دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1400 و 1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی ۱۴۰۲

در این مطلب قصد دارم تا تمامی تجربیات و راه حل هایم در انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی را در اختیار شما قرار بدهم. 10 سال سابقه من در مشاوره کنکورهای کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی در این جمله کوتاه خلاصه می شود.

“اگر هدف شما از قبولی در ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی کاملاً روشن باشد، انتخاب رشته شما بسیار ساده خواهد شد.”

با توجه به شرایط خاص در انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی ۱۴۰۲، تا انتهای این مطلب را با حوصله بخوانید و توصیه هایی که دارم را به خوبی اجرا کنید.

هدف از قبولی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

هدف از قبولی در کنکور ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی در یکی از موارد زیر خلاصه می شود:

1- قبولی در ارشد برای بهتر کردن بازار کار

2- قبولی در ارشد برای مهاجرت

3- قبولی در ارشد برای گرفتن مدرک

4- قبولی در ارشد برای فرار از محیط خانه و خانواده

5- قبولی در ارشد به خاطر علاقه مندی و ادامه تحصیل

6- قبولی در ارشد برای فرار از سربازی

7- قبولی در ارشد برای اینکه هیچ هدف دیگری موجود نیست.

متاسفانه گاهی شرایط برای داوطلبان ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی، دراماتیک و غم انگیز می شود و یکی از راه های رهایی و یا حداقل تلاش برای رهایی، این است که در کنکور ارشد قبول شوند. اما این اهداف رقیبان شما به شدت در قبولی شما پس از انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402 تأثیرگذار هستند.

شانس قبولی در انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402

برای تعیین شانس قبولی خود در انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402 باید بدانید که رتبه شما در سهمیه است که اهمیت دارد. از طرفی با توجه به تعداد بالای گرایش ها و دانشگاه ها و تعدد رتبه های شما، امکان اینکه یک نفر رتبه شما را ببینید و بگوید در هر گرایش و دانشگاه دقیقاً چقدر شانس قبولی دارید، عملاً غیرممکن است و باید از پردازش های کامپیوتری استفاده شود.

من و همکارانم در دپارتمان ارشد و دکتری زیست شناسی سلولی و مولکولی، آخرین رتبه های قبولی را در همه گرایش ها و دانشگاهها، استخراج و تحلیل کرده ایم و همه این دانش را در یک نرم افزار گذاشته ایم. به نرم افزار انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402 مراجعه کنید و سپس به ترتیب کد ضریب ها، رتبه های خود را وارد کنید. سپس سیستم با توجه به رتبه های شما برای همه دانشگاه ها و گرایش ها، مشخص می کند که چقدر شانس قبولی دارید. تحلیل و استخراج داده ها بارها و بارها بازبینی شده اند تا عملاً بتوانیم کوچکترین خطاها را نیز رفع کنیم و دقتی بسیار بسیار بالا و منحصر بفرد را به نرم افزار بدهیم.

انتخاب گرایش ها در ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی ۱۴۰۲

با توجه به تعدد گرایش ها و زیرگرایش ها در کنکور ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی ۱۴۰۲، انتخاب گرایش ها برای داوطلبان بسیار سخت می شود. می خواهم شما را به هدفتان ارجاع بدهم. در زمان ثبت نام کنکور ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی، شما به نوعی یک گرایش را هدف قرار دادید و در نتیجه رتبه شما باید در آن گرایش بهتر شده باشد ولیکن در کارنامه ممکن است در گرایش های دیگر نیز وضعیت خوبی داشته باشید و یا بنا به دلایلی، گرایش های دیگر را نیز مد نظر داشته باشید. یک راهنمای کلی و خلاصه را در ادامه به شما می دهم.

محبوبترین گرایش ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی: ژنتیک، زیست شناسی سلولی و مولکولی، بیوتکنولوژی (زیست فناوری)، میکروبیولوژی و بیوشیمی.

سخت ترین گرایش ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی از نظر قبولی: ژنتیک

راحت ترین گرایش ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی از نظر قبولی: بیوفیزیک

بهترین گرایش ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی از نظر بازار کار: میکروبیولوژی و بیوشیمی (البته اوضاع بازار کار رشته زیست شناسی کلاً مناسب نیست و به نوعی فارغ از گرایشی که در ارشد می خوانید روابط شما که همان پارتی است شاید یک کار مرتبط برای شما جور کند در غیر اینصورت کارهای غیرمرتبط زیادی هست که بسیاری از فارغ التحصیلان ارشد و حتی دکتری زیست شناسی سلولی و مولکولی در آنها به اصطلاح شاغل هستند!)

بهترین گرایش ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی برای مهاجرت: بیوتکنولوژی، ژنتیک و زیست شناسی سلولی و مولکولی در سطح یک و بیوشیمی و میکروبیولوژی در سطح دو.

برای اینکه بدانید چطور باید انتخاب های خود را در فرم انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402، بچینید، بیایید ابتدا دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست سلولی و مولکولی را دانلود کنیم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402

برای راحتی کار شما، دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402 را از کل دفترچه انتخاب رشته ارشد جدا کرده ام و برای دانلود در زیر قرار داده ام.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی ۱۴۰۲ 

دیدن دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی سال گذشته نیز خالی از لطف نیست.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402-1401 

اولویت بندی انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402

به نکته ای که در ابتدای این مطلب گفتم خوب دقت کنید. هدف شما که روشن شود، انتخاب رشته شما نیز آسان تر می شود. یک نکته دیگر را نیز اضافه کنم و آن این است که نوع هدفگذاری رقیبان شما که رتبه های بهتری از شما دارند باعث می شود تا انتخاب رشته شما پیچیده تر شود. اما برای برطرف کردن پیچیدگی انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402، براساس تجربه یک راه حل دارم. راه حل این است که بدون اینکه به رقیبان خود فکر کنید و بر مبنای هدف روشن خود، دانشگاه ها و گرایش هایی را که می خواهید، براساس اعتبار و ارزش آنها بچینید. مهم نیست که با رتبه ای که دارید دانشگاه تهران یا بهشتی قبول می شوید یا نه، مهم این است که آنها در فرم انتخاب رشته شما قرار داشته باشند و در اولین اولویت ها باشند.

خب برای اینکه بتوانید همه انتخاب های خود را با دقتی و صحتی بسیار بالا جوری بچینید که هم ارزش گرایش و هم اعتبار دانشگاه و هم هزینه تحصیل را رعایت کرده باشید، ما یک راه حل ساده، آماده کرده ایم. همه دانشگاه ها و گرایش ها را براساس اعتبار و هزینه های تحصیل و ارزشمندی گرایش از جهات مختلف، رتبه بندی کرده ایم و نیازی نیست که شما تک تک دانشگاه ها و گرایش ها را مطالعه کنید تا بتوانید 100 انتخاب خود را بچینید.

در نرم افزار انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402، پس از مشاهده شانس های قبولی تان، می توانید استان هایی که می خواهید را فیلتر کنید، گرایش هایی که می خواهید را فیلتر کنید، نوع دانشگاه هایی را که می خواهید را فیلتر کنید، انتخاب ها را تیک بزنید و از نرم افزار بخواهید تا برایتان، صحیح ترین اولویت بندی را انجام دهد.

مشاوره انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی ۱۴۰۲

ممکن است داوطلبی بخواهد در شهر نزدیک به محل سکونت خود قبول شود که اعتبار و ارزش آن دانشگاه و گرایشی که در آن دانشگاه است نسبت به اولویت بندی که نرم افزار مشخص کرده است پایین تر باشد. داوطلب می تواند با توجه به شرایط شخصی خود، آن دانشگاه و گرایش را در انتخاب های نهایی خود بالاتر بیاورد. اگر در هر صورتی پس از استفاده از نرم افزار باز هم نیاز به مشاوره بیشتر برای پاسخ بعضی از سوالات عجیب و غریب و یا شرایط بسیار خاص خود داشتید می توانید از طریق لینک زیر از من و یا همکارانم، مشاوره های اختصاصی دریافت کنید.

مشاوره تخصصی تلفنی انتخاب رشته ارشد 1402

آرشیو دفترچه های انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

در ادامه آرشیو دفترچه های انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی را نیز برای شما قرار داده ام.

دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی سال 1401-1400، در زمان انتخاب رشته ارشد و در شهریور ماه منتشر شد که از طریق لینک زیر می توانید اقدام به دانلود آن نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1401-1400

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1400-99 را دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 99

سوالات مهم

شانس قبولی من در انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی ۱۴۰۲ چقدر است؟

شانس قبولی شما در انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی ۱۴۰۲، با دقتی بیش از 97 درصد، در نرم افزار انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی مشاوران تحصیلی مشخص می شود.

بهترین نوع اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402، چگونه است؟

بهترین نوع اولویت بندی براساس اعتبار دانشگاه، ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1402، این اولویت بندی را دریافت خواهید کرد.

4.5/5 - (6 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …