انتخاب رشته مجموعه سه گانه علوم آزمایشگاهی 1402
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته مجموعه سه گانه علوم آزمایشگاهی 1402

کارشناسی ارشد علوم ازمایشگاهی در مجموعه وزارت بهداشت، یکی از پرطرفدارترین رشته هاست. تعداد تغییر رشته ای در آن بسیار زیاد است. وجود فارغ التحصیلان رشته های شیمی و زیست شناسی باعث می شود که تعداد شرکت کنندگان در ارشد علوم آزمایشگاهی بسیار بالا باشد.

می توان گفت انتخاب رشته ارشد علوم آزمایشگاهی در سال 1402، عملاً تحت تاثیر شدید کرونا پیچیده تر از سال های قبل می شود. دلیل این امر این است که اولاً به دلیل مشکلات کرونا و تعویق های چندین باره در برگزاری آزمون باعث شد تا میزان تسلز بعضی داوطلبان بسیار زیادشود و برای بعضی داوطلبان ارشد علوم آزمایشگاهی، ماجرا برعکس بشود و در حالی که آمادگی نسبتاً خوبی برای کسب رتبه داشتند، این تعویق ها باعث کلافگی و در نهایت رها کردن مطالعه جدی بشود. دوماً سوالات کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 در رشته های علوم آزمایشگاهی بسیار آسان بود و در نتیجه میانگین درصدها و به تبع آن ترازها بسیار رشد کنند و در نتیجه رتبه ها نسبت به سال گذشته جابجایی های زیادی داشته باشند.

روش انتخاب رشته ارشد علوم ازمایشگاهی 1402

عملاً روش انجام انتخاب رشته در سال 1402 برای مجموعه های سه گانه علوم آزمایشگاهی با رشته های دیگر یک تفاوت بزرگ دارد. هجوم داوطلبان غیر علوم آزمایشگاهی که از رشته خود و بازار کار نامید کننده آن بسیار دلسرد شده اند، باعث می شود تا روشی متفاوت برای انتخاب رشته ارشد علوم آزمایشگاهی شکل بگیرد.

داوطلبان تغییر رشته ای از گروه های شیمی و زیست شناسی، برای به دست آوردن عنوان ارشد علوم آزمایشگاهی و تغییر وزارتخانه از وزارت علوم به وزارت بهداشت، حاضرند تا هم تلاش بیشتری بکنند و هم در انتخاب رشته های خود کمترین ریسک و اشتباه را داشته باشند. بنابراین، باز شدن دامنه رتبه های قبولی در ارشد علوم آزمایشگاهی و کشیده شدن این دامنه به فرارتر ار ظرفیت کلی پذیرش، چندانم در گروه های علوم آزمایشگاهی شایع نیست. در حالی که در رشته های دیگر تفاوت در علایق، سلایق و حتی اشتباهات و خطاها، باعث می شود تا رتبه قبولی بسیار بیشتر از ظرفیت در نظر گرفته شده باشد.

با توجه به حساسیت انتخاب رشته در ارشد علوم آزمایشگاهی، مرکز مشاوران تحصیلی تصمیم گرفته است تا هر کدام از مجموعه های ارشد علوم آزمایشگاهی را به صورت کاملاً جداگانه ای مورد بررسی قرار دهد. با کلیک بر روی مجموعه علوم آزمایشگاهی خود که در کنکور ارشد 1402 وزارت بهداشت در آن شرکت کرده اید، یک راهنمای دقیق و بسیار جامع را می توانید مطالعه کنید تا انتخاب رشته بسیار دقیق و البته صحیح و منجر به بهترین شانس قبولی را داشته باشد. حتی تلاش بر این است که به صورت جداگانه نیز هر کدام از رشته ها مورد بررسی و تحلیل انتخاب رشته قرار گیرند. در نتیجه علاوه بر تحلیل کلی انتخاب رشته هر کدام از مجموعه های علوم آزمایشگاهی، رشته های زیر مجموعه هر کدام از سه گانه علوم آزمایشگاهی نیز به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرند.

راهنمای انتخاب ارشد علوم آزمایشگاهی 1

راهنمای انتخاب ارشد علوم آزمایشگاهی 2

راهنمای انتخاب ارشد علوم آزمایشگاهی 3

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد پرستاری از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری به …

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی 1402 دفترچه انتخاب …

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی 1402 دفترچه انتخاب …