مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401

مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

شروع انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، باعث ایجاد سوالات بسیار زیادی در ذهن داوطلبان این کنکور خواهد شد. به همین دلیل برخی از داوطلبان به دنبال مشاوره انتخاب رشته ارشد خواهند بود. با توجه به اینکه مشاوره انتخاب رشته در مجموع باید به یک سری دغدغه ها پاسخ دهد، در این مطلب تصمیم داریم تا جایی که بشود به این سوالات و دغدغه ها پاسخ بدهیم.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد چگونه است؟

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، یعنی اینکه چه رشته-گرایش هایی را انتخاب کنم. اینکه کدام کدرشته های دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱ را انتخاب کنیم به این بستگی دارد که به چه مواردی علاقه مند باشیم. البته اینکه در کدام انتخاب ها نیز قبول می شویم بسیار اهمیت دارد. در واقع شانس قبولی در کنکور کارشناسی ارشد اصلی ترین سوال داوطلبان است. برای این کار می توانید از نرم افزار انتخاب رشته ارشد نسخه به روزرسانی شده کنکور 1401 مشاوران تحصیلی استفاده کنید. در این نرم افزار براساس رتبه شما، همه کدرشته های دفرچه انتخاب رشته ارشد برای شما تعیین قبولی می شود. در 4 سطح قطعی (قبولی صد در صد)، پراحتمال (احتمال قبولی بالای 90 درصد)، خوشبینانه (پنجاه پنجاه) و کم احتمال (عدم قبولی)، همه انتخاب ها تعیین شانس قبولی می شوند.

پس از این مرحله، باید انتخاب هایی را که می خواهید را بچینید. نام این کار، اولویت بندی است. اگر فاکتور علاقه مندی را که بسیار شخصی است را کنار بگذاریم، مهم ترین فاکتورها در اولویت بندی انتخاب رشته ارشد، عبارتند از: اعتبار دانشگاه، محبوبیت گرایش، بازار کار، امکان ادامه تحصیل و امکان اپلای به دانشگاه های خارج از ایران و یا همان امکان مهاجرت.

برای اولویت بندی نیز براساس فاکتورهای عمومی، اولویت بندی دقیق همه انتخاب های شما را انجام می دهیم.

سامانه انتخاب رشته ارشد سازمان سنجش ۱۴۰۱

سامانه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، جایی است که باید انتخاب های خود را به ترتیب اولویت بندی که انجام داده اید، وارد کنید. در این سامانه وارد بخش انتخاب رشته می شوید و کدهای استخراج شده از دفترچه انتخاب رشته ارشد 1401 را وارد کادرهای این قسمت در سامانه کنکور ارشد سازمان سنجش می کنید.

ویژگی های یک مشاور خوب انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

اگر بخواهیم مهم ترین ویژگی های یک مشاور خوب در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را برشماریم باید ویژگی های زیر را بیان کنیم:

1- تجربه کافی در انجام انتخاب رشته ارشد: اصولاً کسانی که به تازگی در کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته پذیرفته شده اند و تنها انتخاب رشته ای که انجام داده اند، انتخاب رشته خودشان است تجربه کافی در انتخاب رشته را ندارند. به خصوص که اکثر آنها رتبه های برتر هستند و با رتبه خوب، انتخاب رشته کار سختی نیست. تجربه انتخاب رشته برای رتبه های متوسط و ضعیف تجربه بسیار بالایی می خواهد. بنابراین به افراد تازه پذیرفته شده بدون تجربه کافی اعتماد نکنید.

2- داشتن دانش کامل درباره انواع دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد: مشاور خوب در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باید دانش کاملی درباره همه دانشگاه ها و نوع تحصیل در این دانشگاه ها داشته باشد. اعتبار آنها را بداند و اطلاعات کاملی درباره نوع تحصیل در آن دانشگاه به شما بدهد.

3- شناخت کامل رشته و گرایش ها: مشاور انتخاب رشته متبحر، تمام گرایش های رشته را می شناسد و می داند که کدام گرایش آینده بهتری دارد و کدام گرایش سخت است و تحصیل در آن بسیار دشوار خواهد بود.

4- هنر اولویت بندی: مشاور خوب باید به گونه ای انتخاب های شما را اولویت بندی نماید که تمامی فاکتورهای شخصی و عمومی در آن رعایت شده باشد. باید آنقدر متخصص باشد که بتواند علاقه مندی شما را اصلاح و دیدگاه دقیقی به شما بدهد. احساسات شما را کنترل و منطق را جایگرین تصمیم احساسی شما بکند.

5- بی طرف بودن و متکی به دلایل منطقی بودن: مشاور خوب نباید دانشگاه ها و گرایش ها را با سلیقه شخصی خود گرایش کند. اینکه یک مشاور از فلان دانشگاه خوشش نمی آید چون که از ابتدا خوشش نمی آمده است و یا اینکه گرایش ها را کلاً به خاطر سلیقه شخصی خود اصلاً بررسی نکند، به درد انتخاب رشته شما نمی خورد.

مشاوره انتخاب رشته ارشد در مرکز مشاوران تحصیلی

در رشته هایی که ما مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد را براساس فاکتورهایی که گفتیم ارائه می کنیم را در زیر لیست کرده ایم. بر روی رشته خود کلیک کنید و مشاوره را مطالعه و انتخاب نمایید.

مشاوره انتخاب رشته ارشد حقوقمشاوره انتخاب رشته ارشد مدیریتمشاوره انتخاب رشته ارشد روانشناسی
مشاوره انتخاب رشته ارشد حسابداریمشاوره انتخاب رشته ارشد تربیت بدنیمشاوره انتخاب رشته ارشد علوم اجتماعی
مشاوره انتخاب رشته ارشد تاریخمشاوره انتخاب رشته ارشد عمرانمشاوره انتخاب رشته ارشد برنامه ریزی شهری (شهرسازی)
مشاوره انتخاب رشته ارشد علوم کامپیوترمشاوره انتخاب رشته ارشد هنرهای ساخت و معماریمشاوره انتخاب رشته ارشد معماری
مشاوره انتخاب رشته ارشد برقمشاوره انتخاب رشته ارشد صنایعمشاوره انتخاب رشته ارشد آمار
مشاوره انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولیمشاوره انتخاب رشته ارشد شیمیمشاوره انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی
مشاوره انتخاب رشته ارشد فیزیکمشاوره انتخاب رشته ارشد اقتصادمشاوره انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)
مشاوره انتخاب رشته ارشد مشاورهمشاوره انتخاب رشته ارشد علوم سیاسیمشاوره انتخاب رشته ارشد اقتصاد کشاورزی
مشاوره انتخاب رشته ارشد فناوری اطلاعات (IT)مشاوره انتخاب رشته ارشد مواد و متالورژیمشاوره انتخاب رشته ارشد هوافضا
مشاوره انتخاب رشته ارشد صنایع غذاییمشاوره انتخاب رشته ارشد باغبانیمشاوره انتخاب رشته ارشد علوم دامی
مشاوره انتخاب رشته ارشد زراعت و اصلاح نباتاتمشاوره انتخاب رشته ارشد کامپیوترمشاوره انتخاب رشته ارشد مهندسی مکانیک
مشاوره انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی-بیوتکنولوژی و داروسازیمشاوره انتخاب رشته ارشد ادبیات فارسیمشاوره انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی
مشاوره انتخاب رشته ارشد ریاضیمشاوره انتخاب رشته ارشد فقه و حقوقمشاوره انتخاب رشته ارشد مهندسی نفت
مشاوره انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی کشاورزیمشاوره انتخاب رشته ارشد جغرافیامشاوره انتخاب رشته ارشد زبان شناسی
مشاوره انتخاب رشته ارشد زمین شناسیمشاوره انتخاب رشته ارشد پلیمرمشاوره انتخاب رشته ارشد معدن
مشاوره انتخاب رشته ارشد نقشه برداریمشاوره انتخاب رشته ارشد هنرهای تصویری و طراحیمشاوره انتخاب رشته ارشد آموزش مهندسی
مشاوره انتخاب رشته ارشد هنرهای نمایشی و سینمامشاوره انتخاب رشته ارشد زراعت و اصلاح نباتاتمشاوره انتخاب رشته ارشد طراحی پارچه
مشاوره انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتیمشاوره انتخاب رشته ارشد مهندسی مکانیک بیوسیستممشاوره انتخاب رشته ارشد شیلات
مشاوره انتخاب رشته ارشد علوم و مهندسی آبمشاوره انتخاب رشته ارشد صنایع غذایی 
5/5 - (4 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …