منابع ارشد اقتصاد – بهترین منابع 1403

منابع ارشد اقتصاد - بهترین منابع 1402
کارشناسی ارشد

بهترین منابع ارشد اقتصاد 1403

معرفی بهترین منابع ارشد اقتصاد 1403 را با این مقدمه شروع می کنیم که ارشد اقتصاد در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و تعداد داوطلبان تغییر رشته ای در آن به شدت در حال افزایش است. ارشد اقتصاد به دلیل رشد افراد فعال در بازارهای بورس و مالی و ارزدیجیتال، مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به حجم بالای داوطلبانی که شاید هیچ اطلاعی از اقتصاد آکادمیک و تئوریک نداشته باشند، لزوم معرفی بهترین منابع ارشد اقتصاد کنکور 1403 چندین برابر می شود.

همه گرایش ها در ارشد اقتصاد، دروس و ضرایب یکسانی دارند و این رتبه شماست که تعیین می کند در کدام گرایش، شانس قبولی بیشتری را دارید. در جدول زیر دروس و ضرایب دروس ارشد اقتصاد 1403 نوشته شده است.

دروس ارشد اقتصاد و ضرایب آنها
زبان عمومی و تخصصی اقتصاد1
اقتصاد خرد4
اقتصاد کلان4
ریاضی2
آمار2
مجموعه دروس تخصصی اقتصاد (تجارت بین الملل، مالیه بین الملل، بخش عمومی، پول و بانکداری، اقتصاد اسلامی)3

دسته بندی منابع کارشناسی ارشد اقتصاد

یافتن بهترین منابع برای ارشد اقتصاد 1403، نیازمند یک دسته بندی کاملاً حرفه ای و تخصصی است. طبیعتاً زمانی منابع پیشنهادی برای یک داوطلب بهترین منابع خواهند بود که شرایط آن داوطلب و هدفش در نظر گرفته باشد. علاوه بر اینها سطح علمی و مقدار زمان داوطلب نیز اهمیت دارد.

در یک دسته بندی جامع باید منابع ارشد اقتصاد را به دسته های زیر طبقه بندی کرد.

منابعی برای سطح علمی پایین، متوسط و قوی.

منابعی برای اهداف مختلف قبولی از روزانه دانشگاه تهران گرفته تا روزانه و شبانه های دانشگاه های دولتی.

مهم تر از خود منبع، روش مطالعه آن منبع نیز هست.

منابع درس زبان عمومی ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع درس زبان عمومی ارشد اقتصاد 1403 براساس دسته بندی های اعلام شده به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: 504، لغات ضروری تافل و 1100 همگی از انتشارات جنگل و گرامر in use

پکیج کنکوری: زبان عمومی زیر ذره بین انتشارات نگاه دانش دو جلدی (جلد اول لغات و جلد دوم گرامر) یا زبان عمومی از انتشارات سری عمومی از زهرا آهنگر

پکیج هوشمندانه: با توجه به حجم سایر دروس ارشد اقتصاد و همچنین اهمیت بسیار زیاد سطح علمی زبان عمومی داوطلبان ارشداقتصاد برای داوطلبانی که خیلی خیلی در درس زبان ضعیف هستند، بهترین منبع زبان عمومی ارشد اقتصاد را حذف آن می دانیم. داوطلبان متوسط هم باید توجه کنند که حداقل باید روزی نیم ساعت را به افزایش دایره لغات خود اختصاص دهند. اصلاً از منابع پکیج بیسیک استفاده نکنید. مگر اینکه بخواهید زمان زیادی را برای توسعه فردی خود در درس زبان بگذارید.  داوطلبانی که پایه قوی دارند، مرور لغات و گرامر را انجام دهند و بیشتر وقت خود را برای زدن تست های زبان بگذارند. یعنی زبان را حتی با تست ها مرور کنند. تست برای درس زبان عمومی بسیار زیاد و در دسترس است. در کل برای افرادی که حوصله زبان خواندن ندارند کتاب زهرا آهنگر یعنی زبان عمومی سری عمومی بهترین منبع است ولی کسانی که حال و حوصله بیشتری برای زبان خواندن دارند قطعاً بهترین منبع زبان عمومی ارشد اقتصاد 1403، دو جلد کتاب زیر ذره بین نگاه دانش است.

در ضمن کسانی هم که وقت کافی ندارند و پایه متوسط و ضعیف دارند هم این درس را می توانند حذف کنند.

منابع زبان تخصصی کنکور ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع زبان تخصصی ارشد اقتصاد 1403 به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: انگلیسی برای دانشجویان رشته علوم اقتصادی از ستوده نما و از انتشارات سمت.

پکیج کنکوری: زبان تخصصی اقتصاد انتشارات نگاه دانش از آذری محبی یا زبان تخصصی اقتصاد مدرسان شریف یا زبان تخصصی علوم اقتصادی اندیشه ارشد.

پکیج هوشمندانه: با توجه به ضریب یک زبان عمومی و تخصصی در کنکور ارشد اقتصاد، کسانی که پایه ضعیف و متوسطی دارند و وقت خوبی هم ندارند و یا پشتکار کمی دارند، بهتر است از همان ابتدا حذفش کنند. اما داوطلبانی که میخواهند برای زبان تخصصی ارشد اقتصاد زمان بگذارند، بهتر است از زبان تخصصی اقتصاد مدرسان شریف برای قوی تر ها و زبان تخصصی ارشد اقتصاد برای متوسط ها و ضعیف ترها استفاده کنند.

منابع اقتصاد خرد ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع ارشد اقتصاد خرد ارشد اقتصاد 1403 با توجه به تحلیل ها و دسته بندی ها، به شرح زیر معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: اقتصاد خرد شاکری (دو جلدی) از نشر نی، اقتصاد خرد ابونوری (دو جلدی) از انتشارات دانشگاه آزاد تهران مرکز، تئوری اقتصاد خرد فرجی دیزجی از انتشارات فوژان، تئوری و مسائل اقتصاد خرد سالواتوره با ترجمه ارباب از نشر نی.

پکیج کنکوری: اقتصاد خرد مدرسان شریف یا اقتصاد خرد اندیشه ارشد یا اقتصاد خرد محسن نظری از پوران پژوهش یا مجموعه سوالات چهار جوابی اقتصاد خرد تیمور محمدی از انتشارات ترمه.

پکیج هوشمندانه: مهم ترین و جذاب ترین درس کنکور ارشد اقتصاد، همین درس اقتصاد خرد است. باید بسیار به آن توجه شود و برایش زمان گذاشته شود. کسانی که پشتکار خوبی دارند و رشته آنها اقتصاد نبوده است باید از دو جلد کتاب ابونوری که سبک تر است استفاده کنند ولی داوطلبان قوی که لیسانس اقتصاد دارند بهتر است از کتاب اقتصاد خرد مدرسان شریف استفاده کنند و در ادامه تست های تیمور محمدی انتشارات ترمه را خوب بزنند. داوطلبان متوسط بهتر است از کتاب محسن نظری پوران پژوهش استفاده کنند و سپس جلد دوم اقتصاد خرد عباس شاکری  را هم حتماً بخوانند. کسانی که ضعف زیادی در تحلیل و فهم دارند باید حتماً کتاب تئوری و مسائل اقتصاد خرد سالواتوره را بخوانند.

کسانی که می خواهند مطالعه فشرده تری داشته باشند و یا وقت ندارند و یا اینکه کلاً پشتکار پایینی دارند بهتر است با توجه به سطح خود از اقتصاد خرد محسن نظری پوران پژوهش و اقتصاد خرد مدرسان شریف استفاده کنند. اگر وقت و حوصله داشتند باید کتاب سوالات چهار گزینه ای اقتصاد خرد تیمور محمدی را هم بزنند که تسلط آنها بالاتر برود.

منابع اقتصاد کلان ارشد اقتصاد 1403

پکیج بسیک: اقتصاد کلان رحمانی (دو جلدی) از انتشارات نور علم، تئوری و سیاستهای اقتصاد کلان (دو جلدی) شاکری از نشر نی، حل المسائل اقتصاد کلان شاکری از انتشارات رافع.

پکیج کنکوری: اقتصاد کلان مدرسان شریف یا اقتصاد کلان اندیشه ارشد یا اقتصاد کلان محسن نظری از انتشارات نگاه دانش یا 2000 تست اقتصاد کلان تیمور رحمانی انتشارات ترمه.

پکیج هوشمندانه: در کنار اقتصاد خرد، اقتصاد کلان دیگر درس بسیار مهم ارشد اقتصاد است. البته اقتصاد کلان، جذابیت مطالعه اقتصاد خرد را ندارد. بهترین منابع ارشد اقتصاد 1403 در درس اقتصاد کلان برای کسانی که زمان خوبی دارند و پشتکار بالایی هم دارند مطالعه دو جلد اقتصاد کلان شاکری است و سپس حل المسائل آن است. اقتصاد کلان محسن نظری از نظر کنکوری، بسیار کتاب خوبی است و باید مطالعه شود. کتاب 2000 تست اقتصاد کلان رحمانی همانند مجموعه تست های اقتصاد خرد محمدی، ارزش زمان گذاشتن ندارد ولی برای کسانی که در تست زنی ضعف زیادی دارند مناسب است.

منابع ریاضی ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع ریاضی ارشد اقتصاد 1403 به شرح زیر تحلیل و معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: کتاب ریاضیات برای اقتصاد و مدیریت پور کاظمی از نشر نی، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت نیکوکار (دو جلدی) از انتشارات گسترش علوم پایه.

پکیج کنکوری: ریاضیات و کاربرد آن در اقتصاد رنجبران از انتشارات اثبات یا ریاضیات عمومی محمودیان از نگاه دانش یا ریاضیات عمومی ویژه مدیریت، حسابداری و اقتصاد مدرسان شریف یا 2000 تست ریاضی عمومی محمودیان از نگاه دانش یا ریاضیات ویژه اقتصاد، مدیریت و حسابداری گاج.

پکیج هوشمندانه: در بین بهترین منابع ریاضی ارشد اقتصاد، کتاب های رفرنس و پکیج بیسیک هیچ جایگاهی ندارند. کسانی که قوی تر هستند بهتر است از کتاب ریاضیات عمومی محمودیان استفاده کنند و با 2000 تست ریاضیات عمومی محمودیان خود را به قله ریاضی ارشد اقتصاد برسانند. کسانی که متوسط هستند و البته وقت زیاید هم دارند، بهتر است به سراغ ریاضیات رنجبران بروند و کسانی که متوسط هستند و وقت کافی ندارند و یا ضعیف هستند از ریاضیات ویژه مدیریت، حسابداری و اقتصاد گاج استفاده کنند. اگر در تست زنی خیلی ضعیف هستید بهتر است در صورت داشتن زمان و پایه علمی مناسب به سراغ 2000 تست محمودیان بروید.

منابع آمار ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع آمار ارشد اقتصاد 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: بهتر است کلاً هیچ کتاب رفرنسی معرفی نشود چون به کار نمی آید.

پکیج کنکوری: آمار هادی رنجبران انتشارات اثبات یا آمار و احتمالات ویژه اقتصاد، مدیریت و حسابداری مدرسان شریف یا آمار و احتمالات ارشد زیر ذره بین طورانی از نگاه دانش یا آمار محسن طورانی پارسه (جزوه قدیمی).

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع آمار ارشد اقتصاد 1403 برای داوطلبانی که زمان کافی دارند و پایه متوسط و ضعیفی دارند کتاب آمار رنجبران است. کسانی که قوی تر هستند از کتاب آمار زیر ذره بین محسن طورانی نگاه دانش و یا جزوه قدیمی آمار طورانی پارسه استفاده کنند.

منابع تجارت بین الملل ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع تجارت بین الملل ارشد اقتصاد 1403 به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: تجارت بین الملل سالواتوره با ترجمه ارباب و از نشر نی، تجارت بین الملل (نظریه ها و سیاست ها) از مهدوی و از انتشارات دانشگاه تهران.

پکیج کنکوری: مجموعه دروس تخصصی اقتصاد مدرسان شریف بخش تجارت بین الملل یا دروس تخصصی اقتصاد ماهان بخش تجارت بین الملل یا تجارت بین الملل اندیشه ارشد.

پکیج هوشمندانه: تجارت بین الملل بخشی از سوالات دروس تخصصی کنکور ارشد اقتصاد است. برای این درس، نمی توان رفرنس بیسیک مطمئنی معرفی کرد ولی کتاب سالواتوره تقریباً شما را در این درس راه می اندازد. البته اگر وقت کافی برای خواندن داشته باشید. بهترین منبع تخصصی کنکوری تجارت بین الملل ارشد اقتصاد کتاب تجارت بین الملل اندیشه ارشد است. کسانی که فشرده خوان هستند می توانند از کتاب مجموعه دروس تخصصی مدرسان شریف استفاده کنند یا ماهان.

منابع مالیه بین الملل ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع مالیه بین الملل ارشد اقتصاد 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: مالیه بین الملل سالواتوره با ترجمه ارباب از نشر نی.

پکیج کنکوری: مجموعه دروس تخصصی اقتصاد مدرسان شریف بخش مالیه بین الملل یا دروس تخصصی اقتصاد ماهان بخش مالیه بین الملل یا مالیه بین الملل اندیشه ارشد.

پکیج هوشمندانه: رفرنس خوان ها می توانند از مالیه بین الملل سالواتوره استفاده کنند. بهترین منبع تخصصی مالیه بین الملل ارشد اقتصاد هم کتاب مالیه بین الملل اندیشه ارشد است. در ضمن می توانید هر کدام از کتاب ها مجموعه دروس تخصصی اقتصاد ماهان یا مدرسان را نیز تهیه کنید و این بخش را از آنها بخوانید.

منابع بخش عمومی ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع بخش عمومی ارشد اقتصاد 1403 به شرح زیر معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: اقتصاد بخش عمومی (هزینه های دولت) از پژویان از انتشارات جنگل و اقتصاد بخش عمومی (مالیات ها) از پژویان و از انتشارات جنگل، اقتصاد بخش عمومی استیگلیتز (دو جلدی) با ترجمه عسگری و از انتشارات سمت.

پکیج کنکوری: مجموعه دروس تخصصی اقتصاد مدرسان شریف قسمت بخش عمومی یا دروس تخصصی اقتصاد ماهان قسمت بخش عمومی یا بخش عمومی اندیشه ارشد.

پکیج هوشمندانه: خواندن رفرنس در درس بخش عمومی ارشد اقتصاد بسیار زمانبر خواهد بود، ولی اگر علاقه مند هستید بخش عمومی هایی که پژویان نوشته است، بسیار عالی هستند. بهترین کتاب تخصصی بخش عمومی ارشد اقتصاد، باز هم کتاب اندیشه ارشد است. همانند قبل بخش عمومی را کتاب های مجموعه دروس تخصصی مدرسان شریف یا ماهان هم می توانید بخوانید.

منابع پول و بانکداری ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع پول و بانکداری ارشد اقتصاد 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: اقتصاد پول و بانکداری از داودی و صمصامی از انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.

پکیج کنکوری: مجموعه دروس تخصصی اقتصاد مدرسان شریف بخش پول و بانکداری یا دروس تخصصی اقتصاد ماهان قسمت بخش پول و بانکداری یا پول و بانکداری اندیشه ارشد.

پکیج هوشمندانه: اگر اقتصاد کلان شاکری را خوانده باشید می دانید که در جلد دوم آن، بخشی هست به نام عرضه و تقاضای پول که بسیار برای پاسخگویی به سوالات این بخش کافیست. همانند قبل، بهترین منبع تخصصی پول و بانکداری ارشد اقتصاد، کتاب اندیشه ارشد است. بخش پول و بانکداری دروس تخصصی مدرسان شریف یا ماهان هم در بازار هست و می توانید برای فشرده خوانی از آنها استفاده کنید.

منابع اقتصاد اسلامی ارشد اقتصاد 1403

بهترین منابع اقتصاد اسلامی ارشد اقتصاد 1403 به شرح زیر معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: مبانی فقهی اقتصاد اسلامی از پورمند و کرمی از انتشارات سمت.

پکیج کنکوری: مجموعه دروس تخصصی اقتصاد مدرسان شریف بخش اقتصاد اسلامی یا دروس تخصصی اقتصاد ماهان قسمت بخش اقتصاد اسلامی یا اقتصاد اسلامی اندیشه ارشد.

پکیج هوشمندانه: برخلاف سایر دروس تخصصی اقتصاد، خواندن رفرنس اقتصاد اسلامی پورمند و کرمی باعث می شود تا بتوانید به همه سوالات این درس پاسخ بدهید. البته اگر وقت ندارید و حوصله زیادی هم ندارید، کتاب اقتصاد اسلامی اندیشه ارشد هم پوشش دهنده است. مثل سایر دروس، مدرسان شریف و ماهان در کتاب های مجموعه دروس تخصصی اقتصاد، این بخش را دارند و می توانید از آنها هم استفاده کنید.

معرفی بهترین منابع ارشد اقتصاد چگونه انجام شده است؟

برای معرفی بهترین منابع ارشد اقتصاد، سطح داوطلبان، تغییر رشته ای بدون آنها، میزان پوشش منابع در سوالات ارشد و همینطور سیستم مطالعه داوطلبان ارشد اقتصاد در نظر گرفته شده است.

آیا فقط با کتاب های کنکوری یک موسسه می توان رتبه برتر ارشد اقتصاد شد؟

با توجه به نواقصی که در بعضی از کتاب های ارشد اقتصاد موسسات کنکوری وجود دارد، پاسخ این سوال خیر است. بهتر است از گلچینی از منابع که در آن بهترین منابع هر موسسه کنکوری غربال شده است، استفاده شود.

آیا فقط با خواندن منابع رفرنس و دانشگاهی تربیت بدنی، شانس کسب رتبه برتر ارشد را خواهم داشت؟

خیر. عدم پرداخت به جزئیات کنکوری در منابع دانشگاهی و همینطور عدم پوشش تست زنی در این کتاب ها باعث می شود تا احتمال عدم قبولی شما چند برابر شود. بهترین منابع ارشد اقتصاد، ترکیبی از منابع دانشگاهی و منابع کنکوری در کنار هم است.

4.6/5 - (9 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …