اشتباهات در انتخاب رشته کنکور سراسری 99

اشتباهات احساسی و اطلاعاتی در انتخاب رشته کنکور 99
انتخاب رشته کنکور سراسری
8

اشتباهات در انتخاب رشته کنکور سراسری به دو دسته تقسیم می شود:

دسته اول: اشتباهات در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و نیاز به ویرایش فرم انتخاب رشته از طریق پیگیری و درخواست از سازمان سنجش

دسته دوم: اشتباهات رایج و پنهان در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 که به دلایل خانوادگی، احساسی و عدم داشتن اطلاعات درست به وجود می آید.

اشتباه در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99

بارها پیش آمده است که داوطلب ها به دلیل اشتباهات زیر مجبور می شوند که فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند و از طریق سازمان سنجش پیگیری کنند تا فرم انتخاب رشته آنها را ویرایش کند. اگر ویرایش انتخاب رشته باز باشد که وارد فرم انتخاب رشته آنلاین می شود و به راحتی ویرایش را انجام می دهد. اگر فرصت انتخاب رشته کنکور 99 به پایان رسیده باشدو داوطلب در این موارد متوجه اشتباه خودش می شود و باید سریعاً اقدام کند حتی با مراجعه حضوری به سازمان سنجش

1- زدن کد غلط در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 به خاطر بی دقتی

2- اولویت بندی غلط کد رشته ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و نیازمند جابجایی اولویت بندی ها

3- نزدن یک سری کد رشته در فرم انتخاب رشته و نیاز به اضافه کردن آن کد رشته ها

4- نیاز به حذف یک سری کد رشته های زده شده در فرم انتخاب رشته

در تمام این موارد داوطلب باید براساس دستورالعمل زیر، فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کند.

ابتدا وارد سیستم آنلاین سازمان سنجش بشود و از طریق منوی سمت چپ سایت سازمان سنجش، از گزینه ورد به سیستم پاسخگویی وارد سایت سازمان سنجش بشود.

در سیستم آنلاین پاسخگویی، شما امکان ارسال درخواست، ارسال پیام، پیگیری درخواست و پیام را خواهید داشت. برای ویرایش اشتباهات خودتان باید از طریق سیستم پاسخگویی اقدام کنید.

ورود به سایت سنجش برای درخواست از سازمان سنحش

سپس باید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

ورود به سایت: اگر از قبل عضو سایت شده اید.

عضویت در سایت: اگر تا به حال در سایت سنجش عضو نشده اید.

برای ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش شما باید عضو سایت باشید. اگر عضو نیستید از گزینه عضویت در سایت و اگر عضو هستید از گزینه ورود به سایت استفاده کنید.

ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

پس از عضویت در سایت، شما نام کاربری (ایمیل یا شماره همراه) و رمز عبور خواهید داشت که می توانید از طریق آنها هر بار که خواستید وارد سایت بشوید و درخواست خودتان را پیگیری کنید.

عضویت در سایت سنجش برای ارسال درخواست و پیام شما به سازمان سنجش است. فرم عضویت سازمان سنجش، شامل اطلاعات فردی و شناسنامه ای شماست. توجه کنید که پس از ثبت نام، به جز نام، نام خانوادگی و نام پدر، سایر بخش ها قابل ویرایش خواهند بود.

فرم عضویت در سایت سازمان سنجش

پس از عضویت از منوی سمت راست گزینه درخواست جدید را انتخاب می کنید.

پس از عضو شدن در سایت سنجش، شما یک پنل کاربری خواهید داشت. در پنل کاربری سازمان سنجش، منویی در سمت راست وجود دارد که اولین گزینه آن، ارسال درخواست جدید است.

پنل کاربری سازمان سنجش پس از عضویت در سایت سنجش

سپس سازمان سنجش از شما می خواهد که آزمون و سال آزمون را انتخاب کنید و دکمه جستجو را بزنید.

با زدن ارسال درخواست جدید، باید نوع آزمون و سال آن را انتخاب کنید. براساس این انتخاب ها، سازمان سنجش برای شما عناوین مرتبط با آن آزمون را نشان می دهد و شما می توانید یکی از عناوین را که مرتبط با درخواست شماست انتخاب کنید.

ارسال درخواست بر مبنای آزمون و سال آزمون

یک سری گزینه به شما نمایش داده می شود. یک سری از آنها قفل است و یک سری دیگر قفل نیست و امکان ارسال درخواست دارد. در هر صورت یک گزینه همیشه باز است و آن گزینه عمومی است که باید بر روی انتخاب آن کلیک کنید.

از بین موضوعاتی که سنجش تعیین کرده است باید موضوعی را انتخاب کنید تا بتوانید ارسال درخواست جدید را انجام دهید. در درخواست ارسال جدید، سازمان سنجش به شما چند عنوان را پیشنهاد می کند. شما باید عنوانی را انتخاب کنید که با موضوع درخواست شما همخوانی دارد. اگر عنوان مشابهی وجود نداشت از عنوان عمومی استفاده کنید.

درخواست جدید از سازمان سنجش برای پیگیری اتنتخاب رشته

یک فرم دیگر برای شما باز می شود. شما نوع مشکل، عنوان درخواست و متن پیام خودتان را وارد می کنید و کد امنیتی را می زنید و حالا کار تمام شده است.

در فرم ارسال درخواست جدید شما باید درخواست خود را از سازمان سنجش مطرح کنید. در فرم ارسال درخواست جدید برای سازمان سنجش باید نوع مشکل خود را از منوی سایت سنجش انتخاب کنید. عنوان پیام و درخواست خود را بنویسید. پیام خود را بنویسید. کد امنیتی را بزنید و با دکمه تایید، مرحله ارسال درخواست را انجام دهید. نمونه ای از فرم را برای شما در عکس زیر پر کرده ایم.

نوشتن درخواست برای سازمان سنجش

در دفعات بعدی از بخش ورود به سایت، درخواستتان را پیگیری می کنید. هر بار که وارد بشوید، باید از بخش درخواست ها و پاسخ استفاده کنید و وضعیت پاسخگویی به سوال و درخواستتان را مشاهده و بررسی کنید.

درخواست ها و پیام های خود را می توانید از این بخش از منوی سایت سنجش پیگیری کنید. وقتی درخواستی را در سایت سازمان سنجش ثبت کرده اید، سازمان سنجش یکی از وضعیت های در صف بررسی، بررسی توسط کارشناسان و پاسخ داده شده را برای درخواست شما در نظر می گیرد.

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش- درخواست ها و پاسخ ها

یک سری گزینه دیگر هم وجود دارد که شما از طریق آنها می توانید سوالات متداول و زیاد پرسیده شده از سنجش را مطالعه کنید، مشخصات ثبت نامی خودتان را ببیند و در صورت نیاز ویرایش کنید و یا رمز عبور خودتان را تغییر بدهید.

سوالات متداول، سوالاتی هستند که از سازمان سنجش بسیار پرسیده می شوند. شاید سوالی که شما دارید، از جمله سوالات متداول و پر تکرار باشد. این قسمت از منوی پنل کاربری سایت سنجش برای مطالعه و جستجوی سوالات متداول است.

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش- سوالات متداول

پس از ورود به سایت سازمان سنجش و با استفاده از گزینه مشخصات فردی می توانید مشخصات فردی خود را در سایت سازمان سنجش ویرایش کنید. 

مشخصات فردی از قبیل نام، نام خانوادگی و نام پدر قابل ویرایش نیست. اما گزینه های تاریخ تولد، تابعیت، کد ملی، شماره تلفن همراه، استان، آدرس و پست الکترونیکی قابل ویرایش هستند.

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش- تغییر مشخصات فردی

از منو، گزینه تغییر رمز عبور برای عوض کردن رمز عبور است. رمز عبور قبلی را وارد می کنید، رمزی را که می خواهید را دو بار وارد می کنید و بر روی دکمه تایید کلیک می کنید.

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش- تغییر رمز عبور

اگر بازه ویرایش انتخاب رشته کنکور 99 به پایان رسیده باشد شما باید از بخش عمومی حتما درخواستتان را ارسال کنید.

در نهایت اگر به نتیجه نرسیدید باید درخواست کتبی خودتان را بنویسید و به سازمان سنجش به صورت حضوری مراجعه کنید و در نهایت با پیگیری های زیاد، اشتباهات فرم انتخاب رشته خودتان را ویرایش کنید.

فراموشی رمز عبور ورود به سایت سازمان سنجش

اشتباهات احساسی و اطلاعاتی در انتخاب رشته کنکور 99

اشتباهات احساسی و اطلاعاتی در انتخاب رشته کنکور 99

اشتباهات در انتخاب رشته کنکور سراسری 99

انتخاب رشته کنکور به دلایل زیر بسیار اهمیت پیدا می کند. اشتباهات شماست که باعث این همه اهمیت می شود.

  1. علایق هر داوطلب نسبت به داوطلب دیگر متفاوت است. علایق اشتباه، همیشه دردسرساز بوده اند. درست است که انتخاب رشته باید براساس علاقه باشد، اما علاقه غلط تصمیمات جبران ناپذیر را رقم می زند. پس براساس علاقه باید انتخاب رشته کرد ولی باید اول علاقه درست را تشخیص داد.
  2. براساس استعدادهایتان انتخاب رشته کنید. اگر استعداد شما در انتخاب رشته لحاظ نشود، به مسیری می افتید که باید همیشه زجر بکشید. استعداد شما بسیار اهمیت دارد. از علاقه مهم تر استعدادهای شماست. استعدادهایتان را در انتخاب رشته 99 جدی بگیرید.
  3. باورهای غلط را در انتخاب رشته کنکور سراسری وارد نکنید. باورهای غلط شما باعث می شود تا بعداً از همه عقاید و باورهای خود بیزار شوید. باورها و نظرات درستی داشته باشید.
  4. تعصب بیجا نداشته باشید. نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری خودتان به هیچ وجه تعصب بیجا نداشته باشید. تعصب یعنی اینکه به خاطر یک لجبازی، انتخاب هایی را انجام دهید که شما را کلاً وارد یک سیکل باطل کند. تعصب روی رشته، تعصب روی دانشگاه، تعصب روی شهر، تعصب روی عقاید، تعصب روی تصمیم. همه تعصبات به شما آسیب می زنند. تعصب، عقل شما را کور می کند. انتخاب رشته کنکور سراسری باید با عقل و منطق باشد.
  5. احساساتی عمل نکنید. بسیاری از داوطلبان، احساسی انتخاب رشته می کنند. سال 99، قرار است سکوی پرتاب شما باشد. با احساسات خود، انتخاب رشته کنکور خود را به تباهی نکشید. نمونه ای از انتخاب رشته اشتباه به خاطر احساسات این است: شما به خاطر لجبازی و برای اثبات شخصیت مستقل خودتان، فقط و فقط روی انتخاب خود اصرار می کنید. بگذارید کسانی که منطقی هستند، احساس شما را تحلیل کنند. بدانید که احساسات بیشتر آسیب می زنند تا کمک کنند. مثل عاشقی نباشید که بعد از چند سال می گوید کور و کر بودم.
  6. انتخاب رشته کنکور سراسری خود را براساس انتخابهای دوستانتان نچینید. همه آدمها با هم فرق دارند. استعدادهای شما و علایق شما با هم فرق می کند. شرایط خانوادگی و فرهنگی شما با هم فرق می کند. انتخاب رشته باید براساس استعداد، منطق، بررسی و تحلیل کامل شرایط و فرهنگ شما همگام باشد نه براساس انتخاب دیگران.
  7. فشارهای بیش از حد خانواده. انتخاب رشته کنکور سراسری همواره با فشارهای خانواده همراه بوده است. خانواده ای که استعدادها، علایق و شرایط جامعه را در نظر نمی گیرند، بهتر است به جای فشار بر روی انتخاب رشته کنکور، به فکر تصمیم منطقی و مشورت با کسانی باشند که متخصص انتخاب رشته کنکور هستند و شرایط انتخاب رشته کنکور 99 را بهتر از دیگران می شناسند.
  8. برای انتخاب رشته کنکور، نه خیلی وسواس داشته باشید و نه خیلی بی خیال باشید. هر دو سر این طیف، فقط و فقط شما را نابود می کند. وسواس بیش از حد شما را ترسو می کند و انتخابهای شما را با کلافگی همراه می کند. بی خیالی بیش از حد باعث می شود تا هر چه پیش آید خوش آید پیش بروید.
  9. مشاوره با افراد غیرمتخصص و سودجو. در بازه انتخاب رشته کنکور سراسری، همه می شوند مشاور و متخصص انتخاب رشته. برخی از آنها رقم های نجومی نیز برای تخصص نداشته شان طلب می کنند. مشاوری را انتخاب کنید که حداقل هزار بار انتخاب رشته را انجام داده باشد و 1000 نفر راضی از انتخاب رشته داشته باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

من امسال کنکور دارم. سال قبلم دادم ولی انتخاب رشتم خیلی بد بود. با خوندن این متن تصمیم گرفتم پیش شما انتخاب رشته کنم

سلام. به نظر شما بهتره کلا به مشاور واگذار کنیم با بچمون صحبت کنه و بر حسب علاقه و رتبش براش انتخاب رشته کنه. ما از انتخاب رشته ای که برای بچه اولمون کردیم خودمون خیلی پشیمونیم و پیش مشاور نرفتیم. پسرمون اصلن به رتش الان هیچ علاقه ای نداره

ایا صرفا بر اساس علاقه انجام انتخاب رشته ممکنه?
فکر میکنم بررسی بازار کار آن رشته مهمتره

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

منابع کنکور ریاضی - بهترین منابع 1402
کنکور ریاضی
4
منابع کنکور ریاضی – بهترین منابع 1402

معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی 1402 با توجه به تغییرات بسیار زیاد کنکور 1402 به نسبت کنکورهای سال های قبل، قدری متفاوت تر است. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور ریاضی حذف شده اند و نمرات دوران متوسطه دوم اهمیت دارند و اینکه کنکور دو بار …

منابع کنکور انسانی - بهترین منابع 1402
کنکور انسانی
4
منابع کنکور انسانی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور انسانی 1402 بهترین منابع کنکور انسانی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع انسانی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …

منابع کنکور تجربی - بهترین منابع 1402
کنکور تجربی
6
منابع کنکور تجربی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع تجربی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …