انتخاب رشته ارشد حقوق 1402 و دانلود دفترچه آن

دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 1400 و 1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد حقوق ۱۴۰۲

می خواهم به عنوان یک حقوق دان متخصص که علاقه مندی بسیار زیادی به مشاوره ارشد حقوق دارد و بیش از 9 سال است که در وادی کنکورهای کارشناسی ارشد حقوق، مشاوره می دهد بگویم که: “انتخاب رشته ارشد حقوق ۱۴۰۲، هم ساده است و هم پیچیده.” این سادگی و پیچیدگی را در چند جمله ابتدایی تبیین و تنویر کنم:

“سادگی انتخاب رشته ارشد حقوق در این است که اصولاً هر داوطلب ارشد حقوق، گرایشی را که می خواهد در آن قبول شود را انتخاب کرده است. پیچیدگی آن در این است که اگر تمامی جنبه های یک انتخاب رشته صحیح، اصولی و قانونی را انجام ندهید شانس قبولی خود را کم و بد و شانس قبولی رقبا را بهتر می کنید. یا شما، این اصول منطقی و قانونی را از طریق خواندن این مطلب یا هر روش دیگری، یاد می گیرید و یا اینکه بدون درک قوانین آن، فرم آنلاین انتخاب رشته ارشد حقوق را فقط و فقط پر می کنید که پر کرده باشید.”

قوانین انتخاب رشته ارشد حقوق 1402

اگر نخواهم مانند کتاب های رشته حقوق، خیلی تخصصی و با واژه های حقوق مدارانه صحبت کنم باید بگویم که در انتخاب رشته ارشد حقوق، دو قانون اصلی داریم. 

قانون اول: کجا قبول می شوم؟

قانون دوم: چطور قبول می شوم؟

تفسیر قوانین انتخاب رشته ارشد حقوق

حالا که قوانین را فقط در دو بخش، ساده سازی کردم، به تفسیر این قوانین برای انتخاب رشته ارشد حقوق 1402 می پردازم.

تفسیر قانون اول: کارنامه ای که سازمان سنجش به من داده است، رتبه های من را نشان می دهد. گرایشی که من طالب آن هستم، یکی از شماره هایی است که در کارنامه با عنوان کد ضریب درج شده است. برای داوطلبان سهمیه آزاد، رتبه در سهمیه است که بسیار اهمیت دارد و برای داوطلبان ارشد حقوق با سهمیه های ایثارگری، علاوه بر رتبه در سهمیه آزاد، رتبه بدون سهمیه یا همان رتبه کشوری هم اهمیت دارد. در نهایت نتیجه این قانون باید این باشد که بدانید با هر رتبه ای که به دست آورده اید در چه دانشگاهی قبول خواهید شد. برای اینکه راحت، گرایش خود را از روی شماره پیدا کنید، جدول زیر را برای شما آماده کرده ام.

رشته ها، گرایش ها و زیرگرایشها در انتخاب رشته ارشد حقوق 1402

شماره کد ضریب عنوان رشته
1حقوق خصوصی و هم خانواده هایش
2حقوق بین الملل
3حقوق جزا و جرم شناسی
4حقوق عمومی
5حقوق بشر
6حقوق مالکیت فکری و تجارت الکترونیک
7حقوق محیط زیست
8حقوق تجارت بین الملل
9حقوق خانواده و معارف اسلامی و حقوق
10حقوق ارتباطات
11حقوق تجاری
12حقوق کیفری اطفال و نوجوانان

با توجه به تکثر و تعدد گرایش های ارشد حقوق و همچنین تعداد بالای دانشگاه ها، یک روش بسیار خوب را برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این قانون برای شما آماده کرده ام. تجربه 9 ساله من به من اثبات کرده است که تنها یک نرم افزار بسیار دقیق است که می تواند شانس قبولی شما در ارشد حقوق ۱۴۰۲، مشخص کند. من و همکارانم در گروه ارشد و دکترای حقوق وب سایت مشاوران تحصیلی، تمامی اطلاعات دقیق و دانش خود را در یک نرم افزار ریخته ایم. شما رتبه خود را در گرایشی که می خواهید و یا همه گرایش ها به نرم افزار می دهید و نرم افزار، همه شانس های قبولی شما را از لام تا کام به شما می گوید. دقت این نرم افزار که هر ساله حدود 6 ماه طول می کشد تا براساس اطلاعات و قوانین جدید به روزرسانی شود بسیار بالاست و می تواند خیال شما را راحت می کند از اینکه حتی کوچکترین شانس قبولی شما را با دقتی بسیار بالا پیش بینی کند. پس یا همین الان به نرم افزار انتخاب رشته ارشد حقوق 1402 مراجعه کنید و یا پس از اتمام مطالعه این مطلب، به سراغ آن بروید.

تفسیر قانون دوم: شما براساس اولویت هایی که چیده اید، قبول می شوید. کار سازمان سنجش این است که بیاید و براساس رتبه شما، شما را در نوبت بررسی فرم انتخاب رشته قرار دهد. قطعاً اولین نفری که بررسی می شود رتبه یک است و همینطور تا به آخر. اولویت ها تک به تک بررسی می شوند و هر کجا که، ظرفیت پر نشده باشد، شما قبول می شوید. البته شرط این قبولی این است که شما، آن را انتخاب کرده باشید. در ضمن اولین اولویتی که قبول شوید، همان را به عنوان قبولی نهایی شما ثبت می کند. پس اولویت بندی درست، این قانون را به نفع شما می کند. برای اینکه شما هیچ اشتباهی نکنید، حتی این اولویت بندی را نیز در نرم افزار طراحی کرده ایم. به وقتش کامل آن را توضیح می دهم.

موفقیت در انتخاب رشته ارشد حقوق ۱۴۰۲

برای موفقیت در انتخاب رشته ارشد حقوق ۱۴۰۲، باید بدانید که فقط رتبه شما نیست که تأثیرگذار است بلکه نحوه چیدن انتخاب هایتان نیز اهمیت دارد. برای موفقیت در انتخاب رشته، خود من با اینکه حقوق جزا را ترجیح می دادم و رتبه خوبی هم داشتم، به تحقیق درباره اعتبار دانشگاه ها و اساتید نیز پرداختم. چون که من متاسفانه یا خوشبختانه بسیار شیفته علم حقوق بودم و البته همچنان هستم. بسیار اهمیت دارد که مانند یک وکیل حرفه ای، تمامی ابعاد و راه در روها را بشناسید تا بتوانید از بهترین ها، بیشترین استفاده را بکنید. تعریف حقوقی من از انتخاب رشته موفق در ارشد حقوق، این است.

قبل از اینکه بخواهم وارد یکی از مهم ترین بحث های انتخاب رشته ارشد حقوق بشوم، بیایید با هم دفترچه ارشد حقوق سال 1402 را دانلود و بررسی کنیم.

دانلود دفترچه ارشد حقوق 1403-1402

لینک دانلود دفترچه ارشد حقوق 1403-1402 را در پایین برایتان گذاشته ام. با هم آن را دانلود و بررسی کنیم.

دانلود دفترچه ارشد حقوق 1403-1402 

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 1402-1401 که مربوط به سال گذشته است را هم برای شما در پایین می گذارم. مقایسه این دو دفترچه خالی از لطف نیست.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 1402-1401 

بررسی دفترچه ارشد حقوق 1402

حالا که دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 1402 را دیدید، می توانید بهتر حرف های من را در ادامه درک کنید. در این دفترچه، پر است از کدرشته هایی که، نماینده دانشگاه ها و شرایط آنهاست.

این دفترچه به نوعی کتاب قانون شماست. شما کدرشته هایی را که می خواهید را انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد می کنید ولی باید بدانید که این کدرشته های کلیدی را چطور به دنبال هم بچینید تا در بهترین انتخاب خود براساس رتبه تان، قبول شوید. نام این دنبال هم چیدن، همان اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد حقوق است.

اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد حقوق 1402

اولویت بندی در انتخاب رشته حقوق 1402 را قبلاً برایتان تعریف و تفسیر کردم. بنابراین در اینجا به توضیح انجام آن می پردازم. برای یک اولویت بندی بدون نقص، شما باید از اعتبار و کیفیت دانشگاه ها در گرایش های مختلف ارشد حقوق اطلاع داشته باشید. خودتان دفترچه را دیدید و متوجه شدید که این دانش، زمان زیادی می خواهد تا گردآوری شود. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد حقوق 1402، همه دانشگاه ها را در همه گرایش ها براساس اعتبار و ارزش آنها چیده ایم. شما فقط کافیست تا گرایش ها و دانشگاه هایی را که می خواهید فیلتر کنید، استان هایی را که می خواهید را فیلتر کنید، دوره روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان و یا هر نوع دانشگاهی را که می خواهید را فیلتر کنید و سپس خود سیستم به در چند ثانبه، تمام دانش من و همکارانم در گروه حقوق مشاوران تحصیلی را به شما تحویل می دهد. 

آنچه که ما برای اولویت بندی انتخاب رشته ارشد حقوق ۱۴۰۲ انجام داده ایم، بسیار زمانبر بود ولی حقیقتاً از خروجی آن بسیار به خود می بالیم. ذر ضمن اگر استانی برای شما اهمیت بیشتری دارد ولی از نظر رتبه و اعتبار، پایین تر از دانشگاه های استان های دیگر قرار دارد می توانید آن را بالاتر بیاورید. به هر حال شرایط خصوصی و زندگی شخصی هر فردی، منحصربفرد است و ممکن است یک نفر ترجیح بدهد در استان محل سکونتش و یا همان استان های همجوار قبول شود. اما ما براساس اعتبار و رتبه و شانس قبولی آتی در دکترا برای شما، همه دانشگاه ها را چیده ایم.

در پایان، پس از استفاده از نرم افزار اگر سوالاتی دارید که خاص هستند و انتخاب رشته شما را براساس شرایط خاصتان، خاص تر می کند، می توانید به صورت تلفنی از مشاوره من استفاده کنید.

مشاوره تخصصی تلفنی انتخاب رشته ارشد 1402

آرشیو دفترچه های انتخاب رشته ارشد حقوق

در ادامه لینک دانلود دفترچه های انتخاب رشته ارشد حقوق در چند سال اخیر را نیز برای شما قرار داده ام.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 1401-1400

دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق سال 1401-1400، در زمان انتخاب رشته ارشد و در شهریور ماه منتشر شد که می توانید از طریف لینک زیر، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400 حقوق نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 1401-1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 1400-99

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 1400-99 را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق 99

براساس این دفترچه می توانید، ظرفیت پذیرش ارشد حقوق را در گرایش های مختلف مشاهده کنید.

سوالات مهم

شانس قبولی من در انتخاب رشته ارشد حقوق ۱۴۰۲ چقدر است؟

شانس قبولی شما در انتخاب رشته ارشد حقوق ۱۴۰۲، با دقتی بیش از 97 درصد، در نرم افزار انتخاب رشته ارشد حقوق مشاوران تحصیلی مشخص می شود.

بهترین نوع اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد حقوق 1402، چگونه است؟

بهترین نوع اولویت بندی براساس اعتبار دانشگاه، ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد حقوق 1402، این اولویت بندی را دریافت خواهید کرد.

5/5 - (17 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …