نحوه و راهنمای انتخاب رشته ارشد پرستاری
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
10

نحوه و راهنمای انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402

در این مطلب قصد داریم، نحوه انتخاب رشته ارشد پرستاری را به صورت یک راهنمای گام به گام تشریح کنیم. انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ دغدغه داوطلبان ارشد پرستاری است و باید به این دغدغه به صورت کامل پرداخت و پاسخ داد.

توجه داشته باشید که قبل از اینکه به صورت تخصصی انتخاب رشته ارشد پرستاری را بررسی کنیم، باید پیش نیازهایی که نیاز است را به شما معرفی کنیم. اصلی ترین پیش نیاز، دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 است که باید آن را دانلود نمایید. البته به صورت تخصصی دفترچه انتخاب رشته پرستاری 1402 را برای دانلود برای شما قرار داده ایم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402

گرایش های ارشد پرستاری در کنکور ارشد ۱۴۰۲

شناخت گرایش های ارشد پرستاری براساس کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲، بسیار ضروری است. گرایش های ارشد پرستاری ۱۴۰۲ عبارتند از:

پرستاری داخلی جراحی، پرستاری اورژانس، پرستاری مراقبت های ویژه یا ICU، پرستاری کودکان، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان یا NICU، مدیریت پرستاری، پرستاری نظامی، پرستاری سلامت جامعه، روان پرستاری، پرستاری سالمندی، پرستاری توانبخشی.

بهترین گرایش ارشد پرستاری 1402

بهترین گرایش ارشد پرستاری از بین همه گرایش های ارشد پرستاری 1402 کدام است؟

اگرچه پاسخ به این سوال بستگی به علاقه مندی خود داوطلب ارشد پرستاری دارد ولی آنچه که واضح است این است که شرایط بازار کار و ادامه تحصیل بسیار در این مورد تأثیرگذار است. بنابراین یک رتبه بندی استاندارد را برای شما معرفی می کنیم.

رنکینگ گرایش ارشد پرستاری عنوان گرایش ارشد پرستاری
1 پرستاری داخلی جراحی
2 پرستاری مراقبت های ویژه ICU
3 مدیریت پرستاری
4 پرستاری اورژانس
5 پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان NICU
6 پرستاری کودکان
7 روان پرستاری
8 پرستاری سالمنذی
9 پرستاری سلامت جامعه
10 پرستاری توانبخشی
11 پرستاری نظامی

رتبه های قبولی ارشد پرستاری

در انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402، قطعاً مهم ترین اطلاعات این است که با رتبه خود در ارشد پرستاری 1402 کجا قبول می شوم؟

در ارشد پرستاری باید بدانید برای هر گرایش، رتبه درج می شود. اما بعضی از رتبه ها کاملاً یکسان هستند، چون که دروس و ضرایب دروس در آنها یکسان است. گرایش هایی مانند پرستاری داخلی جراحی، پرستاری مراقبت های ویژه یا ICU و پرستاری اورژانس.

برای اطلاع از رتبه های قبولی ارشد پرستاری در سال گذشته به لینک زیر مراجعه نمایید.

رتبه های قبولی ارشد پرستاری

در نرم افزار انتخاب رشته ارشد پرستاری، رتبه های خود را وارد می کنید و شانس قبولی شما در تمامی دانشگاه های دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به شما داده می شود.

اولویت بندی یا چیدمان انتخاب رشته ارشد پرستاری

قسمت حساس انتخاب رشته ارشد پرستاری این است که انتخاب های مورد نظر خودم را چگونه بچینم؟

اولویت بندی یا چیدمان انتخاب رشته ارشد پرستاری را باید دقیق و صحیح و ایده آل انجام دهید. اگر غلط بچینید با رتبه خوب خیلی بد قبول می شوید و اگر خیلی خوب بچینید با رتبه بد، خیلی فراتر از انتظار خود قبول می شوید، البته هر قدر که رتبه شما اجازه و امکان بدهد.

عواملی مانند علاقه، اعتبار گرایش ارشد پرستاری و دانشگاه علوم پزشکی و شهریه دانشگاه و محل سکونت در اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته شما بسیار مهم است. با توجه به اینکه عواملی همچون علاقه مندی و محل سکونت بسیار شخصی هستند و از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت هستند بنابراین اولویت بندی با سه فاکتور اعتبار گرایش، اعتبار دانشگاه علوم پزشکی و همینطور هزینه یا شهریه دانشگاه، عوامل مشترک می توانند باشند. برای این کار در نرم افزار انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت مرکز مشاوران تحصیلی این اولویت بندی را مو به مو و به دقت برای همه انتخاب های شما به صورت اختصاصی انجام داده ایم.

سامانه آنلاین انتخاب رشته ارشد پرستاری سنجش پزشکی

پس از همه این مراحل باید کار نهایی را انجام دهید. وارد کردن انتخاب های چیده شده تان به همان ترتیب ایده آل در سامانه آنلاین انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی. خیلی راحت وارد سامانه می شوید و با جستجوی مواردی که انتخاب کرده اید، به جستجو در لیست رشته محل های ارشد پرستاری می پردازید. آن را تیک می زنید و به لیست انتخاب رشته خود اضافه می کنید. تأیید نهایی را می زنید. کد رهگیری را دریافت می کنید و حالا کار تمام شده است.

سوالات متداول

بهترین گرایش ارشد پرستاری در هنگام انتخاب رشته چیست؟

بهترین گرایش، پرستاری داخلی جراحی است که مجبوبترین گرایش نیز می باشد. گرایش های ارشد پرستاری ICU و ارشد مدیریت پرستاری نیز گرایش های مناسبی هستند.

در انتخاب رشته ارشد پرستاری، شانس قبولی در کدام گرایش بیشتر است؟

هر قدر گرایشی کم طرفدارتر باشد و پذیرش بالاتری داشته باشد شانس قبولی بیشتری نیز دارد. گرایش هایی مانند ارشد روان پرستاری و پرستاری سلامت جامعه

در انتخاب رشته ارشد پرستاری، هر گرایش را جداگانه انتخاب رشته می کنیم؟

خیر، انتخاب همه گرایش ها با هم و در یک فرم انتخاب رشته انجام می شود.

4.8/5 - (57 امتیاز)

تو انتخاب رشته ارشد پرستاری باید برای هر گرایش جداگانه انتخاب رشته کرد؟ یعنی هر گرایش رو جدا جدا انتخاب رشته می کنیم تو فرم های جدا بعد تو هر کدوم که بهتر قبول شدیم انتخاب می کنیم که بریم؟

خیر. برای همه گرایش ها و با هم دیگه انتخاب رشته می کنید و اون انتخابی رو که اول قبول بشید رو براتون لحاظ میکنند. بنابراین باید گرایش ها و دانشگاه هایی رو که می خواید رو ابتدای لیست انتخاب رشته تون بچینید.

سلام. اصولا مدیریت برا یکسانی خوبه که سابقه کار پرستاری دارند و برای کسانی که تازه می خوان وارد بازار کار بشن اورژانس بهتره

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد پرستاری از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری به …

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی 1402 دفترچه انتخاب …

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی 1402 دفترچه انتخاب …