شانس قبولی ارشد زمین شناسی با چه رتبه ای چه دانشگاهی؟
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

شانس قبولی ارشد زمین شناسی: چه رتبه ای در چه دانشگاهی؟

شانس قبولی ارشد زمین شناسی را اصولاً مترادف با این می دانیم که با چه رتبه ای در چه دانشگاهی قبول می شوم؟ اینکه با رتبه ای که در ارشد زمین شناسی به دست آورده اید در چه دانشگاه هایی شانس قبولی دارید مهم ترین سوالیست که در هنگام انتخاب رشته ارشد 1403 از خود خواهید پرسید. عملاً رتبه های قبولی در دانشگاههای مختلف در مقطع ارشد زمین شناسی بستگی زیادی به کیفیت آن دانشگاه و گرایشی که مد نظرتان است بستگی دارد.

با این رتبه در ارشد زمین شناسی چه دانشگاهی قبول خواهم شد؟

اینکه شما با رتبه خود چه دانشگاهی را در ارشد زمین شناسی قبول خواهید شد را در اطلاعات رتبه قبولی های سال های گذشته می توانید پیدا کنید. اگرچه همیشه به خاطر نوسانات ظرفیت های پذیرش و حتی چرخش محبوبیت گرایش های ارشد زمین شناسی از گرایشی به گرایش دیگر و یا حتی نوسانات شهریه ها، رتبه های قبولی ارشد زمین شناسی هر سال تا حدودی جابجا می شود، اما به هر حال بهترین اطلاعات برای پاسخ به سوال مذکور، قبولی ارشد زمین شناسی در سال و سال های گذشته می باشد.

حتی نوع چیدمان و اولویت بندی کد رشته محل های ارشد زمین شناسی دفترچه انتخاب رشته ارشد 1403 نیز، شانس های قبولی را بسیار جابجا می کند. در مطلب زیر، رتبه قبولی های ارشد زمین شناسی در سال 1402 را برای شما قرار داده ایم تا در انتخاب رشته ارشد زمین شناسی 1403 خود، تا حدودی شانس قبولی ارشد زمین شناسی را بدانید. رتبه ها و محل قبولی ارشد زمین شناسی در مطلب پایین تا حدودی نشان می دهد با چه رتبه ای چه دانشگاهی قبول شده اند.

رتبه ها و محل قبولی ارشد زمین شناسی 1403-1402

عوامل تعیین کننده در تعیین شانس قبولی ارشد زمین شناسی 1403

عوامل تعیین کننده در تعیین شانس قبولی ارشد زمین شناسی 1403 را به طور خلاصه می توان در عوامل زیر خلاصه کرد:

1- رتبه ای که به دست آورده اید: پس از انتشار کارنامه های ارشد زمین شناسی، درصدهای شما در هر درس مشخص می شود و براساس درصدها و معدل موثر شما، نمره کل و تراز کنکور ارشد شما در رشته زمین شناسی مشخص می شود. رتبه شما در سهمیه در تعیین شانس قبولی بسیار اهمیت دارد.

2- سهمیه شما در کارشناسی ارشد: رتبه شما در کارنامه ارشد زمین شناسی دو نوع است: رتبه در سهمیه و رتبه بدون سهمیه یا رتبه کشوری. برای داوطلبان ارشد زمین شناسی 1403 با سهمیه آزاد، رتبه در سهمیه بسیار مهم است ولی در کارنامه ارشد زمین شناسی داوطلبان با سهمیه 5 درصد و 25 درصد ایثارگری، رتبه بدون سهمیه و نمره کل نیز در تعیین شانس قبولی مهم است.

3- اولویت بندی یا نوع چیدمان انتخاب رشته: اینکه در فرم انتخاب رشته ارشد زمین شناسی خودتان، کدرشته محل ها را چگونه چیده باشید و با چه ترتیبی اولویت بندی کرده باشید سهم بسیار زیادی در بهتر کردن یا بدتر کردن شانس قبولی شما در ارشد زمین شناسی خواهد داشت.

نرم افزار انتخاب رشته ارشد زمین شناسی 1403

نرم افزار انتخاب رشته ارشد زمین شناسی 1403 مشاوران تحصیلی با یک رویکرد بسیار دقیق و براساس اطلاعات سال های گذشته و همینطور تحلیل دقیق رتبه ها و دانشگاه ها و گرایش های قبول شده ارشد زمین شناسی، یک راه بسیا رمطمئن برای تخمین و تعیین شانس قبولی در انتخاب رشته است. ویژگی های منحصربفرد این نرم افزار برای اینکه شما بفهمید با رتبه خود کجا قبول می شوید شامل موارد زیر است:

  1. دسته بندی همه شانس های قبولی شما در ارشد زمین شناسی 1403 براساس میزان احتمال قبولی شما
  2. تعیین شانس قبولی ارشد زمین شناسی براساس سهمیه آزاد یا ایثارگری
  3. تعیین شانس قبولی ارشد زمین شناسی 1403 در نوع دوره (روزانه- نوبت دوم- پردیس خودگردان- پیام نور- غیرانتفاعی و …)
  4. تعیین شانس قبولی ارشد زمین شناسی 1403 براساس نوع گرایش های متنوع
  5. اولویت بندی انتخاب های شما از بین دانشگاه ها و گرایش های مختلف ارشد زمین شناسی براساس اعتبار و کیفیت دانشگاه ها
  6. چیدمان و اولویت بندی گرایش ها براساس کیفیت گرایش از نظر سطح تحصیل در گرایش، محبوبیت، بازار کار و درآمد، امکان ادامه تحصیل دکترا و امکان اپلای
به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …