دفترچه و راهنمای انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا 1400 و 1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
2

انتخاب رشته ارشد هوافضا ۱۴۰۲

براساس 8 سال سابقه ام در مشاوره کنکورهای کارشناسی ارشد هوافضا، مهم ترین نکته در انتخاب رشته هوافضا ۱۴۰۲ این است:

“با توجه به شناور بودن رشته هوافضا، شانس قبولی بسیار بالاتر می رود. بسیاری از رتبه های خوب ارشد هوافضا، رتبه های خوبی نیز در ارشد مکانیک و یا سار رشته های دیگر دارند و در نتیجه جا و ظرفیت برای رتبه های بالاتر به سادگی فراهم می شود. البته دقت بالا در اولویت بندی انتخاب رشته، در رشته هوافضا به نسبت سایر رشته ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.”

شانس قبولی در کارشناسی ارشد هوافضا 1402

قبل از اینکه به مهم ترین قسمت انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402 بپردازم، باید درباره میزان شانس قبولی شما نکاتی را بگویم. دانستن اینکه دقیقاً در چه دانشگاه ها و گرایش هایی قبول می شوید، به شما این کمک را می کند که در اولویت بندی، عملکرد بهتری داشته باشید. اگر شانس های قبولی شما را در 4 سطح قطعی، پراحتمال، خوشبینانه و کم احتمال، طبقه بندی کنیم، شما باید براساس این احتمالات، به چیدمان انتخاب رشته نهایی خود بپردازید. وقتی که به بحث اولویت بندی برسیم، کامل برای شما توضیح خواهم داد که چطور از این شانس های قبولی استفاده کنید و اولویت بندی خوبی را انجام دهید.

با توجه به تعدد گرایش ها و دانشگاه ها در انتخاب رشته ارشد هوافضا ۱۴۰۲، تنها راه حل دقیق و قطعی که بتواند به شما بگوید دقیقاً در همه دانشگاه ها و گرایش ها، چقدر شانس قبولی دارید، یک نرم افزار بسیار دقیق است. من و همکارانم در دپارتمان هوافضا، تمامی آخرین رتبه های قبولی ارشد هوافضا سال گذشته را آنالیز و استخراج کرده ایم و همه آنها را در نرم افزار انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402، وارد کرده ایم. همین حالا وارد نرم افزار شوید و سپس با زدن زتبه های خود، شانس های قبولی خود را در 4 سطح گفته شده بفهمید.

خب حالا دیگر نوبت این است که با یک اولویت بندی دقیق، بهترین گرایش و دانشگاهی را که رتبه شما اجازه می دهد را برای خود قطعی کنید. برای توضیح بهتر اولویت بندی انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402، بهتر است ابتدا دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا را دانلود کنید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا ۱۴۰۲ را از کل دفترچه انتخاب رشته جدا کرده ام و در لینک زیر قرار داده ام.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402

دانلود و دیدن دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضای سال گذشته نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402-1401

اولویت بندی انتخاب رشته ارشد هوافضا ۱۴۰۲

برای اولویت بندی بهتر در انتخاب رشته ارشد هوافضا ۱۴۰۲، بهترین روش این است که انتخاب های خود را براساس اعتبار دانشگاه ها، ارزشمندی گرایش ها و هزینه تحصیل بچینید. قبل از اینکه بخواهم این مورد را بیشتر باز کنم و توضیح بدهم می خواهم فرمولی که براساس دانستن شانس های قبولی، به شما کمک می کند تا انتخاب رشته بهتری داشته باشید را بیان کنم.

طبیعتاً به تناسب رتبه ای که دارید، هر چه یک دانشگاه بهتر باشد و گرایشش ارزشمندتر، احتمال قبولی شما در آن کمتر و یا خوشبینانه تر می شود. بنابراین بدون در نظر گرفتن رتبه خود، 20 درصد انتخاب های اولیه خود را از بین کم احتمال ها، 30 درصد بعدی را از بین خوشبینانه ها، 30 درصد بعدی را از بین پر احتمال ها و 20 درصد پایانی را از بین قطعی ها انتخاب کنید. تا به اینجا، شما فقط تعیین کرده اید که کدام انتخاب ها را می خواهید و حالا باید آنها را به ترتیبی که در ادامه می گویم بچینید.

قبلاً هم گفتم که باید براساس اعتبار دانشگاه و ارزش گرایش و هزینه تحصیل، انتخاب رشته خود را بچینید. ممکن است شما، اعتبار چند دانشگاه را در یکی دو گرایش بدانید ولی دانستن و کسب اطلاعات دقیق و موثق درباره همه گرایش ها و همه دانشگاه ها و همه دوره های دانشگاهی در فرصت کوتاه انتخاب رشته ارشد عملاً غیرممکن است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402، پس از اینکه انتخاب های خود را مشخص کردید، روی دکمه اولویت بندی بزنید تا همه انتخاب های شما براساس اعتبار دانشگاه، ارزش گرایش و هزینه های تحصیل مرتب شود.

یک نکته بسیار مهم این است که با توجه به شناور بودن رشته هوافضا، برخی از افراد مجبورند تا انتخاب رشته ارشد مکانیک یا رشته دیگری را همراه با هوافضا، در لابلای یکدیگر بچینند. در این شرایط توصیه می کنم که تیتر بعدی را مطالعه کنید.

مشاوره انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402

ممکن است در انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402، برخی از افراد به دلیل شرایط خاص خانوادگی و شخصی، مجبور باشند تا در مثلاً در محل سکونت خود قبول شوند که از قضا، اعتبار آن پایین است، در این صورت مجبورند که آن انتخاب ها را بالاتر بزنند. اگر چه توصیه من این است که اعتبار دانشگاه و ارزشمندی گرایش را بر هر چیز دیگری اولویت بدهید.

در نهایت اگر سوالات بسیار خاصی درباره شرایط خاص خود دارید و یا مدرک ارشد خود را برای مقاصدی مانند مهاجرت نیاز دارید و یا تغییر رشته ای بوده اید و برای بازار کار وارد رشته هوافضا شده اید و یا در چیدمان بین کد رشته های رشته اصلی خود و هوافضا در لابلای هم گیر کرده اید، می توانید از مشاوره های دپارتمان ارشد هوافضای مرکز مشاوران تحصیلی استفاده کنید. دلیل اینکه اصرار دارم تا مشاوره بگیرید، این است که وقتی چندین پارامتر در هم تداخل می کنند، فقط تجربه زیاد و تخصص بسیار بالاست که می تواند راه حل مطمئنی باشد.

مشاوره تخصصی تلفنی انتخاب رشته ارشد 1402

آرشیو دفترچه های انتخاب رشته ارشد هوافضا

در ادامه آرشیوی از دفترچه های انتخاب رشته ارشد هوافضا را برای شما قرار داده ام تا متوجه تغییرات بسیار زیاد در طول چندین سال اخیر در انتخاب رشته ارشد هوافضا بشوید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا سال 1401-1400، در زمان انتخاب رشته ارشد و در شهریور ماه منتشر شد و می توانید از طریق لینک زیر، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400 هوافضا نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا 1401-1400

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا 1400-99 را دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد هوافضا 99

براساس این دفترچه می توانید، ظرفیت پذیرش ارشد هوافضا را در گرایش های مختلف مشاهده کنید.

سوالات مهم

شانس قبولی من در انتخاب رشته ارشد هوافضا ۱۴۰۲ چقدر است؟

شانس قبولی شما در انتخاب رشته ارشد هوافضا ۱۴۰۲، با دقتی بیش از 97 درصد، در نرم افزار انتخاب رشته ارشد هوافضا مشاوران تحصیلی مشخص می شود.

بهترین نوع اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402، چگونه است؟

بهترین نوع اولویت بندی براساس اعتبار دانشگاه، ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد هوافضا 1402، این اولویت بندی را دریافت خواهید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

شبانه ارشد هوا فضا در دانشگاههای تهران تا چه رتبه ای قبول میشود ایرو یا جلوبرندگی به غیر از نظامیها

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …