دفترچه و راهنمای انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی 1400 و 1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد ریاضی ۱۴۰۲

براساس تجربه 11 ساله ام در مشاوره کنکورهای کارشناسی ارشد ریاضی، باید بگویم که مهم ترین نکته در انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402 این است:

“حتماً در دانشگاهی که معتبر است قبول شوید، حتی اگر گرایشی باشد که شما دوست ندارید.”

پذیرش بسیار بالا و تعداد پایین داوطلبان ارشد ریاضی در سال ۱۴۰۲، باعث می شود تا شما در نهایت با هر رتبه ای که دارید در یک دانشگاه دولتی قبول شوید. به همین دلیل برای اهدافی مانند مهاجرت و یا ادامه تحصیل تا دکترا، باید بدانید که انتخاب رشته شما در ارشد ریاضی 1402، باید براساس اصولی باشد که در ادامه می گویم. در غیر این صورت شاید بعد از یکی دو سال به شدت پشیمان شوید.

با توجه به اینکه بسیار مهم است که در دانشگاه های تراز اول و بسیار معتبر قبول شوید، دانستن اینکه دقیقاً با رتبه تان در چه دانشگاه های معتبری شانس قبولی قطعی دارید، بسیار اهمیت پیدا می کند. البته ممکن است بعضی به من ایراد بگیرند که گرایش هم بسیار اهمیت دارد، ولی من برای امسال می گویم که به من اعتماد کنید و سعی کنید در بهترین دانشگاه ها قبول شوید.

اگر دغدغه گرایش دارید، چند خطی در ادامه برای شما می نویسم تا دغدغه شما کمتر و یا حتی نابود شود.

راهنمای انتخاب گرایش در ارشد ریاضی 1402

در انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402، کلی گرایش داریم. گرایش های عجیب و غریب هم کم نداریم. اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم، شما در همه گرایش ها، برای مهاجرت و یا مقاصد دیگر شانس دارید ولی تأثیر اعتبار مدرک و دانشگاه، بسیار بیشتر از گرایش است. در ادامه به صورت مختصر یک دسته بندی از گرایش ها به شما می دهم.

محبوبترین گرایش های کلاسیک در ارشد ریاضی: گرایش های جبر و آنالیز و هندسه و گراف ریاضیات محض، گرایش های آنالیز عددی و بهینه سازی ریاضیات کاربردی و ریاضی مالی.

جدیدترین و جذاب ترین گرایش های ارشد ریاضی: بیوانفورماتیک و علوم داده و محاسبات نرم.

سخت ترین گرایش ارشد ریاضی در حین تحصیل: گراف و ترکیبیات و هندسه.

بهترین گرایش های ارشد ریاضی برای مهاجرت: شرایط گرایش هایی همچون علوم داده و رمز و کد و بیوانفورماتیک به دلیل به روزتر بودن حوزه ها، بهتر است ولی د رکل تقریباً همه گرایش های ارشد به نوعی برای مهاجرت، خوب هستند. برای مهاجرت، شما رزومه قوی می خواهید و رزومه قوی هم در دانشگاه های معتبر ساخته می شود.

بهترین گرایش های ارشد ریاضی در بازار کار: بهتر است هیچ صحبتی در این باره نکنم!!!

به سراغ مهم ترین اصل انتخاب رشته ارشد ریاضی ۱۴۰۲ برویم.

شانس قبولی در انتخاب رشته ارشد ریاضی ۱۴۰۲

همانطور که در همین چند خط، بارها و بارها گفتم، قبولی در دانشگاه های معتبرتر، در انتخاب رشته ارشد ریاضی ۱۴۰۲، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین شانس قبولی شما در دانشگاه های بسیار خوب و معتبر، براساس رتبه ای که به دست آورده اید، بسیار بسیار بسیار اهمیت دارد.

ارشد ریاضی، پذیرش بسیار بالایی دارد و تعداد دانشگاه ها و گرایش ها و دوره های مختلف دانشگاهی باعث می شود تا عملاً سرگیجه بگیرید. اما به جای سرگیجه باید بدانید که شما با هر رتبه ای که داشته باشید در نهایت شانس قبولی در یک دانشگاه معتبر را خواهید داشت. بنابراین اگر بدانید که دقیقاً در کدام دانشگاه های معتبر شانس قبولی قطعی دارید، خیلی راحت تر انتخاب رشته می کنید و برای آینده خودتان برنامه ریزی می کنید.

با توجه به تعداد بسیار بالای دانشگاه ها و گرایش ها، تنها راه حل برای دادن دقیق ترین پاسخ به دغدغه شانس قبولی شما، یک نرم افزار دقیق است. البته نرم افزاری که واقعاً دلسوزانه و با تمام انرژی و تعهد، تحلیل دیتا در آن انجام شده باشد. یک سال طول کشید تا من و همکارانم بتوانیم نرم افزار انتخاب رشته ارشد ریاضی را براساس آخرین رتبه های قبولی کنکور ارشد ریاضی پارسال به روزرسانی کنیم و تک تک داده ها را بارها و بارها بررسی و بازبینی کنیم که از دقت و صحت آن خیالمان راحت بشود.

به نرم افزار انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402، بروید، رتبه خود را وارد کنید و سپس دقیقاً به شما گفته می شود در کدام دانشگاه های معتبر شانس قبولی قطعی دارید.

خب این از این. اما چیدن انتخاب ها نیز بسیار اهمیت دارد. شما باید در معتبرترین انتخابتان براساس رتبه ای که دارید، قبول شوید. بنابراین، باید جوری بچینید که در انتخاب رشته نهایی، بالاترین انتخاب های شما، معتبرترین دانشگاه ها به تناسب گرایش ها باشند. بیایید قبل از توضیح این مسئله، دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی را دانلود کنیم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402

برای راحتی کار شما، دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی را از بقیه دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲، جدا کرده ام و برای دانلود در زیر قرار داده ام.

دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402 

دیدن دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی سال گذشته نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402-1401

اولویت بندی انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402

با توجه به اهمیت بسیار بالای اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402، باید مطمئن شوید که انتخاب هایتان را از بالا تا پایین به ترتیب اعتبار و ارزشمندی گرایش چیده باشید. البته که اعتبار دانشگاه بر ارزشمندی گرایش مقدم است. اصولاً درآوردن رتبه بندی این همه دانشگاه و گرایش، د رهمین چند روز انتخاب رشته ارشد ریاضی ۱۴۰۲، غیرممکن است. بنابراین ما یک بخش دیگر نیز به نرم افزار خود اضافه کردیم. در طول این یک سال، دانشگاه ها را رتبه بندی کردیم و براساس ارزشمندی گرایش و البته هزینه های تحصیل، دانشگاه ها را از اول تا آخر چیدیم. منظورم همه دانشگاه ها و همه گرایش ها و همه دوره های دانشگاهی است.

وارد نرم افزار انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402 شوید، استان هایی که می خواهید را فیلتر کنید، گرایش هایی که می خواهید را فیلتر کنید و در نهایت دوره های تحصیلی که می خواهید را فیلتر کنید. انتخاب هایی را که می خواهید را تیک بزنید و بر روی دکمه اولویت بندی، کلیک کنید. خود نرم افزار براساس اعتبار دانشگاه و ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل به تناسب اعتبار دانشگاه و ارزش گرایش، دانشگاه ها را برای شما می چیند.

مشاوره انتخاب رشته ارشد ریاضی ۱۴۰۲

با توجه به حساسیت انتخاب رشته ارشد ریاضی ۱۴۰۲، چند نکته را هم بگویم. بدانید که اعتبار دانشگاه از گرایش مهم تر است ولی اگر بنا به شرایط شخصی و خانوادگی، مجبور هستید که در دانشگاهی با رتبه نسبتاً متوسط قبول شوید، می توانید آن دانشگاه را در انتخاب رشته نهایی خود بالاتر بیاورید. اگر چه توصیه نمی کنم ولی متأسفانه برخی مجبورند به محل سکونت خود نزدیک باشند و یا حتی مشکلات شخصی و خانوادگی خاصی دارند.

نکته دیگر این است که اگر واقعاً می بینید که در هدفگذاری خود دچار تردید هستید، اگر در آینده تحصیلی و زندگی خود، دچار بحران هستید، به من و همکارانم اعتماد کنید. سعی می کنیم با کمال دلسوزی، هر چه از دستمان بربیاید برایتان انجام بدهیم و همه تجربه خود را در اختیارتان بگذاریم. من خودم به شخصه به شدت از وضعیتی که برای رشته بسیار جذاب و پر از چالش ریاضی در ایران پیش آمده است، ناراحتم و به نوعی با مشاوره دادن، سعی می کنم قدری از این وضعیت آشفته را سر و سامان بدهم، البته به اندازه توان و دانش خودم.

مشاوره تخصصی تلفنی انتخاب رشته ارشد 1402

آرشیو دفترچه های انتخاب رشه ارشد ریاضی

در ادامه، آرشیوی از دفترچه های انتخاب رشته ارشد ریاضی را برای دانلود قرار داده ام تا ببینید که در این سال ها چه تغییراتی در کارشناسی ارشد ریاضی ایجاد شده است.

دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی سال 1401-1400، در زمان انتخاب رشته ارشد و در شهریور ماه منتشر شد و می توانید از طریق لینک زیر، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400 ریاضی نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی 1401-1400

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی 1400-99 را دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ریاضی 99

براساس این دفترچه می توانید، ظرفیت پذیرش ارشد ریاضی را در گرایش های مختلف مشاهده کنید.

سوالات مهم

در انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402، دانشگاه مهم تر است یا گرایش؟

اعتبار دانشگاه از ارزشمندی گرایش، اولویت بیشتری دارد.

بهترین نوع اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402، چگونه است؟

بهترین نوع اولویت بندی براساس اعتبار دانشگاه، ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402، این اولویت بندی را دریافت خواهید کرد.

شانس قبولی ام را در انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402 را چطور بفهمم؟

بهترین راه حل برای فهمیدن شانس قبولی در انتخاب رشته ارشد ریاضی 1402، استفاده از نرم افزاریست که طراحی کرده ایم. این نرم افزار براساس آخرین رتبه های قبولی ارشد ریاضی سال گذشته به رزورسانی شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …