قوانین انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402

انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402، پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه آزمون کارشناسی ارشد طراحی صنعتی از طریق سازمان سنجش شروع می شود. در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 ظرفیت پذیرش ارشد طراحی صنعتی در دانشگاه های مختلف در گرایش های مختلف و یا کد ضریب های مختلف آن آورده شده است. در این دفترچه، نوع دوره های مورد پذیرش نیز به تفکیک دانشگاه و گرایش آمده است. هر کدام از این ظرفیت ها بسته به نوع کد ضریب یا گرایش ارشد طراحی صنعتی، نام دانشگاه و نوع دوره دسته بندی می شوند که با این دسته بندی یک کد رشته محل اختصاص می یابد.

در انتخاب رشته ارشد 1402 در رشته طراحی صنعتی، شما باید این کد رشته محل ها را از دفترچه انتخاب رشته، استخراج و در فرم 100 تایی انتخاب رشته سازمان سنجش اولویت بندی نمایید.

قوانین انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402

قوانین انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402 شامل موارد زیر می باشد:

قانون اول: قانون شناخت، تحلیل و استفاده از اطلاعات کارنامه ارشد طراحی صنعتی

قانون دوم: قانون شناخت کد ضریب ها و گرایش ها

قانون سوم: شانس ها و احتمالات قبولی در ارشد طراحی صنعتی 1402 براساس قبولی های سالهای گذشته

قانون چهارم: قانون تصمیم گیری براساس کیفیت گرایش ها، شهریه ها، چیدمان براساس علاقه یا بازار کار، اعتبار دانشگاه، امکان ادامه تحصیل دکترا و یا اپلای کردن به دانشگاههای خارج از ایران

قانون پنجم: استفاده از اطلاعات دوستان، آشنایان و یا مشاوران و نرم افزارهای انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی

قانون اول: تحلیل کارنامه انتخاب رشته 1402 ارشد طراحی صنعتی

تحلیل درست و دقیق کارنامه انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402، به شما کمک می کند تا بتوانید شانس قبولی خود را به خوبی تخمین بزنید. تحلیل کارنامه ارشد طراحی صنعتی بدون درک سهمیه ها و قوانین قبولی و انتخاب رشته در آنها، چندان کار راحتی نیست. پس باید سهمیه خود را به خوبی بشناسید و تأثیر سایر سهمیه ها در قبولی خود را بدانید. برای سهمیه های آزاد، رتبه در سهمیه مهم است و برای سهمیه های ایثارگری 5 درصد و 25 درصد، رتبه در سهمیه، نمره کل و رتبه بدون سهمیه یا رتبه کشوری ثبت شده در کارنامه های 1402 ارشد طراحی صنعتی، برای انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است.

قانون دوم: کد ضریب ها و گرایش ها ارشد طراحی صنعتی 1402

کد ضریب ها و گرایش های ارشد طراحی صنعتی 1402 براساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد مشخص شده است. ارشد طراحی صنعتی در سال 1402، یک کد ضریب دارد. به تعداد کد ضرایب یک رشته، رتبه در کارنامه های کنکور ارشد 1402 درج می شود. پس در کارنامه ارشد طراحی صنعتی فقط یک رتبه در سهمیه درج می شود. رشته ها، گرایش ها و شاخه های (زیرگرایش ها) طراحی صنعتی در ارشد 1402، مطابق با جدول زیر است.

رشته ها، گرایش ها و زیرگرایشها در انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402

شماره کد ضریبعنوان رشتهعنوان گرایش
1طراحی صنعتی
علوم شناختیطراحی و خلاقیت

قانون سوم: شانس قبولی ارشد طراحی صنعتی 1402

شانس قبولی ارشد طراحی صنعتی 1402 و یا بهتر است بگوییم رتبه های قبولی در ارشد طراحی صنعتی به چه ترتیب خواهد بود، قانون بسیار مهمی است. شما وقتی که شانس قبولی خودتان را بدانید و دقت تخمین قبولی شما بالا باشد، به سادگی می توانید انتخاب های خود را مدیریت کنید. بهترین اطلاعات برای تعیین شانس قبولی ارشد طراحی صنعتی 1402، اطلاعاتی است که از سال گذشته وجود دارد، یعنی رتبه های قبولی ارشد طراحی صنعتی 1401.

قانون چهارم: اولویت بندی انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402

اولویت بندی گرایش ها، دانشگاه ها و دوره ها در انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402، سخت ترین قانون انتخاب رشته ارشد است. باید دانشگاهها را بشناسید، گرایش ها را تحلیل کنید، علاقه مندی های خود را بشناسید، هدفتان را مشخص کنید، میزان شهریه ها و بودجه خود را تحلیل کنید و در نهایت 100 انتخاب شسته رفته را براساس شانس قبولی، علاقه مندی، بازار کار، اعتبار دانشگاه یا رتبه بندی گرایش و امکان اپلای و ادامه تحصیل اولویت بندی کنید.

قانون پنجم: مشاوره انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی در سال 1402

مشاوره گرفتن برای انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی 1402، صرفاً مختص موسسات نیست. هر کسی که تخصص در ارشد طراحی صنعتی داشته باشد و اطلاعات به روزی داشته باشد و گرایش ها و شرایط بازار کار و یا سایر شرایط آنها را بشناسد، شخصی مطمئن برای مشاوره انتخاب رشته ارشد طراحی صنعتی است.

از هر کسی که می خواهید مشورت بگیرید باید جواب این سوالات را درباره ارشد طراحی صنعتی بداند:

1- شانس قبولی شما براساس رتبه شما

2- تحلیل سهمیه شما و تخمین تأثیر سهمیه ها در قبولی نهایی شما

3- دادن اطلاعات به روز و درست درباره گرایش ها

4- شناخت بازار کار ارشد طراحی صنعتی

5- دانستن رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه های ارشد طراحی صنعتی

6- دانستن میزان شهریه ها و اعتبار و کیفیت دوره ها و دانشگاه های شهریه پرداز

7- تحلیل علایق شما و معرفی گرایش ها و دانشگاه های متناسب با علاقه مندی شما

8- تحلیل هدف شما و اولویت بندی انتخاب رشته

9- شناخت قوانین انتخاب رشته، اولویت بندی و مواد و تبصره های مرتبط با سربازی و غیره

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …