انتخاب رشته ارشد 99 در رشته های علوم پایه
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
2

انتخاب رشته ارشد 99 در رشته های علوم پایه

انتخاب رشته ارشد، بعد از انتخاب رشته کنکور سراسری، مهم ترین انتخاب رشته کنکور در ایران به حساب می آید. تعداد داوطلبانی که باید براساس دفترچه انتخاب رشته 99 سازمان سنجش، در کنکور ارشد 99 در گروه های علوم پایه، مثل چند سال گذشته نسبت به سایر گروه های اصلی یعنی گروه های علوم انسانی و گروه های فنی و مهندسی قرار دارد. در رده اول کارشناسی ارشد رشته های گروه علوم انسانی قرار دارد. تعداد داوطلبان ارشد علوم پایه از تعداد داوطلبان کارشناسی ارشد در گروه های هنر، مهندسی کشاورزی و دامپزشکی بیشتر است. تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه در کنکور ارشد 99 به سمت رشته های گروه علوم انسانی و حتی فنی و مهندسی تغییر رشته می دهند. دلیل این تغییر رشته، بدی شرایط بازار کار و البته سختی بسیار زیاد دروس علوم پایه است.

[maxbutton id=”182″]

توجه: برای اینکه مهم ترین نکات را درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 99 را بدانید و همچنین به طور جامع و کامل، انتخاب رشته ای دقیق را انجام دهید، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

داوطلبانی که رشته های علوم پایه را در کنکور ارشد انتخاب می کنند کسانی هستند یا علاقه مند به رشته خود هستند و یا اینکه تغییر مسیر را برای خود غیر منطقی می بینند. دسته ای نیز به سودای رفتن از ایران و اخذ پذیرش از دانشگاه های تراز اول جهان در ارشد رشته های علوم پایه شرکت می کنند. البته پذیرش و اپلای دانشگاه های خارج از کشور برای ارشد رشته های علوم پایه، بسیار خوب و مورد استقبال دانشگاه های جهان است.

حجم داوطلبان کنکورهای ارشد 99 در رشته های علوم پایه

بیشترین تعداد داوطلب کنکور ارشد 99 در رشته های علوم پایه مربوط به کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی، کارشناسی ارشد رشته شیمی، کارشناسی ارشد رشته فیزیک و کارشناسی ارشد ریاضی است.

کارشناسی ارشد بقیه رشته های علوم پایه بسیار بسیار کم است. کارشناسی ارشد رشته هایی مانند زمین شناسی یا همان علوم زمین، آمار، علوم کامپیوتر، زیست گیاهی و زیست جانوری نیز از 1500 الی 2000 نفر بیشتر نمی شود.

[maxbutton id=”182″]

انتخاب رشته ارشد 99 در رشته های علوم پایه

مرکز مشاوره “مشاوران تحصیلی” در سال 99 مانند همیشه خدمات مشاوره انتخاب رشته را توسط دپارتمان های تخصصی کارشناسی ارشد و دکتری رشته های علوم پایه ارائه می دهد. انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 در مجموعه گروه هایعلوم پایه شامل رشته های زیر می باشد. با کلیک بر روی لینک مربوط به رشته ارشد 99 خودتان، می توانید اطلاعات جامعی از انتخاب رشته ارشد رشته خودتان در گروه های علوم پایه در سال 99 به دست بیاورید.

انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 99

انتخاب رشته ارشد شیمی 99

انتخاب رشته ارشد فیزیک 99

انتخاب رشته ارشد آمار 99

به این مطلب امتیاز دهید
2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401

کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401 کارنامه های رتبه و قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی 1402-1401 برای داوطلبان ارشد ژورنالیسم پزشکی سال 1402 و حتی سال های آینده بسیار اهمیت دارد. آنچه که اهمیت کارنامه های قبولی ارشد ژورنالیسم پزشکی ۱۴۰۱ را برای داوطلبان ارشد ژورنالیسم پزشکی بسیار …

شانس قبلی کنکور ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
شانس قبولی کنکور ارشد ۱۴۰۲

شانس قبولی کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای تعیین شانس قبولی در کنکور ارشد ۱۴۰۲، بدون شک باید از رتبه های قبولی کنکور ارشد سال گذشته یعنی 1401 استفاده کرد. در واقع براساس رتبه ها و محل قبولی داوطلبان سال گذشته در کنکور ارشد، می توان تعیین کرد که شانس قبولی یک …

تخمین قبولی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
تخمین قبولی ارشد 1402

تخمین قبولی ارشد ۱۴۰۲ از نظر معنا و تعریف، تخمین قبولی ارشد ۱۴۰۲ یعنی اینکه من با توجه به رتبه ام چقدر شانس قبولی در کنکور ارشد 1402 را دارم. به نوعی تخمین قبولی در ارشد برای پاسخ به این سوال است که با توجه به رتبه های قبولی سال …