مشاوره و راهنمای انتخاب رشته دکتری 99

انتخاب رشته دکتری 99
انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری 99

انتخاب رشته دکتری 99، پس از حرف و حدیث های زیاد درباره برگزاری آزمون به خاطر کرونا، در همین هفته اول شهریور 99، انجام می شود. انتخاب رشته دکتری به خاطر شرایط خاص خودش، یکی از پیچیده ترین انتخاب رشته های سازمان سنجش به حساب می آید. برای انجام انتخاب رشته کنکور دکتری 99 شما باید دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری 99 را دانلود کنید. دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 را برای شما قرار داده ایم. از طریق لینک زیر دفترچه انتخاب رشته دکتری را دانلود کنید.

[maxbutton id=”178″]

مهلت انجام انتخاب رشته دکتری 99 از روز دوشنبه مورخ 3 شهریور ماه 99 تا چهارشنبه مورخ 5 شهریور 99 می باشد.

توجه داشته باشید که انتخاب رشته دکتری 99 براساس رتبه شما که در کارنامه درج شده است باید انجام شود. بنابراین باید به طور کامل با قسمت های مختلف کارنامه دکتری 99 آشنایی داشته باشید.

تحلیل کارنامه دکتری 99

 

شیوه پذیرش و قبولی کنکور دکتری 99

کنکور دکتری 99، به دو شیوه، دانشجو می پذیرد.

  1. شیوه آموزشی – پژوهشی
  2. شیوه پژوهش محور

پذیرش آموزشی – پژوهشی دکتری 99

در انتخاب رشته دکتری 99، شیوه آموزشی – پژوهشی، شیوه متعارف و البته پر طرفدار کنکور دکتری است. در این شیوه اساس قبولی براساس نمره دهی های جدول انجام می شود.

شیوه پذیرش آموزشی – پژوهشی کنکور دکتری 99
کنکور دکتری50 درصد
رزومه علمی و پژوهشی20 درصد
مصاحبه30 درصد

بنابراین در شیوه آموزشی – پژوهشی، سهم رتبه کنکور دکتری فقط 50 درصد است و بقیه مسیر قبولی شما در دکتری از طریق مصاحبه و رزومه تعیین می شود. شیوه آموزشی – پژوهشی نسبت به شیوه پژوهش محور، وابستگی بیشتری به رتبه شما در کنکور دکتری 99 دارد.

پذیرش پژوهش محور دکتری 99

سهم تاثیر موارد مختلف در قبولی و پذیرش دکتری 99 در شیوه پژوهش محور براساس جدول زیر تعیین می شود.

شیوه پذیرش آموزشی – پژوهشی کنکور دکتری 99
کنکور دکتری30 درصد
رزومه علمی و پژوهشی20 درصد
مصاحبه30 درصد
طرح واره20 درصد

شیوه پژوهش محور برای رتبه های بد کنکور دکتری 99، ایده آل تر است. با یک روزمه خوب و یک جلسه مصاحبه مناسب، قبولی دکتری رتبه های بد امکان پذیر می شود.

انتخاب رشته دکتری براساس شیوه آموزش محور و پژوهش محور به دلیل ظرافتی که دارد در یک صفحه دیگر توضیح داده شده است. بنابراین اگر براساس شیوه پذیرش می خواهید انتخاب رشته دکتری 99 خود را انجام دهید، باید مطلب زیر را به طور کامل مطالعه کنید.

انتخاب رشته پژوهش محور دکتری 99

اولویت بندی انتخاب رشته دکتری 99

براساس دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 تعداد کل انتخاب های شما برای انتخاب رشته دکتری 99، 50 تاست. یعنی شما باید از بین کد رشته محل های دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 در رشته خود، 50 تا را انتخاب کرده و اولویت بندی نمایید.

مهم ترین بخش انتخاب رشته دکتری 99 در اولویت بندی دانشگاه هاست. مثلا اگر شما دانشگاه تربیت مدرس را که ارشد خود را در آن گذرانده اید، در اولویت های بعد از دانشگاه ترهان و شهید بهشتی قرار بدهید، اساتید در جلسه مصاحبه شما را اذیت کنند و حتی رای به عدم قبولی شما بدهند. از طرفی احتمال اینکه دانشگاه های تهران و بهشتی هم دانشجوی شناخته شده دوره ارشد خودشان را بگیرند بسیار بیشتر است.

پس با چنین اولویت بندی پیچیده ای، اصلا سرسری و بدون اطلاعات، انتخاب رشته دکتری 99 خود را وارد سازمان سنجش نکنید.

ضمناً در نظر داشته باشید که گرایشی که در دوره ارشد خوانده اید را در اولویت های اول خود بگذارید. چون اشتراک اساتید مصاحبه کننده در جلسه مصاحیه در گرایش های مختلف بسیار محتمل است. در نتیجه باعث می شوید تا اساتید گرایش خودتان، از شما رنجیده شوند و اساتید گرایش های غیر از گرایش اصلی ارشد شما هم به شما اعتماد لازم را نداشته باشند.

همچنین رتبه های بد بدون اینکه از نتیجه انتخاب رشته دکتری خود ناامید شوند، می توانند از امکان قبولی دکتری پژوهش محور بهره مند شوند. سهم بسیار کم رتبه کنکور دکتری و سهم بسیار زیاد روزمه، مصاحبه و طرح واره باعث می شود تا رتبه های بد در اولویت بندی خود بسیار با ظرافت تصمیم بگیرند.

در نهایت مبتنی بر رتبه کسب شده، شانس قبولی و رزومه علمی و پژوهشی خود باید انتخاب رشته دکتری 99 خود را انجام دهید. مشاوران مرکز مشاوران تحصیلی با تحلیل های دقیق از رتبه های قبولی سال گذشته، نمرات مصاحبه های مختلف و از همه مهم تر شیوه امتیازبندی اساتید در جلسات مصاحبه حضوری، دقیق ترین، صحیح ترین و بهترین انتخاب رشته دکتری 99 را برای شما انجام خواهند داد.

اما نکاتی که انتخاب رشته دکتری 99 را پیچیده تر از سال های دیگر می کند چیست؟

نکات انتخاب رشته دکتری 99

نکات انتخاب رشته دکتری 99

از اصلی ترین نکات و چالش های انتخاب رشته دکتری 99 این است که بالاخره جلسات مصاحبه دکتری 99 به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا به صورت مجازی و آنلاین و یا شاید هم اصلا برگزار نشود و بر اساس رزومه ارسالی داوطلبان، نمره مصاحبه رد بشود.

دومین نکته که انتخاب رشته دکتری 99 را خیلی پیچیده تر می کند این است که آیا به خاطر شرایط کرونا احتمال دارد که برای مصاحبه دکتری 99، تعداد کمتری به جلسه مصاحبه دعوت شوند تا بتوانند جلسات حضوری مصاحبه دکتری 99 را مدیریت کنند.

سومین نکته که انتخاب رشته دکتری 99 را چالش برانگیز می کند این است که آیا به خاطر نابسامانی شرایط تحصیل، احتمال کم شدن ظرفیت پذیرش دانشگاه ها وجود دارد یا خیر.

اینها سوالاتیست که از روی دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 و مقایسه آن با دفترچه انتخاب رشته دکتری سال 98، مشاوران ما در جلسات خصوصی مشاوره انتخاب رشته دکتری در سال 99، به شما پاسخ خواهند داد.

اصول انتخاب رشته دکتری 99

برای انتخاب رشته دکتری 99 باید حتما به موراد زیر توجه ویژ] داشته باشید:

1- از اصول مهم انتخاب رشته دکتری این است که گول رتبه خودتان را نخورید. رتبه شما اگر تک رقمی و عالی باشد ممکن است برای قبولی دکتری 99 و آرای اساتید در جلسه مصاحبه تاثیر نداشته باشد. روزمه شما و از همه مهم تر شناختی که اساتید جلسه مصاحبه دکتری از شما دارند، تعیین کننده نمره نهایی مصاحبه شما و در نهایت محل قبولی شما خواهد بود.

2- اصل بعدی درباره کسانی است که رتبه خیلی بد و یا نسبتاً بالایی دارند. اگر روزمه خوبی دارید و اساتید جلسه مصاحبه همان اساتید دوره ارشد شما باشند، به راحتی می توانید با استفاده از نمره خوب مصاحبه، رتبه بد خودتان را جبران کنید و در انتخاب رشته دکتری 99 موفق شوید.

3- دانشگاهی که ارشد را در آن بوده اید، فرشته نجات خود بدانید. شاید بهتر است بگوییم که اکثر قبولی های دکتری، در همان دانشگاه محل ارشد خودشان پذیرفته شده و می شوند.

مشاوره های تخصصی انتخاب رشته ی دکتری 99

مرکز مشاوران تحصیلی تقریباً در تمامی رشته ها، انتخاب رشته دکتری را انجام می دهد. با کلیک بر روی رشته خودتان می توانید از کم و کیف و چگونگی مشاوره های انتخاب رشته دکتری 99 در رشته خودتان، اطلاعات کسب کنید.

فروم ها و تالارهای گفتگوی انتخاب رشته دکتری 99

همچنین می توانید از طریق لینک زیر به فروم های تخصصی دکتری رشته خودتان بروید و در بحث ها و تبادل نظرات با داوطلبان هم رشته ای خود شرکت کنید. اگر هم سوالی درباره انتخاب رشته دکتری 99 داشته باشید در همین فروم ها، مشاوران تخصصی دکتری رشته خودتان پاسخگو هستند.

 

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

انتخاب رشته دکتری مکانیک ساخت و تولید 99
انتخاب رشته دکتری
انتخاب رشته دکتری مکانیک ساخت و تولید 99

انتخاب رشته دکتری مکانیک ساخت و تولید 99 انتخاب رشته دکتری مکانیک ساخت و تولید 99، براساس چندین عامل مهم باید انجام شود. عواملی که قبولی شما را حتی با رتبه یک دکتری مکانیک ساخت و تولید 99 می تواند به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد که شما در …

انتخاب رشته دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99
انتخاب رشته دکتری
انتخاب رشته دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99

انتخاب رشته دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99 انتخاب رشته دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99، براساس چندین عامل مهم باید انجام شود. عواملی که قبولی شما را حتی با رتبه یک دکتری مکانیک طراحی کاربردی 99 می تواند به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد که شما در هیچ دانشگاهی قبول …

انتخاب رشته دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99
انتخاب رشته دکتری
انتخاب رشته دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99

انتخاب رشته دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99 انتخاب رشته دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99، براساس چندین عامل مهم باید انجام شود. عواملی که قبولی شما را حتی با رتبه یک دکتری مکانیک دینامیک، کنترل و ارتعاشات 99 می تواند به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد …