انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
71

انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402

از آنجایی که فرآیند انتخاب رشته ارشد پرستاری سال 1402، به دلیل وجود سهمیه ها و از همه مهم تر گرایش های بسیار زیاد و خاص بسیار پیچیده و پر نکته است، تلاش کرده ایم تا برای شما یک راهنمای جامع و کامل از انتخاب رشته ارشد پرستاری آماده کنیم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت و کارنامه ارشد پرستاری، موارد لازم برای شروع انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در رشته پرستاری هستند. اما نکات بسیار مهم تری در انتخاب رشته وجود دارد که باعث می شود عدم توجه به آنها، انتخاب رشته اشتباهی را رقم بزند و شما با رتبه ای خوب حتی شانس قبولی خود را در کم طرفدارترین گرایش های ارشد پرستاری به صفر برسانید.

مهم ترین نکات انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402

مهم ترین نکات در انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 را در زیر به صورت خلاصه بیان کرده ایم. بدون درک نکات زیر، هرگز اقدام به انتخاب رشته در ارشد پرستاری نکنید.

  • رتبه شما در سهمیه ثبت نامی در ارشد پرستاری، شاخص تعیین کننده قبولی شماست و رتبه بدون سهمیه ارزش زیادی در انتخاب رشته ارشد پرستاری برای داوطلبان سهمیه ازاد ندارد و صرفاً جهت اطلاع شخص شماست.
  • رتبه کشوری یا بدون سهمیه داوطلبان دارای سهیمه های ایثارگری 5 درصد و یا 25 درصد اهمیت ویژه ای دارد، به خصوص در تخمین شانس قبولی.
  • شما به عنوان داوطلب ارشد پرستاری باید بدانید که مجاز شدن برای انتخاب رشته ارشد پرستاری به هیچ وجه به منزله قبولی شما نخواهد بود.
  • تعداد ظرفیت پذیرش ارشد پرستاری، هزگز به این معنا نیست که شما با رتبه ای کمتر از تعداد ظرفیت پذیرش سال 1402، صد در صد قبول هستید.
  • اگر رتبه شما در سهمیه تان بیشتر از تعداد ظرفیت پذیرش کلی ارشد پرستاری باشد، هرگز به معنای عدم قبولی صد در صد شما نیست.
  • ترتیب اولویت ها در بین گرایش های ارشد پرستاری را باید بدانید. عدم آگاهی و شناخت شما از گرایش های ارشد پرستاری باعث می شود تا شما نه تنها انتخاب رشته بدی داشته باشید، بلکه کل سرنوشت شغلی و ادامه تحصیل شما را با دردسر همراه می کند.
  • دانستن کیفیت دانشگاه ها در گرایش های مختلف ارشد پرستاری و اطلاع از شهریه ها و یا سایر شرایط دانشگاه های علوم پزشکی پذیرنده ارشد پرستاری در انتخاب بهترین دانشگاه ها بیشترین کمک را به شما خواهد کرد.

کارنامه انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402

کارنامه انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402، تفاوتی با ساختار کارنامه های سال گذشته نخواهد داشت. در کارنامه های انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 نیز، مشخصات ثبت نامی شما، سهمیه ای که در آن شرکت کرده اید و نمرات و درصدهای شما در هر درس قید می شود.

تفاوتی که کارنامه ارشد پرستاری و در مجموع رشته های دارای مجموعه ای از رشته ها با کارنامه های ارشد رشته های تکی در وزارت بهداشت دارد این است که برای همه گرایش های شما رتبه تعیین می شود. ارشد پرستاری نیز جزء رشته های با مجموعه و گرایش های متعدد است. کارنامه های انتخاب رشته ارشد پرستاری، بیشترین تعداد نمره تراز و رتبه را دارد.

اطلاعات مهم کارنامه ارشد پرستاری 1402 که باید براساس آنها انتخاب رشته را انجام دهید عبارتند از:

  1. سهمیه: شما در یکی از سهمیه های آزاد، ایثارگری، استعدادهای درخشان و … دسته بندی می شوید.
  2. معدل: معدل شما تا 20 نمره از 100 نمره در رتبه شما تاثیرگذار است. معدل شما نباید بالاتر از معدل کل شما باشد وگرنه قبولی شما لغو می شود.
  3. نمره کل: تراز شما با جمع نمره آزمون کتبی (کنکوری) شما و معدل شما تعیین می شود. در پرستاری، برای همه گرایش ها، نمره کل و یا تراز در کارنامه ارشد پرستاری 1402 درج می شود.
  4. رتبه در سهمیه: در هر سهمیه ای شرکت کرده باشید، رتبه شما براساس رقیبان شما در همان سهمیه تعیین می شود. این رتبه ملاک انتخاب رشته ارشد پرستاری خواهد بود. البته در سهمیه های ایثارگری رتبه بدون سهمیه اهمیت دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم.
  5. رتبه بدون سهمیه: رتبه بدون سهمیه در کارنامه های ارشد پرستاری، برای اطلاع شما از رتبه کل کشوری شماست. یعنی فارغ از اینکه چه سهمیه ای داشته باشید، به شما گفته می شود که در بین همه گروه های داوطلبان ارشد پرستاری و در میان شرکت کنندگان ارشد پرستاری سال 1402، چه رتبه ای به دست آورده اید. رتبه بدون سهمیه یا رتبه کل کشوری در انتخاب رشته ایثارگری بسیار مهم است و برای سهمیه آزاد اهمیتی ندارد.
  6. آخرین رتبه مجاز در سهمیه: اگر رتبه شما پایین تر و یا مساوی آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته باشد، حق انتخاب رشته دارید. ممکن است شما در گرایش داخلی جراحی مجاز به انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 نباشید ولی در گرایش روان پرستاری مجاز باشید. بدانید که آخرین رتبه مجاز در سهمیه، برای هر سهمیه ای متفاوت است. مثلا ممکن است آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در سهمیه آزاد پرستاری، 1500 باشد ولی برای سهمیه 5 درصد ایثارگری، 200 باشد.
  7. مجاز یا غیر مجاز بودن برای انتخاب رشته: در مقابل هر گرایشی با توجه به رتبه شما و آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در سهمیه، نوشته می شود که مجاز به انتخاب رشته هستید یا خیر.

گرایش های ارشد پرستاری در انتخاب رشته 1402

ارشد پرستاری در انتخاب رشته ارشد 1402، به عنوان پر گرایش ترین رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت، سخت ترین انتخاب رشته را نیز دارد. زیاد بودن گرایش ها باعث می شود تا ترافیک رقابت در بعضی از گرایش ها بسیار بالاتر برود و یا ترافیک رقابت در بعضی گرایش ها بسیار پایین باشد. هر قدر فشردگی و جذابیت یک گرایش ارشد پرستاری بیشتر باشد، رتبه های پایین تر موفق به قبولی در ارشد پرستاری 1402 می شوند و هر قدر گرایش کم طرفدارتر باشد، رتبه های نسبتاً بد هم شانی قبولی پیدا می کنند.

ارشد پرستاری داخلی جراحی
ارشد پرستاری مراقبت های ویژه
ارشد پرستاری مراقبت های ویژه کودکان
ارشد پرستاری روان پرستاری
ارشد پرستاری سالمندی
ارشد پرستاری توانبخشی
ارشد پرستاری سلامت جامعه
ارشد پرستاری اورژانس
ارشد مدیریت پرستاری
ارشد پرستاری نظامی
ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان

در انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 با توجه به نوع هر گرایش، شانس و رتبه های قبولی در ارشد پرستاری بسیار متفاوت است. در مجموع 371 کد رشته محل برای انتخاب رشته ارشد پرستاری در سال 1402 وجود دارد که سهم هر گرایش ارشد پرستاری در تعداد کل انتخاب ها اعم از روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

عنوان گرایشتعداد انتخاب ها
ارشد پرستاری داخلی جراحی76
ارشد پرستاری مراقبت های ویژه62
ارشد پرستاری کودکان34
ارشد پرستاری روان پرستاری41
ارشد پرستاری سالمندی38
ارشد پرستاری توانبخشی3
ارشد پرستاری سلامت جامعه40
ارشد پرستاری اورژانس45
ارشد مدیریت پرستاری10
ارشد پرستاری نظامی2
ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان20
جمع کل تعداد انتخاب های ارشد پرستاری 1402371

یعنی اگر شما در تمامی گرایش ها مجاز به انتخاب رشته شده باشید، می توانید 371 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402، وارد کنید.

انتخاب رشته ارشد پرستاری داخلی جراحی

در انتخاب شته ارشد پرستاری داخلی جراحی باید بدانید که ایم گرایش بسیار پر طرفدار است و برای قبولی در آن باید رتبه خوبی داشته باشید. مهم ترین توصیه درباره ارشد داخلی جراحی این است که در انتخاب رشته آن باید به سه نکته توجه داشت:

1- اطلاع از آخرین قبولی های سال گذشته

2- داشتن اطلاعات درست درباره چیدمان و اولویت بندی گرایش پرستاری داخلی جراحی نسبت به سایر گرایش ها

3- الزامی نبودن سابقه کار بالینی در این گرایش باعث می شود تا نسبت به گرایش های دیگر شرایط رقابتی خیلی خاصی داشته باشد.

انتخاب رشته سایر گرایش های ارشد پرستاری

به ترتیب درباره انتخاب رشته سایر گرایش های ارشد پرستاری توضیح داده می شود.

انتخاب رشته ارشد پرستاری مراقبت های ویژه

ارشد مراقبت های ویژه در انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402، یک نکته مهم دارد: داشتن دو سال سابقه بالینی برای آن ضروریست.

در انتخاب رشته ارشد، مراقبت های ویژه بعد از ارشد داخلی جراحی بیشترین مقدار ظرفیت و تعداد انتخاب را دارد. اما در نتیجه لزوم سابقه کار بالینی و علیرغم پر طرفدار بودن آن، تعداد افراد رقابت کننده با آن کمتر از داخلی جراحی می شود. همین یک نکته کافیست تا بدانید که نوع چیدمان در سایر گرایش ها نسبت به گرایش ارشد مراقبت های ویژه به شدت قبولی نهایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

انتخاب رشته ارشد پرستاری کودکان

در انتخاب رشته ارشد گرایش پرستاری کودکان باید بدانید که نسبت به ارشد داخلی جراحی و مراقبت های ویژه، طرفداران کمتری دارد. این امر باعث می شود تا با رتبه های بالاتری نسبت به ارشد داخلی جراحی در آن قبول شوید. امتیاز دیگر ارشد پرستاری کودکان این است که نیازی به دو سال سابقه کار بالینی ندارد.

انتخاب رشته ارشد روان پرستاری

در انتخاب رشته ارشد روان پرستاری 1402، قبولی بار رتبه های بالاتر و نسبتاً متوسط در آن باعث شده است تا در فرم انتخاب رشته داوطلبان پرستاری، جایگاه ویژه ای پیدا کند. قبولی در ارشد روان پرستاری به شدت تحت تاثیر چیده شدن جای آن در اولویت بندی سایر رقبای شما دارد. آگاهی از رتبه های قبولی سال گذشته ارشد روان پرستاری باعث می شود تا شما به بهترین شکل بدانید که ارشد این گرایش از رشته پرستاری را باید کجا بچینید.

انتخاب رشته ارشد پرستاری سالمندی

انتخاب رشته ارشد پرستاری سالمندی نسبت به گرایش ارشد روان پرستاری دو مزیت دارد:

1- ظرفیت و تعداد انتخاب بیشتری دارد.

2- رتبه پذیرشی نزدیک و یا بالاتر نسبت به روان پرستاری دارد.

اینکه ارشد پرستاری سالمندی با ارشد روان پرستاری مقایسه می شود، یکی از مهم ترین نکات انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 می باشد. این دو گرایش در کنار هم چیدمان می شوند و برای رتبه های متوسط رو به پایین بسیار حائز اهمیت است.

انتخاب رشته ارشد پرستاری توانبخشی

ارشد پرستاری توانبخشی، یکی از گرایش های ارشد پرستاری است که بازار کاری سخت ولی بسیار خوب دارد و همیشه متقاضی زیادی برای این گرایش وجود دارد. البته ظرفیت پذیرش بسیار بسیار کمی دارد و همین عامل، انتخاب رشته آن را پیچیده می کند. علاقه مندان به آن باید دقت کنند که می خواهند به جز آن چه گرایش های دیگری را در انتخاب رشته ارشد سال 1402 خود در فرم انتخاب رشته وارد کنند و گرایش های دیگر را نسبت به آن در اولویت چندم قرار دهند.

انتخاب رشته ارشد پرستاری سلامت جامعه

ارشد پرستاری سلامت جامعه، جزء گرایش های کم طرفدار است. بنابراین می توان آن را در جایگاهی بین یا پایین تر از پرستاری سالمندی قلمداد کرد. نکته مهم درباره انتخاب رشته ارشد پرستاری سلامت جامعه این است که هدف گذاری داوطلب پس از فارغ التحصیلی از مقطع ارشد پرستاری، چیست.

انتخاب رشته ارشد پرستاری اورژانس

 

ارشد پرستاری اورژانس مثل ارشد مراقبت های ویژه نیازمند دو سال سابقه کار بالینی است اما برخلاف پرستاری مراقبت های ویژه، طرفداران کمتری دارد. کار پر تنش در اورژانس و البته تجربه های اکثر پرستاران در کارهای اورژانس باعث شده است تا علاقه مندی به آن تحت الشعاع قرار بگیرد.

انتخاب رشته ارشد مدیریت پرستاری

 

انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402، یک گرایش دیگر نیز دارد که نیازمند دو سال سابقه کار بالینی است. این گرایش، ارشد مدیریت پرستاری است. ارشد مدیریت پرستاری مورد توجه آن دسته از داوطلبانی است که سابقه کار خوب و بالایی دارند و می خواهند برای تصاحب مشاغل مدیریتی، مدرک داشته باشند. همین باعث می شود تا علاقه مندان آن گروه خاصی باشند و البته همین گروه خاص اکثراً بنا به دلایلی خاص، رتبه های خوبی کسب نمی کنند.

انتخاب رشته ارشد مدیریت پرستاری به خاطر نوع علاقه مندان به آن و رتبه های آنها که اکثراً رتبه های متوسطی است، بسیار باید با دقت زیاد انجام شود. ظرفیت بسیار پایین آن نیز باعث می شود تا این انتخاب رشته ارشد پرستاری پیچیده تر شود.

انتخاب رشته ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان

ارشد مراقبت های ویژه نوزادان نیز دو سال سابقه کار بالینی نیاز دارد. مراقبت های ویژه نوزادان نسبت به سایر گرایش هایی که نیازمند سابقه بالینی هستند و در درسته گرایش های پر طرفدار قرار می گیرند، یک تفاوت بزرگ دارد. نه محبوبیت و ترافیک رقابتی ارشد مراقبت های ویژه را دارد و نه ترافیک پایین رقابتی اورژانس و مدیریت پرستاری را دارد. حد وسط بودن انتخاب رشته ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزاردان باعث می شود تا قدری انتخاب رشته آن نسبت به سایر گرایش های دارای دو سال سابقه بالینی خاص تر گردد.

انتخاب رشته ارشد پرستاری نظامی

انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 در گرایش ارشد پرستاری نظامی، تقریباً بی دردسرترین نوع انتخاب رشته است. علاقه مندان به آن مشخص هستند و نوع چیدمان آن نیز مشخص است. تنها آگاهی از رتبه قبولی سال گذشته آن برای انتخاب رشته درست و اولویت بندی صحیح آن کفایت می کند.

شانس قبولی ارشد پرستاری 1402

شانس قبولی در ارشد پرستاری 1402 را می توان براساس ظرفیت های پذیرش و قبولی های سال 1401 ارشد پرستاری، تخمین زد. برای این تخمین توجه داشته باشید که تغییرات در ظرفیت های پذیرش و همچنین تعداد شرکت کنندگان ارشد پرستاری در سهمیه های 5 درصد و 25 درصد ایثارگران، می تواند در تخمین های قبولی امسال براساس قبولی های سال گذشته، خطای فاحشی ایجاد کند.

احتمال قبولی ارشد پرستاری 1402 در سهمیه آژاد و ایثارگران

احتمال قبولی در انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 در سهمیه های 5 و 25 درصد ایثارگران به رتبه در سهمیه و اختلاف آن با رتبه کشوری دارد. هر سهمیه ارشد پرستاری باید به صورت جداگانه تحلیل شود. ظرفیت های پذیرش بر روی قبولی های نهایی ارشد پرستاری سال 1402 تاثیرگذار است. دلیل این امر این است که برای سهمیه های 5 درصد و 25 درصد ایثارگران، مبتنی بر ظرفیت پذیرش، تعداد نفرات پذیرفته شده تعیین می شود. به عنوان مثال ممکن است سال گذشته رتبه 2 در سهمیه آزاد ارشد پرستاری، در دوره روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شده باشد. این به این معنا نیست که رتبه 2 سهمیه 25 درصد ایثارگران نیز می تواند در دانشگاه علوم پزشکی تهران قبول شود.

مثلا اگر دانشگاه تهران 20 نفر دانشجوی ارشد پرستاری در سال 1402 بپذیرد، از این 20 نفر، 5 نفر سهمیه داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران است. 1 نفر هم سهم سهمیه 5 درصد ایثارگران خواهد بود. پس در مجموع 6 نفر متعلق می شود به این سهمیه های ایثارگران و 14 نفر باقیمانده متعلق است به سهمیه آزاد.

بهتر است برای درک قوانین سهمیه های ایثارگران در کنکورهای ارشد 1402، به این مطلب مراجعه کنید.

قوانین سهمیه های ایثارگران در کنکورهای کارشناسی ارشد

شهریه های ارشد پرستاری 1402

شهریه تحصیل در دوره های شهریه پرداز ارشد پرستاری به میزان اعتبار و رتبه آن دانشگاه علوم پزشکی در ارشد وزارت بهداشت دارد. هر چقدر دانشگاه علوم پزشکی پذیرنده در ارشد پرستاری، معتبرتر باشد میزان شهریه آن بیشتر خواهد بود. در نهایت میزان حداقلی و حداکثری شهریه های تحصیل در ارشد پرستاری 1402 در یک ترم  از قرار زیر است.

حداقل شهریه9،500،000 تومان
حداکثر شهریه14،000،000 تومان

نرم افزار انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402

نرم افزار انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402، توسط تیم تخصصی مرکز مشاوران تحصیلی، براساس فاکتورهای زیر، دقیق ترین و بهترین انتخاب رشته را برای شما انجام می دهند:

  1. انتخاب رشته براساس تحلیل دقیق رتبه شما در سهمیه
  2. تعیین شانس های قبولی ارشد پرستاری بر مبنای قبولی های سال های گذشته
  3. بررسی شانس قبولی شما در ارشد پرستاری بر مبنای تغییرات ظرفیت های پذیرش سال 1402
  4. تعیین شانس قبوای براساس نوع سهمیه های ایثارگران
  5. اولویت بندی انتخاب رشته ارشد پرستاری براساس شانس قبولی، کیفیت دانشگاه، امکان ادامه تحصیل در دکترا و امکان اپلای کردن

سوالات متداول

تعداد انتخاب ها در ارشد پرستاری در زمان انتخاب رشته چه تعداد است؟

در تعداد انتخاب ها در انتخاب رشته ارشد پرستاری و کلاً ارشد وزارت بهداشت محدودیتی وجود ندارد.

در انتخاب رشته ارشد پرستاری، هر قدر انتخابی را بالاتر بگذاریم شانس قبولی بیشتری داریم؟

خیر. زیرا ابتدا قبولی رتبه های بهتر از شما بررسی می شود تا نوبت به شما برسد.

در انتخاب رشته ارشد پرستاری امکان انتخاب هر گرایشی را داریم؟

بله، اما در نظر داشته باشید که بعضی از گرایش های ارشد پرستاری نیاز به دو سال سابقه بالینی دارد.

4.9/5 - (36 امتیاز)

سلام وقت بخیر
کارشناس اتاق عملی که طرحش توی خود اتاق عمله هم سابقه بالینی براش حساب میشه که بتونه ارشد ویژه بگیره؟یا باید طرحشو تو بخش بگذرونه!؟

سلام وقت بخیر. با رتبه سهمیه آزاد ۲۲۱ داخلی جراحی، ۱۳۵ روان و ۱۵۴ سالمندی و با سهمیه استعداد درخشان با آزمون احتمال قبولی روزانه هر کدوم از گرایش های داخلی جراحی مشهد، سالمندی تهران و روان مشهد چقدر هست؟

باسلام بارتبه 48سهمیه پنج درصدی ورتبه کل 424امکان قبولی درارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی زاهدان وجود دارد؟

سلام لطفا سوالتون رو در محتوای مربوط به مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی بپرسید و از طریق لینک زیر برخی از قبولی های این رشته رو می تونید ببینید.

ببخشید با رتبه در سهمیه آزاد ۲۲۱ داخلی جراحی، ۱۳۵ روان، ۱۵۴ سالمندی و ۱۳۳ سلامت جامعه و با سهمیه استعداد درخشان با آزمون چقدر احتمال داره روزانه هر کدوم از گرایش های داخلی جراحی مشهد، روان مشهد، سالمندی تهران و سلامت جامعه تربیت مدرس قبول بشم؟

سلام وقت بخیر. ببخشید با رتبه در سهمیه آزاد ۲۲۱ داخلی جراحی، ۱۳۵ روان، ۱۵۴ سالمندی و ۱۳۳ سلامت جامعه و با سهمیه استعداد درخشان با آزمون چقدر احتمال داره روزانه هر کدوم از گرایش های داخلی جراحی مشهد، روان مشهد، سالمندی تهران و سلامت جامعه تربیت مدرس قبول بشم؟

سلام وقت بخیر. ببخشید سهمیه استعداد درخشان با آزمون چطور روی نتایج انتخاب رشته تاثیر داره؟
یعنی سهمیه استعداد درخشان با آزمون رتبه در سهمیه آزاد ۲۲۱ داخلی، ۱۳۵ روان، ۱۵۴ سالمندی و ۱۳۳ سلامت جامعه رو معادل با چه رتبه ای پایین میاره؟

سلام. سهمیه استعداد درخشان روی رتبه تاثیر نمی ذاره. چونکه رتبه شما حاصل تراز علمی و تراز معدل موثر شماست. در واقع رتبه برتر بودن شما در دوره لیسانس به صورت کاملاً اتومات در معدلتون و ضریبی که به معدلتون داده میشه لحاظ شده. استعداد درخشان به شما شانس پذیرش بالاتری میده. معادل ده درصد از ظرفیت پذیرش کل به بچه های استعداد درخشان تعلق می گیره که این باعث میشه شما در یک گروه موچیک از بچه های استعداد درخشان برای اون ظرفیتها رقابت کنید. قبولی شما براساس رتبه تون در اون گروه کوچیک سنجیده میشه.

سلام وقت بخیر. ببخشید سهمیه استعداد درخشان با آزمون چطور تو نتایج نهایی تاثیر داره؟ مثلا رتبه سهمیه آزاد ۲۲۱ داخلی، ۱۳۵ روان، ۱۵۴ سالمندی و ۱۳۳ سلامت جامعه رو معادل با چه رتبه ای پایین میاره؟

سلام با رتبه 114 سهمیه 5 درصد و 813 کل در گرایش سالمندی میتونم روزانه و شهریه پرداز قبول بشم ؟ هر دانشگاهی

سلام سلامت جامعه رتبه در سهمیه ۴۶۶۱ و مدیریت پرستاری هم ۴۶۶۱ و روان ۵۳۱۲ و مابقی تا ۵۷۲۹ ایا شانس قبولی در دولتی شهریه پرداز و دارم ؟

سلام وقت بخیر، رتبه من در سهمیه آزاد تو گرایش های داخلی جراحی 221، روان 135 و سلامت جامعه 133 هست با سهمیه استعداد درخشان با آزمون رتبم تو این گرایش ها معادل چه رتبه ای میشه؟
احتمال قبولیم با سهمیه استعداد درخشان با آزمون و با توجه به این رتبه ها در هر کدوم از گرایش های داخلی جراحی و روان روزانه مشهد و گرایش سلامت جامعه تربیت مدرس چقدر هست؟

سلام وقت بخیر، تو انتخاب رشته ارشد پرستاری دانشگاه مهم تره یا گرایش؟ مثلا گرایش داخلی جراحی دانشگاه تیپ دو و سه بهتره یا روان یا بهداشت جامعه دانشگاه تیپ یک؟

طبیعتا بستگی به دو مورد داره. اول ادامه تحصیل برای دکترا و دوم بازار کار. ترجیحتون مشخص می کنه. اگر دکترا باشه دانشگاه مهم تره اگر بازار کار باشه گرایش

با سلام
ببخشید با رتبه داخلی ۳۴۰۳ ،کودکان۳۳۸۵،ویژه ۳۴۰۳ به ترتیب هیچ شانسی در قبولی در گرایش هایش هست؟؟ روزانه و شهریه پرداز و آزاد؟؟

سلام با رتبه 857روان پرستاری ایا کرمان روان پرستاری شانس قبولی دارم شهریه پرداز چطور؟

با سلام و عرض خسته نباشید
۱) با رتبه ۱۹۷ داخلی جراحی ، ۱۹۷ روان پرستاری ، ۱۶۶ سلامت جامعه آیا علوم پزشکی مشهد قبول میشم؟

۲) با رتبه ۱۹۸ توانبخشی آیا علوم پزشکی ایران یا دانشگاه علوم توانبخشی تهران قبول میشم؟

۳) آیا با رتبه ۱۵۲ کودکان دانشگاههای علوم پزشکی تهران قبول میشم؟ کدامشان؟

۴) سالمندی با رتبه ۲۴۳ آیا دانشگاههای علوم پزشکی مختلف تهران و مازندران و بجنورد قبول میشم؟

سپاسگزارم از لطفتون

با سلام امکان داره من با رتبه ۳۷۵کودکان در شهریه پرداز تبریز قبول بشم .سهمیه ۵درصد نیز دارم معدل ۱۷.۰۹

سلام وقت بخیر،،
با میانگین ۵۷/۵۸ میشه امیدی به قبولی در دانشگاه شیراز داشت؟ داخلی جراحی
درصد داخلی جراحی با کلید اولیه ۷۰ اگ تصحیح بشه بیشتره , زبان هم هشتاد و سه درصد معدل ۱۷/۴۴

سلام. لطفا ابتدا با نرم افزار تخمین رتبه، رذتبه حدودیتون رو متوجه بشید و بعد کامنت بدید و رته بتون رو بگید تا شانس قبولیتون رو تو شیرار برای داخلی جراحی ارزیابی کنیم.

سلام و خسته نباشید
موقع اومدن جوابها ارشد پرستاری میشه مزاحمتون بشم و برا انتخاب رشته ازتون راهنمایی بگیریم؟
سپاس

سلام لطفا تعداد شرکت کننده ها وهمچنین حدود رتبه آخرین قبولی های سهمیه 25درصدی رو در ارشد پرستاری اعلام کنید

سلام. تقریبا بین 150 تا 300 شرکت کننده 25 درصدی داریم.
حدود رتبه های سهمیه 25 درصد مهم نیست. ممکنه شما رتبه یک سهمیه 25 درصد ایثارگری ارشد پرستاری باشید ولی کلاً هیچ جا قبول نشید. دلیلش اینه که شما باید اول 70 درصد حد نصاب تراز آخرین قبولی سهمیه روزانه ارشد پرستاری رو در هر کد رشته محل و دانشگاهی به دست آورده باشید.

سلام برای مهاجرت کدام رشته ارشد بهتر هست با توجه به اینکه علاقه خودم روان پرستاری هست

باسلام
با رتبه 1177 داخلی جراحی یا مراقبت های ویژه زابل رو میارم؟
البته شهریه پرداز

سلام و وقت به خیر . میزان حداکثر شهریه رو گفتین ۷ میلیون اما مثلا دانشگاه تهران شنیدم ک ۱۰ تا ۱۵ تومنه این موضوع صحت داره؟ یا اینکه شما میزان شهریه ثابت رو گفتین

سلام خسته نباشید
از نظر آینده شغلی تو گرایش های داخلی و روان و سالمندی چه از نظر هیئت علمی چه از نظر کار در بالین کدوم یکی ارجحیت داره؟
‌آیا داخلی واقعاً در حال اشباع شدنه؟
ممنون

سلام. از نظر بالین خب معلومه که داخلی جراحی.
یه نکته رو حتما در نظر داشته باشید. هیچ پرستاری تو هیچ کجای دنیا بیکار نمی مونه.
از نظر هیئت علمی روان شرایط خوبی داره.

با سلام و درود با رتبه ی ۶۴۵ کل و ۷۵ در سهمیه ۵ درصد ویژه ی نوزادان ،و رتبه ی ۷۴۵کل و ۸۵ در سهمیه ویژه احتمال قبولی در کدوم شهر هارو دارم؟

با سلام
آیابا رتبه 7906 روان پرستاری ،6944 داخلی جراحی ،6674 سلامت جامعه ،8317 کودکان ،7426 پرستاری نظامی ،7797 ویژه نوزادان ،7426 توانبخشی ،6944 اورژانس ،6944 مراقبت های ویژه ،6674 مدیریت پرستاری ،5880 سالمندی و 7686 ویژه کودکان، احتمال قبولی در دانشگاه آزاد با پیام نور یا … دارم .

سلام
با رتبه کل ۴۸۸ داخلی،۵۲۵ کودکان،۳۱۷ بهداشت جامعه،۴۸۸ اورژانس و ۳۱۷ مدیریت پرستاری و ۴۰۸ ویژه نوزادان،شهرکرد ارشد پرستاری چه رشتهای میتونم قبول بشم، آزاد یا دولتی؟

سلام و خسته نباشید
با رتبه کل ۴۸۸ داخلی جراحی و ۵۲۵ کودکان میتونم ارشد داخلی جراحی یا کودکان شهرکرد را بیاورم؟

سلام اخرین رتبه قبولی در دانشگاه دولتی شهریه پزداز و دانشگاه ازاد هرکدام بصورت جداگانه حدودا چند است؟؟

سلام. تقریباً نزدیک به هم هستند و بین 850 تا 950 بدترین دانشگاه های آزاد و شهریه پرداز دولتی در کم طرفدارترین گرایشها، رتبه قبولیشیون هست.

با سلام
با رتبه های بین 180 گرایش سلامت جامعه تا 227 در گرایش سالمندی و داخلی میتونم برای دانشگاه های تهران شانس داشته باشم؟

با سلام
رتبه گرایش های ارشد من بین 180 در سلامت جامعه تا 227 در گرایش های سالمندی و داخلی شده(سهمیه آزاد)… برای دانشگاه های شهر تهران شانس قبولی دارم؟

سلام. برای دانشگاه های تهران روزانه شانسی بین 40 تا 60 درصد دارید. برای اولویت بندی و تعیین همه شانس های قبولیتون می تونید از مشاوران ارشد و دکتری پرستاری استفاده کنید.

سلام وقت به خیر
با رتبه ۲۶۵ روان پرستاری و ۳۴۰ کودکان آیا امکان قبولی توی روزانه تبریز هست؟ شهریه پرداز چطور؟

71 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد پرستاری از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری 1402 دفترچه انتخاب رشته ارشد پرستاری به …

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی پزشکی 1402 دفترچه انتخاب …

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲
انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی ۱۴۰۲ را برای دانلود به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم. برای دانلود دفترچه 1402 انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی از طریق لینک زیر اقدام کنید. دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد بیوشیمی بالینی 1402 دفترچه انتخاب …