انتخاب رشته ارشد عمران 1402
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
36

انتخاب رشته ارشد عمران ۱۴۰۲

انتخاب رشته ارشد عمران ۱۴۰۲، پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه آزمون کارشناسی ارشد عمران از طریق سازمان سنجش شروع می شود. در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 ظرفیت پذیرش ارشد عمران در دانشگاه های مختلف در گرایش های مختلف و یا کد ضریب های مختلف آن آورده شده است. در این دفترچه، نوع دوره های مورد پذیرش نیز به تفکیک دانشگاه و گرایش آمده است. هر کدام از این ظرفیت ها بسته به نوع کد ضریب یا گرایش ارشد عمران، نام دانشگاه و نوع دوره دسته بندی می شوند که با این دسته بندی یک کد رشته محل اختصاص می یابد.

در انتخاب رشته ارشد 1402 در رشته عمران، شما باید این کد رشته محل ها را از دفترچه انتخاب رشته، استخراج و در فرم 100 تایی انتخاب رشته سازمان سنجش اولویت بندی نمایید.

قوانین انتخاب رشته ارشد عمران ۱۴۰۲

قوانین انتخاب رشته ارشد عمران ۱۴۰۲ شامل موارد زیر می باشد:

قانون اول: قانون شناخت، تحلیل و استفاده از اطلاعات کارنامه ارشد عمران

قانون دوم: قانون شناخت کد ضریب ها و گرایش ها

قانون سوم: شانس ها و احتمالات قبولی در ارشد عمران 1402 براساس قبولی های سالهای گذشته

قانون چهارم: قانون تصمیم گیری براساس کیفیت گرایش ها، شهریه ها، چیدمان براساس علاقه یا بازار کار، اعتبار دانشگاه، امکان ادامه تحصیل دکترا و یا اپلای کردن به دانشگاههای خارج از ایران

قانون پنجم: استفاده از اطلاعات دوستان، آشنایان و یا مشاوران و نرم افزارهای انتخاب رشته ارشد عمران

قانون اول: تحلیل کارنامه انتخاب رشته 1402 ارشد عمران

تحلیل درست و دقیق کارنامه انتخاب رشته ارشد عمران 1402، به شما کمک می کند تا بتوانید شانس قبولی خود را به خوبی تخمین بزنید. تحلیل کارنامه ارشد عمران بدون درک سهمیه ها و قوانین قبولی و انتخاب رشته در آنها، چندان کار راحتی نیست. پس باید سهمیه خود را به خوبی بشناسید و تأثیر سایر سهمیه ها در قبولی خود را بدانید. برای سهمیه های آزاد، رتبه در سهمیه مهم است و برای سهمیه های ایثارگری 5 درصد و 25 درصد، رتبه در سهمیه، نمره کل و رتبه بدون سهمیه یا رتبه کشوری ثبت شده در کارنامه های 1402 ارشد عمران، برای انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است.

قانون دوم: کد ضریب ها و گرایش ها ارشد عمران 1402

کد ضریب ها و گرایش های ارشد عمران 1402 براساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد مشخص شده است. ارشد عمران در سال 1402، یک کد ضریب دارد. به تعداد کد ضرایب یک رشته، رتبه در کارنامه های کنکور ارشد 1402 درج می شود. پس در کارنامه ارشد عمران فقط یک رتبه در سهمیه درج می شود.  رشته ها، گرایش ها و شاخه های (زیرگرایش ها) عمران در ارشد 1402، مطابق با جدول زیر است.

رشته ها، گرایش ها و زیرگرایشها در انتخاب رشته ارشد عمران 1402

شماره کد ضریب عنوان رشته عنوان گرایش
1مهندسی عمرانسازه
زلزله
ژئوتکنیک
راه و ترابری
مهندسی و مدیریت منابع آب
مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی
مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی
حمل و نقل
مهندسی و مدیریت ساخت
مهندسی محیط زیست
مهندسی ساختمان های هوشمند
مهندسی خطوط راه آهن
پدافند غیرعاملسازه های دفاعی
طراحی
مهندسی محیط زیستآب و فاضلاب
آلودگی هوا
سواحل
منابع آب
مواد زائد جامد
آلودگی خاک
مهندسی ایمنی راه و ترابری
مهندسی سیستم های محیط زیست
مهندسی ژئوتكنيک زيست محيطی
مديريت آموزشگاهی ويژه هنرستان ها(ويژه فرهنگيان)
مهندسی پدافند غيرعاملطراحی صنعتی

قانون سوم: شانس قبولی ارشد عمران 1402

شانس قبولی ارشد عمران 1402 و یا بهتر است بگوییم رتبه های قبولی در ارشد عمران به چه ترتیب خواهد بود، قانون بسیار مهمی است. شما وقتی که شانس قبولی خودتان را بدانید و دقت تخمین قبولی شما بالا باشد، به سادگی می توانید انتخاب های خود را مدیریت کنید. بهترین اطلاعات برای تعیین شانس قبولی ارشد عمران 1402، اطلاعاتی است که از سال گذشته وجود دارد، یعنی رتبه های قبولی ارشد عمران 1401.

قانون چهارم: اولویت بندی انتخاب رشته ارشد عمران 1402

اولویت بندی گرایش ها، دانشگاه ها و دوره ها در انتخاب رشته ارشد عمران ۱۴۰۲، سخت ترین قانون انتخاب رشته ارشد است. باید دانشگاهها را بشناسید، گرایش ها را تحلیل کنید، علاقه مندی های خود را بشناسید، هدفتان را مشخص کنید، میزان شهریه ها و بودجه خود را تحلیل کنید و در نهایت 100 انتخاب شسته رفته را براساس شانس قبولی، علاقه مندی، بازار کار، اعتبار دانشگاه یا رتبه بندی گرایش و امکان اپلای و ادامه تحصیل اولویت بندی کنید.

قانون پنجم: مشاوره انتخاب رشته ارشد عمران در سال ۱۴۰۲

مشاوره گرفتن برای انتخاب رشته ارشد عمران ۱۴۰۲، صرفاً مختص موسسات نیست. هر کسی که تخصص در ارشد عمران داشته باشد و اطلاعات به روزی داشته باشد و گرایش ها و شرایط بازار کار و یا سایر شرایط آنها را بشناسد، شخصی مطمئن برای مشاوره انتخاب رشته ارشد عمران است.

از هر کسی که می خواهید مشورت بگیرید باید جواب این سوالات را درباره ارشد عمران بداند:

1- شانس قبولی شما براساس رتبه شما

2- تحلیل سهمیه شما و تخمین تأثیر سهمیه ها در قبولی نهایی شما

3- دادن اطلاعات به روز و درست درباره گرایش ها

4- شناخت بازار کار ارشد عمران

5- دانستن رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه های ارشد عمران

6- دانستن میزان شهریه ها و اعتبار و کیفیت دوره ها و دانشگاه های شهریه پرداز

7- تحلیل علایق شما و معرفی گرایش ها و دانشگاه های متناسب با علاقه مندی شما

8- تحلیل هدف شما و اولویت بندی انتخاب رشته

9- شناخت قوانین انتخاب رشته، اولویت بندی و مواد و تبصره های مرتبط با سربازی و غیره

به این مطلب امتیاز دهید

سلام آیا بامجموع درصد 18ومعدل موثر15.95 امکان قبولی درگرایش منابع آب یا سازه های هیدرولیکی یا ژئوتکنیک دانشگاه رازی هست؟؟؟؟

سلام و وقت بخیر عذر میخوام بنده معدل ۱۴/۶۰ مهندسی عمران رو دارم . چه رشته ای برای ارشد عمران مجاز میشم؟! ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام. اگر منظورتون انتخاب رشته ارشد بدون کنکور یا ارشد با سوابق تحصیلی هست باید اسم دانشگاهتون رو هم به مابدید چون معدل موثر هست که تعیین می کنه چخ شانسی برای چه گرایشهایی دارید.
اگر هم منظورتون خود کنکور ارشد هست که فقط با معدل مجاز نمیشید.

سلام من ساله دیگه کنکور ارشد. عمران دارم ،خواستم یه سوالی بپرسم به نظرتون من از سهمیه ۵درصدی برای کنکور ارشد استفاده کنم ؟ چون من برای دانشگاه شریف میخونم الان طبق اماری که تو سایت زده شده رتبه ۲۰سهمیه ۵درصدی شبانه علم و صنعت قبول شده پس عملا اگر من رتبه یک هم بشوم ممکن است به من ظرفیتی نرسد؟ لطفا راهنمایی کنید. ک سهمیه ۵درصدی استفاده کنم یا نه؟

سلام مرسی از وقتتون. دانشگاه آزاد انتخاب من هست. با این معدل چه گرایشی مجاز خواهم شد؟ ممنون از جوابتون

سلام. ببینید برای دوره ارشد با آزمون، فقط و فقط تراز و رتبه شما تعیین کننده مجاز شدنتونه.
اگر منظورتون برای ارشد بدون کنکور یا براساس سوابق تحصیلی یا همون براساس معدل موثر هست، شما حق انتخاب همه گرایشها و دانشگاه های ارشد عمران رو دارید و مجاز هستید تاهر کدوم از کد رشته محل های ارشد عمران رو که تو دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارشد اومده باشه رو انتخاب کنید.

سلام من ساله دیگه کنکور ارشد. عمران دارم ،خواستم یه سوالی بپرسمبه نظرتون من از سهمیه ۵درصدی برای کنکور ارشد استفاده کنم ؟چون من برای دانشگاه شریف میخونمالان طبق اماری که تو سایت زده شده رتبه ۲۰سهمیه ۵درصدی شبانه علم و صنعت قبول شده پس عملا اگر من رتبه یک هم بشوم ممکن است به من ظرفیتی نرسد؟لطفا راهنمایی کنید. ک سهمیه ۵درصدی استفاده کنم یا نه؟

سلام. بله حتما استفاده کنید.
قبلا هم توضیح داده شده. در هر کدوم از سهمیه ها که بهتر قبول بشید اون لحاظ میشه. اگر تو 5 درصدی به خاطر کم بودن ظرفیت به شما ظرفیت نرسه ولی ترازتون از تراز آخرین قبولی سهمیه آزاد بهتر باشه می برنتون تو سهمیه آزاد و به صورت مازاد در اون دانشگاه قبول می شید.

سلام لطفا بفرمایید
در انتخاب بین گرایش مدیریت منابع آب و گرایش حمل و نقل در یک دانشگاه واحد اولویت گزینش نهایی با کدام یک است .

سلام. خیلی بستگی داره به هدف بعدیتون. در کل هر دو گرایش یک سری مزایا و یک سری محدودیت ها دارند. اگر اطلاعات بیشتری بدید درباره شرایط آینده تون و هدفهایی که دارید می تونیم خیلی بهرت و بیشتر راهنماییتون کنیم.

سلام. با توجه به اعلام نتایج، جواب سوالتون رو قطعا گرفتید. متاسفانه به دلیل مشکلاتی که کرونا برامون به وجود آورد نتونستیم به موقع پاسختون رو بدیم.

سلام و تشکر بابت پاسخگویی شما
من رتبم در سهمیه ازاد 475 شده آیا شانس دارم راه و ترابری شبانه امیرکبیر قبول بشم؟؟؟؟
لازمه که بگم بنده پارسال یعنی ارشد 98 رتبم در سهمیه ازاد 670 بود و در همین کدرشته محل با اخرین نفر قبولی 84 نفر فاصله داشتم
باتوجه به اینکه امسال رتبن نسبت به پارسال 195 تا بهتر شده ایا این فاصله 84 نفری رو جبران میکنه؟؟

سلام. با توجه به اعلام نتایج، جواب سوالتون رو قطعا گرفتید. متاسفانه به دلیل مشکلاتی که کرونا برامون به وجود آورد نتونستیم به موقع پاسختون رو بدیم.

سلام ميخواستم بدونم با رتبه ى ١٢٥٢ شانس قبولى گرايش هاى (سازه -ژئوتكنيك-زلزله) تو دانشگاه هاى روزانه ى خوارزمى يا دانشگاه تبريز رو دارم؟

سلام. با توجه به اعلام نتایج، جواب سوالتون رو قطعا گرفتید. متاسفانه به دلیل مشکلاتی که کرونا برامون به وجود آورد نتونستیم به موقع پاسختون رو بدیم.

سلام
من رتبه ۲۸۵ سهمیه ۵ درصدی و ۲۴۰۱ سهمیه آزاد رشته ارشد مهندسی عمران رو کسب کردم،آیا امیدواری برای قبولی در روزانه ها و یا شبانه های( اصفهان) میتونم داشته باشم؟
گرایش مهم نیست و اینکه روزانه های مدنظرم (اصفهان-یزد-شیراز-کاشان-اهواز-گیلان-همدان-قزوین-قم)

سلام
با رتبه 1574 ارشد عمران امکان داره یکی از دانشگاههای تهران قبول شم
گرایش و روزانه شبانه برام مهم میست

سلام
رتبم در کنکور ارشد عمران ۹۹ بدون سهمیه ۵۸۰ با سهمیه ۷۶ شدم
به نظر شما ژئوتکنیک دانشگاه علم و صنعت روزانه میشه قبول شد؟
و اگه نمیشه کجا میشه سراسری تهران قبول بشیم؟

سلام. شانسشو دارید ولی نه صد در صد. بلکه حدود 60 تا 70 درصد. با هدف سراسری های تهران گرایشهایی مثل حمل و نقل و محیط زیست رو شانس دارید و سواحل و بنادر و یا سازه های هیدرولیکی

سلام.ببخشین.میخواسم بدونم با رتبه 1400سهمیه آزاد شانس قبولی در دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته محیط زیست و مدیریت منابع آب رو خواهم داشت ؟؟؟؟

سلام . با رتبه در سهمیه 573 و در بدون سهمیه 630 آیا میتوان در سازه یا زلزله یا خاک دانشگاه نوشیروانی قبول شد ؟
پیشنهاد شما برای انتخاب اول کدام دانشگاست؟
ممنون

سلام برای ارشد مهندسی در سوانح طبیعی با درصدهای زیر چه رتبه ای می‌آورم؟پردیس قبول میشم؟
زبان ۱۶ ریاضی ۶جامدات ۱۴- هیدرو ۲۷ آمار ۰ زمین شناسی ۳۶ ( درصد جامدات منفی چهارده می‌باشد!!)

سلام. به احتمال خیلی زیاد با میانگین درصد حدود 11.83 درصد و احتساب معدل 15 (معدل رو اعلام نکردید) رتبه تون باید بین 200 تا 350 قرار بگیره.
با توجه به قبولیهای سال های گذشته، شانس روزانه و نبت دوم شما بسیار ضعیفه. برای پردیس نزدیک به 70 درصد و برای دوره مجازی تا 90 درصد شانس قبولی دارید.
موفق باشید.

36 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …