مشاوره رایگان انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99
انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی
34

انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99

انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 99، برای اولین بار توسط سازمان سنجش آغاز شده است. از تاریخ 25 آذر ماه 99 تا 30 آذر ماه 99، مهلت انتخاب رشته با سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد. رشته ها و دانشگاه هایی که در مقطع ارشد از طریق سوابق تحصیلی یا همان معدل دوره کارشناسی در سال 99 پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد انجام می دهند در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی (معدل دوره کارشناسی) موجود است که لینک دانلود آن برای شما قرار داده شده است،  از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد صرفاً براساس سوابق تحصیلی سال 99 را دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی (معدل) ارشد 99

برای انجام بهترین انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99 شما به سه چیز بیشتر از هر چیز دیگر نیاز دارید:

1– شناخت کامل گرایش ها

2- شناخت کامل دانشگاه ها

3- احتمال قبولی با توجه به معدل لیسانس (کارشناسی)

مشاوره رایگان اولیه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99

مشاوره رایگان انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99

احتمال قبولی براساس معدل کارشناسی، لازمه انتخاب رشته دقیق صرفاً براساس سوابق تحصیلی ارشد 99 است، باید از افرادی که تسلط کامل روی رشته ها و دانشگاه ها دارند کمک بگیرید. همینطور شانس قبولی متقاضیان این نوع از پذیرش با توجه به معدل نیز، یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب رشته صحیح با سوابق تحصیلی ارشد است.

معدلی که سازمان سنجش برای قبولی و پذیرش نهایی در نظر می گیرد، معدل تراز شده است. در لینک زیر، مطلبی جامع درباره معدل تراز شده و تعیین شانس قبولی در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد 99، نوشته ایم.

معدل تراز شده چیست و چگونه قبولی ارشد بدون کنکور را تعیین می کند؟

مرکز مشاوران تحصیلی تصمیم گرفته است تا با توجه به شرایط کرونا، مشاوره اولیه انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد سال 99 را به صورت رایگان برای سراسر کشور انجام بدهد.

فقط کافیست از طریق لینک زیر، درخواست و سوال مشاوره ای خود درباره انتخاب رشته صرفاً با سوابق تحصیلی را بگذارید تا مشاوران توانمند و متخصص به شما مشاره رایگان انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی بدهند.

مشاوره رایگان اولیه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99

دوره های تحصیلی در انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی ارشد 99

دوره های تحصیلی در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد سال 99، همان دوره های است که در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 هم وجود دارد. دوره ها عبارتند از:

روزانه: ویژه دانشگاه های دولتی و سراسری با امکان تحصیلی رایگان

نوب دوم یا شبانه: ویژه دانشگاه های سراسری و دولتی با پرداخت شهریه

پردیس خودگردان: ویژه دانشگاه های دولتی با پرداخت شهریه (بالاترین نرخ شهریه)

آزاد: تحصیل در واحدهای دانشگاهی آزاد با پرداخت شهریه

پیام نور: ویژه دانشگاه های پیام نور با پرداخت شهریه (کمترین نرخ شهریه)

غیر انتفاعی: ویژه دانشگاه های غیرانتفاعی با پرداخت شهریه

مجازی یا الکترونیک: ویژه دانشگاه های سراسری، دانشگاه های آزاد، دانشگاه های پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی

در هر کدام از رشته های کارشناسی ارشد، پذیرش بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی و معدل کارشناسی در سال 99 گنجانده شده است که شما باید براساس علاقه و البته شانس قبولی، از بین رشته های بدون کنکور و با سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99 فرم 100 تایی انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی خود را پر کنید. مهلت انتخاب رشته صرقاً براساس سوابق تحصیلی از 25 آذر ماه 99 تا 30 آذر ماه ماه سال 99 است.

مشاوره رایگان اولیه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99

شهریه های کارشناسی ارشد 99 دانشگاه ها در پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی

به جز دوره های روزانه برای بقیه دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد در انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی باید هزینه تحصیل یا همان شهریه را بپردازید که بالاترین نرخ شهریه در سال 99 در رشته های کارشناسی ارشد مربوط به پردیس های خودگردان و کمترین نرخ شهریه مربوط به دوره های مجازی دانشگاه های پیام نور است. برای اطلاع کامل از شهریه های تحصیل در دانشگاه ها و دوره های مختلف، مطلب زیر را مطالعه کنید:

شهریه دانشگاه ها و دوره های تحصیلی در سال 99

سهمیه های انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99

همانند انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی ارشد 99، نیز سهمیه ها به قوت خود باقی هستند. در مجموع سهمیه های انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی عبارتند از:

سهمیه آزاد: شامل همه کسانی که سهمیه ای ندارند

سهمیه 25 درصد ایثارگران: شامل جانبازان بیش از 25 درصد جانبازی، همسر و فرزندان آنها

سهمیه 5 درصد ایثارگران: شامل جانبازان کمتر از 25 درصد جانبازی، همسر و فرزندان آنها

سهمیه رزمندگان: شامل افراد با سابقه 6 ماه و بیش از 6 ماه جبهه به صورت داوطلب و بسجی

سهمیه خانواده شهدا: شامل پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

مشاوره رایگان اولیه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99

هر کدام از این سهمیه ها، شرایط خاص خود را دارند که در مطلب زیر به طور کامل شرایط سهمیه های انتخاب رشته 99 توضیح داده شده است. با توجه به قوانین یکسان از نظر سهمیه ها و سایر شرایط با انتخاب رشته با آزمون سراسری 99، پیشنهاد می شود، مطلب زیر را هم مطالعه کنید:

به این مطلب امتیاز دهید

سلام خسته نباشید
من امسال کنکور اولم بود و روزانه بدون شهریه قبول شدم و برای دانشگاه هم ثبت نام کردم
آیا میتونم بر اساس سوابق ورودی بهمن ثبت نام کنم؟
و آیا برای شرکت در انتخاب رشته بر اساس سوابق باید از دانشگاه خودم انصراف بدم یا نه بعد از اینکه جواب نهایی اومد باید انصراف بدم لطفا راهنماییم کنین ممنون

سلام. درباره قبولی در دوره روزانه با توجه به سوابق تحصیلی اولین چیزی که باید بدونید اینه که قبولی شما در دوره روزانه چه با کنکور باشه و چه براساس سوابق تحصیلی، دقیقا شرایط یکسانی داره. یعنی اینکه دوره روزانه ای که شما قبول شدید تمامی قوانین قبولی در دوره روزانه رو مثل قبولی با آزمون شامل میشه و هر قانونی که درباره اش از انصراف گرفته تا محرومیت رو شامل میشه.

34 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …