راهنمای جامع انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد

انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد 99
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

راهنمای جامع انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد 99

انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد و صرفاً براساس معدل برای اولین بار در سال 99، توسط سازمان سنجش انجام می شود. به نوعی، این انتخاب رشته با سوابق تحصیلی و براساس معدل با قوانینی مشابه با همه انتخاب رشته های سازمان سنجش است.

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 

خود سازمان سنجش این انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99 را معادلی بر تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد هم می داند.

دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی و با شرط معدل کارشناسی سال 99 را هم از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی (معدل) ارشد 99

مهلت انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی از 25 آذر ماه تا 30 آذر ماه است. دانشجویان ارشد و دکتری که ترم آخری نیستند و تا تاریخ 30 بهمن سال 99 فارغ التحصیل نمی شوند ولی می خواهند در انتخاب رشته بدون آزمون یا سوابق تحصیلی ارشد 99 شرکت کنند و دانشجوی دوره روزانه هستند باید تا 30 آذر ماه انصراف قطعی خود را از تحصیل اعلام کنند. دوره های نوبت دوم و پیام نور و غیرانتفاعی و مجازی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد لازم نیست انصراف بدهند. بعد از قبولی می توانند انصراف بدهند.

هزینه انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد سال 99

هزینه این انتخاب رشته 61،600 تومان است. براساس کارت اعتباری که برای انتخاب رشته با سوابق تحصیلی (تکمیل ظرفیت) کارشناسی ارشد 99 که در سایت سازمان سنجش قابل خریداری است، شما هزینه 61،600 تومانی را پرداخت کرده و می توانید بعد از آن برای انتخاب رشته جدید بدون کنکور ارشد، اقدام نمایید.

تعداد کل انتخاب ها در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد 99

در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99، حداکثر 40 کدرشته محل را می توانید انتخاب کنید که قانون اولویت بندی آنها مانند قوانین متداول و مرسوم سازمان سنجش است.

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 

چه کسانی حق دارند تا در انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد شرکت کنند؟

کسانی که شرایط عادی و عمومی را دارند، باید در یکی از این گروه ها باشند تا حق شرکت در انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99 را داشته باشند:

دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بدون مشکل نظام وظیفه. تعهد طرح خدمت و هر تعهد دیگری که همچنان باید به آن پایبند باشند، مگر اینکه مجوز ادامه تحصیل از سازمان و محل خدمتی آنها صادر شده باشد.

قبول شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال 99، هم می توانند در دوره های با سوابق تحصیلی ارشد 99 شرکت کنند و بعد از قبولی، قبولی قبلی آنها که از طریق کنکور ارشد 99 بوده است لغو می شود و باید در دانشگاه جدید قبولی براساس سوابق تحصیلی ادامه تحصیل بدهند.

دانشجویان سال آخر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که تا تاریخ 30 بهمن ماه امسال فارغ التحصیل شوند.

دانشجویان دوره های روزانه کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای که در کنکور های ارشد قبل از سال 98 قبول شده اند و به شرط اینکه تا تاریخ 30 آذر ماه انصراف قطعی خود را اعلام کنند. اگر مشکل نظام وظیقه داشته باشند نباید شرکت کنند.

همه دانشجویان غیر روزانه و قبول شده در دوره های شهریه پرداز که چه در سال 98 قبول شده اند و چه در سال های قبل از 98 قبول شده اند می توانند بدون انصراف، در پذیرش سوابق تحصیلی ارشد 99، شرکت کنند. بعد از قبولی در دوره ارشد با سوابق تحصیلی، باید انصراف قطعی خود را از دانشگاه قبلی به دانشگاه جدیدی که قبول شده اند ارائه دهند. اگر مشکل نظام وظیقه داشته باشند نباید شرکت کنند.

چه کسانی حق ندارند تا در انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد شرکت کنند؟

قبول شدگان دوره های روزانه کنکور ارشد 98 حتی اگر انصراف داده باشند و یا اصلا پس از قبولی ثبت نام نکرده باشند.

دانشجویان دوره های روزانه کارشناسی ارشد و دکتری که در کنکورهای ارشد و دکتری ماقبل سال 98 قبول شده اند و تا تاریخ 30 آذر ماه نمی توانند انصراف قطعی خود را از تحصیل فعلی اعلام کنند.

کسانی که با معدل کمتر از 12 از دوره لیسانس فارغ التحصیل شده اند.

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 

قبولی کارشناسی ارشد بدون کنکور به شرط معدل کارشناسی

برای قبولی در انتخاب رشته ارشد 99، سوابق تحصیلی دوره کارشناسی اهمیت دارد. معدل دوره کارشناسی شما توسط سازمان سنجش تبدیل به معدل تراز شده می شود و براساس این معدل تراز شده، شانس قبولی شما تعیین می شود.

درباره معدل تراز شده که شاخص تعیین شانس قبولی در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد است، در مطلب زیر می توانید بیشتر مطالعه کنید.

معدل تراز شده چیست و چگونه شانس قبولی در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد را تعیین می شود؟

سهمیه های کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی 99

سهمیه هایی که برای پذیرش دوره ارشد با سوابق تحصیلی و براساس معدل کارشناسی وجود دارد؛ همان سهمیه هایی است که همیشه سازمان سنجش داشته است. یعنی:

سهمیه 25 درصد ایثارگری: همسر و فرزندان جانبازانی با بیش از 25 درصد جانبازی

سهمیه 5 درصد ایثارگری: همس و فرزندان جانبازانی با کمتر از 25 درصد جانبازی

سهمیه رزمندگان: کسانی حداقل 6 ماه به صورت داوطلبانه در دفاع مقدس حضور داشته اند. هیچ فردی با داشتن کارت فعال یا عادی بسیج، مشمول سهمیه رزمندگان نمی شود.

سهمیه خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

سهمه آزاد: هر کسی که یکی از سهمیه های بالا را نداشته باشد.

 دانشگاه های روزانه کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

در دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99، دوره های روزانه نیز جزء دوره های قابل انتخاب و قبولی برای کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی و بدون کنکور هستند. یعنی شما می توانید بدون کنکور و به شرط معدل کارشناسی، در دوره های روزانه هم قبول شوید و بدون شهریه در دوره کارشناسی ارشد و بدون کنکور درس بخوانید.

شانس قبولی براساس سوابق تحصیلی در کارشناسی ارشد

شانس قبولی شما براساس معدل تراز شده شما توسط سازمان سنجش تعیین می شود. هر قدر معدل شما بهتر باشد، تراز معدل شما بیشتر می شود و در نتیجه، شانس قبولی شما چند برابر می شود.

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401

کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401 کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401 برای داوطلبان ارشد ژورنالیسم پزشکی سال 1402 و حتی سال های آینده بسیار اهمیت دارد. آنچه که اهمیت کارنامه های قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی ۱۴۰۱ را برای داوطلبان ارشد ژورنالیسم پزشکی بسیار …

شانس قبلی کنکور ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
شانس قبولی کنکور ارشد ۱۴۰۲

شانس قبولی کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای تعیین شانس قبولی در کنکور ارشد ۱۴۰۲، بدون شک باید از رتبه های قبولی کنکور ارشد سال گذشته یعنی 1401 استفاده کرد. در واقع براساس رتبه ها و محل قبولی داوطلبان سال گذشته در کنکور ارشد، می توان تعیین کرد که شانس قبولی یک …

تخمین قبولی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
تخمین قبولی ارشد 1402

تخمین قبولی ارشد ۱۴۰۲ از نظر معنا و تعریف، تخمین قبولی ارشد ۱۴۰۲ یعنی اینکه من با توجه به رتبه ام چقدر شانس قبولی در کنکور ارشد 1402 را دارم. به نوعی تخمین قبولی در ارشد برای پاسخ به این سوال است که با توجه به رتبه های قبولی سال …