نرم افزار تخمین رتبه ارشد مدیریت

تخمین رتبه ارشد مدیریت 1401
تخمین رتبه

نرم افزار تخمین رتبه ارشد مدیریت مشاوران تحصیلی با توجه به درصدها، ترازها و رتبه های سال گذشته به رزورسانی شده است. یعنی تخمین رتبه ارشد مدیریت 1403، براساس اطلاعات کارنامه های ارشد مدیریت 1402 در نرم افزار گنجانده شده است. برای درک بیشتر تخمین رتبه ارشد مدیریت بهتر است ابتدا با مفاهیم و فرمول های تخمین رتبه آشنا شوید. در نهایت برای پیش بینی رتبه های خود کنکور ارشد مدیریت 1403 قبل از اعلام نتایج، باید تحلیل سطح سختی و آسانی سوالات و تغییرات در سوالات و ضرایب دروس، انجام شود تا نرم افزار تخمین رتبه ارشد مدیریت 1403، بتواند رتبه ای نزدیک به رتبه واقعی را پیش بینی کند.

با مشاهده و مقایسه کارنامه ها، درصدها و رتبه های سال های قبل با این اختلافات بیشتر آگاه می شوید.

در نرم افزار تخمین رتبه ارشد مدیریت 1403 مرکز مشاوران تحصیلی، شما می توانید براساس نوع سهمیه ثبت نامی خود، اقدام به تخمین رتبه نمایید. یعنی سهمیه آزاد و سهمیه ایثارگری 5 درصد. درباره تأثیر سهمیه در رتبه کافیست به این نکته اشاره شود که در کارنامه نهایی سنجش برای ارشد مدیریت دو رتبه برای شما درج می شود: یکی رتبه در سهمیه و دیگری هم رتبه بدون سهمیه. رتبه در سهمیه، یعنی اینکه تراز کل شما، نسبت به تراز داوطلبان ارشد مدیریت سال 1403 در همان سهمیه محاسبه شده است و رتبه بدون سهمیه یعنی همان رتبه کشوری شما که بدون تأثیر سهمیه است. ملاک برای انتخاب رشته نهایی، رتبه در سهمیه خواهد بود.

کارنامه های سهمیه های ایثارگری ارشد مدیریت

برای درک بهتر مفاهیم تخمین رتبه ارشد مدیریت و نرم افزار آن، از ابتدا تمامی مراحل محاسبه برای شما همراه با فرمول ها توضیح داده می شود.

درصد هر درس = ((3×تعداد سوالات صحیح – تعداد سوالات غلط) ÷ تعداد کل سوالات آن درس×3) × 100

محاسبه درصدها در کنکور کارشناسی ارشد

درصد وزنی درس = درصد آن درس × ضریب آن درس

میانگین وزنی دروس= (جمع کل درصد وزنی همه دروس) ÷ (جمع کل ضرایب دروس)

تراز خام علمی = (میانگین وزنی دروس) ÷ (بالاترین میانگین وزنی به دست آمده)

تراز علمی مفید = تراز خام علمی × 8000

معدل موثر = معدل کل × ضریب کیفیت دانشگاه

ضریب کیفیت هر دانشگاه متفاوت است. مثلاً ضریب تأثیر دانتشگاه های آزاد عدد یک است. یعنی معدل شما هر چه باشد، معدل موثر شما نیز همان خواهد بود ولی برای دانشگاه های سراسری، این ضریب بین عدد 1 تا 1.1 است.

تراز معدل = معدل موثر × 100

تراز کل = تراز مفید علمی + تراز معدل

نرم افزار تخمین رتبه ارشد مدیریت، براساس همه گرایش های ارشد مدیریت در سال 1403، طراحی شده است. شما می توانید در کنار انتخاب سهمیه، گرایشی را که مد نظرتان است را نیز انتخاب کنید و براساس آن گرایش و سهمیه خود و همچنین درصدهایی که وارد می کنید و معدل خود، رتبه خود را محاسبه کنید.مهم ترین نکته درباره گرایش های ارشد مدیریت این است که در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد، گرایش ها را با عنوان کد ضریب به شما معرفی می کنند. کد ضریب یعنی اینکه در این کد، چه دروسی با چه ضرایبی در رتبه شما تأثیرگذار خواهند بود. اگر دو گرایش، کد ضریب یکسانی داشته باشند، به این معناست که در یک خانواده هستند یا اصولاً هم گرایش می باشند و رتبه شما در آنها یکسان خواهد بود. اطلاعات بیشتر با جزئیات کامل درباره عناوین دروس و ضرایب آنها در تمامی کد ضریب ها و گرایش های ارشد مدیریت را می توانید در لینک زیر مطالعه کنید.

گرایش ها، کد ضرایب و دروس کارشناسی ارشد مدیریت

همانطور که پیشتر نیز توضیح داده شد، معدل یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در رتبه نهایی شما خواهد بود. معدل به صورت معدل موثر در رتبه شما تأثیر داده می شود. معدل موثر یعنی ضریبی که به خاطر کیفیت و اعتبار دانشگاه لیسانس شما، به معدل شما داده می شود. این ضریب کاهشی نیست. این ضریب در بازه ای بین عدد یک تا تقریباً 1/1 قرار می گیرد.در نرم افزار تخمین رتبه ارشد مدیریت مشاوران تحصیلی، معدل شما نیز در رتبه تخمینی شما تأثیر داده می شود.

اما یک نکته مهم که همه نرم افزار ها و همه سیستم های تخمین رتبه ارشد 1403، از آن غفلت می کنند این است:

” سطح سختی و آسانی کنکور در هر سال نسبت به سال گذشته فرق می کند.”

دقیق ترین تخمین رتبه ارشد 1403 مدیریت یک مرحله دیگر را نیز نیاز دارد و آن این است که ضریب آسانتر شدن و یا سخت تر شدن سوالات کنکور ارشد مدیریت 1403 را در ترازی که براساس داده های سال 1402 محاسبه کرده اید، اعمال کنید.

به دست آوردن ضریب سختی و آسانی نیازمند یک مشاور متخصص در حوزه کارشناسی ارشد مدیریت است. براساس ضریبی که متخصص سوالات کنکور ارشد در دپارتمان تخصصی مدیریت مرکز مشاوران تحصیلی مشخص می کند، ما تخمین رتبه دقیق تری را برای ارشد 1403 نسبت به همه سیستمهای نرم افزاری تخمین رتبه ارشد انجام می دهیم.

با این کار تراز شما در ارشد مدیریت به صورت واقعی تر محاسبه می شود و عملاً تخمین رتبه شما یک تخمین رتبه بسیار بسیار دقیق برای ارشد مدیریت 1403 خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی 1404-1403
کارشناسی ارشد
سوالات و کلید سوالات ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی 1404-1403

دانلود سوالات ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی 1404-1403 برای دانلود سوالات ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی 1403 بر روی لینک زیر کلیک کنید. دانلود سوالات ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی 1404-1403 (به محض دریافت) دانلود کلید سوالات ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی 1404-1403 سنجش پزشکی براساس …

رتبه های قبولی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
کارنامه های قبولی، رتبه و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲

کارنامه های قبولی، رتبه و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲ رتبه ها و محل قبولی ارشد ۱۴۰۲ را در این مطلب برای شما قرار داده ایم. در ادامه به تفکیک گروه های مختلف تحصیلی، می توانید در جداول، لیست رتبه ها و محل قبولی رشته های مختلف در ارشد سال گدشته …

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …