تخمین رتبه ارشد زبان شناسی 1403

تخمین رتبه ارشد زبان شناسی
تخمین رتبه

تخمین رتبه ارشد زبان شناسی 1403

تخمین رتبه ارشد زبان شناسی سال 1403، نسبت به سالیان گذشته تفاوتی ویژه دارد و آن، تغییرات در سطح سوالات درس های مختلف در گرایش های مختلف است. در کل ابتدا باید مفهوم و فرمول های تخمین رتبه را بدانید تا رتبه تخمینی خام خود را براساس اتفاقات سال گذشته انجام بدهید و در نهایت براساس تحلیل سطح سختی و آسانی سوالات و تغییرات در سوالات و تعداد شرکت کننده ها، تراز بدون خطاتر را محاسبه و آن را به رتبه تبدیل کرد.

با مشاهده و مقایسه کارنامه ها، درصدها و رتبه های سال های قبل به این اختلافات بیشتر آگاه می شوید.

تخمین رتبه ارشد زبان شناسی 1403 براساس سهمیه های آزاد و ایثارگری

تخمین رتبه ارشد زبان شناسی 1403 همانند کارنامه منتشر شده از طرف سازمان سنجش، باید دو جور باشد. یک نوع رتبه در سهمیه و یک نوع هم رتبه بدون سهمیه. رتبه در سهمیه، یعنی اینکه تراز کل شما، نسبت به تراز کل داوطلبان ارشد زبان شناسی سال 1403 در همان سهمیه محاسبه می شود و در نهایت از بالاترین تراز به کوچکترین تراز، مرتب می شود و رتبه شما در سهمیه به دست می آید.

رتبه بدون اعمال سهمیه هم مشخص است و در تخمین این رتبه، همه داوطلبان ارشد زبان شناسی را با هم مقایسه می کنند. مثلاً ممکن است یک نفر در کنکور ارشد زبان شناسی 1403 و مثلاً در گرایش زبان شناسی و در سهمیه 5 درصد ایثارگری رتبه یک شده باشد ولی رتبه بدون سهمیه همان داوطلب، 100 بشود. پس در تخمین رتبه ارشد زبان شناسی 1403 علاوه بر تأثیر کد ضریب، درصدها و معدل، سهمیه نیز خیلی مهم است.

سهمیه های رقابتی شامل سهمیه های آزاد، سهمیه 5 درصد ایثارگری، سهمیه 25 درصد ایثارگری، سهمیه رزمندگان و سهمیه خانواده شهدا هستند برای اطلاع از شرایط و مزایا و معایب سهمیه های کنکور ارشد 1403، می توانید به مطلب زیر مراجعه کنید.

شرایط، مزایا و معایب سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

نحوه محاسبه تراز کل کنکور ارشد زبان شناسی در سال 1403

قبل از پرداختن به تخمین رتبه ارشد زبان شناسی 1403 در تک تک کد ضریب ها و گرایشهای مرتبط با آنها، فرمولهای محاسبه رتبه کنکور ارشد را باید بدانید.


{فرمول محاسبه درصد در هر درس}

درصد هر درس = ((3×تعداد سوالات صحیح – تعداد سوالات غلط) ÷ تعداد کل سوالات آن درس×3) × 100



{فرمول محاسبه درصد وزنی هر درس}

درصد وزنی درس = درصد آن درس × ضریب آن درس



{فرمول محاسبه میانگین وزنی کل دروس}

میانگین وزنی دروس= (جمع کل درصد وزنی همه دروس) ÷ (جمع کل ضرایب دروس)



{فرمول محاسبه تراز خام علمی}

تراز خام علمی = (میانگین وزنی دروس) ÷ (بالاترین میانگین وزنی به دست آمده)



{فرمول محاسبه تراز مفید علمی}

تزار علمی مفید = تراز خام علمی × 8000



{فرمول محاسبه معدل موثر}

معدل موثر = معدل کل × ضریب کیفیت دانشگاه

ضریب کیفیت هر دانشگاه متفاوت است. مثلاً ضریب تأثیر دانتشگاه های آزاد عدد یک است. یعنی معدل شما هر چه باشد، معدل موثر شما نیز همان خواهد بود ولی برای دانشگاه های سراسری، این ضریب بین عدد 1.05 تا 1.1 است.



{فرمول محاسبه تراز معدل}

تراز معدل = معدل موثر × 100



{فرمول محاسبه تراز نهایی}

تراز کل = تراز مفید علمی + تراز معدل


در نهایت ترازها را از بزرگترین به کوچکترین مرتب می کنند و بالاترین تراز به دست آمده رتبه یک را کسب می کند و تراز شما در این مرتب کردن در یک ردیفی قرار می گیرد که همان رتبه شما خواهد بود.

برای فهم بیشتر شما از فرمول های تخمین رتبه ارشد 1403 در همه رشته ها، در مطلب زیر برای هر مرحله مثال زده ایم و محاسبات را به صورت عددی انجام داده ایم. بر روی مطلب زیر کلیک کنید تا به صورت یک مثال جامع و با توضیحات کامل، متوجه محاسبات بشوید.

محاسبه تراز کل و به دست آوردن رتبه در کنکور ارشد

تخمین رتبه ارشد زبان شناسی 1403 براساس کد ضریب

در تخمین رتبه ارشد مجموعه زبان شناسی در سال 1403، باید کد ضریب ها را بشناسیم. ارشد زبان شناسی دارای 3 رشته است که این 3 رشته دارای گرایشهای متنوعی باشد.

3 رشته ارشد زبان شناسی 1403 بدون ذکر عناوین گرایش های آنها شامل این رشته هاست:

1- زبان شناسی، 2- آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و 3- واژه گزینی و اصطلاح شناسی.

برخی از این رشته ها، داری گرایش می باشند و بعضی هیچ گرایشی ندارند. در نهایت ارشد زبان شناسی در دفترچه ثبت نام ارشد 1403، در مجموع در 3 کد ضریب دسته بندی شده اند. در جداول زیر، دروس و ضرایب دروس مربوط به هر کد ضریب آورده شده است تا بتوانید فرمول های تخمین رتبه را به راحتی مبتنی بر دروس و ضرایب هر درس برای رشته های مختلف محاسبه کنید.

درصدهایی را که در هر درس کسب کرده اید را در ضریب داده شده برای هر رشته و گرایش، در جداول زیر ضرب کنید و در نهایت میانیگن وزنی خودرا براساس فرمولی که در ابتدای مطلب گذاشتیم، محاسبه کنید.

تخمین رتبه ارشد زبان شناسی (کد ضریب 1 ارشد مجموعه زبان شناسی)

ارشد زبان شناسی در کد ضریب یک ارشد مجموعه زبان شناسی قرار دارد و دارای 8 گرایش می باشد.

برای تخمین رتبه ارشد زبان شناسی در سال 1403، باید درصد دروس زیر را براساس فرمول داده شده در ابتدای مطلب، حساب کنید و سپس در ضریب درسهای متعلق به زبان شناسی، ضرب کنید.

دروس و ضرایب دروس کد ضریب 1 ارشد زبان شناسی (زبان شناسی)
زبان 2
دستور زبان فارسي 2
زبان شناسي 3
جمع کل 7

می توانید از طریق گذاشتن کامنت در بخش نظرات در پایین همین صفحه و یا مراجعه به فروم و گروه تخصصی ارشد زبان شناسی، از مشاوره های دپارتمان تخصصی مرکز مشاوران تحصیلی استفاده کنید.

تخمین رتبه ارشد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (کد ضریب 2 ارشد مجموعه زبان شناسی)

ارشد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در کد ضریب دو ارشد مجموعه زبان شناسی قرار دارد که دارای هیچ گرایشی نمی باشد.

برای تخمین رتبه ارشد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در سال 1403، باید درصد دروس زیر را براساس فرمول داده شده در ابتدای مطلب، حساب کنید و سپس در ضریب درسهای متعلق به آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، ضرب کنید.

دروس و ضرایب دروس کد ضریب 2 ارشد زبان شناسی (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان)
زبان 2
دستور زبان فارسي 2
زبان شناسي 3
روان شناسي يادگيري 2
جمع کل 9

تخمین رتبه ارشد واژه گزینی و اصطلاح شناسی (کد ضریب 3 ارشد مجموعه زبان شناسی)

تخمین رتبه ارشد واژه گزینی و اصطلاح شناسی که در کد ضریب سه قرار دارد، باید براساس اطلاعات جدول زیر و با استفاده از فرمول هایی که بالاتر گفته شد، انجام شود.

دروس و ضرایب دروس کد ضریب 3 ارشد زبان شناسی (واژه گزینی و اصطلاح شناسی)
زبان 2
دستور زبان فارسي 2
زبان شناسي 3
دروس تخصصي رشته واژه گزيني و اصطلاح شناسي 4
جمع کل 11

دقیق ترین تخمین رتبه ارشد زبان شناسی 1403

اما یک نکته مهم که همه نرم افزار ها و همه سیستم های تخمین رتبه ارشد 1403، از آن غفلت می کنند این است:

” سطح سختی و آسانی کنکور در هر سال نسبت به سال گذشته فرق می کند.”

دقیق ترین تخمین رتبه ارشد 1403 زبان شناسی یک مرحله دیگر را نیز نیاز دارد و آن این است که ضریب آسانتر شدن و یا سخت تر شدن سوالات کنکور ارشد زبان شناسی 1403 را در ترازی که براساس داده های سال 1402 محاسبه کرده اید، اعمال کنید.

به دست آوردن ضریب سختی و آسانی نیازمند یک مشاور متخصص در حوزه کارشناسی ارشد زبان شناسی است. براساس ضریبی که متخصص سوالات کنکور ارشد در دپارتمان تخصصی زبان شناسی مرکز مشاوران تحصیلی مشخص می کند، ما تخمین رتبه دقیق تری را برای ارشد 1403 نسبت به همه سیستمهای نرم افزاری تخمین رتبه ارشد انجام می دهیم.

با این کار تراز شما در ارشد زبان شناسی به صورت واقعی تر محاسبه می شود و عملاً تخمین رتبه شما یک تخمین رتبه بسیار بسیار دقیق برای ارشد زبان شناسی 1403 خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  پاسخنامه و کلید سوالات ارشد بیماری شناسی گیاهی 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های …

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد مدیریت 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد مدیریت 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد مدیریت 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403
تخمین رتبه
سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403

سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403 برای دانلود سوالات و کلید سوالات ارشد حسابداری 1403، از طریق لینک های زیر اقدام نمایید. دانلود سوالات ارشد حسابداری 1404-1403 پاسخنامه و کلید سوالات ارشد حسابداری 1404-1403  توجه مهم: در ادامه مطلب لینک های مهمی برای مشاهده مطالبی در رابطه با کارنامه …