ثبت نام در کنکور ارشد 1402

ثبت نام در کنکور ارشد 1401
کارشناسی ارشد

ثبت نام در کنکور ارشد 1402

برای ثبت نام در کنکور ارشد 1402 ابتدا مختصری از مراحل ثبت نام می گوییم و سپس به نکات بسیار مهمی که در ثبت نام کنکور ارشد 1402 پیش می آید و برای داوطلبان بسیار گران تمام می شود را بیشتر توضیح می دهیم.

نکته مهم این است که در صورت اشتباه در درج معدل، قبولی شما حتی با رتبه یک کنکور ارشد 1402 نیز لغو می شود. اگر می خواهید نمونه هایی را ببینید که به خاطر اشتباه در درج معدل کارشناسی، قبولی آنها لغو شده است به کامنت های مطلب زیر مراجعه کنید و ببینید که چه تعداد افراد مختلف به خاطر اشتباه در درج معدل تمامی زحمات خود را بر باد داده اند.

مغایرت معدل در کنکور کارشناسی ارشد

سازمان سنجش در زمینه معدل بسیار بسیار سخت گیر است. دلیل این امر تأثیر مستقیم و 20 درصدی معدل در قبولی نهایی ارشد 1402 است و معدل شما در ضریب کیفیت دانشگاه و رشته ای که در کارشناسی خوانده اید ضرب می شود و سپس تبدیل به معدل موثر می شود.

 راهنمای مراحل ثبت نام کنکور ارشد 1402

راهنمایی که در زیر می آید، یک راهنمای مرحله به مرحله است که شما را با کلیت ثبت نام آشنا می کند.

مرحله اول: رفتن به سایت سنجش و ورود به لینک سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد 1402. 

ثبت نام کنکور ارشد 1401

مرحله دوم: خرید سریال ثبت نام یا همان کارت ثبت نام که باید هزینه ثبت نام کنکور ارشد 1402 را بپردازید.

خرید سریال ثبت نام ارشد 1401

مرحله سوم: بارگذاری عکس. در قسمت بارگذاری عکس به طور کامل خود سنجش راهنما و نمونه خوبی را گذاشته است.

مرحله چهارم: پر کردن اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی و …

مرحله پنجم: انتخاب سهمیه که یکی از مهم ترین مراحل است. اگر سهمیه ندارید سهمیه شما آزاد است. اگر سهمیه ایثارگری دارید که باید کد 12 رقمی ایثارگری را نیز داشته باشید و وارد کنید و یا بعداً با گرفتن کد نسبت به ویرایش سهمیه و وارد کردن این کد اقدام کنید.

سهمیه ها تأثیر مهمی در قبولی دارند. مطلب زیر را بخوانید تا متوجه تأثیر سهمیه های کنکور ارشد 1402 در قبولی خود شوید.

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

مرحله ششم: کد نظام وظیفه که به طور کامل در مطلب زیر کدهای مختلف کد سربازی توضیح داده شده است. این کد را اشتباه وارد نکنید.

مرحله هقتم: اطلاعات رشته ثبت نامی: در کنکور ارشد دو رشته می توان شرکت کرد. یک رشته از مجموعه رشته های اصلی و یک رشته از مجموعه رشته های شناور. اگر دو رشته ای هستید پس باید دو کارت ثبت نام هم بخرید.

اطلاعات دوران کارشناسی (لیسانس): مهم ترین مرحله کل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402. در این مرحله باید اطلاعات معدل، تاریخ فارغ التحصیلی، رشته کارشناسی و معدل دقیق دقیق دقیق کارشناسی خود را وارد کنید. 

قوانین کلی و سایر تبصره های ثبت نام ازمون ارشد 1402 را در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1402 می توانید مطالعه کنید.

مهم ترین ابهامات و نکات ثبت نام ارشد 1402

اما می رسیم به مهم ترین قسمت این مطلب. یعنی جایی که می خواهیم جلوی اشتباهات شما را در ثبت نام ارشد 1402 بگیریم تا مبادا همه چیز را بر باد بدهید.

1- اگر فارغ التحصیل شده اید عیناً معدل دوره کارشناسی خودتان را از روی مدرک و یا گواهی موقت بنویسید، نه یک صدم کمتر و نه یک صدم بیشتر.

2- اگر مدرک کاردانی هم دارید عیناً معدل دوره کاردانی را از روی مدرک و یا گواهی موقت و یا هر برگه ای که مورد تأیید دانشگاه کاردانی بوده است وارد کنید. نه یک صدم کمتر و نه یک صدم بیشتر.

3- اگر دانشجو هستید ولی تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1402 فارغ التحصیل می شوید باید معدل خود تا انتهای ترم مهر یعنی تا تاریخ 30 بهمن ماه 1400 را وارد کنید و فرم تأیید معدل را که سنجش قرار داده است را پر کرده و به تأیید اموزش دانشگاه برسانید. به هیچ عنوان و در هیچ صورتی خودتان معدلتان را حساب نکنید و تخمینی نزنید. حتما باید معدلی که به تأیید اموزش رسیده است را وارد کنید و مدرک ان را داشته باشید.

4- اگر شما در زمان های ویرایش مجدد ثبت نام ارشد 1402، احیاناً فارغ التحصیل شدید و گواهی موقت و یا ریزنمرات خود به همراه معدل کل را دریافت کردید می توانید معدل خود را ویرایش کنید.

5- در انتخاب رشته اصلی و رشته شناور حتما دقت کنید که رشته هایی را که با هم نزدیکی دارند را انتخاب کنید مگر اینکه کلا هدفتان یک رشته باشد و رشته دیگر را فرمالیته ثبت نام کرده باشید.

6- توجه داشته باشید که اگر مدارک شما برای سهمیه ایثارگری نقص داشته باشد سهمیه شما مورد تایید سنجش قرار نمی گیرد و سهمیه شما همان آزاد در نظر گرفته می شود. می توانید در ادامه برای رفع نقص مدارک حتی در زمان انتخاب رشته بعد از کنکور ارشد 1402 هم اقدام کنید و تأییدیه سهمیه ایثارگری خود را دریافت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …