نحوه محاسبه درصد کنکور ارشد

محاسبه درصدهای کنکور کارشناسی ارشد
تخمین رتبه
28

محاسبه درصد در کنکور کارشناسی ارشد

همیشه داوطلب های کنکور کارشناسی ارشد پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و ارائه پاسخ نامه کلیدی در سایت سازمان سنجش به دنبال محاسبه درصد خود در دروس مختلف تخمین رتبه خود هستند. برای محاسبه درصدهای دروس در کنکور کارشناسی ارشد به نکات زیر توجه کنید. 

   1. کنکور کارشناسی ارشد دارای نمره منفی می باشد این به این معنی است که به ازای هر سه پاسخ غلط شما، یکی از جواب های صحیح شما حذف می شود به همین دلیل تاکید می شود که در کنکور کارشناسی ارشد جواب ندادن به سوالی که از جواب آن اطمینان ندارید به نفع شماست. 

برای محاسبه درصد دروس خود در تمامی رشته ها، می توانید از نرم افزار زیر استفاده کنید.

نرم افزار محاسبه درصد دروس کنکور ارشد

   2. در کنکور کارشناسی ارشد، سوالات هر درس دارای امتیاز برابر هستند پس سختی و آسانی سوال در نمره و درصد شما تأثیر نخواهد داشت. درکنکور کارشناسی ارشد چه یک سوال دشوار را جواب دهید و چه یک سوال ساده هردو برای شما امتیازی برابر خواهد داشت. 

   3. هرچه تعداد سوالات درسی در کنکور کارشناسی ارشد یبیشتر باشد، نمره هر سوال کمتر است. برای مثال در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری تعداد سوالات درس ریاضی و آمار 30 و تعداد سوالات درس حسابداری مالی 25 می باشد پس به ازای جواب دادن به هر سوال در درس ریاضی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری 3/33 درصد و به ازای جواب دادن به هر سوال در درس حسابداری مالی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری 4 درصد به درصد شما در این دروس در کنکور کارشناسی ارشد اضافه می شود. 

برای محاسبه درصد دروس خود در تمامی رشته ها، می توانید از نرم افزار زیر استفاده کنید.

نرم افزار محاسبه درصد دروس کنکور ارشد

محاسبه درصد و نمرات دروس در کنکور کارشناسی ارشد

برای محاسبه نمره یا درصد دروس مختلف در کنکور کارشناس ارشد ابتدا باید تعداد پاسخ های صحیح و غلط خود را محاسبه کنید و پس از آن از فرمول زیر برای محاسبه درصد دروس خود در کنکور کارشناسی ارشد استفاده کنید. 

برای محاسبه درصد دروس خود در تمامی رشته ها، می توانید از نرم افزار زیر استفاده کنید.

نرم افزار محاسبه درصد دروس کنکور ارشد

مثالی از محاسبه درصد کنکور ارشد

به فرض مثال اگر در درس ریاضی 30 سوال داده شود و شما 15 سوال را درست زده باشید و 8 سوال را غلط زده باشید، درصد شما در درس ریاضی براساس فرمول درصدگیری بالا، چنین می شود:

درصد درس ریاضی:

تعداد جوابهای صحیح: 15 = (15 × 3 = 45)

تعداد جوابهای غلط: 8

اثر منفی جوابهای غلط: 45 – 8 = 37

تعداد کل سوالات: 30 = (30 × 3 = 90)

نمره کل درس ریاضی: 37 ÷ 90 = 0.4111

درصد درس ریاضی: 0.4111 × 100 = 41.11 %

بنابراین شما درصدهای هر درس را براساس فرمولی که گفته شد و مراحل محاسباتی بالا به دست می آورید.

برای محاسبه درصد دروس خود در تمامی رشته ها، می توانید از نرم افزار زیر استفاده کنید.

نرم افزار محاسبه درصد دروس کنکور ارشد

4.7/5 - (3 امتیاز)

سلام ببخشید من امسال آزمون ارشد دادم رشته حقوق گرایش حقوق جزا تو ضریب دروسی که سازمان سنجش گذاشته ضریب حقوق جزا وایین دادرسی کیفری صفره ولی من چون جوابشو میدونستم از 15 تا سوال هشتاشو جواب دادم یعنی این هشتا سوال هیچ تاثیری در محاسبه درصد درس آیین دادرسی کیفری وجزا نداره؟

سلام ببخشید من امسال آزمون ارشد دادم رشته حقوق گرایش حقوق جزا…تو ضریب دروس ضریب حقوق جزا و آدرسی کیفری صفره ولی من از 15 تا سوال هشت تا هم از اون زدم حالا این سوالات درست هیچ تاثیری در محاسبه درصد آیین دادرسی کیفری وجزا نداره؟

ضریب در درصد محاسبه میشه. ضریب هر درس در درصد اون درس ضرب میشه و بعد این حاصلضرب در درسهای مختلف با همدیگه جمع و سپس تقسیم بر جمع کل ضرایب دروس میشه و میانیگین وزنی دروس به دست میاد.

سلام ممنون بابت ارائه مطالب مفید
لطفا میشه بگید اون تعداد سوالاتی که پاسخ داده نمیشه رو چطوری محاسبه کنیم که درصد به دست بیاد ؟ آیا سوالات بدون پاسخ در درصد اصلی مورد محاسبه قرار داده میشه یا خیر ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام. سوالاتی که پاسخ نمی دید در تعداد کل سوالات قرار می گیره.
مثلا اگر تعداد سوالات 10 تا سوال باشه و شما 5 تا درست جواب داده باشید و بقیه رو جواب نداده باشید، تعداد کل سوالات صحیح در عدد سه ضربدر میشه و تعداد کل سوالات هم در 3 ضرب میشه. عملا اون 5 سوال جواب داده نشده هم داره در عدد سه ضرب میشه و به صورت یک رابطه معکوس با سوالات صحیح درصد شما رو کاهش میده. تعداد سوالات غلط هم بدون اینکه در عددی ضرب بشه و به صورت خالص از از حاصلضرب سوالات صحیح در عدد 3 کسر میشه.

سلام اگر در ازمون ارشد رشته علوم تربیتی رتبه 12000باشد امکان قبولی در دانشگاه دولتی وجود دارد یا خیر؟؟؟

آمار. 4درست 7غلط
روانشناسی تربیتی 6درست 7غلط
. فنون. 8درست 3غلط
اصول 8درست 3غلط
سنجش. 1درست 1غلط
تعلیم تربیت. 9درست5غلط.
با اینا من چه درصدهایی میارم؟؟

سلام. سوالات درست رو ضربدر سه کنید و منهای تعداد سوالات غلط اون درس بکنید بعد تعداد کل سوالات اون درس رو ضربدر سه کنید و در نهیات عدد اول به دست اومده به عدد دوم تقسیم کنید و در نهایت ضربدر عدد 100 کنید

سلام ایا با رتبه 12000امکان قبول در رشته علوم تربیتی در دانشگاه دولتی وجود دارد؟؟؟

28 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …