دفترچه و راهنمای انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1402
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

راهنمای انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی ۱۴۰۲

قبل از دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی ۱۴۰۲، حتماً سعی کنید این راهنمای خلاصه را مطالعه کنید. مهمترین اصول یک انتخاب رشته صحیح و دقیق ابتدا دانستن شانس های قبولی و سپس اولویت بندی صحیح مبتنی بر هدف است.

شانس قبولی ارشد زبان آلمانی 1402

برای اینکه شانس قبولی خود را در ارشد زبان آلمانی 1402 متوجه شوید باید بدانید که برای سهمیه های آزاد، رتبه در سهمیه اهمیت دارد و در سهمیه های ایثارگری هم رتبه در سهمیه و هم رتبه بدون سهمیه یا رتبه کشوری. با توجه به اینکه شما نیاز به دانستن شانس قبولی ارشد زبان آلمانی 1402 دارید باید از آخرین رتبه های قبولی ارشد 1401 مطلع باشید. رتبه ها در کارنامه ارشد، براساس کد ضریب ها اعلام می شود. شماره کد ضریب ها و گرایش های مربوط به آنها در جدول زیر آمده است.

رشته ها، گرایش ها و زیرگرایشها در انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1402

شماره کد ضریبعنوان رشتهعنوان گرایش
1مترجمی زبان آلمانی
2آموزش زبان آلمانی
3زبان و ادبيات آلمانی

تمامی آخرین رتبه های قبولی ارشد زبان آلمانی توسط دپارتمان زبان آلمانی تعیین شده است و در نرم افزار انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1402، قرار داده شده است. برای استفاده از نرم افزار باید، پس از ورد به نرم افزار، رتبه های خود را وارد کنید و سپس شانس قبولی خود را در همه گرایش ها و دانشگاه های ارشد زبان آلمانی در 4 سطح قبولی قطعی، پر احتمال، خوشبینانه و کم احتمال مشاهده کنید.

قبل از توضیح اهمیت اولویت بندی، بیایید دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی ۱۴۰۲ را دانلود کنید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1402 را از کل دفترچه جدا کرده ایم تا دسترسی شما به آن راحت تر باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی ۱۴۰۲

اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی

در چیدمان انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی، یک سری از عوامل موثر بین همه داوطلبان ارشد زبان آلمانی مشترک هستند و یک سری دیگر شخصی هستند. من با مشترک ها بیشتر کار دارم. عوامل مشترک شامل: اعتبار دانشگاه، بازار کار، کیفیت و ارزش رشته و گرایش، میزان شهریه و هزینه تحصیل و شانس ادامه تحصیل دکتری در ایران و یا خارج از ایران است. قطعاً کسی که تازه کنکور ارشد زبان آلمانی را داده است، از اعتبار همه دانشگاه ها خبر ندارد. شاید چند تایی را بشناسد ولی این همه دانشگاه و گرایش را قطعاً نمی شناسد. 

برای حل این مشکل بسیار پیچیده، یک راه حل ساده را ایجاد کردیم. بله، درست است. برگردیم به همان نرم افزار انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1402. تمامی رشته ها و گرایش ها و دانشگاه ها را براساس همه عوامل مشترک که بیان کردم، برای شما رتبه بندی کرده ایم. این رتبه بندی حاصل ماهها تحقیق و بررسی دانشگاه ها و شرایط کشور بوده است. پس با خیال راحت می توانید در نرم افزار، رشته هایی را که می خواهید را فیلتر کنید، استانی را که می خواهید فیلتر کنید و در نهایت انتخاب هایی را که می خواهید را تیک بزنید و در نرم افزار روی دکمه اولویت بندی بزنید. خود نرم افزار برای شما همه را می چیند. آن هم براساس اعتبار دانشگاه و رشته و گرایش و همچنین شهریه و شانس ادامه تحصیل.

اگر می خواهید عوامل خصوصی و شخصی خود را در این اولویت بندی اعمال کنید، می توانید به سلیقه خودتان دانشگاهی را که اعتبار پایین تری دارد را بالاتر بیاورید. شاید برخی دوست داشته باشند که در استان محل سکونت خودشان قبول شوند.

در ادامه آرشیوی از دفترچه های انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی را برای بررسی تغییرات در طول سال های اخیر قرار داده ایم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1402-1401

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی سال 1402-1401 را می توانید از طریق لینک زیر،دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1402-1401

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1401-1400

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی سال 1401-1400، در زمان انتخاب رشته ارشد و در شهریور ماه منتشر شد و از طریق لینک زیر، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400 زبان آلمانی نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1401-1400

دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1400-99

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 1400-99 را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد زبان آلمانی 99

براساس این دفترچه می توانید، ظرفیت پذیرش ارشد زبان آلمانی را در گرایش های مختلف مشاهده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …