دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1400 و 1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی ۱۴۰۲

مهم ترین اصل در انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی ۱۴۰۲، این است که بدانید با رتبه ای که دارید در چه دانشگاه هایی قبول می شوید. در طول 9 سال سابقه مشاوره ام در کنکورهای ارشد زبان انگلیسی، اصلی ترین موضوعی که باعث می شد تا بتوانم یک انتخاب رشته بسیار دقیق و صحیح را به متقاضیان ارائه کنم، این بوده است که با تحلیل دقیق آخرین رتبه های قبولی ارشد در سال گذشته، دقیقاً مشخص می کنم که در چه دانشگاه هایی قبول می شوند و یا در هر دانشگاه، چقدر شانس قبولی دارند.

تعیین شانس قبولی در انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402

با توجه به اینکه در انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402، مسیر هر داوطلب کاملاً مشخص است، تنها شانس قبولی و نوع چیدمان داوطلب، مهم است. در ارشد زبان انگلیسی، سه گرایش داریم که هر کدام از داوطلبان، فقط برای یکی از آنها تلاش کرده اند. بنابراین دغدغه انتخاب گرایش در انتخاب رشته نهایی ارشد زبان انگلیسی 1402 مطرح نیست.

در ارشد زبان انگلیسی 1402 کلی دانشگاه و یا اصطلاحاً کدرشته داریم که داوطلب ارشد زبان انگلیسی باید بداند که در هر کدام از آنها چقدر شانس قبولی دارد. بیاید ابتدا دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402 را نگاهی بیندازیم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402

برای راحتی کار، دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی ۱۴۰۲ را از بقیه دفترچه انتخاب رشته جدا کرده ام و لینک دانلود را در زیر قرار داده ام.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402 

دیدن دفترچه انتخاب رشته ارشد سال گذشته نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402-1401 

نرم افزار انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402

همانطور که در دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402 مشاهده کردید، تعداد زیادی دانشگاه و دوره دانشگاهی در سه گرایش آموزش زبان انگلیسی، ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی وجود دارد. برای اینکه شانس قبولی داوطلبان ارشد زبان انگلیسی را در تمامی این کدرشته ها تعیین کنیم، راه حلی ساده تر از این وجود ندارد که آخرین رتبه های قبولی هر کد رشته را براساس اطلاعات قبولی های قبلی، تعیین و سپس براساس رتبه داوطلب در گرایش های مختلف ارشد زبان انگلیسی، میزان شانس قبولی داوطلب را مشخص کنیم.

وارد نرم افزار انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402 شوید، رتبه خود را در گرایش های مختلف وارد کنید و سپس، برای همه دانشگاه ها و گرایش ها، شانس قبولی شما تعیین می شود. تعیین این شانس قبولی در 4 سطح انجام خواهد شد.

اگر در کنار نام دانشگاه و گرایش عنوان قطعی درج شد، یعنی قبولی شما در آنجا 100 درصد است و اگر کم احتمال درج شد، یعنی شانس قبولی شما بسیار کم و در حد صفر خواهد بود. در صورتی که خوشبینانه ثبت شده باشد، یعنی شما شانس قبولی دارید ولی به شرطی که اولویت بندی مناسبی داشته باشید و البته خوش شانس هم باشید که رقبای شما که رتبه بهتری از شما دارند، ظرفیت آن را پر نکنند. اگر کلمه پراحتمال درج شده باشد، یعنی اینکه رتبه شما به آخرین رتبه قبولی سال گذشته بسیار نزدیک است و تقریباً در همان محدوده است ولی ممکن است تغییرات عجیب و غریب، قدری شانس شما را کاهش دهد ولی همچنان تا بیش از 80 درصد شانس قبولی خواهید داشت.

اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی ۱۴۰۲

در اولویت بندی انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی ۱۴۰۲، باید بدانید که مهم ترین نکته این است که حتماً معتبرترین و بهترین دانشگاه ها را به ترتیب اعتبار آنها در لیست انتخاب رشته خود قرار دهید. بهترین نوع اولویت بندی، چیدمان براساس اعتبار دانشگاه، در نظر گرفتن هزینه تحصیل و همچنین ارزشمندی یک گرایش است. بنابراین دانستن اعتبار دانشگاهها و ارزشمندی آنها براساس هزینه تحصیل در آنها، بسیار اهمیت دارد.

با توجه به اینکه چیدمان و اولویت بندی انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402 براساس این عوامل برای داوطلبان بی تجربه بسیار سخت است، من و همکارانم در دپارتمان ارشد زبان انگلیسی، تمامی دانشگاه ها و دوره های دانشگاهی را براساس ارزشمندی و اعتبار آنها رتبه بندی کرده ایم. کافیست در نرم افزار انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402، استان هایی را که می خواهید را فیلتر کنید، گرایشی را که می خواهید را فیلتر کنید، دوره های دانشگاهی را که می خواهید را تعیین کنید و سپس از بین آنها، انتخاب هایتان را تیک بزنید و سپس بر روی دکمه اولویت بندی در نرم افزار، کلیک کنید و تمام. حالا شما اولویت بندی همه انتخاب هایتان را براساس اعتبار و ارزش آنها و هزینه تحصیل به تناسب اعتبار دانشگاه را خواهید داشت.

مشاوره انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402

با توجه به اینکه هر داوطلب ارشد زبان انگلیسی، شرایط خاص شخصی و خانوادگی خود را دارد، ممکن است بنا به شرایطش، یک سری از دانشگاه ها را که اعتبار پایینی در رنکینگ کلی دارند را ترجیح بدهد. می تواند در انتخاب رشته نهایی، آنها را بالاتر بیاورد. در هر صورت اگر شما احساس می کنید که شرایط خاص شما نیاز به بررسی بیشتر دارد و باید یک متخصص به طور کامل شرایط شما را بررسی کند و پس از تحلیل شرایط شما، برای شما تصمیمات منطقی بگیرد می توانید از مشاوره های خصوصی دپارتمان زبان انگلیسی مرکز مشاوران تحصیلی استفاده کنید.

مشاوره تخصصی تلفنی انتخاب رشته ارشد 1402

آرشیو دفترچه های انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی

در ادامه آرشیوی از دفترچه های انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی در سال های گذشته را برای دانلود علاقه مندان قرار داده ام تا تغییرات در طول این سالها را ببینند.

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی سال 1401-1400، در زمان انتخاب رشته ارشد و در شهریور ماه منتشر شد و می توانید از طریق لینک زیر، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400 زبان انگلیسی نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1401-1400

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1400-99 را دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 99

سوالات مهم

شانس قبولی من در انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی ۱۴۰۲ چقدر است؟

شانس قبولی شما در انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی ۱۴۰۲، با دقتی بیش از 97 درصد، در نرم افزار انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی مشاوران تحصیلی مشخص می شود.

بهترین نوع اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402، چگونه است؟

بهترین نوع اولویت بندی براساس اعتبار دانشگاه، ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد زبان انگلیسی 1402، این اولویت بندی را دریافت خواهید کرد.

5/5 - (5 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …