منابع کنکور تجربی – بهترین منابع 1402

منابع کنکور تجربی - بهترین منابع 1402
کنکور تجربی
6

بهترین منابع کنکور تجربی 1402

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع تجربی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران متوسطه دوم اهمیت دارند و اینکه کنکور دو بار در سال برگزار می شود و نزدیکترین نوبت آن، دی ماه است. و کنکور بعدی هم که در تیر ماه خواهد بود. بنابراین باید با دو نگرش منابع را معرفی کنیم. نگرش اول برای کسانی که می خواهند کنکور دی ماه را شرکت کرده و قبول شوند و نگرش دوم برای کسانی که برای تیرماه جدی تر هستند.

دسته بندی منابع کنکور تجربی

ابتدا باید یک دسته بندی کلی از منابع کنکور تجربی به شما ارائه دهیم. اصولاً بهترین دسته بندی ها براساس سطح علمی دانش آموزان و داوطلبان کنکور تجربی و همینطور هدف قبولی آنها انجام می شود. بنابراین ما دسته بندی را در سه پکیج بیسیک، پکیج کنکوری و پکیج هوشمندانه قرار می دهیم.

پکیج بیسیک به منابع درسی کنکور تجربی اشاره دارد و یا کتاب هایی که با ماهیت بیسیک به تدریس درس می پردازند.

پکیج کنکوری شامل کتاب هایی است که برای کنکور طراحی شده اند و شامل درسنامه و تست هستند.

پکیج هوشمندانه ارائه راهکار و روشی است که برای انتخاب بهترین منابع باید از آن استفاده کنید.

منابع زیست شناسی کنکور تجربی 1402

بهترین منابع زیست شناسی کنکور تجربی 1402 را با توجه به دسته بندی ها به شرح زیر معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: کتاب های زیست شناسی سال دهم چاپ 99، یازدهم چاپ 1400 و دوازدهم چاپ 1401، عملاً منابع معرفی شده سازمان سنجش هستند. اما می دانید که خواندن آنها فقط به درد خود امتحان تشریحی می خورد. در مواقعی حتی شاید به درد آن هم نخورد!

پکیج کنکوری: زیست دهم، یازدهم و دوازدهم نشر الگو + تست های IQ گاج (برای داوطلبان قوی)، زیست شناسی جامع خیلی سبز (برای داوطلبان متوسط) و زیست شناسی جامع میکرو طلایی گاج (برای داوطلبان سطح ضعیف)

پکیج هوشمندانه: یک سوال مهم در اینجا مطرح است. مثلاً اگر داوطلبی قوی است و دارد کتاب نشر الگو را می خواند، منی که سطح ضعیف هستم پس از خواندن میکروی گاج باید کتاب نشر الگو را هم بخوانم؟! اصولاً همه سایت هایی که دارند منابع را معرفی می کنند به این سوال بسیار مهم جواب نمی دهند. اینکه اگر من که داوطلبی با سطح ضعیف هستم با میکروی گاج به درصدی که داوطلب قوی به دست می آورد، خواهم رسید؟! این چالش اصلی در انتخاب هوشمندانه بهترین منابع کنکور تجربی 1402 است. پاسخ این چالش این است: شما هر منبعی را بخوانید و با آن ارتباط بگیرید باید بتوانید که تست ها را جواب بدهید. پس چه میکروی گاج بخوانید چه نشر الگو چه خیلی سبز و چه ویدیو تهیه کرده باشید تفاوتی به حال شما نمی کند!

اینجاست که باید سوال اصلی را پرسید. اصلاً من چطور باید بخوانم؟ در پکیج هوشمندانه به نوعی این نوع خواندن است که شما را به هدفتان می رساند. بگذارید کاملاً منطقی و بدون ابهام به شما بگویم. زیست شناسی یعنی تکرار مکررات و اراده ای قوی برای تداوم در مرور زیست شناسی کنکور تجربی و از آن طرف، یک ذهن باز و خلاق برای طراحی تست. بله! طراحی تست. شما باید بدانید که کجاهاست که شما را مورد آسیب قرار می دهد و برای آن جاها تا می توانید تست بزنید و تست طراحی کنید.

منابع شیمی کنکور تجربی 1402

بهترین منابع شیمی کنکور تجربی 1402 را به شرح زیر می نویسیم.

پکیج بیسیک: کتاب های درسی شیمی دهم چاپ 99، شیمی یازدهم 1400 و شیمی دوازدهم 1401.

پکیج کنکوری: شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم مبتکران (برای داوطلبان قوی)، شیمی جامع خیلی سبز (برای داوطلبان متوسط)، شیمی جامع میکروی گاج (برای داوطلبان ضعیف)

پکیج هوشمندانه: انتخاب بهترین منبع شیمی برای کنکور تجربی 1402، یک نکته خیلی خیلی مهم دارد. شیمی را باید با طبقه بندی تستی پیش بروید. برای تست های شمارشی، تا می توانید باید تست های چالشی شمارشی بزنید. یعنی هر کدام از منابع را که گفتیم انتخاب کنید ولی مغزتان را برای یک برنامه ریزی طبقه بندی شده در شیمی آماده کنید. همین نوع طبقه بندی درباره مسائل و سوالات مفهومی هم وجود دارد. ببینید کدام طبقه بندی برای شما زمانبرتر است و کدام یک راحت تر. براساس شخصیت خودتان باید تصمیم بگیرید کدام طبقه بندی را اول بخوانید. اگر آدمی هستید که پیشرفت در ابتدای کار خیلی برایتان مهم است از طبقه ای که راحت تر هستید شروع کنید ولی اگر آدمی هستید که خیلی پیشتکار دارید و معتقدید همه چیز به آهستگی و منطقی باید پیش برود برای طبقه سخت تر سوالات بیشتر وقت بگذارید. توجه داشته باشید که گفتیم بیشتر وقت بگذارید نه که تمام وقتتان را بگذارید.

در ضمن تهیه کتاب های معروف به لقمه مهر و ماه برای شیمی، یک انسجام خیلی خیلی هوشمتدانه را برای شیمی به شما می دهد.

منابع فیزیک کنکور تجربی 1402

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی 1402 را در طبقه بندی های زیر ارائه می کنیم.

پکیج بیسیک: کتاب های فیزیک دهم چاپ 99، فیزیک یازدهم چاپ 1400 و فیزیک دوازدهم چاپ 1401.

پکیج کنکوری: فیزیک 1 و 2 و 3 نشر الگو (برای داوطلبان قوی)، فیزیک جامع میکروی گاج (برای داوطلبان متوسط) و فیزیک جامع خیلی سبز (برای داوطلبان ضعیف)

پکیج هوشمندانه: بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی 1402، بستگی مستقیم دارد به اینکه شما چقدر خود فیزیک را می فهمید. هر قدر کمتر بفهمید بهتر است به سراغ کتابی که تست های بسیار ساده، متوسط و سخت را به ترتیب ارائه می کند، بروید. با مثال درس را یاد بگیرید و سپس با تست زدن متوالی، خودتان را تثبیت کنید. اگر فیزیک را کلاً می فهمید بهتر است که فرمولها را خیلی خوب حفظ کنید چون که اکثر داوطلبان قوی به خاطر فراموش کردن یک نکته ساده در یک فرمول ناگهان خراب می کنند و اگر واقعا می خواهید که فیزیک، شما را بیچاره نکند با توجه به شرایط خودتان برای آن برنامه ریزی کنید. اگر ضعیف هستید انتظار معجزه نداشته باشید و تا سطح تست های متوسط و کمی سخت هم که برسید، کافیست. باید یادتان باشد که زمان در کنکور، خیلی اهمیت دارد و زمان گذاشتن برای تست های سخت در زمان مطالعه، باعث می شود تا متوقع باشید که تست های خیلی سخت و زمانبر فیزیک را هم در کنکور جواب دهید و وای از روزی که زمان، استرس شما را به بی نهایت برساند.

منابع ریاضی کنکور تجربی 1402

بهترین منابع درس ریاضی کنکور تجربی 1402 را براساس تمامی دسته بندی هایی که گفته این به شرح زیر معرفی می کنیم.

پکیج بیسیک: کتاب های ریاضی دهم چاپ 99، ریاضی یازدهم چاپ 1400 و ریاضی دوازدهم چاپ 1401

پکیج کنکوری: ریاضیات تجربی IQ گاج (برای داوطلبان قوی)، ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز (برای داوطلبان متوسط) و ریاضیات تجربی آبی قلمچی (برای داوطلبان ضعیف)

پکیج هوشمندانه: انتخاب بهترین منبع برای ریاضیات تجربی کنکور 1402 به نسبت دیگر درس ها راحت تر است. ریاضیات IQ گاج، وقت داوطلبان قوی را نمی گیرد و آنها را مستقیم می برد سراغ تست های خوب و سخت کنکوری. البته سوالات متوسط هم دارد. در کل برای کسانی که ریاضی را دوست دارند، می فهمند و نیازی نیست وقت برای درک آن بگذارند، این کتاب واقعا عالیست. ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز هم برای داوطلبان متوسط ایده آل است. خوب توضیح می دهد. خوب مثال می زند و خوب تست ها را دسته بندی کرده است. پاسخنامه تشریحی نسبتاً قابل درکی هم دارد.

بین ریاضیات جامع مهر و ماه برای داوطلبان ضعیف و سطح پایین تر کنکور تجربی و ریاضیات آبی قلمچی بسیار بحث داشتیم. در نهایت دیدیم که داوطلب ضعیف واقعاً باید خیلی زمان بگذارد تا بتواند از پس ریاضیات جامع تجربی مهر و ماه بربیاید. فونت ریز و حجم زیاد آن، خودش یک مانع است برای خواندن ریاضی؛ آن هم برای دواطلبان ضعیف و فراری از ریاضی. اما ریاضیات آبی قلمچی منطقی تر برخورد کرده است تا بشود واقعاً آن را خواند و از پس تست های ساده و متوسط ریاضی برآمد. در نظر بگیرید که پاسخ دادن سریع به تست های ساده و متوسط درس ریاضی در کنکور تجربی هم برای کسانی که ریاضی، کابوس آنهاست بسیار بسیار تأثیرگذار و عالی است.

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را بر چه اساسی انتخاب شده اند؟

بهترین منابع کنکور تجربی 1402 را براساس سطح علمی داوطلب و همچنین بررسی میزان سختی و آسانی متون کتاب ها انتخاب کرده ایم.

آیا اگر سطح علمی من، صفر باشد، باید از منابع کتاب های درسی استفاده کنم؟

خیر. وقت گذاشتن روی منابع اعلامی کنکور تجربی 1402 اعلام شده از طرف سنجش، باعث پیشزفت شما نخواهد شد و بهتر است از بهترین منابع اعلام شده با توجه به شرایط خودتان، شروع کنید.

آیا می توانم به جای خرید کتاب های نو از کتاب های دست دوم و چاپ سال های قبل استفاده کنم؟

بله می توانید ولی بهتر است چاپ آنها حداکثر تا دو سال قبل باشد. تغییرات در سوالات کنکور زیاد است و بهتر است با این تغییرات همسو باشید.

4.9/5 - (11 امتیاز)

سلام
برای منابع اگه به پکیج کنکوری اکتفا کنم‌یعنی کاملا کافیه؟ میتونم پیراپزشکی قبول شم؟؟

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

منابع کنکور ریاضی - بهترین منابع 1402
کنکور ریاضی
4
منابع کنکور ریاضی – بهترین منابع 1402

معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی 1402 با توجه به تغییرات بسیار زیاد کنکور 1402 به نسبت کنکورهای سال های قبل، قدری متفاوت تر است. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور ریاضی حذف شده اند و نمرات دوران متوسطه دوم اهمیت دارند و اینکه کنکور دو بار …

منابع کنکور انسانی - بهترین منابع 1402
کنکور انسانی
4
منابع کنکور انسانی – بهترین منابع 1402

بهترین منابع کنکور انسانی 1402 بهترین منابع کنکور انسانی 1402 را با این مقدمه شروع می کنیم که تغییرات این کنکور بسیار وسیع بوده است و البته تأثیرگذار در معرفی بهترین منابع انسانی هستند. خلاصه این تغییرات، این است که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و نمرات دوران …

لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱
انتخاب رشته کنکور سراسری
لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱

لیست رشته های بدون کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ رشته های تجربی که در سال ۱۴۰۱، بدون کنکور پذیرش می شوند در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. گروه علوم پایه دارای 11 رشته، گروه کشاورزی 21 رشته، وزارت بهداشت 3 رشته و رشته های مشترک با گروه علوم …