راهنمای جامع کنکور کارشناسی ارشد 1400

کنکور کارشناسی ارشد 1400
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دسترسی سریع تر به محتوا از طریق فهرست عناوین

کنکور کارشناسی ارشد 1400

کنکور کارشناسی ارشد بعد از کنکور سراسری، مهم ترین کنکوریست که در کشور برگزار می شود. نزدیک به 600 الی 700 هزار نفر در کنکور ارشد 1400 شرکت می کنند. اهمیت کنکور کارشناسی ارشد چهار دلیل اصلی دارد:

1- تغییر رشته به رشته هایی که آینده شغلی و شرایط بهتری از نظر ادامه تحصیل در دکترا و یا بورسیه شدن به دانشگاه های خارج از کشور دارند. علاقه مندی زیاد یک داوطلب به رشته ای خاص هم از دلایل اصلی است. با توجه به افزایش آگاهی و مهارت های دانشجویان در دوره کارشناسی یا همان لیسانس، تصمیم می گیرند تا کنکور ارشد را پلی برای تغییر روند تحصیلی و زندگی شغلی و شخصی خود تلقی کنند.

2- پلی برای ادامه تحصیل در دکترا در داخل ایران یا خارج از کشور و یات فرار از خدمت سربازی برای داوطلبان مرد

3- ارزشمندی مدرک کارشناسی ارشد نسبت به مدرک کارشناسی و بی اهمیت شدن مدرک کارشناسی به دلیل پذیرش های بی رویه و اشباع شدن مدرک کارشناسی در جامعه

4- جبران کیفیت و اعتبار دانشگاه دوره کارشناسی با قبولی دردانشگاه های معتبر و با کیفیت.

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1400، در اوایل و یا اواسط آذر ماه آغاز می شود، اما روند آمادگی برای قبولی در کنکور ارشد 1400 به نوعی از تابستان و حتی خیلی قبل تر برای برخی از داوطلبان شروع شده است. داوطلبان بسیاری هستند که بعد از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، تلنگر م یخورند و شروع به مطالعه می کنند. 

دفترچه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 1400، برای کسانی که هنوز به جمع بندی اینکه چه رشته ای را انتخاب کنند، بسیار حیاتی و مهم است. با توجه به اینکه در ثبت نام کنکور ارشد 1400 می توان دو رشته را ثبت نام کرد، ثبت نام را قدری پیچیده تر هم می کند. اینکه بدون توجه به مدرک لیسانی، هر رشته ای که داوطلبان دوست داشته باشند بخوانند باعث می شود تا تردیدها برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد بیشتر شود. اینجاست که باید با افرادی مسلط در همه رشته ها رجوع کرد و مطالب را از جاهای مختلف و منابع و افراد مختلف جمع آوری کرد تا بتوان تصمیم درستی گرفت.

انتخاب همزمان دو رشته، یکی رشته اصلی و دیگری رشته شناور بدون هیچ محدودیتی، باعث می شود تا انتخاب باز هم برای کنکور ارشد سخت تر شود. همپوشانی دروس این دو رشته با هم برای کسب رتبه های بهتر و زدن دو نشان با یک تیر، مقطع ثبت نام کنکور ارشد 1400 را بسیار مهم می کند.

در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400، هر آنچه را که باید بدانید گفته شده است. لیست رشته های اصلی و شناور درج شده است. گرایش های رشته های مختلف، دروس و ضرایب این دروس متناسب با گرایش ها، در دفترچه انتخاب ثبت نام کنکور ارشد معرفی شده است. 

دفترچه کنکور ارشد 1400 را می توایند از طریق لینک زیر دانلود کنید و نکات مهم دیگر درباره رشته ها و گرایش ها و شرکت در آزمون ارشد 1400 را مطالعه کنید.

مشاوره تخصصی رشته های کنکور ارشد 1400

دریافت مشاوره تلفنی با مشاوران تخصصی کنکور کارشناسی ارشد

تیم مشاوران تحصیلی با اتکا بر تجارب و دانش بسیار بالای مشاوران تخصصی خود در دپارتمان های تخصصی و مختلف کارشناسی ارشد، سعی دارد تا همه آنچه را که نیاز دارید تا موفقیت و قبولی شما در کنکور ارشد 1400 تضمین شود را در اختیار شما می گذارند. از طریق لینک های زیر می توانید مطالب بسیار ارزشمندی را در رشته انتخابی تان برای کنکور ارشد 1400 مطالعه کنید.

کنکور ارشد حسابداری 1400

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401

کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401 کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401 برای داوطلبان ارشد ژورنالیسم پزشکی سال 1402 و حتی سال های آینده بسیار اهمیت دارد. آنچه که اهمیت کارنامه های قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی ۱۴۰۱ را برای داوطلبان ارشد ژورنالیسم پزشکی بسیار …

شانس قبلی کنکور ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
شانس قبولی کنکور ارشد ۱۴۰۲

شانس قبولی کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای تعیین شانس قبولی در کنکور ارشد ۱۴۰۲، بدون شک باید از رتبه های قبولی کنکور ارشد سال گذشته یعنی 1401 استفاده کرد. در واقع براساس رتبه ها و محل قبولی داوطلبان سال گذشته در کنکور ارشد، می توان تعیین کرد که شانس قبولی یک …

تخمین قبولی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
تخمین قبولی ارشد 1402

تخمین قبولی ارشد ۱۴۰۲ از نظر معنا و تعریف، تخمین قبولی ارشد ۱۴۰۲ یعنی اینکه من با توجه به رتبه ام چقدر شانس قبولی در کنکور ارشد 1402 را دارم. به نوعی تخمین قبولی در ارشد برای پاسخ به این سوال است که با توجه به رتبه های قبولی سال …