مقایسه گرایش های ارشد حسابداری

مقایسه گرایش های ارشد حسابداری
کارشناسی ارشد
2

مقایسه گرایش های ارشد حسابداری

مقایسه گرایش های ارشد حسابداری بدون اینکه تک تک این گرایش ها رو معرفی و تحلیل کنیم، امکان پذیر نیست. هر کدام از گرایش های کارشناسی ارشد حسابداری، از جنبه های مختلف می توانند بهترین گرایش ارشد حسابداری باشند. اکثر داوطلبان ارشد حسابداری به سراغ اصلی ترین گرایش ارشد حسابداری که خود رشته حسابداری است، می روند ولی با توجه شرایط مختلف هر داوطلب و هدفی که آن داوطلب برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد خود تعیین می کند، بهترین گرایش اردش حسابداری می تواند بسیار متفاوت از عرف رایج باشد.

در ادامه این مطلب بسیار مهم، ابتدا گرایش به گرایش، کنکور ارشد حسابداری را معرفی و تحلیل می کنیم. سپس با توجه به انواع اهداف، بهترین گرایش های ارشد حسابداری را انتخاب و توضیح می دهیم.

طبقه بندی گرایش های ارشد حسابداری براساس دفترچه سازمان سنجش

ارشد مجموعه حسابداری در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش با کد 1134 شناخته می شود. گرایش های ارشد حسابداری نیز در این دفترچه مشخص می شوند و در نهایت کد ضریبی برای هر گرایش تعریف می شود. برای آشنایی بیشتر با دروس و ضرایب دروس گرایش های مختلف ارشد حسابداری براساس طبقه بندی ارشد مجموعه حسابداری توسط سازمان سنجش در سال 1403، از لینک زیر کمک بگیرید.

دروس و ضرایب دروس ارشد حسابداری در سال 1403

گرایش های ارشد حسابداری

گرایش های ارشد حسابداری، مطابق با جدول زیر می باشد.

گرایش های ارشد حسابداری (به روزرسانی شده براساس کنکور ارشد حسابداری 1403)
حسابداری
حسابرسی
حسابداری مدیریت
حسابداری بخش عمومی

بنابراین تعداد گرایش های ارشد حسابداری، چهار عدد است که هر کدام را به صورت جداگانه معرفی و تحلیل می کنیم.

گرایش حسابداری در دوره ارشد مجموعه حسابداری

گرایش حسابداری در دوره ارشد مجموعه حسابداری

گرایش حسابداری در دوره ارشد مجموعه حسابداری، مهم ترین، شناخته شده ترین و پرطرفدارترین گرایش کل ارشد مجموعه حسابداری است. اختلاف ارشد گرایش حسابداری نسبت به سایر گرایش ها به قدری زیاد است که عملاً مابقی گرایش ها اصلا به چشم نمی آیند. بیشترین ظرفیت پذیرش و بیشترین تعداد دانشگاه های پذیرنده در ارشد حسابداری است. تمامی دوره ها از دوره روزانه گرفته تا دوره های مجازی غیرانتفاعی و …، پذیرنده ارشد حسابداری هستند.

ظرفیت پذیرش ارشد حسابداری 1403 و لیست دانشگاه های پذیرنده ارشد حسابداری

چون داوطلبان شرکت کننده در ارشد رشته حسابداری به طور کامل رشته حسابداری را می شناسند نیازی نیست تا به معرفی کلی آن در مقطع ارشد بپردازیم. بهتر است بر روی مواردی که مورد ابهام و سوال داوطلبان ارشد حسابداری است متمرکز شویم. اینکه پس از قبولی در کنکور ارشد حسابداری، چند واحد درس باید پاس شود و کلا چه دروس و چه سرفصلهایی در دوره ارشد حسابداری 1403 باید مطالعه شود، برای بعضی داوطلبان اهمیت زیادی دارد. در مطلبی که لینکش در زیر آمده است، اطلاعات دقیق و کاملی را درباره تعداد واحدها، دروس و سرفصل ها یاین دروس در ارشد حسابداری به دست می آورید.

دروس، سر فصل ها و چارت درسی ارشد حسابداری در سال 1403

داوطلبان شرکت کننده در کنکور ارشد حسابداری به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این دسته ها، نیازمندی ها، ابهامات و سوالات خود را دارند. برای اینکه بتوانیم به خوبی حق مطلب را ادا کنیم، برای هر کدام از این دسته ها به صورت جداگانه به بررسی و تحلیل ارشد حسابداری می پردازیم.

معرفی، تحلیل و بررسی ارشد حسابداری برای دارندگان لیسانس حسابداری

معرفی، تحلیل و بررسی ارشد حسابداری برای دارندگان لیسانس حسابداری

برای کسانی که با مدرک کارشناسی و لیسانس حسابداری به سراغ ارشد حسابداری می آیند چند دلیل وجود دارد:

  1. علاقه مندی به ادامه تحصیل و پژوهش در حوزه علم حسابداری، کمال گرایی و میل به گرفتن مدرک دکتری و عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها و به اصلاح استاد دانشگاه شدن در رشته حسابداری
  2. بهبود کیفیت مدرک لیسانس که ممکن است از دانشگاهی غیر معتبر با کیفیت پایین گرفته شده باشد.
  3. شرایط بهتر و درآمد بیشتر در بازار کار
  4. ارتقاء شغلی به خصوص برای کسانی که در حال حاضر استخدام یک شرکت و یا سازمان دولتی و نیمه دولتی هستند.
  5. گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور به صورت بورسیه یا همان اپلای با اسکالرشیپ و فاند
  6. به عقب انداختن خدمت سربازی با استفاده از معافیت تحصیلی

قبولی در ارشد حسابداری در دانشگاه های معتبر و درجه یک، برای کسانی که لیسانس حسابداری دارند و از بین دلایل 6 گانه بالا، دلایل زیر را انتخاب کرده اند، بسیار بسیار بسیار اهمیت دارد.

اگر هدف شما از ادامه تحصیل در ارشد حسابداری، دلایل شماره 1،شماره 2 و شماره 5 باشد، بدون شک باید رتبه های زیر 50 تا 80 را داشته باشید.  توجه کنید که شما نباید هدف خودتان را فدای تنبلی بکنید و با انگیزه و اعتماد به نفش خیلی بالا، فقط و فقط به کسب رتبه های برتر و قبولی در ارشد حسابداری در دانشگاه های درجه یک تلاش کنید.

کسانی که مهارت های مطالعاتی ضعیف دارند، پایه علمی خوبی ندارند و یا به هر دلیلی شانس خود را برای کسب رتبه برتر در ارشد حسابداری و قبولی در دانشگاه های معتبر خیلی پایین می دانند، باید دو نکته زیر را در نظر داشته باشند:

اول اینکه هر گز هدف اصلی خود را فدای نقاط ضعف، استرس و تنبلی نکنند.

دوم اینکه یاد بگیرند که چگونه باید با شرایط بدی که دارند رتبه های برتر و دانشگاه های معتبر را در ارشد حسابداری به دست بیاورند.

تجربه سال ها مشاوره در مرکز مشاوران تحصیلی، به جایی رسیده است که فهمیده اند باید برای هدف خود بجنگید و از همه مهم تر دستورالعمل و به اصطلاح فرمول موفقیت در کنکور ارشد حسابداری همین امسال (سال 1403) را بلد باشند.

دستورالعمل قطعی کسب رتبه و موفقیت در کنکور ارشد حسابداری 1403

برنامه ریزی برای کسب رتبه برتر در ارشد حسابداری

معرفی، تحلیل و بررسی ارشد حسابداری برای تغییر رشته ای ها

معرفی، تحلیل و بررسی ارشد حسابداری برای تغییر رشته ای ها

با توجه به افتضاح بودن بازار کار در بسیاری از رشته های دانشگاهی، بسیاری از افراد تصمیم می گیرند تا به رشته های با بازار کار بهتر تغییر رشته دهند. یکی از پرطرفدارترین رشته ها، ارشد رشته حسابداری است. اصلی ترین دلایل تغییر رشته ای ها در کنکور کارشناسی ارشد و آمدن به سراغ رشته حسابداری موارد زیر هستند:

بهتر کردن شرایط شغلی، درآمد و بازار کار

  1. علاقه مندی به رشته حسابداری

داوطلبان ارشد حسابداری که لیسانس غیر مرتبط با حسابداری دارند باید بدانند که اگر میخواهند برای ورود به بازار کار، کنکور ارشد حسابداری بدهند، تصمیمشان می تواند نادرست باشد. دلیل این امر این است که بسیاری از موسسات خصوصی و مراکز فنی و حرفه ای هستند که مدرک حسابداری می دهند و می توان با همان مدرک وارد بازار کار رشته حسابداری شد.

ایراد بزرگ گرفتن مدرک حسابداری بدون کنکور این است که شاید هرگز به درآمدهای خیلی خوب در این رشته نرسید. مزیت آن هم این است که زحمت زیادی نمی کشید و سختی قبولی در کنکور ارشد را تحمل نمی کنید.

اگر می خواهید در بازار کار رشته حسابداری، علاوه بر تقاضای زیاد این رشته در بازار کار، به جایگاه های خیلی خوب با درآمدهای بسیار بالاتر برسید باید در کنکور ارشد حسابداری قبول شوید.

در مورد دوم، کسانی که در کنکور ارشد حسابداری شرکت می کنند و لیسانس غیر مرتبط دارند به این نتیجه رسیده اند که در انتخاب رشته اشتباه کرده اند و مهارت و استعداد خیلی زیادی در حسابداری و مباحث مالی دارند که متاسفانه دیر این استعداد را کشف کرده اند.

کاملاً روشن است که هر قدر در دانشگاه معتبرتری مدرک ارشد حسابداری خود را بگیرید، هم در مورد اول و هم در مورد دوم، سریعتر به اهداف خود می رسید. مشکلی که بر سر راه قبولی با رتبه های خیلی خوب و برتر در کنکور ارشد حسابداری وجود دارد این است که این افراد مفاهیم اولیه و اصلی حسابداری را بلد نیستند و در فرآیند مطالعه به مشکل می خورند. 

موفقیت تغییر رشته ای ها در کنکور ارشد حسابداری به یک سری برنامه ریزی های بسیار حرفه ای و ویژه، انتخاب منابع مناسب و از همه مهم تر درصدهای مورد نیاز برای کسب رتبه خوب و قبولی در دانشگاه های معتبر را بدانند و هدفگذاری سه مرحله ای خود را براساس این درصدهای مورد نیاز، تعیین کنند و به دقت و مو به مو مواردی را که در لینک زیر گذاشته ایم در اوج دقت و صحت و بدون کوچکترین اشتباهی رعایت کرده و انجام دهند.

اصول برنامه ریزی برای تغییر رشته ای ها به ارشد حسابداری 1403

گرایش حسابرسی در دوره ارشد مجموعه حسابداری

گرایش حسابرسی در دوره ارشد مجموعه حسابداری

ارشد حسابرسی پس از ارشد حسابداری، مهم ترین گرایش کارشناسی ارشد مجموعه حسابداری است. ارشد حسابرسی به آن اندازه که باید تحلیل و بررسی شود، مورد بحث های دقیق قرار نگرفته است. محبوبیت این رشته در مقایسه با خود ارشد حسابداری، بسیار پایین است که بخشی از این موضوع به تقاضای محدود بازار کار حسابرسی  و همچنین جایگاه های شغلی بسیار اختصاصی آن، باعث شده است که اکثریت قاطع داوطلبان ارشد حسابداری، فقط و فقط زمانی به این گرایش برای قبولی فکر کنند که دانشگاهی بسیار معتبر بر خود رشته-گرایش اولویت داشته باشد.

ارشد حسابرسی از نظر شاخه های تخصصی و همچنین ساختار اختصاصی اش در بازار کار، در 4 حوزه بسیار مهم مطرح شده است:

  • حسابرسان مستقل یا همان حسابرسان رسمی: این دسته از حسابرسان، باید اعتبار و تطابق صورت های مالی و سایر مدارک و شاهد حسابداری و بحث های مالی را در سطح کلان و در حوزه سراسر کشور، بررسی می کند.
  • حسابرسان داخلی: این دسته از حسابرسان در مقیاس شرکتی و سازمانی فعالیت می کنندو حسابرسان داخلی موظف هستند تا اعتبار، تطابق و صحت مدارک و شواهد مالی را بررسی کنند تا سازمان، شرکت و یا واحد تجاری بابت اشتباهات و یا حتی کارشکنی ها و تقلب ها دچار مشکل و ورشکستگی و بی اعتباری نشوند.
  • حسابرسان دیوان محاسبات کل کشور: این دسته از حسابرسان بر روی ساختارهای کلان دولتی نظارت می کنند.
  • حسابرسان مالیاتی: علاوه بر اینکه این دسته از حسابرسان می توانند با تکیه بر دانش و سوابق خود، به صورت کاملاً خصوصی به فعالیت پردازند و حسابرسی شرکت ها قبل از حسابرسی های اصلی به خصوص در حوزه مالیات های متعارف، انجام دهند.

با کلیک بر روی عناوین هر کدام از حسابرسان می تواندی اطلاعات بسیار جامع تر و بیشتری را کسب کنید.

مقایسه ارشد حسابداری با ارشد حسابرسی

مقایسه ارشد حسابداری با ارشد حسابرسی

مقایسه بین دو گرایش حسابداری و حسابرسی از مجموعه کارشناسی ارشد حسابداری، برای بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد حسابداری جای سوال دارد. اینکه حسابرسی و حسابداری در مقطع ارشد چگونه روند خود را تعریف می کنند و در نهایت تخصص های متفاوتی را کسب می نمایند، مسئله ایست که در ذهن داوطلبان مردد بین این دو گرایش، بسیار مطرح می شود.

تخصص یک حسابدار، جمع آوری اطلاعات مالی، تنظیم صورت های مالی، گزارشات مالی و محاسبه کردن هر جریان نقدینگی و اعتباری است. تخصص یک حسابرس، رسیدگی، تحلیل و ارزیابی صحت و سقم تمامی فعالیت های حسابدار است.

نوع دروس در دوره ارشد حسابرسی با دوره ارشد حسابداری، یک سری اشتراکات و یک سری تفاوت ها دارد. درس های مشترک جبرانی کارشناسی ارشد حسابرسی و ارشد حسابداری عبارتند از:

حسابرسی 2 و حسابداری میانه 2

مابقی دروس جبرانی با هم اشتراکی ندارند. دروس متفاوت ارشد حسابرسی با ارشد حسابداری، دروس حسابرسی 1 و حسابداری میانه 1 است. در حالی که دورس جبرانی ارشد حسابداری، حسابداری پیشرفته 2 و حسابداری صنعتی 3 است.

در تمامی طول تحصیل در ارشد حسابرسی و حسابداری دروس، تفاوت های بسیار زیادی دارند.

دروس، سرفصل ها و چارت درسی ارشد حسابرسی

علیرغم تقاضای محدود و کاملاً چارچوب یافته بازار کار برای ارشد حسابرسی، میزان درآمد برای فارغ التصیلان ارشد حسابرسی بیشتر است و جایگاه مهم تر و حساسی دارند. عمومیت رشته حسابداری در بازار کار، تقاضا را بسیار بالا می برد ولیکن ترافیک شدید رقابتی با کسانی که اصلاً مدرک حسابداری ندارند و از طریق موسسات خصوصی و مراکز فنی و حرفه ای، یک مدرک حسابداری گرفته اند و می توانند وارد رقابت در بازار کار شوند و به دلیل توقعات کمتر این دسته از افراد، میزان حقوق و درآمد یک حسابدار نسبت به یک حسابرس، به صورت قابل توجهی کاهش می یابد.

ظرفیت پذیرش ارشد حسابداری نسبت به حسابرسی به قدری بیشتر است که اصلا قابل مقایسه با ظرفیت پذیرش ارشد حسابرسی نیست.

ظرفیت پذیرش و دانشگاه های پذیرنده ارشد حسابرسی 1403

حسابداری مدیریت در کنکور ارشد مجموعه حسابداری 1400

حسابداری مدیریت در کنکور ارشد مجموعه حسابداری 1403

ارشد حسابداری مدیریت یک نکته بسیار جالب دارد. فلسفه ایجاد رشته حسابداری مدیریت در دوره کارشناسی ارشد مجموعه حسابداری، ساختن مدیرانی است که با دانش حسابداری مقطع لیسانس و کسب مهارت های مدیریتی، تحلیل های مالی، استراتژی های سازمانی و از همه مهم تر درک روند تولید درآمد و تعیین سیاست های پولی و اعتباری در یک سازمان، بتوانند در امر مدیر عامل شدن، مدیر مالی شدن و یا هر گونه از مدیریت های رده بالا و ارشد سازمان،، نسبت به مدیرانی با سایر مدارک تحصیلی و تخصصی، توانمندتر و بسیار موفق تر باشند. 

در ارشد حسابداری مدیریت، انتخاب دروس و سرفصل ها به نوعی است که این دروس نقش بین رشته ای دارند. تلفیق سرفصل های مدیریتی – حسابداری، مدیریتی – اقتصادی – حسابداری، حسابداری – مدیریت پروژه، حسابداری – استراتزی، حسابداری بین الملل، باعث شده است تا این رشته به یکی از بهترین و تخصصی ترین گرایش های ارشد حسابداری در سال 1403 تبدیل شود.

این رشته آینده درخشانی دارد. رتبه های برتر به سمت ارشد حسابداری می روند و در حالی اولویت های انتخاب رشته ارشد حسابداری 1403 خود را به حسابداری مدیریت می دهند که عنوان و اعتبار دانشگاه از خود گرایش، اهمیت بیشتری داشته باشد.

کسانی که می خواهند ارشد حسابداری مدیریت بخوانند باید توجه داشته باشند که باید به مباحث تئوریک مدیریت، استراتژی، مدیریت پروژه و مدیریت علاقه مند باشند. ارشد حسابداری مدیریت از آن گرایش هایی است که اگر بتوانید از دستورالعمل زیر پیروی کنید، قطعاً نسبت به همه گرایش های دیگر ارشد حسابداری موفق تر می شوید و در آمدها و. جایگاه اجتماعی بسیار بالایی را به دست می آورید. این دستورالعمل برا یموفقیت در ارشد حسابداری مدیریت، حاصل چندین سال تجربه رتبه های برتری که به سمت ارشد حسابداری مدیریت رفته اند، طراحی شده است.

دستورالعمل موفقیت در رشته ارشد حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت، ظرفیت پذیرشی تقریبا نزدیک به اردش حسابرسی دارد.

ظرفیت پذیرش و دانشگاه های پذیرنده ارشد حسابداری دولتی 1403

حسابداری بخش عمومی در کنکور ارشد حسابداری 1400

حسابداری بخش عمومی در کنکور ارشد حسابداری 1403

ارشد حسابداری عمومی در مجموعه حسابداری از همین امسال یعنی سال 1399 دچار تغییرات بسیار زیادی در کنکور ارشد شد. ارشد حسابداری مدیریت، قبلا به صورت یک گرایش با کد ضریب یک و مشابه با خود گرایش حسابداری از نظر دروس و ضرایب آنها، در دفترچه های ثبت نام ارشد ، قرار داشت. 

از کنکور ارشد سال 99، ارشد حسابداری مدیریت با سر و شکلی بسیار متفاوت در کنکور ارشد مجموعه حسابداری وارد شد. برای اطلاع کامل از این تغییرات لینک زیر می تواند به طور کامل شما را راهنمایی کند.

ضرایب و دروس ارشد حسابداری 1403

فلسفه ایجاد گرایش حسابداری بخش عمومی در کنکور ارشد حسابداری 1403، این است که بتوانند حسابدارانی را پرورش دهند که در حوزه های مالی و تصمیم گیری های استراتژیک در سطح کشور، متخصص شوند.

حسابداری بخش عمومی به نوعی هم خانواده و پوشش دهنده حسابرسی مالیاتی و حسابرسان دیوان عدالت کشوری هستند. ورود این حسابداران به بدنه دولت، از طریق فراخوان های آزمون های استخدامی اانجام می شود.

ارشد حسابداری بخش عمومی ظرفیت بسیار بسیار پایینی دارد و از میان دانشگاه های دولتی، فقط و فقط دانشگاه علامه طباطبایی است که در سه نوع دوره روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان، در ارشد حسابداری بخش عمومی، با ظرفیت 19 نفر دانشجو می پذیرد. دانشگاه غیرانتفاعی پرندک هم 20 نفر دانشجوی ارشد حسابداری بخش عمومی دارد.

مقایسه ارشد حسابداری مدیریت با ارشد حسابداری بخش عمومی

مقایسه ارشد حسابداری مدیریت با ارشد حسابداری بخش عمومی

حالا که ویژگی ها و اطلاعات ضروری درباره دو گرایش گمنام حسابداری مدیریت و حسابداری بخش عمومی، فهمیده اید باید از تفاوت ها و شباهت های این دو گرایش ارشد را در کنکور ارشد مجموعه حسابداری 1403، مطلع باشید.

اگر بخواهیم به زبان بسیار بسیار ساده، تفاوت این دو گرایش را بیان کنیم، باید بگوییم که:

“ارشد حسابداری مدیریت بازار کاری متنوع و گسترده را دارد چون در همه شرکت های خصوصی و دولتی و یا هر سازمانی که مدیران آن بخواهند در حوزه های مالی موفق تر عمل کنند، جایگاه این رشته بسیار اهمیت پیدا می کند. اما ارشد حسابداری بخش عمومی بازار کاری محدود و کاملاً مشخص شده را دارد.”

ظرفیت پذیرش این دو گرایش ارشد حسابداری 1403، تفاوت های بسیار زیادی دارد و سهم حسابداری مدیریت بسیار بالاتر است.

از نظر نوع دروس پس از قبولی در ارشد، تصمیم گیری متخصصیان حسابداری و شورای وزارت علوم به این نحو بوده است که همان دروس تخصصی حسابداری مدیریت، با افزودن یک عبارت بخش عمومی در چارت درسی ارشد حسابداری بخش عمومی مطرح و تدریس شود.

در ارشد حسابداری مدیریت بیشتر به جنبه های مدیریتی، اقتصادی و هم چنین مشاوره ها و تصمیم گیری های استراتژیک مالی، پرداخته می شود. در حسابداری بخش عمومی، دروس تخصصی با لایه های دولتی، قوانین حقوقی طراحی می شوند. دانش اقتصاد، ریسک و سرمایه گذاری و از همه مهم تر درک ساختار دولت در مباحث حسابداری و مدیریت مالی، باعث می شود تا حسابدارانی بسیار متخصص در حوزه های مالی کلان کشوری به وجود بیاید.

پس تفاوت ارشد حسابداری مدیریت با ارشد حسابداری بخش عمومی، در این است که یک سری قوانین مشخص و مشترک در هر دو گرایش وجود دارد ولی نوع استراتژی آنها با هم تفاوت زیادی دارد. ارشد حسابداری مدیریت، بیشتر به تخصص های بین رشته ای با قابلیت ادعام حسابداری می پردازد و بازار هدف آن، هر شرکت و سازمان و بنگاه تجاری است که مدیر عاملی خلاق و بسیار پرتکاپو را در راس خود دارند. برعکس در حسابداری بخش عمومی، باید ساختار دولتی با قوانین کاملا مشخص مالیاتی – حقوقی مورد توجه قرار بگیرد.

1/5 - (1 امتیاز)

سلام روز بخیر
بنظر شما رشته ارشد حسابرسی در دانشگاه تهران شمال بهتره برای کسی که کارشناسی حسابداری خونده و یا رشته ارشد حسابداری دانشگاه علوم و تحقیقات. ممنون

سلام. خیلی بستگی داره به اینکه در آینده دوست داشته باشید کجا کار کنید. از نظر کیفیتی ولی حسادباری علوم تحقیقات بهتر از حسابرسی تهران شمال هست.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …