شانس قبولی ارشد 99 با سوابق تحصیلی
انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی
8

شانس قبولی ارشد با سوابق تحصیلی و معدل کارشناسی

شانس قبولی ارشد با سوابق تحصیلی و معدل کارشناسی، امسال برای اولین بار به عنوان سوال همه داوطلبان کارشناسی ارشد شده است. در سال 99، اولین بار انتخاب رشته بدون کنکور ارشد و آن هم فقط با معدل دوره کارشناسی توسط سازمان سنجش به راه افتاده است.

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 

انتخاب رشته ای عجیب غریب که دفترچه آن را از طریق لینک زیر می توانید دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد 99

 برای اطلاع از کلیت و نحوه انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 99، می توانید مطلب زیر را بخوانید ولی بهتر است ابتدا این مطلب را تا به آخر خوانده باشید.

راهنمای جامع انتخاب رشته سوابق تحصیلی ارشد 99

شانس قبولی با سوابق تحصیلی ارشد چقدر است؟

شانس قبولی با سوابق تحصیلی ارشد مستقیماً به معدل دوره کارشناسی شما بستگی دارد. البته که فقط خود معدل به درد سازمان سنجش برای تعیین محل قبولی ارشد بدون کنکور نمی خورد. به همین دلیل از اصطلاحی به نام معدل تراز شده برای تعیین این شانس قبولی تعریف شده است. 

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 

هیچ توضیحی درباره این معدل تراز شده داده نشده است و فقط در آخرین صفحه راهنمای دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد 99 و قبل از آغاز جداول انتخاب رشته، این اصطلاح به میان آمده است.

برای اینکه بفهمید معدل تراز شده چیست و چگونه قرار است سازمان سنجش از آن برای تعیین قبولی کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی استفاده کند، باید مطلب زیر را بخوانید.

معدل تراز شده در ارشد با سوابق تحصیلی جیست؟

نقش اولوبت بندی کدرشته ها در فرم انتخاب رشته ارشد با سوابق تحصیلی

در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی، حداکثر 40 کد رشته را می توانید انتخاب کنید. بسیاری از آنها هم سهم دانشگاه آزاد است. اینکه این 40 کدرشته محل در انتخاب رشته نهایی ارشد با سوابق تحصیلی 99، چگونه چیده شود که براساس معدل تراز شده بیشترین شانس قبولی را به ما بدهد جای سوال است.

قانون همیشگی سازمان سنجش در انتخاب رشته و اولویت بندی آن، فاکتور علاقه است. طبیعی است که علاقه در انتخاب رشته سوابق تحصیلی بسیار تاثیرگذار است ولی تعداد محدود انتخاب ها، باعث می شود تا این علاقه مندی، سهم خود را در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد تا حدودی از دست بدهد.

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 

هدف ما از انتخاب رشته این است که با توجه با شرایطمان بالاخره یک جایی قبول بشویم. در نتیجه ما علاوه بر قبولی باید بدانیم که در کدام کد رشته ها حتماً قبول می شویم یا در کدام کدرشته ها، شانس 50 درصدی داریم و در کدام کد رشته ها کلا شانسی نداریم. این اطلاعات باعث می شود تا خیالمان از بابت یک انتخاب رشته صحیح و اصولی راحت شود.

شانس قبولی ارشد سوابق تحصیلی با معدل من چقدر است؟

می رسیم به سوال اصلی. واقعاً شانس های قبولی براساس معدل کارشناسی و یا همان معدل تراز شده ما چقدر است؟ مثلاً اگر معدل من 19 باشد به این معناست که حتماً هر کد رشته ای را انتخاب کنم صد در صد قبول هستم. 

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 

جالب اینجاست که بین 19 تا 19.10، چندین معدل داریم: از معدل 19.01 تا معدل 19.09. حتی یک صدم اختلاف یعنی اینکه شانس قبولی ما بسیار دارد کاهش می یابد. از طرفی کلی معدل داریم که بعد از تراز شدن حتماً یکسان خواهند بود. بنابراین شانس قبولی ارشد با سوابق تحصیلی عملاً بستگی به همین صدم درصدها و اولویت بندی خودمان دارد. در ضمن نقش دانشگاه را فراموش نکنید. هر قدر معدل شما در دانتشگاه معتبری ثبت شده باشد، شانس شما بیشتر از معدل های مشابه ولی در دانشگاه هایی با اعتبار کمتر می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

سلام من معدل کارشناسی ام 16.8 هست از دانشگاه آزاد واحد شهریار ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در رشته فقه و حقوق ثبت نام کردم
میخاستم بدونم که دانشگاه آزاد صفادشت قبول میشم ؟

سلام. با توجه به تراز معدل دانشگاه آزادتون که تقریباً عدد یک هست، معدلتون تغییر چندانی به احتمال زیاد نکنه ولی با توجه به نوع رشته و دانشگاهی که مد نظرتونه بیشتر از 80 درصد شانس دارید

سلام من کارشناسی مدیریت صنعتی معدل کل هم 17.17 هست از دانشگاه اصفهان. ارشد بر اساس سوابق تحصیلی رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد زدم ، با این معدل شانس قبولی دارم؟تهران چنتا انتخاب کردم، اصفهان و اطرافش(دهاقان لنجان و نجف آباد و خمینی شهر)،کرج، قزوین،شیراز، کرج،فیروز کوه، یادگار امام شهر ری،اراک،همدان،واحد الکترونیکی و علم و صنعت تهران( دولتی مجازی) همگی دانشگاه های آزاد هستند به جز علم و صنعت تهران…قبول میشم؟

سلام من کارشناسی مدیریت صنعتی معدل کل هم 17.17 هست از دانشگاه اصفهان. ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ثبتنام کردم برای دانشگاه آزاد:تهران چنتا انتخاب کردم، اصفهان و اطرافش(دهاقان لنجان و نجف آباد و خمینی شهر)،کرج، قزوین،شیراز، کرج،فیروز کوه، یادگار امام شهر ری،اراک،همدان،واحد الکترونیکی و علم و صنعت تهران( دولتی مجازی) همگی دانشگاه های آزاد هستند به جز علم و صنعت تهران…قبول میشم؟

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …