برای ارشد چه رشته ای را بخوانم؟

برای ارشد چه رشته ای را بخوانم؟
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته در ثبت نام کنکور ارشد 1402

با توجه به امکان تغییر رشته در کنکور ارشد، بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد 1402 آن را فرصتی می بینند تا از رشته ای که به دلایلی از ادامه دادن آن رضایت ندارند خلاص شوند و رشته ای را که شرایط بهتری را دارد برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. طبیعتاً اصلی ترین سوال در زمان ثبت نام کنکور ارشد 1402، این خواهد بود که “برای ارشد چه رشته ای را بخوانم؟”

ارشد چه رشته ای بخونم!؟

اینکه برای ارشد چه رشته ای را بخوانید به عوامل متعددی بستگی دارد. تا مشخص نکرده باشید که چرا می خواهید برای ارشد رشته دیگری را بخوانید و اصلاً چرا می خواهید در کنکور ارشد شرکت کنید، امکان اینکه بتوانید رشته درستی را از میان لیست رشته های ارشد انتخاب کنید بسیار کم می شود. عواملی که در ادامه تحصیل ارشد و تصمیم برای خواندن ارشد اهمیت دارند، مهم ترین آنها عوامل زیر هستند:

علاقه مندی

بازار کار

راحتی قبولی در کنکور ارشد

ارشد خواندن به شرط علاقه مندی

اینکه برای کنکور ارشد علاقه مندی خود را به رشته ای خاص بدانید کار را برای شما بسیار راحت می کند. اگرچه نظریات خانواده و دوستان و آشنایان به شدت شما را نسبت به علاقه مندی شما منحرف می کنند. اگر می بینید که علاقه مندی تان نسبت به یک رشته از دست رفته است پس بدانید که یا درست آن رشته را نشناخته بوده اید و یا اینکه علاقه مندی خود را درست نفهمیده اید و علاقه مندی شما عملاً ریشه های دیگری داشته است. ریشه هایی مانند درآمد بهتر، امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور، بازار کار بهتر، جایگاه اجتماعی بالاتر. علاقه مندی فارغ از این ریشه هاست. علاقه مندی یعنی اینکه: “فارغ از اینکه آن رشته چه شرایطی داشته باشد، من به دلیل استعداد و مهارتم و کشش درونی به این رشته، آن را دوست دارم.” در این صورت حرفهای دیگران هیچ تأثیری در علاقه مندی شما نخواهد گذاشت.

برای ارشد چه رشته ای بخونم که بازار کار بهتری داشته باشد؟

بسیاری از تغییر رشته ای ها به دنبال رشته هایی هستند که بازار کار بهتری داشته باشند و مانند رشته قبلی خودشان وضعیت نابسامانی در بازار کار نداشته باشد. رشته هایی که بازار کار و شرایط نسبتاً خوبی دارند را می توان در سه دسته کلی تقسیم بندی کرد. 

دسته اول: رشته هایی که نیاز به مهارت های دوره کارشناسی ندارند و یا پایه و بنیان علمی خاصی را از قبل به صورت خیلی شدید نمی طلبند. مانند رشته های مدیریت.

دسته دوم: رشته هایی که نیاز به مهارت های خاصی از دوره کارشناسی دارند و یا پایه خاصی را در بعضی از دروس و مهارت ها می طلبند. رشته هایی مانند کامپیوتر و آی تی.

دسته سوم: رشته هایی که کلاً اسم و رسم در بین افراد جامعه دارند و از نظر بازار کار عموماً تقاضای زیادی دارند. رشته هایی مانند رشته حسابداری و حقوق.

در کل برای اینکه بدانید چه رشته هایی بهترین، پرمتقاضی ترین، محبوبترین رشته های کارشناسی ارشد هستند به مطلب جامع زیر مراجعه کنید.

بهترین، محبوبترین و پرطرفدارترین رشته های ارشد 1402

ارشد چه رشته ای بخونم که راحت قبول بشم؟

هدف بعضی از داوطلبان ارشد این است که مدرک ارشد بگیرند. این افراد دنبال علاقه و بازار کار و شرایط خاص دیگر نیستند و فقط هدفشان این است که یک مدرک ارشد داشته باشند. این افراد می خواهند بدون اینکه درس بخوانند ارشد قبول شوند. این دست رشته ها در کنکور ارشد خوشبختانه وجود دارند ولی باید یک شرط دیگر هم به این راحت قبول شدن در کنکور ارشد اضافه کنند. اینکه راحت بتوانند پس از قبولی در ارشد، مدرک بگیرند و دردسر زیادی برای درس خواندن نکشند.

در مطلب زیر که به راحت ترین رشته ها برای قبولی ارشد می پردازد می توانید این رشته ها را بهتر و بیشتر بشناسید.

راحت ترین رشته برای قبولی ارشد

4.5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …