بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری ایران

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری در ایران
انتخاب رشته کنکور سراسری
14

اگر می خواهید بدانید بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری در ایران کیست باید ابتدا بدانید که یک انتخاب رشته خوب یعنی چه؟، مشاوره انتخاب رشته برای کنکور سراسری چرا لازم است؟، چگونه یک مشاور، باید مشاوره انتخاب رشته بدهد؟، بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری، چگونه بهترین شده است؟ و مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری چگونه بهترین حالت خود را پیدا می کند؟

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری در ایران

برای یافتن بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری در ایران، شما باید ویژگی های یک مشاور خوب برای انتخاب رشته را بدانید. مشاور خوب برای انتخاب رشته کنکور سراسری، سعی می کند موارد زیر را رعایت کند:

  1. شانس قبولی داوطلب را در انتخاب رشته کنکور سراسری نسبت به رتبه ای که در سهمیه به دست آورده است را به درستی محاسبه کند.
  2. بتواند با استفاده از دانش روانشناسی و استعدادیابی و شخصیت شناسی، علایق، استعدادها و مهارت های شما را کشف کند.
  3. بهترین مشاور انتخاب رتشه کنکور سراسری باید بتواند براساس پیش بینی بازار کار، شما را راهنمایی کند تا بتوانید بعد از فارغ التحصیلی شغل پیدا کنید.
  4. با توجه به وضعیت اقتصادی شما، دانشگاه ها و رشته هایی را انتخاب کند که در کنار داشتن بازار کار خوب، هزینه تحصیل معقولی داشته باشد.
  5. اگر رتبه خوبی به دست نیاورده اید و رشته دلخواهتان را قبول نمی شوید، در صورت نیاز بتواند شما را قانع کند که یک سال دیگر تلاش کنید.
  6. اگر تحت فشار خانواده و اطرافیان هستید و حرف دل خودتان را نمی زنید، بتواند فکر و ایده شما را کشف کند و با خانواده و اطرافیان شما در جهت منافع شما صحبت کند.
  7. بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور در صحبت کردن بسیار مسلط هستند و پیچیده و نامفهوم صحبت نمی کنند.
  8. مشاور انتخاب رشته زمانی بهترین خواهد بود که باعث آرامش خیال شما بشود نه اینکه استرس انتخاب رشته را در شما چند برابر کند.
  9. براساس موقعیت جغرافیایی و با علم بر فرهنگ و شیوه زندگی در استان های مختلف، شما را از شرایط زندگی به عنوان دانشجو در یک استان و منطقه خاص، آگاه کند.
  10. همه دانشگاه هها را بشناسد و بتواند از نظر اعتبار و کیفیت تحصیل به شما اطلاعات به روز و درستی بدهد.
  11. بسیاری از مشاوران انتخاب رشته متاسفانه درس هایی که باید در دوران دانشگاه بخوانید را نمی شناسند و باعث می شوند تا شما برای گرفتن مدرک دردسر خیلی زیادی بکشید. بهترین مشاور انتخاب رشته درس های دوران دانشگاه را به خوبی می شناسد و براساس نقاط قوت و ضعف شما در درسها، انتخاب رشته می کند.
  12. با توجه به شرایط و امکانات شما، سعی کند اولویت بندی را انجام دهد و چندین و چند بار این اولویت بندی را چک کند تا مبادا اشتباهی صورت گرفته باشد.

خب حالا که فهمیدید بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری باید چه ویژگی هایی داشته باشد باید بدانی که چگونه باید او را پیدا کنید و یا اگر مشاوری پیدا کردید بفهمید که آیا می تواند مشاور خوبی باشد یا نه. پس شما باید بدانید که ویژگی های یک انتخاب رشته خوب چیست.

بهترین انتخاب رشته کنکور سراسری

بهترین انتخاب رشته کنکور سراسری

ویژگی های یک انتخاب رشته خوب در کنکور سراسری

سعی کرده ایم برای اینکه زود به جواب برسید، جدولی طراحی کنیم و ویژگی های انتخاب رشته خوب را برای شما مشخص کنیم.

[wptb id=938]

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری چگونه مشاوره می دهد؟

می رسیم به مهم ترین بخش قضیه. اینکه بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری، چگونه انتخاب رشته کنکور سراسری را مدیریت می کند.

یک مشاور قوی و قدرتمند در انتخاب رشته کنکور سراسری، ابتدا سعی می کند با داوطلب و خانواده او ارتباط بگیرد. در دل این ارتباط، اعتماد اولیه داوطلب و خانواده داوطلب را جذب کند. این اعتماد باعث می شود تا بتواند همه چیز را به راحتی به داوطلب بفهماند.

پس ایجاد این اعتماد، شرایط قبولی و شانس های قبولی داوطلب را براساس کارنامه داوطلب و رتبه داوطلب و سهمیه توضیح می دهد. رشته هایی را که داوطلب شانس قبولی دارد را به داوطلب می گوید. دانشگاه هایی را که داوطلب شانس قبولی در آنها را دارد را به داوطلب می گوید. بعد از اینکه داوطلب شرایط خود را در جریان مشاوره انتخاب رشته متوجه شد، باید مشاور اجازه بدهد تا داوطلب سوالات خود را درباره رشته ها و دانشگاه ها بپرسد. با صبر و حوصله به سوالات و ابهامات جواب بدهد.

بعد از این مرحله علایق، استعدادها و مهارت های داوطلب را ارزیابی کند. هم با روش های علمی و هم با روش های مشاوره ای. با شناختن علایق و استعدادهای داوطلب، رشته ها را برای داوطلب تفکیک کند. بعد از این تفکیک، با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی و یا هر شرایط دیگری، توضیح دهد که چگونه باید این علایق و استعدادها به کار گرفته شود. با دانستن شرایط تحصیل و درس هایی که باید در زمان تحصیل خوانده شود، داوطلب را متوجه می کند که بعد از قبولی، چه شرایطی را باید تجربه کند.

بعد از اینکه اطلاعات کامل و کافی را در این زمینه به داوطلب داد، به سراغ اولویت بندی و چیدمان انتخاب ها می رود. براساس قانون طلایی اولویت بندی، چیدمان اولیه را انجام دهد. چیدمان اولیه را چکش کار کند. در نهایت ایده آل ترین و بهترین نوع اولیت بندی را ارائه کند. کدرشته محل ها را چندین بار چک کند تا هیچ خطایی نداشته باشد.

تمامی تلاش مجموعه مشاوران تحصیلی این است که بهترین ها را برای شما انجام دهد. بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور سراسری را در مجموعه مشاوران تحصیلی می توانید پیدا کنید. ابتدا رایگان با ما صحبت کنید و سپس انتخاب کنید.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

میخواستم بدونم با رتبه ده هزار سهمیه ۵ درصد میشه علوم آزمایشگاهی زنجان قبول شم؟؟ بومی زنجان هم هستم

این که یکرشته زیر مجموعه بهداشت باشه تا علون فرقی می کنه تو ایندش؟ و این که درسته دامپزشکی از علوم به بهداشت منتقل شده؟

واقعا لازمه به همه این ها توجه داشته باشه و بلد باشه. من پارسال 800 هزرار تومن دادم تهشم هیچی نمی دونست مشاور. حتی شهریه ها رو به ما اشتباه گفتن

14 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

منابع کنکور ریاضی - بهترین منابع 1402
کنکور ریاضی
4
منابع کنکور ریاضی – بهترین منابع 1402

معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی 1402 با توجه به تغییرات بسیار زیاد کنکور 1402 به نسبت کنکورهای سال های قبل، قدری متفاوت تر است. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور ریاضی حذف شده اند و نمرات دوران متوسطه دوم اهمیت دارند و اینکه کنکور دو بار …

منابع کنکور انسانی - بهترین منابع 1402
کنکور انسانی
4
منابع کنکور انسانی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور انسانی 1402 بهترین منابع کنکور انسانی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع انسانی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …

منابع کنکور تجربی - بهترین منابع 1402
کنکور تجربی
6
منابع کنکور تجربی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع تجربی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …