انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402

قوانین انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402

در این مطلب تلاش دارم تا به سه سوال اساسی در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) پاسخ بدهم. برای پاسخ به این سوالات از 10 سال تجربه خود در مشاوره کنکورهای کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) استفاده می کنم. من سعی کرده ام که خیلی خلاصه ولی دقیق جواب سوالات اساسی شما را بدهم، پس حوصله به خرج بدهید و این مطلب را تا انتها بخوانید و توصیه هایی که گفته ام را انجام دهید.

در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) سه سوال اساسی مطرح است:

سوال اول: “شانس قبولی من در ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) با توجه به رتبه ام چقدر است؟”

سوال دوم: “به طور کلی چطور انتخاب رشته را انجام بدهم؟”

سوال سوم: “روی کدام گرایش های ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) در سال 1402 تمرکز داشته باشم؟”

انتخاب از بین گرایش های ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402

در این بخش می خواهم به مهم ترین سوالات داوطلبان درباره گرایش های ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402 پاسخ بدهم. پاسخ به این سوال، نقش مهمی در نحوه اولویت بندی شما در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) خواهد داشت.

محبوبترین گرایش های ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) از نظر بازار کار: بازاریابی، استراتژی و مالی.

بهترین گرایش ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) برای تغییر رشته ای های انسانی: بازاریابی، رفتار سازمانی و منابع انسانی

بهترین گرایش ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) برای تغییر رشته ای های فنی و مهندسی و علوم پایه: استراتژی، مالی و عملیات و زنجیره تأمین و فناوری و گرایش انرژی

بهترین گرایش ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) برای برون گراها: بازاریابی، رفتار سازمانی و منابع انسانی.

بهترین گرایش ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) برای درون گراها: استراتژی، مالی و عملیات و زنجیره تأمین.

سعی کردم که خیلی خلاصه وار به مهم ترین سوالات درباره گرایش های ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) پاسخ بدهم ولی ممکن است شرایط شما خیلی پیچیده تر از این موارد باشد و اهداف شما خیلی پیچیده باشند. پس توصیه می کنم که در انتخاب گرایش، با من و هم تیمی هایم مشورت کنید. لینک مشاوره اختصاصی با دپارتمان ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) را در زیر گذاشته ام.

شانس قبولی در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ۱۴۰۲

برای تعیین شانس قبولی شما در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ۱۴۰۲، ابتدا باید بدانید که در سهمیه آزاد، رتبه در سهمیه مهم است و در سهمیه های ایثارگری هم رتبه در سهمیه و هم رتبه کشوری شما اهمیت دارد. 

در مجموع، بیش از 700 دانشگاه و گرایش در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402 خواهیم داشت. طبیعی است که تعیین شانس قبولی شما در همه این بیش از 700 دانشگاه و گرایش آن هم براساس رتبه ای که به دست آورده اید، نیازمند یک پردازش کامپیوتری بسیار دقیق است. بنابراین من به کمک سایر همکارانم در دپارتمان ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، یک نرم افزار طراحی کرده ایم. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402، شما رتبه خودتان را به نرم افزار می دهید و نرم افزار، برای تمامی این دانشگاه ها و گرایش ها مقدار شانس قبولی شما را مشخص می کند. این راحت ترین و عملاً دقیق ترین راه برای پاسخ به سوال بسیار مهم شانس قبولی شما در ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) است.

می توانید هم اکنون به نرم افزار مراجعه کنید و یا پس از خواندن این مطلب به سراغ آن بروید. در ادامه نکات جالب تری را برای شما خواهم گفت. قبل از رسیدن به بحث چگونگی انجام انتخاب رشته و انتخاب گرایش های ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، بهتر است دفترچه انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) را با هم دانلود و بررسی کنیم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402 را از کل دفترچه انتخاب رشته ارشد جدا کرده ام و لینک دانلود آن را در زیر برای شما قرار داده ام.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402 (به محض انتشار)

دانلود دفترچه سال گذشته نیز برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) و امور شهری 1402-1401

نحوه انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ۱۴۰۲

منظور از نحوه انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ۱۴۰۲ این است که با توجه به کدرشته های سال ۱۴۰۲ در ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، من چگونه انتخاب های خودم را در فرم سازمان سنجش بچینم. طبیعتاً برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به سوال سوم جواب بدهم. اینکه شما باید روی کدام یک از گرایش های ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) تمرکز کنید. این باعث می شود تا قدری کار انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ساده تر شود.

اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402

حالا می توانم درباره اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ۱۴۰۲ با شما صحبت کنم. برای اولویت بندی صحیح در انتخاب رشته ارشد باید بدانید که اساس چیدمان باید براساس اعتبار دانشگاه و ارزش گرایش ها بر مبنای هدف شما باشد. شما گرایش هایی را که به نظرتان با اهدافتان سازگار است را مشخص کرده اید و حالا باید تلاش کنید تا با توجه به رتبه تان در بهترین دانشگاه ممکن نیز قبول شوید. شما قبل تر از طریق نرم افزار انتخاب رشته، شانس های قبولی خود را متوجه شده اید. حالا باید از بین همه کدرشته های دفترچه انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، 100 تا را انتخاب کنید.

ممکن است شما چند گرایش را در نظر داشته باشید و در نتیجه اولویت بندی شما پیچیده تر نیز می شود چونکه علاوه بر اعتبار دانشگاه ها، نوع چیدن دانشگاه و گرایش نیز اهمیت دارد. برای این کار نیز، یک کار بسیار سخت را انجام داده ایم. همه دانشگاه ها و گرایش ها را ارزشگذاری کرده ایم. این ارزشگذاری براساس اعتبار دانشگاه و ارزش گرایش هاست. عواملی همچون هزینه تحصیل، ادامه تحصیل دکترا، مهاجرت و ارزشمندی گرایش را در نظر گرفته ایم و همه دانشگاه ها و گرایش ها را رتبه بندی کرده ایم. کافیست در نرم افزار انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402، استان هایی که می خواهید را فیلتر کنید، گرایش های که می خواهید را فیلتر کنید، دوره های دانشگاهی که در نظر دارید را فیلتر کنید و از بین آنها، انتخاب ها را تیک بزنید و روی دکمه اولویت بندی در نرم افزار کلیک کنید و خلاص.

البته ممکن است افرادی به خاطر شرایط خاص فردی بخواهند در یک استان نزدیک به محل سکونت خود قبول شوند که در این صورت می توانند دانشگاه آن استان را که ممکن است ارزشگذاری پایین تری نسبت به بقیه استان ها داشته باشد را در انتخاب رشته نهایی خود، بالاتر بیاورند.

مشاوره انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ۱۴۰۲

مجدداً توصیه می کنم که اگر شرایط شما بسیار خاص است و اگر آینده تحصیلی، کاری و کلاً زندگی شما به شدت به انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) وابسته است از مشاوره های من و هم تیمی هایم به صورت خصوصی و اختصاصی استفاده کنید. قطعاً سوالاتی همچون شانس دقیق قبولی شما و اولویت بندی اعتباری دانشگاه ها و گرایش ها ذر نرم افزار پاسخ داده شده است و نیازی نیست برای اینگونه موارد، از مشاوره استفاده کنید ولی ممکن است شرایط شما خیلی پیچیده باشد که در اینجا، طراح نرم افزار است که پاسخ های دقیق تری را براساس روانشناسی شخصیت شما و البته تجربه بسیار زیاد خود به شما خواهد داد.

سوالات مهم

شانس قبولی من در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ۱۴۰۲ چقدر است؟

شانس قبولی شما در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار ۱۴۰۲، با دقتی بیش از 97 درصد، در نرم افزار انتخاب رشته ارشد MBA مشاوران تحصیلی مشخص می شود.

بهترین نوع اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) 1402، چگونه است؟

بهترین نوع اولویت بندی براساس اعتبار دانشگاه، ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد مدیریت کسب و کار 1402، این اولویت بندی را دریافت خواهید کرد.

4.7/5 - (7 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …