انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی (اهل تسنن)

قوانین انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی (مخصوص اهل تسنن)
کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی

انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی، پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه آزمون کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی از طریق سازمان سنجش شروع می شود. در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ظرفیت پذیرش ارشد الهیات و معارف اسلامی در دانشگاه های مختلف در گرایش های مختلف و یا کد ضریب های مختلف آن آورده شده است. در این دفترچه، نوع دوره های مورد پذیرش نیز به تفکیک دانشگاه و گرایش آمده است. هر کدام از این ظرفیت ها بسته به نوع کد ضریب یا گرایش ارشد الهیات و معارف اسلامی، نام دانشگاه و نوع دوره دسته بندی می شوند که با این دسته بندی یک کد رشته محل اختصاص می یابد.

در انتخاب رشته ارشد در رشته الهیات و معارف اسلامی، شما باید این کد رشته محل ها را از دفترچه انتخاب رشته، استخراج و در فرم 100 تایی انتخاب رشته سازمان سنجش اولویت بندی نمایید.

قوانین انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی

قوانین انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی شامل موارد زیر می باشد:

قانون اول: قانون شناخت، تحلیل و استفاده از اطلاعات کارنامه ارشد الهیات و معارف اسلامی

قانون دوم: قانون شناخت کد ضریب ها و گرایش ها

قانون سوم: شانس ها و احتمالات قبولی در ارشد الهیات و معارف اسلامی براساس قبولی های سالهای گذشته

قانون چهارم: قانون تصمیم گیری براساس کیفیت گرایش ها، شهریه ها، چیدمان براساس علاقه یا بازار کار، اعتبار دانشگاه، امکان ادامه تحصیل دکترا و یا اپلای کردن به دانشگاههای خارج از ایران

قانون پنجم: استفاده از اطلاعات دوستان، آشنایان و یا مشاوران و نرم افزارهای انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی

قانون اول: تحلیل کارنامه انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی

تحلیل درست و دقیق کارنامه انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی ، به شما کمک می کند تا بتوانید شانس قبولی خود را به خوبی تخمین بزنید. تحلیل کارنامه ارشد الهیات و معارف اسلامی بدون درک سهمیه ها و قوانین قبولی و انتخاب رشته در آنها، چندان کار راحتی نیست. پس باید سهمیه خود را به خوبی بشناسید و تأثیر سایر سهمیه ها در قبولی خود را بدانید. برای سهمیه های آزاد، رتبه در سهمیه مهم است و برای سهمیه های ایثارگری 5 درصد و 25 درصد، رتبه در سهمیه، نمره کل و رتبه بدون سهمیه یا رتبه کشوری ثبت شده در کارنامه های ارشد الهیات و معارف اسلامی، برای انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است.

قانون دوم: کد ضریب ها و گرایش ها ارشد الهیات و معارف اسلامی

کد ضریب ها و گرایش های ارشد الهیات و معارف اسلامی براساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد مشخص شده است. ارشد الهیات و معارف اسلامی در سال ، هفت کد ضریب دارد. به تعداد کد ضرایب یک رشته، رتبه در کارنامه های کنکور ارشد درج می شود. پس در کارنامه ارشد الهیات و معارف اسلامی هفت رتبه در سهمیه درج می شود. رشته ها، گرایش ها و شاخه های (زیرگرایش ها) الهیات و معارف اسلامی در ارشد ، مطابق با جدول زیر است.

رشته ها، گرایش ها و زیرگرایشها در انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی

کد ضریبعنوان رشتهعنوان گرایش
1فقه شافعی
فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی
فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی
فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی

قانون سوم: شانس قبولی ارشد الهیات و معارف اسلامی

شانس قبولی ارشد الهیات و معارف اسلامی و یا بهتر است بگوییم رتبه های قبولی در ارشد الهیات و معارف اسلامی به چه ترتیب خواهد بود، قانون بسیار مهمی است. شما وقتی که شانس قبولی خودتان را بدانید و دقت تخمین قبولی شما بالا باشد، به سادگی می توانید انتخاب های خود را مدیریت کنید. بهترین اطلاعات برای تعیین شانس قبولی ارشد الهیات و معارف اسلامی ، اطلاعاتی است که از سال گذشته وجود دارد، یعنی رتبه های قبولی ارشد الهیات و معارف اسلامی .

قانون چهارم: اولویت بندی انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی

اولویت بندی گرایش ها، دانشگاه ها و دوره ها در انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی ، سخت ترین قانون انتخاب رشته ارشد است. باید دانشگاهها را بشناسید، گرایش ها را تحلیل کنید، علاقه مندی های خود را بشناسید، هدفتان را مشخص کنید، میزان شهریه ها و بودجه خود را تحلیل کنید و در نهایت 100 انتخاب شسته رفته را براساس شانس قبولی، علاقه مندی، بازار کار، اعتبار دانشگاه یا رتبه بندی گرایش و امکان اپلای و ادامه تحصیل اولویت بندی کنید.

قانون پنجم: مشاوره انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی در سال

مشاوره گرفتن برای انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی ، صرفاً مختص موسسات نیست. هر کسی که تخصص در ارشد الهیات و معارف اسلامی داشته باشد و اطلاعات به روزی داشته باشد و گرایش ها و شرایط بازار کار و یا سایر شرایط آنها را بشناسد، شخصی مطمئن برای مشاوره انتخاب رشته ارشد الهیات و معارف اسلامی است.

از هر کسی که می خواهید مشورت بگیرید باید جواب این سوالات را درباره ارشد الهیات و معارف اسلامی بداند:

1- شانس قبولی شما براساس رتبه شما

2- تحلیل سهمیه شما و تخمین تأثیر سهمیه ها در قبولی نهایی شما

3- دادن اطلاعات به روز و درست درباره گرایش ها

4- شناخت بازار کار ارشد الهیات و معارف اسلامی

5- دانستن رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه های ارشد الهیات و معارف اسلامی

6- دانستن میزان شهریه ها و اعتبار و کیفیت دوره ها و دانشگاه های شهریه پرداز

7- تحلیل علایق شما و معرفی گرایش ها و دانشگاه های متناسب با علاقه مندی شما

8- تحلیل هدف شما و اولویت بندی انتخاب رشته

9- شناخت قوانین انتخاب رشته، اولویت بندی و مواد و تبصره های مرتبط با سربازی و غیره

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …