منابع ارشد مامایی - بهترین منابع 1402
کارشناسی ارشد مامایی
4

بهترین منابع ارشد مامایی 1403

معرفی بهترین منابع ارشد مامایی 1403 را با این مقدمه شروع می کنیم که در ارشد مامایی دو گرایش داریم. ارشد مامایی و ارشد مشاوره در مامایی. قبل از معرفی منابع ارشد مامایی باید دروس و ضرایب دروس آن را در کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 شرح دهیم. در جدول زیر دروس و ضرایب دروس ارشد مامایی را نوشته ایم.

دروس و ضرایب دروس ارشد مامایی
عنوان درسضریب
بارداری و زایمان و بیماریهای زنان4
بهداشت، تغذیه مادر و کودک و تنظیم حانواده2
نوزادان و مراقبتهای مربوطه1
جنین شناسی1
بیماری های داخلی و جراحی مربوط به مامایی1
زبان عمومی3

در جدول زیر نیز دروس و ضرایب دروس ارشد مشاوره در مامایی نوشته شده است.

دروس و ضرایب دروس ارشد مشاوره در مامایی
عنوان درسضریب
بارداری و زایمان و بیماریهای زنان3
بهداشت، تغذیه مادر و کودک و تنظیم حانواده4
نوزادان و مراقبتهای مربوطه2
روانپزشکی در مامایی و اختلالات جنسی2
زبان عمومی3

دسته بندی منابع کارشناسی ارشد مامایی

یافتن بهترین منابع برای ارشد مامایی 1403، نیازمند یک دسته بندی کاملاً حرفه ای و تخصصی است. طبیعتاً زمانی منابع پیشنهادی برای یک داوطلب بهترین منابع خواهند بود که شرایط آن داوطلب و هدفش را در نظر گرفته باشد. علاوه بر اینها سطح علمی و مقدار زمان داوطلب نیز اهمیت دارد.

در یک دسته بندی جامع باید منابع ارشد مامایی را به دسته های زیر طبقه بندی کرد.

منابعی برای سطح علمی پایین، متوسط و قوی.

منابعی برای اهداف مختلف قبولی از روزانه دانشگاه تهران گرفته تا روزانه و شبانه های دانشگاه های دولتی.

مهم تر از خود منبع، روش مطالعه آن منبع نیز هست.

منابع زبان عمومی ارشد مامایی 1403

بهترین منابع زبان عمومی ارشد مامایی 1403 را به شرح زیر برای شما معرفی می کنیم:

پکیج بیسیک برای بخش لغات شامل: 504، لغات ضروری تافل، 1100.

پکیج بیسیک برای بخش ریدینگ شامل: English for the Students of Medicine (انگلیسی برای دانشجویان پزشکی) از عطایی، شجاع، کفشگر سوته و ذوالقدری و از انتشارات سمت، Developing Reading Skills از انتشارات کمبریج.

پکیج کنکوری: زبان جامع ارشد پزشکی لزگی از انتشارات جامعه نگر یا IQB زبان عمومی سارا شاهرضا از انتشارات خلیلی یا جعبه سیاه ارشد پزشکی سنا یا استارت زبان ارشد علوم پزشکی از پیمان میکائیلی (کیمیا) انتشارات جامعه نگر یا بانک هدفمند سوالات ارشد علوم پزشکی (دو جلدی) انتشارات جامعه نگر یا ETC زبان انگلیسی انتشارات اطمینان یا راهنمای جامع زبان ارشد علوم پزشکی مهاجرنیا یا کتاب جامع زبان عمومی ارشد پزشکی به زبان ساده و کاربردی از رضازاده و انتشارات گلبان یا واژگان جامع آزمون های زبان از انتشارات جنگل و مهرداد زنگینه وندی.

پکیج هوشمندانه: انتخاب بهترین منبع زبان عمومی ارشد وزارت بهداشت و به صورت خاص ارشد مامایی 1403، یک کار بسیار تخصصی می باشد. اهمیت زبان عمومی در قبولی ارشد مامایی، باعث می شود تا به هیچ وجه نتوان روی این درس ریسک کرد. کتاب و بهترین منبع زبان عمومی ارشد مامایی باید علاوه بر سطح زبان عمومی داوطلبان، براساس نوع شخصیت داوطلبان تعیین شود. دلیل این امر این است که مطالعه و تسلط روی زبان عمومی، یک فرآیند فرسایشی و بسیار طولانی دارد و بسیاری از داوطلبان در میانه راه خسته و بی خیال می شوند. در حالی که اگر منبع درستی انتخاب شود، شاید این اتفاق نیفتد.

بهترین منبع زبان عمومی ارشد وزارت بهداشت یا همان ارشد پزشکی برای داوطلبان ارشد مامایی که پایه قوی در زبان دارند  و پشتکار و وقت کافی هم دارند، کتاب درسنامه جامع زبان ارشد پزشکی لزگی است. درست است که این کتاب حجیم است ولی جامع است و داوطلبان قوی می توانند چندین دور آن را بخوانند. اما زبان عمومی ارشد پزشکی لزگی به درد داوطلبان قوی با حوصله کم و وقت کم نمی خورد و آنها بهتر است از IQB سارا شاهرضا از انتشارات خلیلی استفاده کنند. البته که این کتاب همم حجیم است ولی کل کتاب های زبان عمومی ارشد وزارت بهداشت حجیم هستند.

داوطلبان متوسط با حوصله و با پشتکار و با زمان کافی بهتر است از کتا ب مهاجرنیا استفاده کنند. داوطبان متوسطی که حوصله ندارند می توانند از ETC انتشارات اطمینان استفاده کنند. داوطلبان ضعیفی که وقت کافی و پشتکار خوبی دارند بهتر است ابتدا از استارت زبان ارشد پزشکی دکتر کیمیا از نشر جامعه نگر استفاده کنند و برای تقویت شدید لغات خود از واژگان جامع آزمون های زبان زنگینه وندی بهره ببرند. سپس به سراغ دو جلد کتاب جامعه نگر یعنی سوالات هدفمند ارشد علوم پزشکی انتشارات جامعه نگر بروند.

افرادی که به فشرده خوانی عادت دارند بسته به نوع سطح خود یا باید IQB یا ETC را انتخاب کنند.

منابع بارداری و زایمان ارشد مامایی 1403

بهترین منابع بارداری و زایمان ارشد مامایی 1403 براساس دسته بندی های معرفی شده عبارتند از:

پکیج بیسیک: بارداری و زایمان ویلیامز ترجمه قاضی جهانی از نشر گلبان، درسنامه های مامایی مایلز، فصل های 8، 10، 16 و 17 از نشر جامعه نگر، مروی بر بارداری و زنان ویلیامز از قاضی جهانی و انتشارات گلبان.

پکیج کنکوری: امتحان یار بارداری و زایمان ویلیامز قاضی جهانی انتشارات گلبان یا صفر تا صد بارداری و زایمان هاجر دادخواه از انتشارات سنا یا TNT بارداری و زایمان نشر گیتاتک یا خلاصه بارداری و زایمان با متد الگوریتمی نشر گیتاتک یا نکات برتر بارداری و زایمان از انتشارات گیتاتک یا تست های خط به خط بارداری و زایمان از نشر گیتاتک یا نمودار نامه بارداری و زایمان سنا.

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع رفرنس شناخته شده بین داوطلبان ارشد مامایی برای درس بارداری و زایمان، کتاب ویلیامز سه جلدی است که حجم بسیار زیادی دارد. کسانی که رفرنس خوان هستند و به هیچ کتاب کنکوری اعتماد ذاتی ندارند، بهتر است از مروری بر بارداری و زایمان ویلیامز از قاضی جهانی و انتشارات گلبان استفاده کنند.

در بین کتاب های کنکوری، بهترین منبع برای داوطلبان متوسط کتاب امتحان یار بارداری و زایمان نشر گلبان است. کسانی که وقت زیاد و یا اصلا حوصله زیادی برای مطالعه ندارند باید از کتاب های گیتا تک استفاده کنند. یعنی سه کتاب الگوریتمیک بارداری و زایمان، نکات برتر و تست های خط به خط. کتاب TNT بارداری و زایمان نشر گیتاتک، مکمل خوبی برای کتاب قاضی جهانی و نشر گلبان است.

کتاب صفر تا صد بارداری و بیماری های زنان انتشارات سنا هم کتاب نسبتاً خوبی است که برای افراد قوی توصیه می شود. افراد متوسط و ضعیف که نیاز به جمع بندی در ماههای پایانی دارند و عملکرد خوبی در این درس در طول دوره آمادگی کنکور ارشد مامایی نداشته اند هم می توانند از این کتاب استفاده کنند. نمودار نامه بارداری و زایمان سنا هم مکمل خوبی برای مرورهاست.

بهترین منابع بیماری های زنان ارشد مامایی 1403

پکیج بیسیک: بیماری های زنان برک و نواک ترجمه قاضی جهانی و انتشارات گلیان.

پکیج کنکوری: امتحان یار بیماری های زنان از انتشارات گلبان و تألیف قاضی جهانی یا IQB بیماری های زنان خلیلی یا درسنامه جامع بیماری های زنان انتشارات اندیشه رفیع یا نکات برتر بیماری های زنان برک و نواک از انتشارات گیتاتک یا TNT بیماری های زنان نشر گیتاتک یا خلاصه بیماری های زنان برک و نواک گیتاتک.

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع بیسیک بیماری های زنان ارشد مامایی کتاب های سنگین برک و نواک است. طبیعتاً کسانی که حوصله و وقت کافی ندارند و یا اصلاً از نظر من نیازی به این کتاب ندارند بهتر است از کتاب های کنکوری استفاده کنند. کتاب امتحان یار بیماری های زنان انتشارات گلبان، بهترین منبع کنکوری درس بیماری های زنان ارشد مامایی 1403 است. IQB بیماری های زنان خلیلی برای تست زنی بیشتر است و کتاب درسنامه جامع بیماری های زنان اندیشه رفیع هم برای کسانی که کلاً در جمع بندی به مشکل میخورند بسیار کتاب خوبی است.

اما پک کتاب های گیتاتک شامل نکات برتر، تست های خط به خط و خلاصه بیماری های زنان برک و نواک برای فشرده خوانی ایده آل هستند.

منابع بهداشت تغذیه مادر و کودک و تنظیم خانواده ارشد مامایی

بهترین منابع مباحث بهداشت ارشد مامایی 1403 شامل بهداشت، تغذیه مادر و کودک و تنظیم خانواده عبارتند از:

پکیج بیسیک: مباحث مرتبط با سلامت باروری و تنظیم خانواده کتاب بارداری و زایمان ویلیامز، نوزادان نلسون بخش رشد و نمو کودک ترجمه مظاهری و از انتشارات گلبان.

پکیج کنکوری: امتحان یار مباحث بهداشت گلبان از قاضی جهانی یا IQB بهداشت، تغذیه مادر و کودک و تنظیم خانواده خلیلی یا نمودارنامه بهداشت و تغذیه مادر و کودک سنا یا کتاب جامع بهداشت مادر، کودک و باروری انتشارات گیتاتک یا TNT بهداشت مامایی گیتاتک یا بهداشت باروری و مامایی دکترای تخصصی مامایی انتشارات گیتاتک.

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع کنکوری بهداشت، تغذیه مادر و کودک و تنظیم خانواده ارشد مامایی 1403، امتحان یار مباحث بهداشت گلبان از قاضی جهانی است. اصولاً کتاب IQB برای تست زنی بیشتر و نمودار نامه هم برای مرور و جمع بندی است. اما یک نکته مهم این است که اگر دنبال تک کتاب هستید باید همان کتاب امتحان یار مباحث بهداشت مامایی گلبان را تهیه کنید.

کتاب های انتشارات گیتاتک برای افراد بی حوصله و فشرده خوان بسیار عالی است و عملاً افراد قوی و متوسط در این درس که وقت زیادی ندارند و یا دغدغه بالایی دارند می توانند از این کتاب استفاده کنند. همچنین کتابی که برای بهداشت باروری و مامایی دکترای تخصصی توسط گیتاتک منتشر شده است، برای تست های پیشرفته این درس بسیار عالی است.

منابع بیماری های نوزادان ارشد مامایی 1403

بهترین منابع نوزادان و مراقبتهای مربوطه یا همان بیماری های نوزادان ارشد مامایی به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: نوزادان نلسون از انتشارات گلبان با ترجمه قاضی جهانی.

پکیج کنکوری: امتحان یار بیماری های نوزادان انتشارات گلبان یا نمودارنامه نوزادان نلسون سنا یا IQB نوزادن و مراقبت های مربوطه خلیلی یا نوزادان نلسون طبقه بندی شده گیتاتک یا تست های خط به خط نوزادان نلسون انتشارات گیتاتک یا خلاصه نوزادان نلسون گیتاتک.

پکیج هوشمندانه: با توجه به اهمیت کتاب نوزادان نلسون هم در اینجا و هم در سایر درس ها، خواندن رفرنس آن اصلاً ایده غلطی نمی تواند باشد. اما در نظر بگیرید که بعضی از داوطلبان ارشد مامایی از حجم های سنگین فراری هستند و یا حتی وقت کافی و انرژی لازم برای مطالعه نوزادان نلسون را ندارند. امتحان یار بیماری های نوزادان گلبان باز هم در صدر بهترین منابع نوزادان ارشد مامایی قرار می گیرد. افرادی که در مرور مشکل دارند از کتاب های گیتاتک استفاده کنند.

IQB نوزادان و مراقبت های مربوطه خلیلی چندان توصیه نمی شود. نمودارنامه نوزادان انتشارات سنا ولی برای مرور منساب است. اما سه کتاب نوزادن نلسون طبقه بندی شده، تست های خط به خط نوزادان نلسون و خلاصه نوزادان نلسون 2020 انتشارات گیتاتک برای مرو و جمع بندی، بسیار عالی هستند.

منابع بیماری های داخلی و جراحی ارشد مامایی 1403

بهترین منابع درس بیماری های داخلی و جراحی مربوط به مامایی کنکور ارشد 1403 وزارت بهداشت را به شرح زیر بررسی و معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: بخش های مرتبط با بیماری های داخلی و جراحی کتاب ویلیامز.

پکیج کنکوری: امتحان یار بیماریهای داخلی و جراحی مامایی انتشارات گلبان یا الگوریتم بیماری های داخلی و جراحی مامایی انتشارات خلیلی یا کتاب نمودارنامه بیماری های داخلی و جراحی مامایی انتشارات سنا یا TNT بیماری های داخلی و جراحی مامایی انتشارات گیتاتک.

پکیج هوشمندانه: با توجه به همپوشانی که در مطالعه دروس بارداری و زایمان و بیماری های زنان با این درس وجود دارد و هم ضریب پایین آن، انتخاب بهترین منبع کنکوری با توجه به شرایط شما بهترین گزینه است. کتاب امتحان یار بیماری های داخی و جراحی مامایی گلبان باز هم در صدر منابع کنکوری قرار دارد. از بین دو کتاب الگوریتم خلیلی و نمودارنامه، الگوریتم خلیلی شرایط بهتری دارد. کسانی هم که دنبال مکمل برای تست زنی با الگوریتم بیماری های داخلی و جراحی خلیلی یا نمودارنامه سنا هستند، می توانند از TNT گیتاتک استفاده کنند.

در ضمن این درس در گرایش مشاوره در مامایی ضریب صفر دارد و می توانید حدف کنید.

منابع جنین شناسی ارشد مامایی 1403

بهترین منابع جنین شناسی ارشد مامایی 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: جنین شناسی پزشکی با ترجمه قاضی جهانی از انتشارات گلبان، مروری بر جنین شناسی لانگمن از قاضی جهانی و انتشارات گلبان.

پکیج کنکوری: امتحان یار جنین شناسی از قاضی جهانی و انتشارات گلبان یا صفر تا صد جنین شناسی انتشارات سنا از لریان یا نمودارنامه جنین شناسی از سنا یا IQB جنین شناسی خلیلی یا جنین شناسی AQS جامعه نگر یا نکات برتر جنین شناسی لانگمن انتشارات گیتاتک یا TNT جنین شناسی گیتاتک یا خلاصه الگوریتم جنین شناسی لانگمن گیتاتک یا ETC جنین شناسی انتشارات اطمینان.

پکیج هوشمندانه: جنین شناسی درس ضریب یک ارشد مامایی است و در مشاوره در مامایی هیچ اهمتی ندارد و ضریبش صفر است. با توجه به این موارد و وجود کتاب های بسیار خوب کنکوری، نیازی به خواندن کتاب رفرنس جنین شناسی لانگمن وجود ندارد. وسواسی هایی که بدون رفرنس، آرام نمی گیرند می توانند از مروری بر جنین شناسی لاگمن قاضی جهانی و انتشارات گلبان استفاده کنند. 

در بین کتاب های کنکوری، منابع بسیار خوب برای جنین شناسی ارشد مامایی 1403 بسیار زیاد است. اگر داوطلبی متوسط هستید از امتحان یار گلبان استفاده کنید. داوطلبانی که با نکته خوانی بهتر درس را به یاد می سپارند از دو کتاب صفر تا صد جنین شناسی سنا و کتاب الگوریتمیک جنین شناسی گیتا تک و نکات برتر جنین شناسی گیتاتک استفاده کنند.

بهترین منبع تست زنی، کتاب AQS جامعه نگر است. کتاب ETC انتشارات اطمینان نیز بسیار خوب است. تعداد و جامعیت نشر جامعه نگر بالاتر است.

در ضمن این درس در گرایش مشاوره در مامایی ضریب صفر دارد و نیازی به خواندنش نیست.

منابع روانپزشکی در مامایی و اختلالات جنسی ارشد مشاوره در مامایی

بهترین منابع روانپزشکی در مامایی و اختلالات جنسی که مخصوص کنکور ارشد مشاوره در مامایی است به شرح زیر معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک (سه جلدی) با ترجمه رضاعی و از انتشارات ارجمند (فقط فصول اصول ارتباطی پزشک و بیمار، رشد انسان در طول دوره حیات، تمایلات جنسی انسان، طبقه‌بندی اختلالات روان‌پزشکی، اختلال هویت جنسی، روان‌پزشکی و طب تولید مثل)، کتاب بیماری های زنان برک و نواک فصول اختلالات جنسی و مشکلات شایع روان‌پزشکی.

پکیج کنکوری: امتحان یار روانپزشکی در مامایی انتشارات گلبان از میثم همدمی یا کتاب جامع روانپزشکی در مامایی انتشارات گیتاتک یا تست های خط به خط روانپزشکی در مامایی گیتاتک یا IQB روانپزشکی در مامایی و اختلالات جنسی انتشارات خلیلی یا ERS روانپزشکی در مامایی و اختلالات جنسی نشر جامعه نگر.

پکیج هوشمندانه: بهترین منابع درس روانپزشکی در مامایی و اختلالات جنسی را از بین کتاب های رفرنس دانشگاهی و البته حجیم جستجو نکنید. مگر اینکه کتاب برک و نواک را برای درس مهم بیماری های زنان خوانده باشید. کتاب های امتحان یار روانپزشکی در مامایی گلبان و کتاب جامع روانپزشکی درمامایی گیتاتک، بهترین منابع کنکوری از جهات محتلف هستند. کتاب ERS روانپزشکی در مامایی و اختلات جنسی انتشارات جامه نگر نیز بهترین منبع تست زنی این درس در کنکور ارشد مشاوره در مامایی است.

منابع جامع ارشد مامایی

یک سری کتاب با عنوان کتاب جامع که شامل خلاصه همه دروس ارشد مامایی و یا تست های ارشد مامایی هستند نیز وجود دارد. چند نمونه از بهترین منابع جامع ارشد مامایی شامل موارد زیر هستند:

درسنامه جامع مامایی از اندیشه رفیع و از زیبا تقی زاده (790 صفحه خلاصه درس و نکات همه دروس)

آزمون های کنکور ارشد وزارت بهداشت MSE مامایی (دو جلدی) از نشر جامعه نگر (جلد یک 706 صفحه و جلد دو 215 صفحه)

جعبه سیاه ارشد مامایی از هاجر دادخواه و انتشارات سنا (417 صفحه)

گنج آزمون گلبان از قاضی جهانی (1034 صفحه)

از بین این کتاب ها، فقط کتاب اندیشه رفیع است که رویکرد خلاص دروس دارد و به نوعی انگار همه کتاب ها را با هم خلاصه کرده است. برای داوطلبانی که خیلی خیلی فشرده ولی یکپارچه می خواهند بخوانند و یا جمع بندی کنند کتابی است بسیار خوب.

کتاب های نشر جامعه نگر و گنج آزمون گلبان و جعبه سیاه سنا، رویکردی تست محور دارند. از بین این سه کتاب قطعاً در رده اول گنج آزمون گلبان قرار دارد ولی زمان زیادی برای مطالعه و تست زنی می خواهد. برای افراد با وقت زیاد توصیه می شود. برای افراد قوی فشرده خوان نیز بسیار عالی است. کتاب جعبه سیاه سنا خلاصه تر است ولی جامعیت کتاب آزمون های کنکور ارشد وزارت بهداشت MSE مامایی جامعه نگر را ندارد. پس جعبه سیاه در رده آخر قرار میگیرد ولی برای کسانی که وقت کافی ندارند، خلاصه ترین و بهترین کتاب تست زنی و نکته های تستی به حساب می آید.

منابع ارشد مامایی بر چه اساسی گلچین و معرفی شده اند؟

بهترین منابع ارشد مامایی را براساس سطح داوطلبان، پوشش دهی سوالات کنکور ارشد و همچنین نوع سیستم مطالعه کنکوری، گلچین و معرفی کرده ایم.

منابع معرفی شده همان منابع وزارت بهداشت هستند؟

منابع معرفی شده، اصلی ترین کتاب های رفرنس وزارت بهداشت و معرفی بهترین منابع کنکوری ارشد مامایی است.

منابع ارشد مشاوره در مامایی نیز معرفی شده است؟

بله. منابع تخصصی ارشد مشاوره در مامایی نیز به طور کامل تحلیل و معرفی شده است.

5/5 - (9 امتیاز)
4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد پرستاری از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری به …

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی 1402 دفترچه انتخاب …

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی 1402 دفترچه انتخاب …