوی.

منابعی برای اهداف مختلف قبولی از روزانه دانشگاه تهران گرفته تا روزانه و شبانه های دانشگاه های دولتی.

مهم تر از خود منبع، روش مطالعه آن منبع نیز هست.

منابع درس زبان عمومی ارشد معماری 1403

بهترین منابع درس زبان عمومی ارشد معماری 1403 براساس دسته بندی های اعلام شده به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: 504، لغات ضروری تافل و 1100 همگی از انتشارات جنگل و گرامر in use

پکیج کنکوری: زبان عمومی زیر ذره بین انتشارات نگاه دانش دو جلدی (جلد اول لغات و جلد دوم گرامر) یا زبان عمومی از انتشارات سری عمومی از زهرا آهنگر یا زبان عمومی از اصفهانی و انتشارات عصر کنکاش.

پکیج هوشمندانه: با توجه به حجم سایر دروس ارشد معماری و همچنین اهمیت بسیار زیاد سطح علمی زبان عمومی داوطلبان ارشدمعماری برای داوطلبانی که خیلی خیلی در درس زبان ضعیف هستند، بهترین منبع زبان عمومی ارشد معماری را حذف آن می دانیم. داوطلبان متوسط هم باید توجه کنند که حداقل باید روزی نیم ساعت را به افزایش دایره لغات خود اختصاص دهند. اصلاً از منابع پکیج بیسیک استفاده نکنید. مگر اینکه بخواهید زمان زیادی را برای توسعه فردی خود در درس زبان بگذارید.  داوطلبانی که پایه قوی دارند، مرور لغات و گرامر را انجام دهند و بیشتر وقت خود را برای زدن تست های زبان بگذارند. یعنی زبان را حتی با تست ها مرور کنند. تست برای درس زبان عمومی بسیار زیاد و در دسترس است. در کل برای افرادی که حوصله زبان خواندن ندارند کتاب زبان عمومی اصفهانی از عصر کنکاش یا زهرا آهنگر یعنی زبان عمومی سری عمومی بهترین منبع است ولی کسانی که حال و حوصله بیشتری برای زبان خواندن دارند قطعاً بهترین منبع زبان عمومی ارشد معماری 1403، دو جلد کتاب زیر ذره بین نگاه دانش است.

در ضمن کسانی هم که وقت کافی ندارند و پایه متوسط و ضعیف دارند هم این درس را می توانند حذف کنند.

منابع زبان تخصصی ارشد معماری 1403

بهترین منابع زبان تخصصی ارشد معماری را به شرح زیر معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: زبان انگلیسی برای دانشجویان رشته معماری از رستگارپور و انتشارات سمت، انگلیسی برای دانشجویان معماری از فرهادی و توکلی از انتشارات سمت.

پکیج کنکوری: زبان تخصصی معماری عصر کنکاش از خلیل پورفر و فرشاد یا زبان تخصصی معماری آکادمی تخصصی معماری یا زبان تخصصی معماری مدرسان شریف یا زبان تخصصی معماری و هنرهای ساخت و معماری اصفهانی از عصر کنکاش.

پکیج هوشمندانه: اگر در درس زبان، کلاً خیلی ضعیف هستید و زمان کافی ندارید و یا پشتکار لازم برای تسلط بر آن را ندارید بهتر است از همان ابتدا برای حذف آن تصمیم خود را بگیرید. بهترین منبع زبان تخصصی ارشد معماری 1403 برای داوطلبانی که می خواهند برای آن زمان بگذارند و سطح قابل قبولی دارند، کتاب اصفهانی از عصر کنکاش است. در ضمن زبان تخصصی آکادمی تخصصی معماری نیز مناسب است.

منابع ایستایی و سیستم های ساختمانی ارشد معماری 1403

بهترین منابع ایستایی و سیستم های ساختمانی ارشد معماری 1403 با توجه به بررسی های انجام شده عبارتند از:

پکیج بیسیک: درک رفتار سازه‌ها از فولر با ترجمه گلابچی از انتشارات دانشگاه تهران، سازه در معماری از ماریو با ترجمه گلابچی از انتشارات دانشگاه تهران، مبانی سازه برای معماران میلائیس با ترجمه گلابچی از انتشارات دانشگاه تهران، مبانی طراحی ساختمان‌های بلند از گلابچی و انتشارات دانشگاه تهران، سیستم های ساختمانی تألیف گلابچی از انتشارات دانشگاه تهران، طراحی لرزه ای برای معماران از چارلسون با ترجمه گلابچی از انتشارات دانشگاه تهران، فناوری های نوین ساختمانی تألیف گلابچی و مظاهریان از انتشارات دانشگاه تهران، جزئیات ارتقادهنده معماری تألیف گلابچی و سروش نیا از انتشارات دانشگاه تهران، عناصر سازه ای برای معماران تألیف گلابچی و امیری از انتشارات دانشگاه تهران، پوسته ها و سازه های ورق تاشده برای معماران تألیف گلابچی از انتشارات دانشگاه تهران، ساختمانها چگونه عمل می‌کنند از آلن با ترجمه گلابچی و تقی زاده از انتشارات دانشگاه تهران، ایستایی و فن ساختمان از فاطمی و از انتشارات کتابخانه فرهنگ (دو جلدی)، نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان تألیف گلابچی و تقی زاده از انتشارات دانشگاه تهران، جزوات ایستایی سروش نیا انتشارات پردیس هنر دانشگاه تهران.

پکیج کنکوری: ایستایی برای دانشجویان معماری روحی زاده از عصر کنکاش یا  ایستایی به بیان ساده عصرکنکاش یا بانک سوالات ایستایی عصر کنکاش یا جزوه تخصصی ایستایی و سیستم های ساختمانی آکادمی تخصصی معماری.

پکیج هوشمندانه: تعداد کتاب ها برای ایستایی و سیستم های ساختمانی آنقدر زیاد است که احتمالاً تا چندین سال فقط باید کتاب های مختلف را که اکثراً از دکتر گلابچی هستند را بخوانید. بنابراین اصلاً منطقی به نظر نمی رسد. بهترین منابع یا کتاب های دکتر گلابچی که برای رفرنس خوان ها برای مطالعه ضروری است، کتاب های درک رفتار سازه های فولر، سازه در معماری ماریو، مبانی سازه برای معماران میلائیس، طراحی لرزه ای چارلسون همگی ترجمه دکتر گلابچی و کتاب ساختمان ها چطور کار می کنند تألیف خود دکتر گلابچی است. اینها برای رفرنس خوان هاست.

البته باید توجه داشته باشید که از نظر من برای کسانی که قوی تر هستند و درک خوبی از ایستایی و سیستم های ساختمانی دارند، دو جلد کتاب ایستایی و فن ساختمان فاطمی از کتابخانه فرهنگ و جزوات دکتر سروش نیا از دانشگاه تهران، بسیار خوب است. بهترین منبع کنکوری برای قوی ها برای ایستایی ارشد معماری 1403، ایستایی برای دانشجویان معماری عصر کنکاش به اضافه بانک سوالات ایستایی آن است. کسانی که ضعیف تر هستند می توانند از ایستایی به بیان ساده روحی زاده از عصر کنکاش استفاده کنند. جزوات آکادمی تخصصی معماری هم برای فشرده خوان ها کمک کننده خوبی خواهد بود.

در نهایت باید بگویم که اعتقاد شخصی من بر این است که در مورد درس ایستایی با توجه به تجربیات مختلف، داوطلب ارشد معماری باید منطقی رفتار کند. این درس، بسیار مهم است ولی نمی شود که همه چیز کنکور را فدای این درس کرد. تقسیم مباحث و فصول به چند بخش و شروع از بخش های ساده تر برای کسانی که ضعیف تر هستند و تمرکز روی سایر دروس راحت تر مجموعه دروس فنی ساختمان و یا حتی سایر دروس، خیلی زودتر جواب می دهد تا اینکه مغز را درگیر همین یک درس ایستایی بکنیم!!!

منابع تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات ارشد معماری 1403

بهترین منابع تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات ارشد معماری 1403 به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: مبانی فیزیک ساختمان از زهرا قیابکلو از انتشارات دانشگاه امیرکبیر (5 جلدی)، تأسیسات مکانیکی برای دانشجویان معماری از سلطاندوست از انتشارات یزدا، سازگاری حرارتی در معماری از حیدری و از انتشارات دانشگاه تهران، دانش اقلیمی طراحی معماری از طاهباز از انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران از قبادیان و از انتشارات دانشگاه تهران، کتاب اقلیم و معماری از کسمایی و از نشر خاک، مباحث 18 و 19 مقررات ملی ساختمان، مهندسی آوا و روشنایی در معماری از حسن زاده از انتشارات هژبر.

پکیج کنکوری: تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات عصر کنکاش یا جزوه تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات آکادمی تخصصی معماری.

پکیج هوشمندانه: بهترین منابع و در واقع اصلی ترین منابع تنظیم شرایط محیطی ارشد معماری 1403، شامل بررسی اقیلیمی ابنیه سنتی ایران قبادیان و دانش اقلیمی طراحی معماری طاهباز است. کتاب های مبانی فیزیک ساختمان قیابکلو نیز بهترین کتاب های تأسیسات الکتریکی و مکانیکی کنکور ارشد معماری هستند. از نظر منابع کنکوری، بهترین آنها، تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات عصر کنکاش است. جزوه تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات آکادمی تخصصی معماری نیز بسیار خوب است و اگر می خواهید رفرنس نخوانید و فشرده مطالعه کنید می توانید از این جزوه خوب هم استفاده بکنید.

منابع عناصر و جزئیات ساختمان ارشد معماری 1403

بهترین منابع عناصر و جزئیات ساختمان ارشد معماری 1403 به شرح زیر بررسی و معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: عناصر سازه ای برای معماران از گلابچی و امیری و از انتشارات دانشگاه تهران، نشریه 55 مقررات عمومی ساختمان، جزئیات ارتقا دهنده معماری از سروش نیا و گلابچی و از انتشارات دانشگاه تهران.

پکیج کنکوری: عناصر و جزئیات اجرایی ساختمان پوران پژوهش یا عناصر و جزئیات عصر کنکاش یا سوالات طبقه بندی شده طراحی فنی و ساختمان عصر کنکاش یا جزوه عناصر و جزئیات ساختمان آکادمی تخصصی معماری.

پکیج هوشمندانه: بهترین منابع ارشد معماری 1403 در درس عناصر و جزئیات ساختمان برای کسانی که می خواهند رفرنس بخوانند در پکیج بیسیک به طور کامل اشاره شده است و همانها هستند. از بین کتاب های کنکوری، کتاب عناصر و جزئیات ساختمانی کزازی پوران پژوهش با سابقه طولانی مولف آن، بهترین کتاب کنکوری این درس است. دو کتاب درسنامه عناصر و جزئیات ساختمان و سوالات طبقه بندی شده آن برای افراد قوی تر مناسب است.

منابع مواد و مصالح ساختمانی ارشد معماری 1403

بهترین منابع مواد و مصالح ساختمانی ارشد معماری 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: نشریه 55 مقررات عمومی ساختمان، مصالح ساختمانی کزازی از انتشارات پوران پژوهش (کتاب زرشکی رنگ)

پکیج کنکوری: مصالح ساختمانی کزازی پوران پژوهش (کتاب آبی) یا مصالح ساختمان عصر کنکاش یا جزوه مصالح ساختمانی آکادمی تخصصی معماری یا مصالح ساختمانی مدرسان شریف.

پکیج هوشمندانه: اگر می خواهید مواد و مصالح ساختمانی را یکپارچه مطالعه کنید، بهترین منابع برای ارشد معماری در این درس، مصالح ساختمانی کزازی است. کتاب زرشکی رنگ و کتاب آبی رنگ پوران پژوهش از کزازی، بهترین منابع مواد و مصالح ساختمانی ارشد معماری هستند. از کتاب عصر کنکاش و جزوه آکادمی دپارتمان تخصصی معماری هم می توانید استفاده کنید ولی برای افراد قوی تر مناسب تر هستند.

منابع تاریخ معماری جهان ارشد معماری 1403

بهترین منابع تاریخ معماری جهان ارشد معماری 1403 براساس دسته بندی های گفته شده، به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: هنر در گذر زمان هلن گاردنر از نشر نگاه، آشنایی با معماری جهان از زارعی و از انتشارات فن آوران، سیر اندیشه های معماری از مهدوی نژاد و از انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، تاریخ معماری جهان از سعیدی پور و از انتشارات آرمان دانش.

پکیج کنکوری: تاریخ معماری و مبانی نظری (دو جلدی) مدرسان شریف یا تاریخ معماری جهان عصر کنکاش یا جزوه تاریخ معماری آکادمی تخصصی معماری.

پکیج هومشندانه: بهترین منبع رفرنس در پکیج بیسیک ارشد معماری 1403، کتاب آشنایی با معماری جهان زارعی است. در بین کتاب های کنکوری نیز، کتاب معماری جهان عصر کنکاش بسیار خوب است. اگر هم می خواهید کل پکیج تاریخ معماری شامل معماری جهان، معماری معاصر و معماری اسلامی را فشرده تر بخوانید ولی کامل، کتاب مدرسان شریف مناسب است و اگر میخواهید خیلی خلاصه بخوانید جزوه تاریخ معماری آکادمی تخصصی معماری بهتر است.

منابع معماری معاصر ارشد معماری 1403

بهترین منابع معماری معاصر ارشد معماری 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: مبانی و مفاهیم معماری معاصر غرب از قبادیان و از انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، معماری غرب ریشه‌ها و مفاهیم از مسعود و انتشارات هنر معماری قرن، از زمان و معماری از مزینی و از انتشارات شهیدی.

پکیج کنکوری: معماری معاصر عصر کنکاش یا تاریخ معماری و مبانی نظری (دو جلدی) مدرسان شریف یا جزوه تاریخ معماری آکادمی تخصصی معماری.

پکیج هوشمندانه: کسانی که وقت کافی دارند و خوب با حفطیات ارتباط برقرار می کنند هر سه کتاب پکیج بیسیک را بخوانند ولی اگر آنقدر زمان ندارند و حوصله، ولی می خواهند رفرنس هم بخوانند کتاب قبادیان، بهترین انتخاب است. کتاب تخصصی معماری معاصر عصر کنکاش بسیار خوب است. کسانی که کل دروس تاریخ معماری را می خواهند خیلی خلاصه بخوانند از جزوه آکادمی معماری استفاده کنند و کسانی که کل مجموعه مبانی نظری و تاریخ معماری را می خواهند یک جا بخوانند دو جلد مدرسان شریف را بخوانند.

بهترین منابع معماری اسلامی ارشد معماری 1403

بهترین منابع معماری اسلامی ارشد معماری 1403 به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: معماری ایرانی از معماریان و از انتشارات سروش دانش، سبک شناسی معماری ایران از پیرنیا و از انتشارات پژوهنده، جزوه معماری اسلامی دکتر متدین، آشنایی با معماری اسلامی ایران از پیرنیا و از انتشارات نغمه نو اندیش.

پکیج کنکوری: معماری اسلامی عصر کنکاش یا تاریخ معماری و مبانی نظری (دو جلدی) مدرسان شریف یا جزوه تاریخ معماری آکادمی تخصصی معماری.

پکیج هوشمندانه: بهترین منابع رفرنس دو کتاب دکتر پیرنیا هستند یعنی کتاب های سبک شناسی معماری ایران و آشنایی با معماری اسلامی ایران. جزوات دکتر متدین نیز بسیار مناسب و خلاصه و خوب هستند. کتاب تخصصی کنکوری معماری اسلامی عصر کنکاش برای مطالعه کنکوری بسیار عالی است. جزوه تاریخ معماری آکادمی معماری و کتاب مبانی نظری و تاریخ معماری مدرسان شریف برای خواندن کل مجموعه تاریخ مناسب است که در دو درس قبلی این مجموعه به طور کامل توضیح داده شد.

منابع مبانی نظری ارشد معماری 1403

بهترین منابع مبانی نظری ارشد معماری 1403 به شرح زیر بررسی شده و معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: سیری در مبانی نظری معماری معماریان از انتشارات سروش دانش، مبانی نظری معماری نقره کار از انتشارات دانشگاه پیام نور.

پکیج کنکوری: مبانی نظری معماری و شهرسازی عصر کنکاش یا تاریخ معماری و مبانی نظری (دو جلدی) مدرسان شریف.

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع این درس در ارشد معماری، مبانی نظری معماری معماریان است. کتاب کنکوری مبانی نظری معماری و شهرسازی عصر کنکاش که بیشتر برای ارشد طراحی شهری نوشته شده است ولی برای معماری نیز بسیار مفید است.

منابع درک عمومی معماری کنکور ارشد 1403

بهترین منابع درک عمومی معماری کنکور ارشد 1403 به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران از قبادیان و از انتشارات دانشگاه تهران، فرم، فضا، نظم از دیکی چینگ با ترجمه تغابنی و قویدل از انتشارات وارش، مشق معماری از حجت و از انتشارات دانشگاه تهران.

پکیج کنکوری: درک عمومی معماری عصر کنکاش یا جزوه درک عمومی معماری آکادمی معماری ایران یا فیلم های آموزشی سایه و پرسپکتیو جهانشاهی یا درک عمومی معماری مدرسان شریف.

پکیج هوشمندانه: از بین منابع رفرنس، بهترین منابع درک عمومی معماری ارشد معماری 1403 اقلیم و ابنیه سنتی ایران قبادیان و مشق معماری عیسی حجت است. از بین کتاب های کنکوری، جزوات و یا فیلم های آموزشی مهندس جهانشاهی با عنوان سایه و پرسپکتیو ضروری هستند. درک عمومی معماری عصر کنکاش، بهترین کتاب کنکوری به حساب می آید.

منابع درک عمومی معماری منظر ارشد معماری 1403

بهترین منابع درک عمومی معماری منظر عبارتند از:

پکیج بیسیک: باغ های ایرانی از نعیما و از انتشارات پیام، پارادایم ها و پردیس ها از شاهچراغی و از انتشارات دانشگاه تهران، جزوه معماری منظر متدین، باغ های ایرانی و کوشک های آن از دونالد ویلبر با ترجمه صبا از انتشارات علمی و فرهنگی.

پکیج کنکوری: درک عمومی معماری منظر عصر کنکاش.

پکیج هوشمندانه: کسانی که وقت کافی دارند باید ابتدا کتاب نعیما یعنی باغ های ایرانی را بخوانید و سپس پاردایم ها و پردیس ها از شاهچراغی و بعد باغ های ایرانی و کوشک های آن از ویلبر بخوانند. تنها کتاب کنکوری هم معرفی شده است که کتاب درک عمومی معماری منظر عصر کنکاش است. اگر هم می خواهید بسیار خلاصه بخوانید همان کتاب کنکوری عصر کنکاش بسیار خوب است.

منابع تاریخ شهر در ایران ارشد معماری 1403

بهترین منابع تاریخ شهر در ایران ارشد معماری 1403 به شرح زیر بررسی و معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: از شار تا شهر حبیبی از انتشارات دانشگاه تهران، تاریخ شهر و شهرنشینی در ایران از پاکزاد و همکارانش از انتشارات آرمان شهر، تاریخ مختصر شهر و شهرنشینی در ایران از سلطانزاده از انتشارات چهارطاق.

پکیج کنکوری: تاریخ شهر و شهرسازی عصر کنکاش.

پکیج هوشمندانه: این درس فقط برای گرایش مطالعات معماری ایران است و بهترین منبع رفرنس برای آن کتاب معروف حبیبی یعنی از شار تا شهر است. برای مطالعه جزئیات بیشتر باید کتاب پاکزاد با عنوان تاریخ شهر و شهرنشینی را بخوانند و در صورت اصرار بر مطالعه بیشتر، کتاب تاریخ مختصر شهر و شهرنشینی سلطانزاده را مطالعه کنند. تنها کتاب کنکوری هم کتاب تاریخ شهر و شهرسازی عصر کنکاش است که مخصوص ارشد برنامه ریزی شهری است ولی به طور کامل و جامع، تاریخ شهر ارشد مطالعات معماری 1403 را پاسخگوست.

منابع بازسازی پس از سانحه ارشد معماری 1403

بهترین منابع بازسازی پس از سانحه که شامل دروس گونه شناسی و طراحی اسکان موقت و دائم، واژگان و تعاریف بلایا و سوانح، مدیریت و برنامه ریزی بازسازی و مدیریت بحران می باشد، به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: معماری و برنامه ریزی بازسازی از آیسان و دیویس با ترجمه فلاحی از انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، معماری سکونتگاه های موقت انسانی از فلاحی و از دانشگاه شهید بهشتی.

پکیج کنکوری: مبانی بازرسازی پس از سانحه عصر کنکاش.

پکیج هوشمندانه: بهترین کتاب های رفرنس مبانی پس از سانجه ارشد معماری، در پکیج بیسیک گفته شده است. اگر می خواهید خلاصه و کنکوری بخوانید کتاب مبانی پس از سانحه عصر کنکاش کافیست.

بهترین منابع ارشد معماری برای تمامی گرایش ها معرفی شده است؟

بهترین منابع ارشد معماری برای همه گرایش ها معرفی شده است و علاوه بر این تفکیک بین منابع نیز انجام شده است.

با خواندن فقط منابع کنکوری ارشد معماری احتمال کسب رتبه برتر چقدر است؟

تجربه ثابت کرده است که فقط خواندن منابع کنکوری ارشد معماری به شرط مطالعه صحیح، قبولی را امکان پذیر می کند ولی کسب رتبه یک ارشد معماری علاوه بر این نیازمند توانمندی در تحلیل مفهومی مطالب نیز هست.

بهترین منابع ارشد معماری در این مطلب بر چه اساسی معرفی شده است؟

بهترین منابع ارشد معماری براساس سطح علمی داوطلبان، میزان پوشش سوالات کنکور، سیستم مطالعه داوطلبان و هدف قبولی آنها در گرایش های ارشد معماری، گلچین و معرفی شده اند.

4.9/5 - (8 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …