منابع ارشد مکانیک – بهترین منابع 1403

منابع ارشد مکانیک - بهترین منابع 1402
کارشناسی ارشد
8

بهترین منابع ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع ارشد مکانیک 1403 را با این مقدمه شروع می کنیم که ارشد مهندسی مکانیک به نسبت سال های قبل، تعداد داوطلبان کمتری دارد و این در نتیجه افول بازار کار و مبهم بودن آینده شغلی است. بهترین گرایش های آن تبدیل انرژی و طراحی و کاربردی است که بیشترین تعداد متقاضیان ارشد مکانیک را نیز دارند و اخیراً مهندسی پزشکی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

قبل از معرفی بهترین منابع ارشد مکانیک 1403 نگاهی به درس های آن بیندازیم. درس های ارشد مهندسی مکانیک در کنکور ارشد 1403 عبارتند از:

زبان عمومی و تخصصی ارشد مکانیک، باکس ریاضیات شامل ریاضی 1 و 2، معادلات دیفرانسیل و ریاضی مهندسی، باکس سیالات و حرارت شامل انتقال حرارت، مکانیک سیالات و ترمودینامیک، باکس جامدات شامل مقاومت مصالح، استاتیک و طراحی اجزاء، باکس دینامیک و ارتعاشات شامل دینامیک، دینامیک ماشین، ارتعاشات و کنترل، باکس ساخت و تولید شامل علم مواد، تولید مخصوص و تکنولوژی جوشکاری، قالب پرس، توانایی ماشین کاری و ماشین ابزار، باکس مهندسی پزشکی شامل دروس  مبانی بیومکانیک، آناتومی، فیزیولوژی و فیزیک پزشکی.

همانطور که مشخص است، تعداد دروس ارشد مکانیک بسیار زیاد است. البته یک سری دروس حکم دروس مشترک و یک سری دروس حکم دروس تخصصی را دارند. دروس مشترک شامل دروس زبان عمومی و تخصصی، باکس ریاضیات، باکس حرارت و سیالات، باکس جامدات و باکس دینامیک و ارتعاشات است.

سایر باکس ها حکم دروس تخصصی رشته های مرتبط با خود را دارند. برای اطلاع از جزئیات دروس و ضرایب آنها در ارشد مکانیک 1403، به مطلب زیر مراجعه کنید.

دروس و ضرایب دروس ارشد مکانیک 1403

دسته بندی منابع کارشناسی ارشد مکانیک

یافتن بهترین منابع برای ارشد مکانیک 1403، نیازمند یک دسته بندی کاملاً حرفه ای و تخصصی است. طبیعتاً زمانی منابع پیشنهادی برای یک داوطلب بهترین منابع خواهند بود که شرایط آن داوطلب و هدفش را در نظر گرفته باشد. علاوه بر اینها سطح علمی و مقدار زمان داوطلب نیز اهمیت دارد.

در یک دسته بندی جامع باید منابع ارشد مکانیک را به دسته های زیر طبقه بندی کرد.

منابعی برای سطح علمی پایین، متوسط و قوی.

منابعی برای اهداف مختلف قبولی از روزانه دانشگاه تهران گرفته تا روزانه و شبانه های دانشگاه های دولتی.

مهم تر از خود منبع، روش مطالعه آن منبع نیز هست.

منابع درس زبان عمومی ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع درس زبان عمومی ارشد مکانیک 1403 براساس دسته بندی های اعلام شده به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: 504، لغات ضروری تافل و 1100 همگی از انتشارات جنگل و گرامر in use

پکیج کنکوری: زبان عمومی زیر ذره بین انتشارات نگاه دانش دو جلدی (جلد اول لغات و جلد دوم گرامر) یا زبان عمومی از انتشارات سری عمومی از زهرا آهنگر

پکیج هوشمندانه: با توجه به سنگینی سایر دروس ارشد مهندسی مکانیک و همچنین اهمیت بسیار زیاد سطح علمی زبان عمومی داوطلبان ارشد مکانیک، برای داوطلبانی که خیلی خیلی در درس زبان ضعیف هستند، بهترین منبع زبان عمومی ارشد مکانیک را حذف آن می دانیم. داوطلبان متوسط هم باید توجه کنند که حداقل باید روزی نیم ساعت را به افزایش دایره لغات خود اختصاص دهند. اصلاً از منابع پکیج بیسیک استفاده نکنید. مگر اینکه بخواهید زمان زیادی را برای توسعه فردی خود در درس زبان بگذارید.  داوطلبانی که پایه قوی دارند، مرور لغات و گرامر را انجام دهند و بیشتر وقت خود را برای زدن تست های زبان بگذارند. یعنی زبان را حتی با تست ها مرور کنند. تست برای درس زبان عمومی بسیار زیاد و در دسترس است. در کل برای افرادی که حوصله زبان خواندن ندارند کتاب زهرا آهنگر یعنی زبان عمومی سری عمومی بهترین منبع است ولی کسانی که حال و حوصله بیشتری برای زبان خواندن دارند قطعاً بهترین منبع زبان عمومی ارشد مکانیک 1403، دو جلد کتاب زیر ذره بین نگاه دانش است.

در ضمن کسانی هم که وقت کافی ندارند و پایه متوسط و ضعیف دارند هم این درس را می توانند حذف کنند.

منابع زبان تخصصی ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع زبان تخصصی ارشد مکانیک 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: زبان تخصصی برای مهندسی مکانیک تالیف کیانی فر و از انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.

پکیج کنکوری: زبان تخصصی مکانیک مدرسان شریف یا زبان تخصصی مکانیک راهیان ارشد یا زبان تخصصی مکانیک انتشارات جهش.

پکیج هوشمندانه: اگر در زبان خیلی پایه ضعیفی دارید، کلا درس زبان تخصصی را هم حذف کنید. اگر پایه قوی دارید و حوصله مطالعه زبان تخصصی را، پس بهترین منبع زبان تخصصی ارشد مکانیک برای شما کتاب مدرسان شریف یا جهش است. کتاب زبان تخصصی ارشد مکانیک راهیان ارشد هم برای کسانی که وقت کمتری می خواهند برای زبان تخصصی بگذارند مناسب است.

منابع ریاضی عمومی 1 و 2 ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع ریاضی عمومی 1 و 2 ارشد مکانیک 1403 را با توجه به دسته بندی هایی که گفتیم به ترتیب زیر معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی توماس (سه جلدی) ترجمه بهزاد کافی و کاظمی و از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی و حساب دیفرانسیل و انتگرال لیتهلد ترجمه کاظمی و بهزاد از انتشارات فاطمی.

پکیج کنکوری: ریاضی عمومی 1 و 2 آقاسی از انتشارات نگاه دانش (چهار جلدی) یا ریاضی عمومی 1 و 2 سری عمومی (دو جلدی) یا ریاضی عمومی معتقدی پارسه یا ریاضی عمومی فنی و مهندسی انصاری از پارسه

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع ریاضی عمومی 1 و 2 کنور ارشد مکانیک، به نوعی به وقت شما و پایه علمی شما بستگی دارد. کتاب ریاضی عمومی آقاسی از نگاه دانش بسیار حجیم است ولی کامل است و جامع. البته باید بدانید که ساختار این کتاب اینطور است دو جلد برای ریاضی عمومی 1 دارد که جلد اول درسنامه و مثال است و جلد دوم بانک تست است و ریاضی عمومی 2 هم دو جلد دارد و مانند ریاضی عمومی 1 دسته بندی شده است. کسانی که حوصله دارند و پایه خوب، جلد اول را بخوانند و تست های جلد دوم را گزینشی بزنند و یا اینکه کلا جلد دوم را بی خیال بشوند و تست های ریاضی عمومی خود کنکور ارشد مکانیک را بزنند. ریاضی عمومی سری عمومی سبک تر است و برای داوطلبان پایه متوسط بسیار خوب است. داوطلبان ضعیف و حتی قوی و متوسط که بی حوصله هستند ریاضی معتقدی از پارسه (که خیلی قدیمی شده است) و یا ریاضی عمومی فنی و مهندسی انصاری از پارسه (که جدیدتر است) را بخوانند. ریاضی عمومی معتقدی به رایگان هم از اینترنت قابل دانلود است. قوی ترهایی که ریاضی عمومی پارسه را خواندند از جلدهای دوم کتاب آقاسی، تست بزنند و متوسط ها و ضعیف ها هم تست های خود کنکور ارشد مکانیک را خیلی خوب بزنند. در کتاب سری عمومی این تست ها با پاسخنامه تشریحی خوب وجود دارد.

در ضمن داوطلبان با زمان بسیار کم و پایه خیلی ضعیف و یا ضعیف با زمان زیاد ولی بسیار بی حوصله و تنبل! این درس را می توانند حذف کنند.

منابع معادلات دیفرانسیل کنکور ارشد مکانیک 1403

معادلات دیفرانسل بخش دیگری از سوالات پکیج ریاضی ارشد مکانیک را تشکبل می دهد. بهترین منابع درس معادلات دیفرانسل کنکور ارشد مکانیک 1403 را به شرح زیر معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: معادلات دیفرانسیل و کاربرد آنها از سیمونز با ترجمه علی اکبر بابایی و از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی و  راهنمای معادلات دیفرانسیل معمولی بویس (دو جلدی) با ترجمه یعقوبی فر و از انتشارات سها دانش.

پکیج کنکوری: معادلات دیفرانسیل سری عمومی یا معادلات دیفرانسیل محمود کریمی انتشارات نصیر یا معادلات دیفرانسیل مدرسان شریف و یا معادلات دیفرانسل راهیان ارشد از مومن زاده و یا معادلات دیفرانسل از مهدیان و انتشارات پوران پژوهش و یا معادلات دیفرانسل معتقدی از پارسه و یا معادلات دیفرانسل گاج

پکیج هوشمندانه: عملاً اینکه تقریباً همه کتاب های کنکوری را در پکیج کنکوری لیست کرده ام  یک دلیل محکم دارد. این کار را به این دلیل انجام داده ام که عملاً نوع مطالعه شما و حتی روند مطالعه شما در انتخاب بهترین منبع درس معادلات دیفرانسیل ارشد مکانیک 1403 تأثیرگذار است. معادلات دیفرانسیل محمود کریمی انتشارات نصیر و معادلات دیفرانسیل مدرسان شریف هر دو حجم بالایی دارند و فقط برای داوطلبان قوی توصیه می شود و یا برای داوطلبان متوسط با روند مطالعه پیوسته و البته خستگی ناپذیر توصیه می شود. معادلات دیفرانسیل راهیان ارشد برای داوطلبان قوی کم حوصله کاربرد دارد و معادلات دیفرانسیل پوران پژوهش برای داوطلبان متوسط کم حوصله کاربرد دارد. معادلات دیفرانسل معتقدی هم که قدیمی است ولی همچنان بهترین منبع معادلات دیفرانسل ارشد برق برای داوطلبان با زمان کم است و البته برای داوطلبان قوی بسیار کم حوصله نیز توصیه می شود. معادلات دیفرانسل گاج برای داوطلبان ارشد مکانیک 1403 با پایه ضعیف و وقت کم خیلی مناسب تر است.

منابع ریاضیات مهندسی کنکور ارشد مکانیک

ریاضیات مهندسی بخشی از سوالات پکیج درس ریاضی ارشد مکانیک است. بهترین منابع ریاضیات مهندسی کنکور ارشد مکانیک 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: ریاضیات مهندسی پیشرفته (دو جلدی) از اروین کرویت سیک با ترجمه عالم زاده از انتشارات پیام کوثر

پکیج کنکوری: ریاضی مهندسی محمود کریمی از انتشارات نصیر و یا ریاضی مهندسی راهیان ارشد از مومن زاده و یا ریاضیات مهندسی مدرسان شریف و یا ریاضی مهندسی معتقدی پارسه یا ریاضی مهندسی بدون دخالت درست مدرسان شریف

پکیج هوشمندانه: ریاضی مهندسی محمود کریمی انتشارات نصیر عملاً به درد داوطلبان با حوصله با پایه قوی و متوسط می خورد. حجم بالا و البته تعداد زیاد مثال ها و تست ها باعث می شود تا این کتاب خوب کنکوری، بهترین منبع برای داوطلبان ارشد مکانیک بسیار قوی و متوسط و البته با تداوم در مطالعه بخورد. ریاضی مهندسی مومن زاده از راهیان ارشد، سختی ریاضی مهندسی محمود کریمی انتشارات نصیر را ندارد ولی خب این کاهش حجم برای آن است که یک سری مفاهیم اولیه را سریع می گوید و رد می شود. بنابراین برای داوطلبان قوی و متوسط که حجم بالای کتاب و توضیحات زیاد، سریع آنها را خسته می کند، بهترین منبع به شمار می رود. کتاب مدرسان شریف هم کتابیست حجیم ولی سعی کرده است که در قالب این حجم، همه چیز را بگوید. به نوعی کتاب ریاضی مهندسی مدرسان شریف هم به درد داوطلبان قوی می خورد. کتاب ریاضی مهندسی معتقدی از پارسه بسیار قدیمی است ولی جالب اینجاست که هنوز هم ارزش های خود را دارد و با توجه به حجم کمش برای کسانی که وقت کافی ندارند و حوصله زیادی هم ندارند، بهترین منبع ریاضی مهندسی ارشد مکانیک 1403 به شمار می رود.

یک نکته مهم هم این است که عملاً برای زدن همه تست های این درس برنامه ریزی نکنید. اگر متوسط و ضعیف هستید برای تست هایی که ساده و متوسط هستند برنامه ریزی کنید. حالا اگر در کنکور فقط سوالات سخت آمد که از منفی زدن رها می شوید. دیگرانی که برای همه تست ها برنامه ریزی کرده اند در مواجهه با سوالات سخت هم استرس بیشتری خواهند دشت و هم زمان زیادی از دست می دهند و عملاً روال کنکور از دستشان خارج می شود.

منابع انتقال حرارت ارشد مکانیک 1403

انتقال حرارت بخشی از سوالات باکس سیالات و حرارت ارشد مکانیک است. بهترین منابع انتقال حرارت ارشد مکانیک 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: انتقال حرارت هلمن با ترجمه ملک زاده و کاشانی و از انتشارات فرید و انتقال حرارت اینکروپرا و دویت با ترجمه رستمی از انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان.

پکیج کنکوری: انتقال حرارت انتشارات جهش یا انتقال حرارت مدرسان شریف یا انتقال حرارت راهیان ارشد یا انتقال حرارت پوران پژوهش یا بانک تست انتقال حرارت سری مکانیک

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع انتقال حرارت ارشد مکانیک 1403 از جهات گوناگون، انتقال حرارت انتشارات جهش است ولی خب حجم بالایی دارد. انتقال حرارت مدرسان شریف کتاب متوسط تری است. داوطلبان با وقت کم و با پایه قوی و متوسط، انتقال حرارت راهیان ارشد را تهیه کنند، بهتر است. انتقال حرارت پوران پژوهش برای داوطلبان متوسط و ضعیف که متن ساده تری را بخواهند و حجم کمتری را، مناسب تر است. بانک تست انتقال حرارت سری مکانیک هم می تواند مکمل هر منبعی که تهیه می کنید، باشد.

منابع ترمودینامیک ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع ترمودینامیک ارشد مکانیک 1403 که بخش دیگری از سوالات باکس حرارت و سیالات را تشکیل می دهد شامل موراد زیر است.

پکیج بیسیک: ترمودینامیک زونتاگ، بورگناک و وایلن با ترجمه پوستی از انتشارات کتاب دانشگاهی.

پکیج کنکوری: ترمودینامیک مدرسان شریف یا ترمودینامیک انتشارات جهش یا ترمودینامیک راهیان ارشد یا ترمودینامیک پوران پژوهش یا بانک تست ترمودینامیک سری مکانیک یا ترمودینامیک پارسه

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع ترمودینامیک ارشد مکانیک 1403 هم کتاب انتشارات جهش است ولی حجم بسیار زیادی دارد. به نوعی توضیحات زیاد و جامعیت بالایی دارد. شاید داوطلبان خیلی قوی با وقت کم و بی حوصله را خسته کند. برای این داوطلبان، ترمودینامیک راهیان ارشد و یا مدرسان شریف از خداکرمی مناسب تر است. ترمودینامیک سری مکانیک هم که بانک تست است می تواند مکمل منابع شما باشد. ترمودینامیک پارسه برای کسانی که وقت کمی دارند، فشرده خوانی می کنند و البته پایه متوسط و قوی دارند، انتخاب بسیار خوبی است.

منابع مکانیک سیالات ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع درس مکانیک سیالات ارشد مکانیک 1403 براساس دسته بندی های اعلام شده عبارتند از:

پکیج بیسیک: مکانیک سیالات شیمز با ترجمه بهرام پوستی از انتشارات علوم دانشگاهی و مکانیک سیالات وایلی و استریتر و باز هم با ترجمه بهرام پوستی و از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.

پکیج کنکوری: مکانیک سیالات راهیان ارشد یا مکانیک سیالات سمیع پور از انتشارات پوران پژوهش یا مکانیک سیالات پارسه از صفری یا مکانیک سیالات نصیر تألیف صادقی و یا مکانیک سیالات جهش از زراتی یا مکانیک سیالات مدرسان شریف

پکیج هوشمندانه: بهترین منابع ارشد مکانیک سیالات ارشد مکانیک 1403 از بیشتر جهات شاید کتاب مکانیک سیالات صادقی از نصیر باشد. حجم بالایی دارد و در نتیجه برای فشرده خوان ها و افراد با وقت کم توصیه نمی شود. برای آنها سیالات پارسه توصیه می شود. مکانیک سیالات راهیان ارشد هم برای داوطلبان قوی و متوسط با زمان کم بسیار گزینه خوبی است. مکانیک سیالات جهش هم متن روان و خوبی دارد.

منابع مقاومت مصالح ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع درس مقاومت مصالح کنکور ارشد مکانیک 1403 را به شرح زیر معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: مقاومت مصالح پوپوف ترجمه افضلی و از انتشارات نشر دانشگاهی.

پکیج کنکوری: مقاومت مصالح سری عمران یا مقاومت مصالح پوران پژوهش از نائی یا مقاومت مصالح مدرسان شریف یا مقاومت مصالح پارسه.

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع مقاومت مصالح کنکور ارشد مکانیک از جنبه های عمومی کتاب پوران پژوهش است. کتاب محمد حسن نائی و از انتشارات پوران پژوهش برای کسانی که با حوصله تر هستند و می خواهند با حل مثال ها و تمرین های بیشتر، خود را به بالاترین سطح مقاومت مصالح برسانند، توصیه می شود. در واقع مقاومت مصالح پوران پژوهش برای افراد با حوصله و با یادگیری عمیق تر و مفهومی تر توصیه می شود و پارسه برای همه آن دسته از داوطلبانی که احساس می کنند در بین راه ممکن است درس خواندن را رها کنند.

کتاب مقاومت مصالح مدرسان شریف را نمی توان زیاد توصیه کرد. اما جزوه قدیمی مقاومت مصالح پارسه دقیقا مناسب کسانی است که وقت کافی ندارند و البته که حوصله گذاشتن زمان زیاد برای درس خواندن را ندارند. کسانی که می خواهند دوره کوتاه پرفشاری را روی کنکور بگذارند مثلا یکی دو ماه، باید مقاومت مصالح پارسه را بخوانند و تست های 10 سال اخیر را خوب زنند.

منابع استاتیک ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع استاتیک ارشد مکانیک 1403 براساس دسته بندی هایی که معرفی کردیم به شرح زیر هستند.

پکیج بیسیک: استاتیک مریامو کریگ با ترجمه اطبایی از انتشارات صفار، استاتیک بیر و جانستون با ترجمه بهرام پوستی از انتشارات متفکران.

پکیج کنکوری: استاتیک مدرسان شریف یا استاتیک پوران پژوهش یا استاتیک راهیان ارشد یا استاتیک پارسه.

پکیج هوشمدانه: برای درس استاتیک، بهترین منبع در ارشد مکانیک 1403 کتاب پوران پژوهش است. کسانی که قوی تر هستند و بی حوصله و با وقت کم باید راهیان ارشد یا پارسه را انتخاب کنند.

منابع طراحی اجزاء ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع ارشد طراحی اجزاء ارشد مکانیک 1403 عبارتند از:

پکیج بیسیک: طراحی اجزاء مکانیکی شیگلی با ترجمه افضلی از انتشارات کتاب دانشگاهی.

پکیج کنکوری: طراحی اجزاء مدرسان شریف یا طراحی اجزاء نصیر یا طراحی اجزاء پارسه یا طراحی اجزاء پوران پژوهش یا طراحی اجزاء راهیان ارشد یا بانک تست طراحی اجزاء سری مکانیک.

پکیج هوشمندانه: بهترین کتاب و منبع برای طراحی اجزاء ارشد مکانیک 1403، کتاب نصیر است. در کنار آن، کتاب طراحی اجزاء پوران پژوهش نیز بسیار کتاب خوبی است. اگر بخواهید سریع تر بخوانید باید کتاب راهیان ارشد یا پارسه را انتخاب کنید. بانک تست طراحی اجزاء سری مکانیک هم مکمل خوبی برای همه دسته منابع و داوطلبان ارشد مکانیک است.

بهترین منابع دینامیک کنکور ارشد مکانیک

بهترین منابع درس دینامیک کنکور ارشد مکانیک به شرح زیر بررسی و معرفی می شوند.

پکیج بیسیک: دینامیک مریام و کریگ با ترجمه پوستی از انتشارات نورپردازان، کتاب دینامیک بیر، جانستون و آیزنبرگ با ترجمه زارع پور از انتشارات دانش نگار.

پکیج کنکوری: دینامیک پوران پژوهش یا دینامیک مدرسان شریف یا دینامیک راهیان ارشد یا دینامیک پارسه.

پکیج هوشمندانه: دینامیک پوران پژوهش و مدرسان شریف هر دو می توانند از بهترین منابع دینامیک ارشد مکانیک 1403 باشند. دینامیک پارسه و راهیان ارشد هم برای وقت کم و فشرده خواندن مناسب تر است.

بهترین منابع دینامیک ماشین ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع کنکور ارشد مکانیک 1403 برای درس دینامیک ماشین به شرح زیر می باشند.

پکیج بیسیک: سینمانیک و دینامیک ماشین ها مارتین با ترجمه مازوکی و از انتشارات دامون، مکانیزم و دینامیک ماشینها از مابی و رینهولتس با ترجمه کاشفی و مهدیقلی از انتشارات دانشگاه صنعتی شریف.

پکیج کنکوری: دینامیک ماشین مدرسان شریف یا دینامیک ماشین پوران پژوهش یا دینامیک ماشین راهیان ارشد یا دینامیک ماشین پارسه یا دینامیک ماشین نصیر.

پکیج هوشمندانه: بهترین منبع دینامیک ماشین ارشد مکانیک 1403، کتاب دینامیک ماشین نصیر است. حجم بالایی دارد ولی جامع است. کتاب دینامیک ماشین مدرسان شریف، راحت تر از نصیر درس می دهد و مفاهیم را توضیح می دهد ولی تست های آن افتضاح است. دینامیک ماشین راهیان ارشد برای کسانی که وقت کمتری را برای این درس می خواهند بگذارند مناسب تر است. دینامیک ماشین پارسه هم بسیار خلاصه است.

بهترین منابع ارتعاشات ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع درس ارتعاشات در کنکور ارشد 1403 مکانیک عبارتند از:

پکیج بیسیک: ارتعاشات تامسون با ترجمه پوستی از انتشارات شهرآب، ارتعاشات مکانیکی رائو با ترجمه پوستی از انتشارات متفکران.

پکیج کنکوری: ارتعاشات مدرسان شریف یا ارتعاشات پارسه یا ارتعاشات پوران پژوهش یا ارتعاشات راهیان ارشد یا ارتعاشات نصیر.

پکیج هوشمندانه: بهترین منابع ارشد مکانیک در ارتعاشات، کتاب های ارتعاشات مدرسان شریف و پوران پژوهش و نصیر هستند. ارتعاشات مدرسان شریف و پوران پژوهش برای داوطلبان متوسط کتاب های خوبی هستند و برای داوطلبان قوی، کتاب نصیر گزینه مناسبی است. کتاب راهیان ارشد و پارسه هم برای داوطلبانی که شرایط زمانی خوبی ندارند خوب است.

منابع کنترل ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع درس کنترل کنکور ارشد مکانیک 1403 را به شرح زیر معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: مهندسی کنترل اوگاتا با ترجمه دیانی از انتشارات نص.

پکیج کنکوری: کنترل ویژه ارشد مکانیک و هوافضا انتشارات جهش یا کنترل ویژه ارشد مکانیک مدرسان شریف یا کنترل ارشد مکانیک راهیان ارشد از آریاز برادرانی یا کنترل ارشد مکانیک نصیر.

پکیج هوشمندانه: در بهترین منابع درس کنترل ویژه ارشد مکانیک 1403، شاید کمتر کتابی بتواند با دو کتاب راهیان ارشد و جهش رقابت کند. به نوعی این دو کتاب، هر دو خوب هستند. با این تفاوت که راهیان ارشد برای قوی تر ها مناسب تر است و جهش برای متوسط ها و ضعیف تر ها.

منابع دروس تخصصی ساخت و تولید ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع باکس ساخت و تولید ارشد مکانیک 1403 با توجه به بررسی ها و تحلیل ها به شرح زیر اعلام می شوند.

پکیج بیسیک شامل کتابهای زیر است:

ماشین ابزار: اصول ماشین کاری و ابزار شناسی رازفر از انتشارات دانشگاه امیرکبیر.

علم مواد: علم مواد و عملیات حرارتی از گلعذار و از انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان و کتاب اصول علم مواد (ساختار، خواص و مهندسی مواد) از تویسرکانی و از انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان.

قالب پرس: اصول پرسکاری و طراحی قالب های پرس از دونالد اری با ترجمه رخش خورشید و از انتشارات جهان نو.

تولید مخصوص و تکنولوژی جوشکاری: تولید مخصوص مهدوی نژاد از انتشارات دانشگاه تهران.

هیدرولیک و نیوماتیک: هیدرولیک و پنوماتیک رضاعی از انتشارات جهاد دانشگاهی امیرکبیر.

پکیج کنکوری شامل: کتاب های علم مواد، قالب پرس، تولید مخصوص و تکنولوژی جوشکاری، ماشین های ابزار و روش های تولید، هیدرولیک و نیوماتیک مدرسان شریف یا کتاب جامع دروس تخصصی ساخت و تولید راهیان ارشد یا کتاب جامع دروس تخصصی ساخت و تولید ارشد سپاهان یا کتاب دروس تخصصی ساخت و تولید اندیشه ارشد.

پکیج هوشمندانه: با توجه درصدهای پایینی در باکس تخصصی ساخت و تولید زده می شود، عملاً شاید بهترین انتخاب برای بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد مکانیک و متقاضی ساخت و تولید، تک کتاب های جامع و تخصصی ساخت و تولید باشد. اگر هم بخواهید دقیق تر و بهتر درس ها را بفهمید کتاب های مجزای مدرسان شریف برای هر کدام از دروس تخصصی ساخت و تولید مدرسان شریف را باید تهیه کنید.

از بین کتاب های جامع دروس تخصصی ساخت و تولید کتاب راهیان ارشد شناخته شده تر است ولی لزوماً بهترین منبع نیست. کتاب دروس تخصصی ارشد ساخت و تولید ارشد سپاهان هم کمی قدیمی شده است. کتاب اندیشه ارشد به روزتر است و سعی کرده است تا جاییکه امکان دارد خود را با کنکورهای جدیدتر تطابق دهد.

منابع دروس تخصصی مهندسی پزشکی ارشد مکانیک 1403

بهترین منابع ارشد دروس تخصصی مهندسی پزشکی در ارشد مکانیک 1403 با بررسی ها و تحلیل ها به شرح زیر معرفی می شود:

پکیج بیسیک شامل کتاب های زیر است:

بیومکانیک: مبانی بیومکانیک هال با ترجمه نجاریان، ایرانی و عاصی از انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر (دو جلدی).

آناتومی: آناتومی در مهندسی پزشکی از کشوری و اسبری از انتشارات جهاد دانشگاهی.

فیزیولوژی: فیزیولوژی در مهندسی پزشکی از کشوری و اسبری از انتشارات جهاد دانشگاهی.

فیزیک پزشکی: فیزیک پزشکی کامرون با ترجمه تکاور و از انتشارات آییژ.

پکیج کنکوری: سه گانه دروس پایه پزشکی (فیزیولوژی، آناتومی و فیزیک پزشکی) سری مکانیک یا بانک تست بیومکانیک و دروس پایه پزشکی سری مکانیک یا درسنامه و تست آناتومی انتشارات بیناب و درسنامه و تست فیزیولوژی بیناب.

پکیج هوشمندانه: اگر بگویم که هیچ کتاب تخصصی مخصوص دروس تخصصی مهندسی پزشکی ارشد مکانیک وزارت علوم وجود ندارد چندان بیراه نگفته ام. با جستجوها و بررسی های فراوان توانستم منابعی که بتواند برای شما درصدهایی در سطح رتبه تک رقمی را به ارمغان بیاورد پیدا کردم. اصولاً چالشی ترین درس، بیومکانیک است که شاید چون حق انتخاب بین بیومکانیک و باکس دینامیک و ارتعاشات وجود دارد، چندان دردسری ایجاد نکند. برای دروس پایه پزشکی هم کتاب های بیسیک معرفی شده و کنکوری معرفی شده بسیار عالی هستند. اصولاً باید هم حوصله داشته باشید و عم علاقه و هم روی دروس تخصصی مهندسی پزشکی ارشد مکانیک متعصب باشید ولی قطعاً با مطالعه منابعی که معرفی کردیم بالاترین درصدهای تخصصی را خواهید آورد. چیزی که اصلاً در بین رتبه های حتی خوب ارشد مکانیک در گرایش مهندسی پزشکی مرسوم نیست!

بهترین منابع ارشد مکانیک بر چه اساسی معرفی و انتخاب شده اند؟

بهترین منابع ارشد مکانیک، براساس سطح علمی داوطلبان، میزان پوشش دهی سوالات ارشد مکانیک و همچنین نوع روش مطالعه و زمان داوطلبان ارشد مکانیک، گلچین و معرفی شده اند.

همه کتاب های گلچین بهترین منابع ارشد مکانیک باید خوانده شوند؟

خیر. در کنکور ارشد مکانیک به دلیل حجیم بودن منابع و تعدد دروس، حذف کردن چند درس مرسوم است. اصولاً برای هر درس و برای قبولی در ارشد مکانیک، یک منبع خیلی خوب با توجه به شرایط خود داوطلب کفایت می کند.

آیا منابع تمامی گرایش های ارشد مکانیک، معرفی شده اند؟

بله. تمامی منابع ارشد مکانیک در دروس مختلف و به تفکیک و با توضیحات تحلیلی معرفی شده اند.

5/5 - (8 امتیاز)

انتشارات جهش علاوه بر کتاب مهندسی کنترل که برای مکانیک و هوافضاست یه کتاب دیکه به اسم سیستم های کنترل خطی هم داره که حجمش تقریبا دوبرابر کتاب قبلیه.‌به نظرتون کدوم بهتره!

سلام من دانشجوی کارشناسی هستم و آخر شهریور فارغ التحصیل میشم. توی ثبت نام کارشناسی ارشد معدل کارشناسی رو میخواد. فعلا یه معدل غیرواقعی زدم. بعدا میتونم تغییرش بدم؟

سلام. بله می تونید تغییرش بدید و حتما معدل واقعی رو بزنید. توجه کنید که دانشجو هستید باید معدل تا پایان ترم هفت رو بزنید و به تأیید آموزش هم برسونید.

می تونید براساس نوع درسی که می خواید تعیین سطح کنید، یکی از فصل ها رو بخونید و بعد تست های کنکوریشو بزنید تا ببینید به چه نوع از تست هایی می تونید جواب بدید.

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …