تخمین رتبه ارشد 1403 فنی و مهندسی

تخمین رتبه ارشد 1400 گروههای فنی و مهندسی
تخمین رتبه
9

تخمین رتبه ارشد 1403 ویژه گروه فنی و مهندسی

تخمین رتبه ارشد 1403 در گروه های فنی و مهندسی از دیگر گروههای آزمون ارشد متفاوت است. متفاوت بودن تخمین رتبه ارشد در گروههای فنی و مهندسی، به دلیل حجم شرکت کننده ها، سختی بسیار زیاد دروس و از همه مهم تر میانگین درصدهای پایین تر نسبت به رتبه برتر است. تخمین رتبه در آزمونهای ارشد 1403 در گروههای فنی و مهندسی و علوم پایه به دلیل میانگین درصدهای پایین و حجم پایین تر داوطلبان نسبت به گروه های انسانی، از تخمین رتبه های گروه علوم انسانی سخت تر است. هر قدر میانگین درصدها پایین تر باشد، اختلاف بین میانگین درصدها بازه های بسیار کوچکتری می شود و در نتیجه رنج رتبه های تخمینی بسیار باریک می شود. بنابراین، برای تخمین رتبه ارشد 1403 در گروههای فنی و مهندسی باید توجه و دقت ویژه ای داشت.

برای انتخاب رشته ارشد از نرم افزار انتخاب رشته مرکز مشاوران تحصیلی استفاده نمایید.

نرم افزار انتخاب رشته ارشد 

در ضمن، تخمین رتبه ارشد 1403 در رشته های مختلف گروه فنی و مهندسی نیز تفاوتهای بسیار زیادی دارد. تخمین رتبه ارشد عمران تنها با یک کد ضریب و یک رتبه با ارشد مکانیک با تعداد بالای رشته و گرایش ها در کد ضریب های مختلف بسیار متفاوت است. تخمین رتبه ارشد 1403 در گروههای فنی و مهندسی توسط مرکز مشاوران تحصیلی به صورت تخصصی انجام می گیرد. ویژگیهای تخمین رتبه ارشد مرکز مشاوران تحصیلی در رشته های فنی و مهندسی دارای ویژگیهای زیر است:

  1. تسلط کامل مشاوران بر روی درصدها، رتبه ها و ترازهای سال های گذشته: تسلط بر روی ترازها و رتبه های به دست آمده در سالهای گذشته، دقت تخمین رتبه را برای آزمون های ارشد 1403 گروههای فنی و مهندسی بسیار بالا می برد.
  2. اطلاع دقیق از فرمولهای محاسباتی سازمان سنجش: همانطور که سازمان سنجش با محاسبه درصدهای شما در آزمون ارشد، به محاسبه تراز و در نهایت اعلام رتبه در سهمیه و رتبه بدون سهمیه می کند، مشاوران تخصصی مرکز مشاوران تحصیلی با تسلط مطلق روی این فرمولها تمامی جوانب و عوامل را برای تخمین رتبه ارشد 1403 را مورد بررسی قرار می دهند.
  3. اطلاع از ضریب تاثیر دانشگاهها بر روی معدل دواطلب و محاسبه معدل موثر: با استفاده از اطلاعات مربوط به ضریب تاثیر دانشگاه فارغ التحصیلی لیسانس، مشاوران تخصصی تخمین رتبه آزمونهای کارشناسی ارشد، معدل شما را تبدیل به موثر می کنند و سپس با استفاده از فرمول محاسبه تراز براساس تراز علی و معدل موثر، تخمینی دقیق از رتبه ارشد شما برای سال 1403 انجام می دهند.
  4. تحلیل سختی و آسانی سوالات کنکور 1403 نسبت به سالهای گذشته: عاملی که باعث می شود تا تخمین رتبه های نرم افزاری غلط باشند و خطاهای بالایی داشته باشند، عدم تحلیل سوالات کنکور 1403 با سالهای قبل به خصوص سال 98 است. در واقع آسانتر یا سختتر بودن کنکور هر رشته ای در سال 1403 نسبت به سالهای گذشته باعث می شود تا تراز تخمین زده شده و در نهایت رتبه محاسبه شده بسیار متفاوت شود. در واقع ترازی که به دست می آید یا بالاتر و یا پایین تر از مقدار تراز واقعی خواهد بود و در نتیجه تخمین رتبه ای که مستقیماً براساس تراز محاسبه می شود، غلط از آب در می آید.
  5. صبر و حوصله در توجیه و مشاوره به داوطلب: در مشاوره های تخمین رتبه مرکز مشاوران تحصیلی، صبر و حوصله در جا انداختن مفاهیم برای داوطلب بسیار اهمیت دارد. داوطلب علاوه بر تخمین دقیق از رتبه خود، اطلاعاتی را می فهمد که بسیار بر روی دانش او در شرکت مجدد برای کنکور ارشد تاثیرگذار خواهد بود.
  6. تخمین رتبه برای همه گرایشهای یک مجموعه ارشد: در آزمون کارشناسی ارشد، مجموعه های مختلفی وجود دارد که شامل رشته ها و گرایش هستند. مثلا در ارشد مهندسی کامپیوتر، رشته های معماری، نرم افزار، هوش مصنوعی، شبکه، امنیت و محاسبات وجود دارد که تخمین رتبه برای رشته ها و گرایشهای زیر مجموعه نیز باید انجام می شود.

تخمین رتبه ارشد 1403 در گروه فنی و مهندسی در رشته های زیر توسط مشاوران تخصصی تخمین رتبه ارشد انجام می شود. جهت کسب اطلاعات و حتی راهنمای دقیق از چگونگی تخمین رتبه ارشد در رشته خود بر روی لینک مربوط به رشته خودتان کلیک کنید:

تخمین رتبه ارشد نقشه برداری 1403

تخمین رتبه ارشد مهندسی معدن 1403

برای انتخاب رشته ارشد از نرم افزار انتخاب رشته مرکز مشاوران تحصیلی استفاده نمایید.

نرم افزار انتخاب رشته ارشد 

به این مطلب امتیاز دهید
9 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …