گرایش های ارشد HSE - مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست و کد ضریب گرایش ها
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
16

گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE و کد ضریب گرایش ها

گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE و کد ضریب این گرایش ها چه در زمان ثبت نام در کنکور ارشد و چه در زمان انتخاب رشته ارشد سوال پرتکرار داوطلبان و علاقه مندان ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE می شود. در ادامه با جدول به صورت تفکیک شده گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE را معرفی می کنیم.

دسته بندی گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE

به طور کلی دسته بندی گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE در کنکور ارشد براساس طبقه بندی به نام کد ضریب انجام می شود. کد ضریب برای گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE به این معناست که درس ها و ضرایب درس ها از گرایشی به گرایش دیگر متفاوت است. اگر درس ها و ضرایب درس ها در گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE یکسان باشد، کد ضریب آن گرایش ها همگی یکسان خواهد بود.

ضریب گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE

براساس اعلام وزارت علوم و براساس دفترچه کنکور ارشد، ضریب گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE به قرار جدول زیر است:

جدول گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE و ضریب آنها

شماره ضریبعنوان رشتهعنوان گرایش
1مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)

بنابراین گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE در 1 کد ضریب دسته بندی می شود.

کد ضریب 1 ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE و گرایش های زیرمجموعه آن

کد ضریب 1 ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE شامل رشته-گرایش های زیر می باشد:

رشته مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE بدون گرایش

گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE در دانشگاه ها

هر دانشگاهی با توجه به توان علمی و امکانات خود برخی از گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE را می پذیرد. لزوماً یک دانشگاه همه گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE را نمی تواند دربربگیرد و مثلاً دانشگاه تهران یک سری گرایش هایی دارد که دانشگاه امیرکبیر ندارد و یا فقط یک سری گرایش های ارشد مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE فقط ویژه دانشگاه تهران است.

1/5 - (2 امتیاز)

باسلام. بنده کارشناسی hse در دانشگاه علمی کاربردی دزحال تحصیلم و کاردانی همین رشته خوندم.
برای کنکور ارشد hse میخوام ۱۴۰۱ آزمون بدم. میانگین چند درصد برای قبولی در دانشگاه های دولتی مثل دانشگاه تهران و غیره لازم است؟ اگر اطلاعات دقیق تری راجب کنکور hse و منابع در اختیار دارید ممنون میشم به اشتراک بذارید.

سلام. اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار مشاور تخصصی این رشته قرار داره. با اعلام شماره همراهتون می تونند مشاوره لازم رو بهتون بدن.

سلام خسته نباشید ببخشید من کاردانی نرم افزار دارم کلا میخاستم وارد رشته hseبشم ظاهرا روزاته نمیتونم چون مدرک کاردانیم مرتبط تیست ولی ازاد یا علمی کابردی بتونممعالیه الان از کجا شروع کنم کاردانی به کارشناسی چه رشته هایی بخونم ارشد هم بتونم ادامه بدم اگه ارشد وزارت علوم بتونم امتحان بدم عالیه فقط نمیدونم کارشناسبم چی بخونم که مرتبط باشه برای ارشد hseوزارت علوم راهنمایی کنید

سلام. در کارشناسی ارشد فعلا محدودیتی برای تغییر رشته وجود نداره و هر رشته ای که باشید می تونید رشته مورد علاقه تون رو انتخاب کنید.

سلام خسته نباشید لطفاً گرایش و زیر مجموعه های رشته HSE رو برام میگید

سلام. HSE در کنکور ارشد بدون گرایبش هست ولی بعد از قبولی می تونید برای پایان نامه حوزه کاری و علمی خودتون رو با توجه به استادتون تخصصی تر کنید.

سلام این رشته در مقطع دکتری هم میشه جایگاهی داره یا خیر؟ من میخوام ارشد رو HSE بخونم به شرط اینکه دکتری هم بتونم توی همین رشته ادامه تحصیل بدم

رشته مهندیسی ایمنی وبداشت محیط hse . من دنبال کار خیلی هستم ومیخوام بدونم که زمینه فعالیتش با بهداشت حرفه ای یکی هست ودرزمینه معاینات دوره ای پرسنل هم میشه انجام داد یا بهداشت حرفه ای باید انجام بدهند چون مرکز بهداشت هم جواب درستی نداد2.مقطع دکترا هم دارد3. زمینه فعالیت این رشته کجاست

سلام. ببینید بهداشت حرفه ای زیرمجموعه وزات بهداشته. hse هم در وزارت علوم داریم و هم در وزارت بهداشت. کارکرد اصلی hse در اینه که ایمنی رو در مراکز تولیدی و صنعتی بررسی و بهینه سازی کنه و استانداردهای ایمنی رو تامین کنه. عملا جایگاهی برای معاینه کردن پرسنل برای این رشته تعریف نشده. البته در نظر داشته باشید که رشته های بهداشت حرفه ای، hse و بهداشت محیط در یک طبقه بندی قرار می گیرند و به عنوان یک حوزه در ایمنی و سلامت شغلی دسته بندی می شوند. در نتیجه اگر به صورت تخصصی بخوایم آنالیز کنیم در معاینه دوره ای پرسنل از نظر بهداشتی عملا HSE نمی تونه نقشی داشته باشه ولی در تامین ایمنی های شغلی و کاهش آسیب های بهداشتی و حرفه ای حرف اول رو می زنه.
در ضمن در مجموع HSE خیلی در بازار کا رداره روند رو به رشدی رو طی میکنه

16 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …