دفترچه و انتخاب رشته ارشد صنایع 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 1400 و 1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد صنایع ۱۴۰۲

به عنوان یک مشاور متخصص در رشته مهندسی صنایع با سابقه ای بیش از 5 سال، قبل از اینکه بخواهم  انتخاب رشته ارشد صنایع ۱۴۰۲ را شرح جامعی بدهم می خواهم مهمترین نکته را همین ابتدا بگویم:

“خیلی سریع به شما بگویم که شما در نهایت باید بدانید با رتبه ای که دارید چطور انتخاب رشته صنایع 1402 را  انجام دهید که بهترین دانشگاه و گرایش دلخواهتان را قبول شوید و چطور از بالا تا پایین انتخاب های خود را بچینید که مبادا شانس قبولی خود را بدتر و کمتر کنید و شانس قبولی رقبایی را که احتمالا این متن را تا به آخر می خوانند و یا اطلاعات اساسی را از روشهای دیگر کسب می کنند را بالاتر ببرید.”

موفقیت در انتخاب رشته ارشد صنایع 1402

کارنامه ای که سازمان سنجش برای کنکور ارشد صنایع 1402 برای شما صادر کرده است همین الان در اختیار شماست، شما یا از نگاه به آن دارید لذت می برید یا گیج شده اید و یا اینکه به شدت ناراحت و عصبانی هستید، شاید هم اصلا برایتان مهم نباشد. برای همه ی این احساسات زود است که تصمیم بگیرید. با تغییراتی که انتخاب رشته ارشد صنایع در سال های اخیر کرده است عملا همه شانس قبولی دارند. هدف شماو نوع انتخاب رشته شماست که تعیین می کند این شانس قبولی حس خوبی به شما بدهد یا حس بد.

برای موفقیت در انتخاب رشته ارشد صنایع ۱۴۰۲ باید بدانید که با رتبه هایی که در هر گرایش به دست آورده اید کجا قبول می شوید. کلی کدرشته در دفترچه انتخاب رشته ارشد صنایع 1402 هست. شانس قبولی خود را باید از این طریق (نرم افزار انتخاب رشته ارشد صنایع 1402) بفهمید. خوشبختانه برای تمامی گرایش ها و دانشگاه ها، شانس قبولی شما با تلاش های تیم تخصصی ارشد و دکتری صنایع موسسه، با دقتی بیشتر از 95 درصد مشخص شده است. اگر می خواهید ابتدا با تمرکز، این مطلب را بخوانید پس فعلا کلیک نکنید تا به انتهای مطلب برسید، چون در نهایت این نرم افزار است که می تواند همه دانش ما درباره شانس های قبولی ارشد صنایع را به شما منتقل کند.

در ضمن اگر می خواهید ببینید شماره هایی که به عنوان کد ضریب در کارنامه شما آمده اند برای کدام گرایش است، یک نگاه کلی به جدول زیر که برایتان آماده کرده ام بیندازید.

رشته ها، گرایش ها و زیرگرایشها در انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 1402

شماره کد ضریبعنوان رشتهعنوان گرایش
1مهندسی صنایعبهینه سازی سیستم ها
سیستم های سلامت
 مدیریت نوآوری و فناوری
کیفیت و بهره وری
سیستم های اطلاعاتی
مهندسی حمل ونقل ریلی
مهندسی ایمنی در راه آهن
2
مهندسی صنایعسیستم های کلان
مهندسی سیستم های محیط زیست
آینده پژوهی
3مهندسی صنایعمهندسی مالی
 لجستیک و زنجیره تأمین
 مدیریت پروژه
4مهندسی صنایعمدیریت مهندسی

دفترچه انتخاب رشته ارشد صنایع 1403-1402

خب فرض می کنم که شما فهمیدید که با رتبه های خود در ارشد صنایع در سال تحصیلی 1403-1402، در هر گرایش در چه دانشگاه هایی شانس قبولی دارید. حالا که فهمیدید کجاها قبول می شوید باید بدانید که مهم ترین قسمت انتخاب رشته ارشد صنایع 1402 مانده است. در فرم انتخاب رشته ارشد صنایع ۱۴۰۲، شما باید مشخص کنید که انتخاب اول شما چیست و به همین ترتیب تا به آخر. چر انقدر اولویت بندی این انتخاب ها در انتخاب رشته ارشد، مهم است؟ قبل از اینکه بخواهم توضیح بدهم، بیایید دفترچه انتخاب رشته ارشد صنایع 1403-1402 را که به صورت جداگانه برای شما آماده کرده ام را دانلود کنیم.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد صنایع 1403-1402 

برای دانلود دفترچه پارسال یعنی دفترچه انتخاب رشته ارشد صنایع 1402-1401 می توانید از طریق لینک پایین اقدام کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 1402-1401

کاربرد دفترچه انتخاب رشته ارشد صنایع ۱۴۰۲

دفترچه ای که دانلود کرده اید پر است از کلی کدرشته و اسم گرایش و دانشگاه. البته در دفترچه انتخاب رشته ارشد صنایع 1402، سازمان سنجش کدرشته دانشگاه ها را براساس کد ضریب های ارشد صنایع که جدولش را قبلا برایتان گذاشته بودم جدا کرده است. از بین این همه کدرشته، شما فقط باید در نهایت 100 انتخاب داشته باشید. البته خیلی ها کمتر از 100 کد رشته را انتخاب خواهند کرد که به رتبه ها و شانس های قبولی آنها و حتی شرایط زندگی و شخصی آنها بستگی دارد. البته حتی رتبه های زیر 10 هم فقط یک کد رشته را انتخاب نمی کنند. خود من 5 کدرشته را انتخاب کردم با اینکه رتبه ای زیر ده داشتم!

چیزی که در انتخاب رشته ارشد صنایع ۱۴۰۲، مهم تر از تعداد کدرشته های انتخابی است، محل و ترتیب قرار گرفتن آنهاست. علاقه و شرایط بازار کار و محبوبیت یک گرایش و یا اعتبار دانشگاه ها، امکان اپلای کردن به دانشگاه های خارج از کشور و شرایط زندگی خود داوطلب ارشد صنایع، در این اولویت بندی تأثیر دارد ولی گاهی جوری این عوامل را در کنار هم قرار می دهید که به شدت سرنوشت خودتان را تغییر می دهید. بسیاری را دیده ام که با یک انتخاب پایین تر یا بالاتر غلط، تغییرات بدی را در مسیر تحصیلی خود ایجاد کرده اند. از آنجایی که محل تحصیل کم کم به بقیه چیزها مثل ازدواج و کار و …ربط پیدا می کند پس سر این قضیه با خودتان و دیگران و من شوخی نداشته نباشید. ممنون.

اولویت بندی انتخاب رشته ارشد صنایع 1402

معنای اولویت بندی انتخاب رشته ارشد صنایع 1402 را که قطعا فهمیده اید. برویم به سراغ اینکه اولویت بندی باید چطور انجام شود تا بدون خطا باشد و ما را در مسیر بهتری قرار دهد. 

بیایید فرض کنیم که شما اصلا رتبه ای ندارید و از شما خواسته اند که به ترتیب بهتر بودن یک گرایش یا علاقه مندی شما به یک گرایش، ترتیب انتخاب های خود را مشخص کنید. یعنی بهترین دانشگاه و شرایط را بگذارید اولین انتخاب و همینطور تا انتها. خب! این کار بسیار سخت است چرا که شما فقط تعداد محدودی از گرایش ها و زیرگرایش ها و دانشگاه ها را ممکن است بشناسید. حتی همانهایی را هم که می شناسید را دقیق نمی شناسید، اینکه کدام دانشگاه، در گرایشی که شما می خواهید از دیگری معتبرتر است و اساتید بهتری دارد و یا اینکه چقدر زیرگرایشی که اولویت بندی می کنید برای اپلای یا دکترا و بازار کار مناسب است، نیاز به مطالعه دقیق و زمان خیلی زیادی دارد.

وقتی که بدانید که ارشد صنایع کلی گرایش و زیرگرایش دارد که دیگر کارتان به نوحه خوانی و عزاداری می رسد. 7 سال پیش، خود من در زمان انتخاب رشته ارشد صنایع سر انتخاب سوم و چهارم گیر کرده بودم. البته بعد از اینکه همه گرایش ها و زیرگرایش ها و دانشگاه ها را شناختم، فهمیدم که اول باید گرایش ها و زیر گرایش ها و دانشگاه ها را مبتنی بر اعتبار گرایش و شرایط آن در ایران و خارج از ایران مرتب کنم. البته برای کار مشاوره و تحلیل اولویت بندی در نرم افزار باید انقدر جزئیات را می خواندم و آنالیز می کردم تا به یک ترتیب درست با هم تیمی هایم برسیم. واقعا کار سختی بود. خودتان می توانید دفترچه و تعداد کدرشته ها را ببینید. ولی همه آنها را به ترتیب اعتبار گرایش و زیرگرایش و دانشگاه مرتب کردیم که نزدیک به یک سال طول کشید و البته هر سال هم باید زمان زیادی را برای به روزرسانی دقیق اولویت بندی ها و ترتیب چیدمان انجام بدهیم.

چرا این کار را برای انتخاب رشته ارشد صنایع ۱۴۰۲ کردیم؟! خب همه این اولویت بندی دقیق را در نرم افزار انتخاب رشته ارشد صنایع 1402 قرار داده ایم تا تنها کاری که برای شما باقی بماند این باشد که گرایش هایی را که می خواهید را فیلتر کنید، استان هایی را که می خواهید را فیلتر کنید، دوره های تحصیلی را که می خواهید را فیلتر کنید و در نهایت اگر انتخاب های شما بیشتر از صد تا شد، به ترتیب، انتخاب هایی را که شانس قبولی آنها از همه کمتر است را یکی یکی حذف کنید تا فقط 100 عدد باقی بماند و خود نرم افزار همه آنها را براساس ارزش گرایش هایی که می خواهید و اعتبار دانشگاه هایی که باقی مانده است، اولویت بندی کند و بچیند.

کار بعدی و نهایی شما در انتخاب رشته ارشد صنایع 1402 این است که حالا اگر استانی برای شما مهم تر است، آن را بالاتر بیاورید و به همین ترتیب علاقه مندی و شرایط خود را در اولویت بندی انتخاب رشته خودتان ترتیب اثر بدهید. یادتان باشد که من و هم تیمی هایم ، براساس ارزش گرایش و زیرگرایش و اعتبار دانشگاه ها همه کدرشته ها را چیده ایم، پس لطفاً نگران این مسئله که مهم ترین، سخت ترین و پیچیده ترین مسئله در انتخاب رشته ارشد صنایع ۱۴۰۲ است نباشید و خیالتان راحت باشد.

اگر خواستید پس از استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ارشد صنایع  با تیم مشاوره ارشد صنایع، به صورت اختصاصی و خصوصی صحبت کنید و مشاوره بگیرید، از طریق لینک زیر اقدام کنید.

مشاوره تخصصی تلفنی انتخاب رشته ارشد 1402

آرشیو دفترچه های انتخاب رشته ارشد صنایع

برای اینکه آرشیو دفترچه های انتخاب رشته ارشد صنایع را برایتان کامل گذاشته باشم، دفترچه های انتخاب رشته چند سال اخیر را برای دانلود قرار داده ام.

دفترچه انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع سال 1401-1400، در زمان انتخاب رشته ارشد و در شهریور ماه منتشر شد و می توانید از طریق لینک زیر، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400 مهندسی صنایع نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 1401-1400

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 1400-99 را دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 99

براساس این دفترچه می توانید، ظرفیت پذیرش ارشد مهندسی صنایع را در گرایش های مختلف مشاهده کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …