انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲- راهنما و نکات سال 1402

انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
111

انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲- راهنما و نکات سال 1402

انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲، مهم ترین مرحله پس از گذراندن کنکور ارشد 1402 است. حتی برخی انتخاب رشته را مهم تر از خود شرایط کنکور ارشد و کارنامه آن می دانند، زیرا معتقدند با یک رتبه بد ولی با یک انتخاب رشته دقیق، شانس قبولی چندین برابر می شود.

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، براساس رتبه و علاقه خود، انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ را انجام می دهند. انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 نیز تفاوتی با انتخاب رشته های سال های قبل ندارد و تنها تفاوت در دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ و تعداد ظرفیت های پذیرش هر رشته و دانشگاه خواهد بود که تقریباً می توان گفت با تغییرات همراه خواهد بود.

در ادامه ابتدا یک راهنمای جامع همراه با لینک های مفید را برای شما ارائه می دهیم و سپس به نکاتی که شاید کمتر مورد توجه قرار دهید می پردازیم.

برای تخمین رتبه ارشد 1402 از نرم افزار تخمین رتبه مرکز مشاوران تحصیلی استفاده نمایید.

نرم افزار تخمین رتبه ارشد 1402

راهنمای انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

راهنمای انتخاب رشته ارشد را با این جمله آغاز می کنیم. بهترین راهنمایی برای انتخاب رشته ارشد این است:

“آنچه را که می خواهید را روی کاغذ بنویسید و سپس به ارزیابی آن بپردازید.”

بنابراین ارزیابی آنچه را که می خواهید را برای شما شرح می دهیم تا بدانید که چگونه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ را با موفقیت انجام دهید. ارزیابی ها را باید از کارنامه ای که سازمان سنجش داده است شروع کنید. در کارنامه شما، رتبه شما درج شده است. رتبه شما نشان می دهد که تا چه حدی به قبولی در دانشگاه و گرایشی که می خواهید نزدیک هستید. بنابراین ابتدا بدانید که با رتبه خود در چه دانشگاه هایی قبولی می شوید. برای این کار ما نرم افزار انتخاب رشته 1402 را آماده کرده ایم که از طریق لینک زیر می توانید وارد آن شده و با زدن رتبه خود شانس های قبولی خود را با سطوح احتمالی مشاهده کنید.

نرم افزار انتخاب رشته ارشد 1402

راهنمای اولویت بندی انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

پس از دانستن اینکه در چه دانشگاه هایی شانس دارید و در چه گرایش هایی بیشترین احتمال قبولی را دارید، حالا نوبت این است که تکلیف خود را مشخص کنید. این تکلیف شامل این است که بدانید که آیا می خواهید با این احتمالات قبولی اصلا انتخاب رشته کنید یا نه؟

پیشنهاد ما این است که حتما انتخاب رشته کنید چون حتی محدودیت محرومیت از شرکت در کنکور ارشد سال بعد یعنی 1402 در صورت قبولی در دوره های روزانه نیز برداشته شده است. پس شما با انتخاب رشته کردن هیچ چیزی را از دست نخواهید داد.

مورد بعدی این است که اولویت بندی خود را مشخص کنید. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد 1402، ما اولویت بندی دانشگاهها را نیز برای شما انجام داده ایم. مورد بعدی این است که چه دانشگاه ها و گرایش هایی را نمی خواهید. آنها را حذف کنید و اولویت بندی دانشگاه ها و گرایش های باقیمانده را از نرم افزار بخواهید.

مورد بعدی این است که شما باید بدانید که اولویت بندی شانس قبولی شما را بیشتر نمی کند. حتما مطلب اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ را با دقت بخوانید.

برای تخمین رتبه ارشد 1402 از نرم افزار تخمین رتبه مرکز مشاوران تحصیلی استفاده نمایید.

نرم افزار تخمین رتبه ارشد 1402

راهنمای کدرشته های انتخاب رشته ارشد 1402

در نهایت پس از این مراحل نوبت وارد کردن کد رشته محل ها در سامانه آنلاین آزمون کارشناسی ارشد 1402 سازمان سنجش است. کدرشته ها در دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ موجود است. کد دانشگاه ها، دوره ها و گرایش هایی را که اولویت بندی کرده اید را از دفترچه بیرون آورده و به همان ترتیب اولویت بندی در کادرهای کدرشته وارد کنید. در جدول زیر دوره ها را مفصل برای شما توضیح داده ایم.

روزانه: دوره رایگان و بهترین نوع دوره در دانشگاه های دولتی و سراسری
نوبت دوم یا شبانه: دوره ای معادل دوره روزانه با همان اعتبار مدرک و عیناً کپی مدرک روزانه در دانشگاه های دولتی اما با پرداخت شهریه
پردیس خودگردان: دوره ای گرانقیمت مخصوص دانشگاه های دولتی و سراسری با قید اسم دوره در مدرک
دانشگاه های پیام نور: دوره ای با پرداخت شهریه مختص دانشگاه های پیام نور
دانشگاه های غیرانتفاعی: دوره ای در دانشگاه های غیرانتفاعی همراه با پرداخت شهریه
دانشگاه های آزاد: دوره ای که در دانشگاه آزاد می گذرانید و باید شهریه بدهید.
دوره های مجازی دانشگاه های دولتی: دوره ای بدون حضور فیزیکی سر کلاس و مجازی با قید نام دوره مجازی در مدرک همراه با پرداخت شهریه
دوره های مجازی دانشگاه پیام نور: دوره های آنلاین دانشگاه پیام نور با پرداخت شهریه
دوره های مجازی دانشگاه های غیرانتفاعی: دوره های دانشگاه غیرانتفاعی به صورت آنلاین با پرداخت شهریه
دوره های مجازی دانشگاه آزاد: دانشگاه آزاد هم دوره مجازی خودش را دارد با پرداخت هزینه تحصیل در آن
دوره های مشترک دانشگاه های دولتی: دوره ای که دانشگاه های دولتی با یک دانشگاه خارجی به وجود آورده اند.
دوره های مجازی ویژه شاغلین: یک دوره مجازی برای کسانی که شاغل هستند با شرایط خاص در دانشگاه های دولتی، پیام نور و آزاد

در ضمن شیوه های آموزشی را هم باید بشناسید. در جدول زیر شیوه های آموزشی را نیز کامل توضیح داده ایم. سه نوع شیوه آموزشی داریم.

آموزشی پژوهشی: دوره نرمال ارشد همراه با واحدهای درسی و پایان نامه
آموزش محور: دوره ای بدون پایان نامه ولی با واحدهای درسی بیشتر و ارائه سمینارهای تحقیقاتی
پژوهشی: دروه ای با واحدهای درسی کمتر ولی واحدهای تحقیقاتی، پژوهشی و سمیناری بیشتر

دوره های آموزش محور، شانس شما برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا پس از قبولی در ارشد 1400، تقریباً به صفر می رساند.

خوشبختانه سازمان سنجش به شما نشان می دهد که کدی که زده اید کدام دانشگاه و کدام گرایش است. پس احتمال اشتباه شما عملاً صفر خواهد بود. حتما خودتان این کار را بکنید نه کافی نت ها یا فردی که در کنار شما ننشسته است.

حالا به شرح نکات مهم در انتخاب رشته ارشد 1402 می پردازیم. هر نکته حاوی مطالب بسیار مهمی است که باعث می شود تا شما انتخاب رشته بسیار خوبی داشته باشید.

نکات انتخاب رشته ارشد 1402

ابتدا نکات انتخاب رشته ارشد 1402 را به صورت تیتروار به شما می گوییم.

  • نقش سهمیه ها در قبولی پس از انتخاب رشته ارشد 1402
  • قوانین خاص دانشگاه ها و مصاحبه های پذیرش
  • تقسیم ظرفیت های مازاد و باقیمانده از سایر سهمیه ها
  • مغایرت معدل پس از قبولی ارشد 1402
  • اصلاحات دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

برای تخمین رتبه ارشد 1402 از نرم افزار تخمین رتبه مرکز مشاوران تحصیلی استفاده نمایید.

نرم افزار تخمین رتبه ارشد 1402

نقش سهمیه ها در قبولی پس انتخاب رشته ارشد 1402

نکته بسیار مهم این است که سهمیه شما روی قبولی شما در انتخاب رشته ارشد خیلی تأثیر دارد. طبیعتاً سهمیه ها را می توان مثل یک مداد جادویی دانست که قبولی ها را جا به جا می کند. طبیعتاً انتخاب رشته یک داوطلب ارشد ۱۴۰۲ با سهمیه 5 درصد ایثارگری و سهمیه 25 درصد ایثارگری با داوطلبی با سهمیه آزاد بسیار متفاوت است. گول خوردن از رتبه پایین در سهمیه مساویست با شکست در انتخاب رشته ارشد 1402. شیوه قبولی با سهمیه ها را در مطلب زیر کامل تر بشناسید.

نقش سهیمه ها در قبولی کنکور ارشد 1402

قوانین خاص دانشگاه ها و مصاحبه های پذیرش

حتماً بخش انتهایی دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ را که حاوی قوانین و ضوابط دانشگاه هایی با شرایط خاص و دارای مصاحبه های پذیرش است را مطالعه کنید. ممکن است ضوابط و شرایط این دانشگاه ها به گونه ای باشد که شما با آنها مطابقت نداشته باشید. بنابراین بهتر است کلا در انتخاب رشته خود آن را وارد نکنید. ممکن است دانشگاهی برای رتبه شما شرایط خاصی را در نظر گرفته باشد و یا در دادن خوابگاه محدودیت داشته باشد و یا جنسیتی خاص را با شرایطی خاص پذیرش کند. بنابراین حتماً ابن شرایط را مطالعه کرده و از آنها آگاه باشید.

تقسیم ظرفیت های مازاد و باقیمانده از سایر سهمیه ها

یکی از مهم ترین نکاتی که کلا یا به آن پرداخته نمی شود و یا اینکه دانشی درباره آن وجود ندارد، تقسیم ظرفیت های مازاد و باقیمانده از سایر سهمیه هاست. به جز سهمیه آزاد که هیچ باقیمانده ای برای سایر سهمیه ها نخواهد داشت، بقیه سهمیه ها دارای این ظرفیت مازاد هستند. مثلاً عدم کسب تراز لازم و یا حدنصاب علمی لازم در سهمیه های ایثارگری باعث می شود تا ظرفیت آن سهمیه به سهمیه آزاد برسد. 

مثال مهم تر این است که سهمیه های 5 درصد و 25 درصد ایثارگری علاوه بر ظرفیت مخصوص خود در ظرفیت های سهمیه های آزاد نیز سنجیده می شوند تا محدودیت در ظرفیت آنها باعث نشود تا رتبه خوبی که در کشور دارند تباه شود.

مغایرت معدل پس از قبولی ارشد ۱۴۰۲

یکی از بزرگترین معضلات داوطلبان پس از قبولی در کنکور ارشد ۱۴۰۲ این خواهد بود که از دانشگاه اخراج می شوند چون که معدل کارشناسی آنها مغایرت دارد. حتما این مغایرت را بشناسید و قبل از اینکه قبولی نهایی شما اعلام شود، این مشکل را برطرف کنید. در مطلب مغایرت معدل کارشناسی ارشد، همه شرایط و نحوه پیگیری را توضیح داده ایم.

اصلاحات دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

از اطلاعیه های سازمان سنجش تا پایان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ غافل نشوید. ممکن است کدرشته هایی که انتخاب کرده اید حذف شده باشند و یا کدرشته های جدید نیز اضافه شده باشد که شما بخواهید آنها را نیز به لیت انتخاب رشته خود اضافه کنید.

برای تخمین رتبه ارشد 1402 از نرم افزار تخمین رتبه مرکز مشاوران تحصیلی استفاده نمایید.

نرم افزار تخمین رتبه ارشد 1402

5/5 - (1 امتیاز)

سلام. خسته نباشید. میخواستم بپرسم اگه کسی دانشگاهی قبول بشه و بعد با اعتراض به اشتباه در انتخاب اولویت به دانشگاه دیگه ای بره، امکان بازگشت به دانشگاه قبلی هست؟

سلام. با توجه به اینکه کمیسیون تغییر دانشگاه اونم برای دوره ارشد بسیار سختگیر هستند و اگر یکبار موافقت کنند برای بار بعدی احتمالش کمه

سلام. میخواستم بدونم سطح دانشگاه کاشان بالاتر هس یا شهرکرد؟ اگه بستگی به رشته داره من رشتم ادبیات هست.

سلام
با رتبه 413 زیر گروه 6 روانشناسی(تربیتی) با تراز 6050 امکان قبولی در دانشگاه سیستان و بلوچستان دوره روزانه یا شبانه چقدره؟

وقت بخیر
رشته ارشد مشاوره
رتبه کل ۲۲۵۴ و در سهمیه ۲۵ درصد ،رتبه ۵۱, شانس سراسری که نیست. آزاد تهران چطور؟

سلام وقتتون بخیر توو ی رشته متالوژی و مواد با رتبه ۱۶۰۰ .۱۷۰۰ در هر کد ۴ کد ضریب شانس قبولی توی آزاد های تهران و دارم؟

سلام ممنون از مطالب خوبتون
دانشگاه ازاد علوم پزشکی تهران تا چه رتبه ای برای میکروب های بیماری زا میگیره؟
کسی اطلاع داره؟

سلام. هر سال متفاوته و سال گذشته به دلیل اینکه حتی با سوابق تحصیلی هم دانشگاه آزاد پذیرش داشت خیلی نوسانات بیشتر شد و عملا خیلی سخته رتبه رو مشخص کرد دقیق ولی با رتبه ای حدود 3500 تا 4000 احتمالا شانس قبولی صد در صد داشته باشید

سلام. من رتبه ی 394 در کد ضریب 3 در گروه مهندسی مکانیک آوردم. میخواستم ببینم چقدر شانس دارم تهران در تبدیل انرژی روزانه قبول بشم؟

سلام. در یکی از دانشگاههای تهران یا خود دانشگاه تهران؟ برای خود دانشگاه تهران شانس ندارید و برای روزانه سایر دانشگاهها مثل بهشتی شانس دارید

سلام. با رتبه 200 زبان شناسی در کد ضریب 1و4 کجا میتونم قبول شم؟ تهران و اصفهان شانس قبولی دارم؟ اخرین رتبه ی مجاز شده 400هست

سلام. با رتبه 536 و تراز 3823 زبان و ادبیات فارسی شانس قبولی تو چه دانشگاهی رو دارم؟ سهمیه ازاد هستم. اخرین رتبه مجاز شده هم 3500هست.

با سلام
من رتبه 156 رشته کارآفرینی کد ضریب 7 با سهمیه 5% فرزند ایثارگری هستم تراز رتبه ام 3810 هست به نظر شما روزانه های تهران رو میتونم کسب کنم

در کامنت قبلیتون فکر کردیم رتبه کلتون رو دادید و نه رتبه در سهمیه تون رو. با این شرایط برای دانشگاههای تهران و در گرایش های رده سوم تا حدود 50 درصد شانس دارید.

با سلام و خسته نباشید یه شما
من رتبه 156 گرایش کارآفرینی با کد ضریب 7 آوردم با تراز 3810 و آخرین رتبه قبولی تو کارنامه برای دوره های روزانه و شبانه زده 1196 به نظر شما من می تونم دانشگاه های تهران رو قبول بشم .
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام بارتبه ۳۶۳با سهمیه ۵درصدی آیا دانشگاه های روزانه را میارم با معدل موثر ۱۹ و خرده ی؟

سلام. احتمال قبولیتون هست به شرطی که از سهمیه 5 ردصد و 25 درصد تا سه نفر حداقل ظرفیت خالی بمونه و اگر خالی نمونه شانس قبولیتون بسیار پایینه

سلام. با 53 در سهمیه و 66 بدون سهمیه سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران یا علامه قبول میشم ؟ منظورم روزانه است ؟

سلام با رتبه 53 در سهمیه و 66 بدون سهمیه سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران یا علامه و یا باهنر قبول میشم ؟ منظورم دوره زپروزانه است آیا شانسی دارم ؟

سلام، لطف می کنید بفرمایید با رتبه ی 9 در سهمیه ی 5درصد و تراز 5210در رشته ی زبان و ادبیات فارسی ضریب 1 امکان قبولی در دانشگاه تهران روزانه را دارم؟ و همچنین رتبه 6 در همان سهمیه در ضریب 3 با تراز 6080 آیا همان شانس را دارم؟
ممنون می شم پاسخ بدین.

با سلام
من در نرم افزار تخمین رتبه درصدهای گسب شده رو زدم تا رتبه منو نشون بده در عین ناباوری رتبه من را ده برابر بزرگتر تخمین زد . یعنی رتبه من در مدیریت دولتی 450 بود ولی نرم افزار بین 3800 تا 4300 تخمین زد

نرم افزار تخمین رتبه، براساس درصدها، ترازها و رتبه های سال 99 تبه تون رو تخمین می زنه و براساس اطلاعات کارنامه های سال 1400 از مهر ماه و آبان ماه به روزرسانی توی نرم افزار انجام میشه.
در واقع درصدهای شما براساس رتبه ها و درصدهای سال 99 تخمین زده شده نه براساس داده ها و سطح سختی و آسونی سوالات کنکور در رشته مدیریت در سال 1400

سلام وقت بخیر.. با رتبه700 روانشناسی در سهمیه پنج درصدی شانس قبولی در دانشگاه های روزانه تهران یا ازاد علوم تحقیقات رو در گرایش بالینی دارم؟؟؟

سلام. برای کدوم گرایش روانشناسی. برای روانشناسی عمومی شانس دارید البته روزانه های دولتی تهران نه ولی علوم تحقیقات و دانشگاههای خوب شهرستان رو دولتی روزانه شانس دارید.
برای دیدن قبولی هاتون در همه دانشگاه های ایران از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنید.
نرم افزار انتخاب رشته ارشد

سلام رتبه 135 کد ضریب 1 رشته روانشناسی را آورده ام آیا امکان قبولی در دانشگاه دولتی تهران را دارم

سلام وقت بخیر
من زیست جانوری
فیزیولوژی رتبه۴۵اوردم
گرایش تکوین ۲۲
خودم فیزیولوژی روبیشتردوست دارم
فقط هم اراک میخوام بنظرتون شانس قبولی دارم
ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام وقت بخیر
به نظر شما ارشد صنایع
ضریب یک تا چهار و رتبه های ۲۰۰ الی ۴۰۰
احتمال قبولی دانشگاه روزانه در تهران یا کرج هست ؟

با رتبه 11000 ارشد حقوق چقدر شانس قبولی تهران رو تو انتخاب رشته ارشد دارم. دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و آزاد هم می رم.

تو انتخاب رشته ارشد اگر گرایش هایی که بقیه کمتر انتخاب می کنند رو تو اولیت های بالاتر بذاریم، شانس قبولیمون بهتر نمیشه؟
ممنون میشم جوابمو بدید.

تو اولویت بندی انتخاب رشته ارشد حتما باید شانس قبولی رو در انتخابهای بالایی نادیده بگیرید. انتخاب های بالایی رو باید از بین دانشگاهها و گرایش های مورد علاقه و با کیفیت بالا انتخاب کنید و انتخابهای اخرتون انتخابهایی باشه که توشون شانس قطعی قبولی دارید. از نرم افزارمون استفاده کنید تا شانس های قبولی قطعی خودتون رو بدونید و در انتها، گرایش ها و دانشگاههای که می خواید رو تیک بزنید تا نرم افزار براساس گرایش و دانشگاهها از خوب به بد براتون بچینه و بعد تصمیم نهایی رو برای چیدمان بگیرید.

سلام. بله شانس قبولی دارید. البته باید ترازتون رو هم اعلام می کردید تا ببینیم حدنصاب 70 درصدی تراز رو آوردید یا نه و بعد با توجه به رتبه تون می تونستیم بگیم ولی رتبه تون شانس قبولی داره و فقط اگر حدنصاب تراز 70 درصدی رو نیازید متاسفانه قبول نخواهید شد با اینکه با رتبه تون امکان قبولی تهران رو دارید.

سلام خسته نباشید.بنظر شما تو گرایش حقوق جزا با درصدهای متون فقه 77.جزا عمومی 66.جزا اختصاصی 81.ایین دادرسی کیفری 76.متون حقوقی سفید و معدل 19.50 حدودا چه رتبه ای میارم و ایا احتمال قبولی دانشگاههای دولتی تهران وجودداره؟؟؟؟

سلام و خسته نباشید
اگر ما در انتخابامون رشته ای که بصورت شناور شرکت کردیم رو در انتخاب های بالاتر قبول بشیم، قبولی ای در رشته اصلی برامون حساب نمی کنن؟ یا هر رشته یک قبولی میدن خودمون انتخاب کنیم؟

دوره پردیس چه فرقی با شبانه از نظر ارزش مدرک داره؟ و این که با مدرک دوره روزانه همون دانشگاه خیلی فرق داره؟ من از نظر مالی مشکلی ندارم. برام سواله که من پردیس یا شبانه دانشگاه تهران مثلا برم بهتره یا روزانه امیرکبیر؟ فارغ از تاثیر هزینه لطفا سوالم رو جواب بدین؟

مدرک شبانه معادل مدرک روزانه است اعتبارش ولی پردیس تو مدرک عنوان پردیس قید میشه و همین اعتبار مدرکش رو کاهش میده. طبیعتاً شبانه تهران و روزانه امیرکبیر خیلی بهتر از پردیس دانشگاه تهرانه

سلام. اگر در کارشناسی از سهمیه استفاده کردیم می تونیم توی ارشدم استفاده کنیم

سلام. بله در هر مقطع به شرط قبولی دروه روزانه یک باز و در صورت قبولی غیر روزانه دوبار می تونید از سهمیه استفاده کنید. شما برای هر کنکوری از مقطعی به مقطع بعد حق استفاده از سهمیه رو با شرط قبولی که گفته شد دارید

شهریه ارشد روانشناسی شبانه دانشگاه های تهران چه قدر میشه. ممنون از تیم مشاوران تحصیلی

سلام. داشتن سهمیه 5 درصد چقد بهمون توی قبولی کمک می کنه؟ مثلا رتبه 1000 برق سهمیه عادی رو چند می کنه؟

سلام. دو تا شانس بهتون میده، یکیش اینه که تو سهمیه 5 درصد شانس دارید و دومیش این که خالی مونده سهمیه 25 درصد هم به سهمیه 5 درصد می رسه. در ضمن هم تو سهمیه 5 درصد بررسی می شوید و هم تو سهمیه آزاد.
مثلا برای ارشد برق اگر رتبه در سهمیه آزاد بشه 1000 با سهمیه 5 درصد میشه حدود 150 ولی توجه داشته باشید که ارزش رتبه 150 سهمیه 5 درصد مثل رتبه 150 سهمیه آزاد نیست و جایگاهتون کمی بهتر از رتبه 700 سهمیه آزاد ارشد برق به حساب میاد.

سلام. کلا مدیریت منابع انسانی تو مقطع دکترا پذبرش پایینی داره که این قبولیشو سخت تر می کنه. در خارج از ایران هم جزء رشته های خوب برای اپالای کردنه از بین رشته های مدیریت

سلام. این شهریه ها اگه امسال وارد شیم تا پایان تحصیل همینه یا هر سال مث ورودی های جدید شهریه ما هم مث اونا زیاد میشه؟ من یجا شنیدم شهریه بر اساس سال ورودیه. تشکر

سلام به تیم متخصص مشاوران تحصیلی
واقعا تنها مرکزی هستین که مشاوراتون تخصصی هستن تو اون حوزه

سلام. خیر. شیوه پژوهش محور پذیرش زیادی نداره و حتی ممکنه پذیرشش در امسال صفر باشه ولی آموزش محور به خاطر وجود دوره های مجازی همچنان پذیرش داره و اعتبار پایینی داره برای ادامه تحصیل دکترا

از لحاظ ارزش مدرک، پردیس دانشگاه ها دارای چه درحه ای از اعتبار است نسبت به دانشگاه آزاد?

با توجه به اینکه مدرک پردیس از دانشگاههای سراسری داده میشه، ارزش بالاتری از دانشگاه آزاد داره و دلیل بالا بودن شهریه هم همین اعتبار و وابسته بودنش به یک دانشگاه سراسری هست.

سلام. دقیقا به اون دانشگاه بستگی داره. مثلا دانشگاههای غیرانتفاعی خاتم و علم و فرهنگ از بهترین دانشگاههای کل کشور هستند. همینطور دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات.

ترازی که تو کارنامه ارشد میاد همون ترازی هست که معدل موثر توش اعمال شده یا تراز خام براساس درصدهامونه؟

تراز در کارنامه ارشد تراز کله که هم تراز معدل موثر توش حساب شده و هم تراز درصدهای کنکور ارشد

111 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …