دفترچه و راهنمای انتخاب رشته ارشد معماری 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری 1400 و 1401
انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲

انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲، عملاً یک انتخاب رشته پیچیده به حساب می آید، زیرا آزمون اسکیس، رتبه ها را بسیار زیاد تغییر می دهد. اما از طرفی همین عامل باعث سادگی انتخاب رشته ارشد معماری نیز می شود، البته به شرطی که اصل زیر را که براساس 9 سال تجربه ام در مشاوره کنکورهای کارشناسی ارشد معماری به آن رسیده ام، رعایت کنید.

“با توجه به مجاز بودن خود و بدون در نظر گرفتن رتبه، بهترین و معتبرترین دانشگاه ها و ارزشمندترین گرایش ها را بچینید.”

البته دانستن شانس قبولی شما در ارشد معماری باعث می شود تا بتوانید دید بهتری را روی عملکرد خود در اسکیس معماری پیدا کنید.

شانس قبولی ارشد معماری براساس رتبه های 1402

شانس قبولی در ارشد معماری 1402 براساس رتبه هایی که به دست آورده اید، از نظر اولویت بندی نهایی و همینطور تصمیم گیری برای شرکت در اسکیس معماری، اهمیت بسیار زیادی دارد. کارنامه ای که سازمان سنجش به داوطلبان ارشد معماری 1402 می دهد، جدولی دارد که یک سری شماره و عدد در آنها درج شده است. باید بدانید که ستون اول این جدول، شماره کد ضریب های گرایش های ارشد معماری است. به جدول زیر که برایتان آماده کرده ام نگاه کنید تا بدانید هر کد ضریب، نشان دهنده چه گرایشی است.

رشته ها، گرایش ها و زیرگرایشها با شماره کد ضریب آنها در انتخاب رشته ارشد معماری 1402

شماره ضریبعنوان رشتهعنوان گرایش
1مهندسی معماری
معماری آموزشی و فرهنگی
فضاهای درمانی و بهداشتی
مسکن
پایداری
مهندسی فناوری
2مهندسی معماری اسلامی
3مطالعات معماری ایران
4بازسازی پس از سانجه
5معماری داخلی

نکته دومی که در کارنامه بسیار اهمیت دارد این است:

“رتبه شما در سهمیه است که بسیار اهمیت دارد.”

بنابراین در انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲، شما باید براساس رتبه خود در سهمیه، شانس قبولی خود را بفهمید. ارشد معماری دارای دانشگاه های بسیار زیادی است که هر کدام از آنها نیز دوره های مختلفی را پذیش می کنند. مثلا در دانشگاه های دولتی، دوره های روزانه، نوبت دوم یا همان شبانه، پردیس خودگردان و مجازی وجود دارد. همین امر باعث می شود تا کلی دانشگاه و دوره وجود داشته باشد که شما باید بدانید برای هر کدام از آنها چقدر شانس قبولی دارید.

برای اینکه خیال شما را راحت بکنم، می گویم که دقیق ترین و بهترین راه حل برای اینکه بفهمید در همه دانشگاه ها و گرایش ها و دوره ها، دقیقاً چقدر شانس قبولی دارید باید از یک سیستم نرم افزاری قابل اطمینان و به روزرسانی شده براساس اطلاعات سال گذشته استفاده کنید.

راه حل ما این بوده است که در دپارتمان ارشد و دکتری معماری، تمامی اطلاعات قبولی سال گذشته را آنالیز کرده ایم و حاصل آن را به نرم افزاری تبدیل کرده ایم. وارد نرم افزار انتخاب رشته ارشد معماری 1402 شوید و سپس براساس شماره کد ضریب ها، رتبه های خود را وارد کنید و خود نرم افزار برای همه دانشگاه ها و گرایش ها و دوره های دانشگاهی، شانس قبولی شما در چهار سطح قطعی، پراحتمال، خوشبینانه و کم احتمال، مشخص می کند، آن هم با دقتی بیش از 97 درصد.

برای اینکه درک بهتری از تعداد کدرشته ها داشته باشید، بیاید دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری 1402 را با هم دانلود و بررسی کنیم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری 1402

برای راحتی کار، من دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲ را از کل دفترچه انتخاب رشته جدا کرده ام و لینک دانلود آن را در زیر قرار داده ام.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری 1402 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد سال گذشته یعنی کنکور ارشد 1402-1401 نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری 1402-1401

اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲

کار مهم دیگر شما در انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲ که حتی از تعیین شانس قبولی شما نیز مهم تر است، تعیین اولویت بندی یا چیدمان انتخاب رشته است. قبلا به شما گفتم که آزمون اسکیس هم می تواند این اولویت بندی را پیچیده کند و هم آسان.

“برای ساده سازی انتخاب رشته ارشد 1402، باید ابتدا فراموش کنید که رتبه شما چند است و براساس اینکه مجاز به انتخاب رشته در چه دوره هایی شده اید، انتخاب رشته کنید.”

بهترین روش اولویت بندی انتخاب رشته ارشد معماری، این است که شما دانشگاه هایی را که می خواهید براساس اعتبار و ارزش آنها در گرایشی که می خواهید، بچینید. علاوه بر این باید هزینه های تحصیل را در کنار این اعتبار در نظر بگیرید. در سال های گذشته، بیشتر داوطلبان ارشد معماری که برای انتخاب رشته ارشد معماری به من مراجعه می کردند، بیشتر روی چیدن دانشگاه ها و حتی گرایش ها تردید داشتند. نتیجه سالها سابقه من در مشاوره ارشد معماری باعث شد تا در نهایت به این ایده برسم که چه بهتر است که برای اولویت بندی انتخاب رشته ارشد معماری 1402 نیز، راه حلی نرم افزاری و سریع ارائه بدهم. به این ترتیب هم شانس قبولی مشخص می شد و هم براساس اعتبار و ارزش مدرک دانشگاهی، انتخاب رشته اولویت بندی می شد.

در نرم افزار انتخاب رشته ارشد معماری 1402، شما باید استان هایی که می خواهید را فیلتر کنید، سپس گرایش هایی که می خواهید را فیلتر کنید و در نهایت دوره هایی  که می خواهید را فیلتر کنید و بعد انتخاب ها را تیک بزنید و روی دکمه اولویت بندی در نرم افزار، کلیک کنید. بدین ترتیب، اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته ارشد معماری 1402 شما براساس اعتبار دانشگاه ها، ارزش گرایش ها و همینطور با در نظرگیری هزینه تحصیل، چیده می شود.

مشاوره انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲

ممکن است بعضی از داوطلبان ارشد معماری، شرایط بسیار خاصی داشته باشند. اگر در اولویت بندی داده شده در نرم افزار، استانی که در نظر شماست، در رتبه های بسیار پایینی قرار دارد، می توانید آن را در انتخاب رشته نهایی خود بالاتر بیاورید، چرا که بعضی از داوطلبان ارشد معماری به خاطر مشکلات شخصی و خانوادگی مجبورند در محل سکونت خود قبول شوند، حتی اگر اعتبار کمتری داشته باشد.

در مجموع اگر پس از استفاده از نرم افزار، دیدید که سوالات بسیار عجیب و غریب و شرایط بحرانی بسیار خاصی دارید می توانید از مشاوره های اختصاصی من و همکارانم در دپارتمان ارشد معماری استفاده کنید.

مشاوره تخصصی تلفنی انتخاب رشته ارشد 1402

آرشیو دفترچه های انتخاب رشته ارشد معماری

در ادامه آرشیوی از دفترچه های انتخاب رشته ارشد معماری را برای دانلود در اختیار شما قرار می دهم تا متوجه تغییرات زیاد در ارشد معماری، از سالی به سال دیگر بشوید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری سال 1401-1400، در زمان انتخاب رشته ارشد و در شهریور ماه منتشر شد و از طریق لینک زیر، اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400 معماری نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری 1401-1400

از طریق لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری 1400-99 را دانلود کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد معماری 99

براساس این دفترچه می توانید، ظرفیت پذیرش ارشد معماری را در گرایش های مختلف مشاهده کنید.

سوالات مهم

شانس قبولی من در انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲ چقدر است؟

شانس قبولی شما در انتخاب رشته ارشد معماری ۱۴۰۲، با دقتی بیش از 97 درصد، در نرم افزار انتخاب رشته ارشد معماری مشاوران تحصیلی مشخص می شود.

بهترین نوع اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد معماری 1402، چگونه است؟

بهترین نوع اولویت بندی براساس اعتبار دانشگاه، ارزشمندی گرایش و هزینه های تحصیل است. در نرم افزار انتخاب رشته ارشد معماری 1402، این اولویت بندی را دریافت خواهید کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …