دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403-1404
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی ۱۴۰۳

“در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی ۱۴۰۳، اساسی ترین نکته ای که باید رعایت کنید، این است که انتخاب رشته ارشد خود را براساس دانستن اهداف سایر داوطلبان از قبولی در ارشد علوم تربیتی، انجام دهید.”

براساس 8 سال تجربه ای که در مشاوره کنکورهای کارشناسی ارشد علوم تربیتی داشته ام، متوجه شده ام که داوطلبان ارشد علوم تربیتی، انتخاب رشته خود را بر طبق آنچه که می خواستند انجام می دهند و همین عامل باعث می شود تا گاهی رتبه های خیلی خوب، دانشگاه های متوسط را انتخاب کنند و رتبه های بد، در دانشگاه های خیلی خوبی قبول شوند. آیا به نظرتان، این امر انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی را بسیار خاص نمی کند؟!

بله، درست است. انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی بسیار خاص است و با توجه به شرایط خود کشور در سال 1403، این خاص تر شدن چند برابر می شود. 

خیلی دقیق این نوشته را تا انتها بخوانید و تمامی توصیه هایی که کرده ام را اجرا کنید تا از این شرایط خاص در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403 به نفع خودتان استفاده کنید.

اهداف قبولی در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403

همانطور که گفتم در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403، بسیار اهمیت دارد که شما بدانید که داوطلبان با چه اهدافی، انتخاب رشته می کنند. بیایید تا این اهداف را خلاصه وار به شما بگویم:

1- گرفتن مدرک ارشد علوم تربیتی برای ارتقاء شغلی و حقوقی (معلمان)

2- گرفتن مدرک ارشد برای ارتقاء تحصیلی (فقط ارضای حس داشتن مدرک بالاتر)

3- گرفتن مدرک ارشد برای بازار کار (تغییر رشته ای ها)

4- گرفتن مدرک ارشد برای بازار کار بهتر در آینده (معلمان)

5- گرفتن مدرک ارشد برای فرار از سربازی (داوطلبان مرد)

همانطور که می بینید، بخشی از داوطلبان ارشد علوم تربیتی، برای اهدافی، انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی را انجام می دهند که دانشگاه معتبر برای آنها اهمیت چندانی ندارد. اینجاست که نوع اولویت بندی شما در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی صدها برابر رشته های دیگر می شود.

برای اولویت بندی دقیق و بدون خطا، باید ابتدا شانس هاس قبولی خود را بدانید.

نقش شانس قبولی در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی

دانستن اینکه من دقیقاً پس از انجام انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی ۱۴۰۳ در کدام دانشگاه ها و گرایش ها قبول می شوم، بسیار بسیار اهمیت دارد. گفتم گرایش ها. کارنامه ای که سازمان سنجش به شما داده است، یک جدول دارد با یک سری شماره و عدد و رقم. ردیف اول این جدول، شماره کد ضریب هاست و این کد ضریب ها یعنی گرایش ها. جدول زیر را برای راحتی شما تهیه کرده ام.

کد ضریب ها و گرایش های ارشد علوم تربیتی در سال 1403

شماره کد ضریب عنوان رشته عنوان گرایش
1 برنامه ریزی درسی
برنامه ریزی آموزشی  
2 تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
فلسفه تعلیم و تربیت آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان
3 مدیریت آموزشی
4 آموزش و بهسازی منابع انسانی
5 تحقیقات آموزشی
ارزشیابی آموزشی
6 تکنولوژی آموزشی
7 مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی
8 علوم تربیتی آموزش و پرورش تطبیقی
آموزش و پرورش ابتدایی
آموزش و پرورش پیش دبستان
علوم شناختی ذهن، مغز و تربیت

برای اینکه شانس قبولی خود را دقیقاً بدانید باید به نرم افزاری که طراحی کرده ایم بروید. من و همکارانم در دپارتمان تخصصی ارشد علوم تربیتی، یک سال تلاش کرده ایم تا براساس آخرین رتبه های قبولی ارشد علوم تربیتی، شانس قبولی شما را براساس رتبه شما مشخص کنیم. آن هم برای همه گرایش ها و دانشگاه ها. وارد نرم افزار انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403 می شوید، رتبه های خود را به ترتیب کد ضریب ها وارد می کنید. حواستان باشد برای سهمیه آزاد، رتبه در سهمیه اهمیت دارد و برای سهمیه های ایثارگری هم رتبه در سهمیه و هم رتبه کشوری. پس از آن، برای تمامی گرایش ها و تمامی دانشگاه ها، دقیقاً به شما می گوییم چقدر شانس قبولی دارید، آن هم با دقتی بسیار بسیار بالا و منحصربفرد.

می توانید همین حالا به نرم افزار بروید و یا اینکه ابتدا مطلب را تا انتها بخوانید و سپس به نرم افزار مراجعه کنید. در نهایت همه دانش 8 ساله من به عنوان مدیر دپارتمان علوم تربیتی و همکارانم در این نرم افزار جمع آوری شده است.

اصل دوم انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی در سال 1403، اولویت بندی دقیق است و با توجه به انواع اهداف عجیب و غریب رقیبانتان، این بخش حتی مهم تر از دانستن شانس قبولی خواهد بود. قبل از پرداختن به آن بیایید با هم دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی امسال را دانلود کنیم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403

برای راحتی کار شما، بخش علوم تربیتی را از کل دفترچه انتخاب رشته ارشد جدا کرده ام و لینک دانلود آن را در زیر قرار داده ام.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1404-1403  (به محض انتشار دفترچه)

برای دانلود دفترچه پارسال یعنی دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403-1402 می توانید از طریق لینک پایین اقدام کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی1402- 1403 

اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی ۱۴۰۳

دفترچه را که دانلود کردید، دیدید که کلی کد رشته و گرایش و دانشگاه وجود دارد که باید از بین آنها 100 تا را انتخاب کنید و در فرم انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403 وارد کنید. نکته جالب اینجاست که خیلی از داوطلبان این 100 تا را پر نمی کنند. چرا؟! چون که اهداف آنها، تعیین کننده تعداد نیز هست.

برای اینکه بتوانید اولویت بندی دقیقی داشته باشید باید حتماً بدانید که چطور سازمان سنجش، این اولویت بندی شما را بررسی می کند. سازمان سنجش، ابتدا براساس رتبه شما، شما را در صف بررسی قرار می دهد. پس تا زمانی که رتبه های قبل از شما، بررسی نشوند، هرگز نوبت به بررسی انتخاب رشته شما نمی رسد. در بررسی انتخاب رشته های قبل از شما، ظرفیت دانشگاه ها دانه به دانه پر می شود و اگر شما آنها را زده باشید، در آنها قبول نخواهید شد. خب یک سوال مهم:

سوال: “آیا من با اینکه می دانم در دانشگاه تهران قبول نمی شوم باید آن را انتخاب کنم؟!”

جواب: “بله. باید آن را انتخاب کنید، چون شما خبر ندارید که چند نفر قبل از شما دانشگاه تهران را زده اند و آیا ظرفیت آن پر شده است یا نه. 100 انتخاب دارید و به راحتی می توانید معتبرترین دانشگاه ها را نیز بزنید. به هر حال ممکن است یک سری معلم که رتبه های بهتری از شما دارند، نخواهند از محل خدمت خود دور شوند و یا خانواده ای دارند و باید از آن خانواده مراقبت کنند.”

بهترین نوع اولویت بندی این است که شما دانشگاه ها و گرایش هایی را که می خواهید، براساس اعتبار دانشگاه ها و ارزش آن گرایش بچینید. خب این همه دانشگاه و گرایش، از کجا بدانید که ترتیب اعتباری این دانشگاه ها و گرایش ها چیست. اینجاست که تمامی دانش ما در نرم افزار انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403 در اختیار شماست. کافیست که پس از دیدن شانس های قبولی خود، استان هایی را که می خواهید فیلتر کنید، گرایش هایی را که می خواهید فیلتر کنید و دوره های دانشگاهی را که می خواهید را فیلتر کنید و حالا از بین آنها، تیک بزنید و دکمه اولویت بندی را بزنید. همه چیز را خود نرم افزار برای شما می چیند. ما قبلاً همه دانشگاه ها و گرایش ها را براساس اعتبار آنها و ارزش مدرک آنها چیده ایم.

مشاوره انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403

اگر پس از استفاده از نرم افزار، همچنان سوالات خاصی داشتید و یا نیاز داشتید تا شرایط فردی و اهداف آینده خود را با من و یا همکارانم در میان بگذارید می توانید از مشاوره های تخصصی انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی مرکز مشاوران تحصیلی استفاده کنید. از لینک پایین می توانید درخواست مشاوره بدهید.

مشاوره تخصصی تلفنی انتخاب رشته ارشد 1403

در ادامه آرشیوی از دفترچه های انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی در سال های گذشته را برای شما قرار داده ام.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1401-1402

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1401-1402 را دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1401-1402 

سوالات مهم

شانس قبولی من در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی ۱۴۰۳ چقدر است؟

شانس قبولی شما در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی ۱۴۰۳، با دقتی بیش از 97 درصد، در نرم افزار انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی مشاوران تحصیلی مشخص می شود.

بهترین نوع اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403، چگونه است؟

بهترین نوع اولویت بندی براساس اعتبار دانشگاه، ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد علوم تربیتی 1403، این اولویت بندی را دریافت خواهید کرد.

4.9/5 - (8 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …